Zadejte hledaný výraz...

AdWords – cim vic keywords, tim lip?

mik
verified
rating uzivatele
30. 10. 2008 14:29:15
Ahoj vischni,
resim takovou vec u systemu AdWords:
dejme tomu, ze mam 1 kampan, pod ni 1 reklamni sestavu a pod ni 5000 klicovych slov (dale KW). Nektera maji dobre CTR, nektera velmi nizke a hodne zobrazeni. Muzou ty s nizkym CTR nejak negativne ovlivnit zobrazovani reklamni sestavy, CZP nebo pozici reklamy?
Mam za to, ze pro kazde KW je CZP i pozice reklamy stanovena individualne, takze to, ze se pro nejake KW reklama hodne zobrazuje, ale malo se na ni klika, postihne pouze CZP a pozici pro dane KW. Jinymi slovy, kdyz neuvazujeme konverzni pomer, ale chceme, aby se hodne klikalo, plati, ze cim vic KW, tim lip? Nepenalizuje nejak google zaplavu KW s nizkym CTR?
Diky.
30. 10. 2008 14:29:15
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148996
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
31. 10. 2008 00:55:14
Ahoj,
Napsal mik;136362
Nektera maji dobre CTR, nektera velmi nizke a hodne zobrazeni. Muzou ty s nizkym CTR nejak negativne ovlivnit zobrazovani reklamni sestavy, CZP nebo pozici reklamy?
Ano, špatná klíčová slova v sestavě mají špatný vliv. Primárně ovlivňují Quality Score.
Napsal mik;136362
Mam za to, ze pro kazde KW je CZP i pozice reklamy stanovena individualne, takze to, ze se pro nejake KW reklama hodne zobrazuje, ale malo se na ni klika, postihne pouze CZP a pozici pro dane KW. Jinymi slovy, kdyz neuvazujeme konverzni pomer, ale chceme, aby se hodne klikalo, plati, ze cim vic KW, tim lip? Nepenalizuje nejak google zaplavu KW s nizkym CTR?
Diky.
Čím víc KW, tím lépe, určitě není v naprosté většině případů pravda. Většinou totiž výrazně zhoršují výkony sestavy, jsou méně relevantní, jsou mnohem dražší a méně cílenější atd. Proto je vhodnější vytvářet konkrétnější a relevantnější reklamní sestavy s několika málo klíčovými slovy, navíc třeba v různých obměnách volnosti shody.
Jako zdroj dalších informací doporučuji http://www.google.com/adwords/learningcenter/, najdeš tam způsob, jak se vypočítává pozice a cena konkrétního klíčového slova. Takto se mi zdá, že se ti plete dost pojmů. Quality Score, CTR a maxCPC jsou ty zásadní.
31. 10. 2008 00:55:14
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148995
mik
verified
rating uzivatele
31. 10. 2008 08:15:09
Uz jsem prave procetl kde co, ale porad mi to trochu neni jasne. Takze moc diky za odpoved, no bohuzel v tom porad jeste nemam zcela jasno..
Takze je to tak, ze se vypocitava i celkove skore kvality sestavy, nejen skore kvality klicovych slov..? Je mi jasne, ze spatne zvolena klicova slova mohou byt draha, privadet nerelevantni navstevy, atd., ale ovlivni skutecne i CPC a pozici reklamy u ostatnich klicovych slov? Porad mi prijde, ze se vse vypocitava pro kazde KW zvlast.
Jeste bych mel dodat, ze mluvime o zakladnim typu nabidky: maximalni CPC.
31. 10. 2008 08:15:09
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148994
Quality score se počítá na všech úrovních - u klíčového slova, reklamního textu, sestavy, kampaně i celého účtu. Klíčové slovo v jedné kampani tak může mít vliv na výkonnost v úplně jiné kampani v účtu. Vždycky platí, že čím blíž to je, tím větší vliv to má - čili klíčové slovo v sestavě nejvíc ovlivňuje to, co se děje v té dané sestavě, méně už to na úrovni účtu.
CPC je nekvalitními (neklikanými) slovy přímo ovlivněna. CTR klíčového slova je hlavním prvkem Quality score. Ze vzorce pozice = QS x maxCPC jasně plyne, že nižší CTR snižuje QS a tím přímo zhoršuje pozici při stejné ceně -- nebo naopak zvyšuje cenu při stejné pozici. Primárně to samozřejmě má vliv na to konkrétní klíčové slovo, kterému se rapidně začne zvyšovat minBID, negativní vliv se ale bude rozlézat dál, na ostatní sestavy.
4. 11. 2008 14:42:47
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148993
Miroslav Uďan
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
4. 11. 2008 15:09:48
Petro, takze doporucujes po urcitem casovem obdobi projet si sestavy a neklikane KW smazat?
4. 11. 2008 15:09:48
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148992
Doporučuju, když je to v jedné sestavě postupně to fungující vyčlenit do samostatných sestav. U toho neklikaného je to trochu otázka, co s tím vlastně je za úmysl. Pokud je to jako tady jen pro nízkonákladové (i na čas) získávání masivního trafficu a jde opravdu řádově o tisíce zobrazení a nuly až jednotky kliků, tak mazat. Pokud je to zobrazování tak mohutné, že minBID brzo převýší maxCPC, tak určitě nemá cenu na to čekat a mazat to taky rovnou.
Jinak je to ale otázka ostatních přínosů. Na tohle už vzoreček nemám, ale pokud je slovo málo klikané, počet generovaných zobrazení není extrémně velký, kvalita se permanentně nezhoršuje (tj. nedochází k vyžadování stále vyššího CPC) a slovo dokáže přinášet konverze, pak nemažu. A i u slov, která tohle nesplňují jde nejdřív na přetřes, jestli to není tím, že se k slovu moc nehodí text nebo jestli nechybí nějaká zásadní negativní shoda nebo není lepší použít jen přesnou shodu, atp.
4. 11. 2008 15:27:20
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148991
Martin
verified
rating uzivatele
4. 11. 2008 20:12:54
Napsal Petra;139557
... negativní vliv se ale bude rozlézat dál, na ostatní sestavy.
je to len tusenie, alebo to mas odsledovane, pripadne potvrdene priamo z G?
4. 11. 2008 20:12:54
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148990
mik
verified
rating uzivatele
4. 11. 2008 20:33:33
Petro, moc ti dekuju za cenne informace! Jsi jednicka:) Potvrdilo se to, ceho jsem se trochu obaval (jen teda to, ze se mizerny vykon KW rozlejza i na ostatni kampane by me ani ve snu nenapadlo).
4. 11. 2008 20:33:33
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148989
Napsal bottanek;139824
je to len tusenie, alebo to mas odsledovane, pripadne potvrdene priamo z G?
Je to popsané i někde v nápovědě nebo learning centru. Google to takto prezentuje taky. Dobře je to vidět pokud se vám dostane do ruky opravdu špatně spravovaný účet - defacto tam nejde nasadit slova v nové kampani za rozumnou cenu - systém si automaticky vyžádá až extrémně vysoký minBID.
8. 11. 2008 17:14:00
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148988
Premek Zak
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 11. 2008 18:13:34
Napsal Petra;139557
Quality score se počítá na všech úrovních - u klíčového slova, reklamního textu, sestavy, kampaně i celého účtu.
Podle mých informací žádné QS pro sestavu a kampaň není (v účtu ani v nápovědě o něm nic není) a asi by nemělo ani smysl - pro Google je důležité, aby se v celém účtu nevyskytovala slova s nízkým CTR.
Přesunutí slov s nízkou CTR do jiné sestavy tedy moc nevyřeší. Může jen zlepšit (a nebo ještě zhoršit) QS daného slova (podle toho, jak je napsaný inzerát :) Naopak smazání slov s hodně nízkým CTR pomůže.
Kvalita sestavy by mohla být určující u kampaní v obsahové síti, kde o CTR moc nejde.
Ale možná, Petro, že mi něco uniklo, nebo jsem tě jen blbě pochopil...
8. 11. 2008 18:13:34
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-cim-vic-keywords-tim-lip#reply148987
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit