Zadejte hledaný výraz...

AdWords – remarketing seznamy

Michal Cerny
verified
rating uzivatele
1. 8. 2015 21:32:03
Zdravím,
spravuji známému jeden nízkorozpočtový e-shop. Jeho zdroje objednávek chodí převážně z heureky a z reklamy na seznamu, resp. z skliku.
Rozhodl se, že by chtěl zkusit i AdWords a požádal mě, abych mu s tím pomohl. I když jsem již v AdWords párkrát něco vytvářel, nejsem žádnej odborník na marketing a tak jsem mu radil, ať si na to radši najde někoho, kdo v tom dělá - na mou radu nedal a tak to zbylo na mě :D.
Několik reklamních sestav mám už vytvořeno a několik dní již běží, konverzí zatím pomálu ...
Nyní jsem chtěl zkusit funkci remarketingu, avšak zarazilo mě, že Google AdWords, oproti Skliku, rozděluje remarketingové seznamy na podskupinu vyhledávací síť a obsahovou síť.
Chápu to správně, že remarketing pro vyhledávací síť mohu zacílit pouze na uživatele přivedené z vyhledávací sítě a to samé s obsahovou síťí?
Resp. chtěl bych zacílit bannerovou (i textovou) reklamu na obsahovou síť pro uživatele, kteří ale přišli z vyhledávací sítě (nebo prostě odkudkoliv). Je možné tohodle nějak docílit? Nebo jen špatně chápu to rozdělení v AdWords?
V skliku tohle jde standardně, protože remarketingové seznamy nerozděluje.
Děkuji za rady.
1. 8. 2015 21:32:03
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-seznamy#reply1130705
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
2. 8. 2015 00:08:25
V AdWords vidíme rozdělení seznamů pro obsahovou síť a vyhledávací síť proto, že umožňuje remarketingové seznamy využít také pro vyhledávání (https://support.google.com/adwords/answer/2701222?hl=cs). Nicméně počet uživatelů v seznamu pro danou síť nic neříká o tom, odkud přišli. Ale říká to, kolik je v seznamu uživatelů pro danou síť.
To znamená, pokud mám seznam, kde svítí:
- vyhledávací síť: 500 uživatelů
- obsahová síť: 700 uživatelů
znamená to, že pro RLSA mám v seznamu 500 uživatelů (a nemůžu jej použít) a pro obsah ("klasický remarketing") 700 uživatelů
2. 8. 2015 00:08:25
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-seznamy#reply1130704
Michal Cerny
verified
rating uzivatele
2. 8. 2015 11:17:52
Dobře, pokud to ale neříká nic o tom, odkud přišli, podle čeho to ty uživatele rozděluje k použití do různých sítí?
Proč velikosti těch sítí nejsou stejné? Nebo to je tak, že část uživatelů z obsahové sítě je zařazena do vyhledávací sítě, ale zároveň jsou i v té obsahové?
Podle dat, která dostávám se mi to jeví, i podle příkladu, který jsi mi napsal, že v obsahové síti budou všichni a ve vyhledávací jen část z té obsahové (nevím tedy podle jakých kritérií).
Děkuju moc za odpoveď.
2. 8. 2015 11:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-seznamy#reply1130703
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
2. 8. 2015 11:26:51
V té vyhledávací síti je zpravidla vždycky míň uživatelů, jednak kvůli technické rozdílnosti cookies pro display a search a jednak proto, že do RLSA by neměli spadat uživatelé přihlášení do Google účtu.
2. 8. 2015 11:26:51
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-seznamy#reply1130702
Michal Cerny
verified
rating uzivatele
2. 8. 2015 11:34:04
Už to začínam chápat, díky za vysvětlení.
2. 8. 2015 11:34:04
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-remarketing-seznamy#reply1130701
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit