Zadejte hledaný výraz...

Affiliate – dotaz

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 8. 2012 20:25:24
Dobrý den,
chci se zeptat, jak by se dalo řešit affiliate, pokud ho samotný neřeší eshop. Dalo by si např. dohodnout s relevantními partnery, poskytnout jim loga, banery, odkazy atd, domluvit se, že je pouze na nich, kam si je na web umístí a pak např. jednou za čtvrt roku v GA vyfiltrovat adresu těchto partnerů, zjistit počet konverzí a vyplatit např. 100Kč/konverzi?
Jak byste doporučovali nastavit filtry pro více takových partnerů?
---------- Příspěvek doplněn 22.08.2012 v 20:30 ----------
... ve vlastních přehledech mám vytvrořený filtr, který mi zobrazuje denní počty konverzí spolu se zdroji, ale já bych potřeboval právě k těm zdrojům vytvořit podmínku:
vyfiltrovat zdroje obsahující např. "seznam" nebo "google"
... nějak nemůžu přijít na to, jak to udělat, protože pokud chci nastavit tyto dva filtry, tak mi to povolí pouze podmínku "a"
22. 8. 2012 20:25:24
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799561
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
22. 8. 2012 20:32:49
Pokud jako provozovatel e-shopu chcete poskytovat affiliate, nevidím důvod, proč nenainstalovat nějaký affil software nebo se nezaregistrovat do sítě. Ale ano, tohle může být taky způsob, i když bude ve výsledku náročnější než standartní affil a navíc může odradit část publisherů.
Důvod? Zobrazení statistik jednou za čtvrt roku, tam je (čistě teoreticky) dost velký prostor na manipulaci se statistikami. Plus když publisher neuvidí průběžný vývoj konverzí, tak ani podle toho nemůže moc přizpůsobovat změny na svém webu - umístění banneru, intenzita reklamy, atd. Prostě to není moc důvěryhodné.
22. 8. 2012 20:32:49
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799560
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 8. 2012 20:36:42
Já s jinými affil nemám zkušenost a netuším zda by to nebylo příliš složité a vůbec, určitě by to opět něco stálo. Zkuste mi poradit nějaké řešení, ale uvědomte si, že jsem se v tom ještě nikdy nevrtal a nezjišťoval si k tomu žádné informace, takže polopatě :-)
---------- Příspěvek doplněn 22.08.2012 v 20:39 ----------
Případně, pokud bych to chtěl řešit tímto způsobem přes GA, je zde nějaká možnost automatického generování a posílání měsíčních reportů jako v PPCčkách?
---------- Příspěvek doplněn 22.08.2012 v 20:40 ----------
... už to vidím ... vytvořím si "vlastní přehled" a zmáčknu ikonku "email" a tam by se to asi nastavit dalo.
22. 8. 2012 20:36:42
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799559
P-ierre
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
22. 8. 2012 20:46:19
V Google Analytics se vyznám jen na základní úrovni, filtry ani neumím, takže v tom poradit nemůžu.
Ohledně affiliate tu nedávno bylo zajímavé vlákno - http://webtrh.cz/191439-jaky-affiliate-system, případně zkuste pohledat starší.
Poplatky se liší podle toho, jestli jde o affiliate software (zakomponujete do webu a publishery si musíte shánět sám) nebo síť (mají už stálé publishery, kteří na svůj web dávají affiliate odkazy a částečně tak síť propaguje i vás). Při koupi sofware platíte jednorázový poplatek za koupi nebo roční poplatek za licenci, u sítě pak platíte provize z obchodů, které vám jejich publisheři zprostředkují.
22. 8. 2012 20:46:19
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799558
Ano da sa to merat aj cez Google analytics, treba vsak vsetky odkazy rucne oznackovta cez _utm parametre aby si mohol sledovat konkretnu kampana medium partnera.
V GA sa potom na to da urobit prehlad, nie je potrebne ziadne filtre, sledujes len kampane. Je to jedna z moznosti, ale da sa to aj tak ako popsiujes ty.
Problem je v tom ze Google analytics pripisuje konverziu poslednemu zdroju z ktoreho navstevnik prisiel (okrem direct navstevnosti) cize tym znacne znevyhodnujes affil partnerov. Pretoze partnerske systemy funguju na principe ze si uchovaju cookies navstevnika ktory prisiel z affil odkazu po dobu 30dni (najcastejsie pravidlo) a pokial do tej doby dojde k nakupu pri opakovanej navsteve tak sa mu zarata provizia.
Google analytiocs vsak vyhodnoti ak navsteva prisla z tvojho baneru a potom opat dajme tomu z vyhladavania a potom nakupi, tak konverzia bude pripisana zdroju /organic nie tvojmu banneru.
Takze da sa to, ale prinasa to niektore uskalia, ktre treba osetrovat.
Odporucam system http://www.affilbox.cz/ perfektne intuitivne rozhranie, cesky produkt, dobra podpora a affilbox posobi aj tu na webtrhu.
22. 8. 2012 20:58:15
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799557
Jirka
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
22. 8. 2012 21:53:48
Taky jsem hledal vhodný affil manager, nakonec mi ho namítu postavil můj webmaster, je fakt že neprovozuju shop, ale asi Ti může být fuk odkud Ti klient příjde, jestli přez Seznam nebo Google...Pokud máš své stabilní partnery nainstaluj svůj Affil, pokud ne, použij affilbox...
22. 8. 2012 21:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799556
Franta
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
22. 8. 2012 23:40:06
Budu bohužel už jen opakovat to, co zaznělo výše. Ale také mohu doporučit Affilbox.cz. Je jednoduchý, rychlý a přehledný. Technická podpora rovněž reaguje bleskově.
Určitě ti tato služba ušetří mnoho času a starostí. A to je myslím právě ten neocenitelný faktor.
22. 8. 2012 23:40:06
https://webtrh.cz/diskuse/affiliate-dotaz/#reply799555
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit