Zadejte hledaný výraz...

Adwords auto-tagging

Jiří Koutný
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 7. 2007 00:19:07
Podařilo se mi propojit Adwords a Analytics a nastavil jsem si auto-tagging. Ke každé reklamní URL se mi teď připojuje parametr ?gclid=nějaký hash. Podle tohoto parametru tedy vždy zjistím, že návštěvník pochází z Adwords?
Hraju si totiž s nahráváním chování uživatele, pomocí nástroje ClickTale a chtěl bych právě takto zjišťovat, jak se návštěvník na landing page chová.
Taky by mě zajímalo, jak se daného parametru po načtení měřícího kódu Google Analytics zbavit. Když to hned přesměruju pomocí 301, tak se kód nenačte a Analytics příchod z Adwords nezjistí.
Jak to děláte vy ?
30. 7. 2007 00:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15285
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 7. 2007 19:00:02
1) Ano, gclid je parametr připojovaný k dotazu systémem Adwords.
2) Přesměrování pomocí HTTP hlaviček skutečně zmate Analytics, který je v javascriptu (tudíž se stránka s nehezkým URL musí napřed načíst). Napadá mě snad udělat meta refresh v HTML stránky, ale to je řešení docela nevhodné (před návštěvníkem blikne stránka). Potřebuješ se opravdu tak moc tohoto parametru zbavit?
31. 7. 2007 19:00:02
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15284
Jiří Koutný
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 7. 2007 23:13:35
Tak jde mi klasicky o to, že se mi s tím parametrem budou vytvářet duplicitní stránky a když mi pak někdo odkáže s tím parametrem, tak mi to splete statistiky...
31. 7. 2007 23:13:35
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15283
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 8. 2007 16:08:06
Že by někdo kdo proklikne z PPC inzerátu na stránky ještě nadšeně někam umisťoval zpětný odkaz je asi dost nepravděpodobné.
Jinak to lze řešit buď tak, že dynamicky (PHP nebo meta tagy) zakážeš robotům indexovat tu stránku s gclid, případně ji budeš přesměrovávat, ale pouze robotům.
EDIT: Nebo ještě možnost, že před přesměrováním v PHP uložíš cookie, na jejímž základě pak podstrčíš měřícímu kódu informaci odkud uživatel přišel, přímo gclid předat asi nepůjde, ale pro analytics by mělo jít identifikovat zdroj, kampaň atp pomocí proměnných utm_source, utm_medium, utm_campaign, apod.
1. 8. 2007 16:08:06
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15282
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 8. 2007 22:56:30
Zdravím Vás. Toto téma mě také zajímá. Ručně jsem si "otagoval" kampaně na S-kliku a v AdWords zapnul auto-tagging, abych v Analytics viděl jak mi kampaně vynáší atd. V hlavě špekuluju jak je to s potencionální trojitou duplicitou, kterou jsem tím vytvořil. Vím, že je velmi malá pravděpodobnost, aby visitor použil otagovaný odkaz z kampaně někde na netu a tím na duplicitu upozornil roboty, ale stejně mi to nedá. Nejde to nějak ošetřit? Jaký je váš názor na možnost, že robot vyhledávače může navštívit vlastní PPC kampaně spadající pod rodičovský vyhledávač. Vždyť logicky kdybych vyhledávač spravoval robotu bych to povolil, aby měl možnost rychle zaindexovat stránky, které jsou nové a PPC kampaň je pro ně nejrychlejší možností přilákání mířeného trafficu. Nedalo by se to ošetřit nějak pomocí robot.txt ?
21. 8. 2007 22:56:30
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15281
Ano, celkem běžně se stává, že vyhledávač zaindexuje url s parametry měřícími úspěšnost. Ještě jsem ale neviděla, že by se to stalo nějak masivně třeba pro celý web. Nejlepší je zakázat url s parametry indexovat.
21. 8. 2007 23:23:06
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15280
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 8. 2007 00:43:08
Ad Teo: Jasně, že se to dá ošetřit v robots.txt. Nejjednoduší je vložit řádky:
Disallow: *utm_source*
Disallow: *gclid*
Novinka: Z skliku už tagovat nemusíš, viz náš článek.
Poznatek: Google je schopný zaindexovat duplicitně web, pokud na něm někde odkazuješ na zabezpečenou verzi s protokolem HTTPS.
22. 8. 2007 00:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15279
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 8. 2007 08:57:40
Díky za reakce, takže to zakážu v robot.txt je mi to jasné. Udělám to čistě pro jistotu;) . Co se týče možnosti měření konverzí přímo S-klikem, jaké s tím máte zkušenosti - lepší / horší / stejné jako Google Analytics. Popřípadě zkoušel někdo porovnat statistiky S-kliku pomocí obou nástrojů v reálném čase?
22. 8. 2007 08:57:40
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15278
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 8. 2007 10:36:27
Hlavní důvod pro použití měření Skliku je pohodlné zobrazení statistik pro jednotlivé kampaně a sestavy.
Nejlepší možnosti měření konverzí jsou v Analytics pod označením ECommerce, když se správně nastaví, vidíš i kdo si co koupil, atp.
22. 8. 2007 10:36:27
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15277
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 8. 2007 10:44:12
JJ to já všechno vidím. Mám přehled o zdroji ze kterého přišla objednávka a taktéž co bylo zakoupeno. U s-kliku to vidím také. Díky za info jdu zakázat tu indexaci. :-)
22. 8. 2007 10:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15276
Analytics navíc oproti Skliku umí jednak měřit víc typů konverzí a jednak umí trychtýř. Každopádně přímý pohled na konverze vůči reklamě v Skliku žádný externí nástroj nenahradí.
22. 8. 2007 11:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-auto-tagging#reply15275
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit