Zadejte hledaný výraz...

Adwords – vylučující klíčová slova

petkovp
verified
rating uzivatele
1. 9. 2015 14:37:49
Zdravím.
Jak řešíte v Adwords přidávání vylučujících klíčových slov?
Když dám příklad, třeba "kamera" a nechcete se zobrazovat např. na frázi "toulavá kamera" přidáváte jako vylučující slovo pouze slovo "toulava" nebo "toulava"+"toulavá" nebo i v presne a frazove shodě?
Předem moc díky za odpověď.
1. 9. 2015 14:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-vylucujici-klicova-slova#reply1137368
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
1. 9. 2015 14:49:33
Teorie - mělo by stačit přidat vylučující slovo v jakémkoli tvaru (protože Adwords je primárně anglicky a v angličtině diakritika není).
Praxe
- po vyloučení "překladač" se reklama vesele ukazovala na "překládac" (a to i po vypnutí ukazování se na blízké varianty). Bezpečnější je tedy udělat si seznam vylučovacích slov a prohnat ho nástrojem typu http://textmechanic.com/Remove-Letter-Accents.html (duplicitní slova nevadí, to si při vkládání Adwords sám odstraní).
Pokud je vám nějaké slovo extra nepříjemné, jako třeba pro překladatelskou agenturu byl ten překladač, pro jistotu si vypište všechny možné varianty diakritiky. Slova je také potřeba případně skloňovat.
Sklik - zde je naopak nutné vylučovat všechny diakritické možnosti, které vám vadí - při vyloučení "dům" se reklama ukazuje na "dum". Sklik skloňuje. Na rozdíl od Adwords může být výhodné používat "normální" klíčová slova bez diakritiky, mívají někdy i výrazně nižší cenu za proklik.
Pokud vylučujete jednoslovné výrazy, dávejte to do volné shody. Víceslovné musí být logicky ve frázové/přesné, jinak stejně vylučujete obě slova a pro přehled je rovnou lepší je rozepsat na dva řádky.
Bonus
- v Adwords je pro kampaně dobré používat Sdílená knihovna / Seznamy vylučujících slov - když slova přidáváte/odebíráte, dost to šetří čas (uděláte jednu změnu místo třeba 15 v jednotlivých kampaních).
1. 9. 2015 14:49:33
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-vylucujici-klicova-slova#reply1137367
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
1. 9. 2015 23:47:36
V Adwords je ještě fajn (a jde to i ve vyhledávací síti) zvolit automatické cíle, vyloučení dle kontextu a nastavit např. na "vyprodáno" apod., podle toho, jak máte v eshopu nastavené produkty, které momentálně nenabízíte a nechcete je zobrazovat. Člověk pak nemusí hlídat kampaně, co např. nemá naskladněno a nemůže prodat. Sklik tohle neumí a asi ještě dlouho nebude.
1. 9. 2015 23:47:36
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-vylucujici-klicova-slova#reply1137366
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit