Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

AdSense od roku 2010

korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
21. 4. 2010 11:10:05
Napsal megadesign;500082
Děkuji za přednášku. Já jsem ale nikde nepsal nic takového, že přijetí peněz beru jako rozhodné datum. Já jen neznám ty konkrétní a věcné důvody, které mi říkají, že zdanitelné plnění u AdSense je poslední den v měsíci. To, co píšeš ty, je odpověď "jedna paní povídala". Mě zase jedna paní povídala (daňová poradkyně), že jako čtvrtletní plátce DPH nemám důvod vystavovat faktury měsíčně (tedy si stanovit zdanitelné plnění AdSense na konec měsíce). Poté, co jsem si o měsíčním plnění přečetl tady, ptám se, jaký je k němu zákonný/jiný (ale hlavně neoddiskutovatelný) důvod. Tím pro mně není to, že ti to tvoje účetní řekla.
Co se týká faktury, můžeš si ji vystavit v jaké částce chceš. Podle zákona o DPH ale musí být v korunách rozpis DPH a daňového základu. Což je něco trošku jiného. Takže opět vedle.
Prosím o radu někoho, kdo ví o čem mluví/píše. Děkuji.
No proč asi google má přehledy po měsící? Jen tak ze srandy? Na začátku každého měsíce ti schválí peníze za ten předchozí. Dle mě je to dostatečný důvod to dělat měsíčně. Kdyby to tak dělal po 3 měsících, tak pak bych taky vystavoval jeden doklad za 1/4 roku.
možná se k tomu vstahuje i toto:
(2) Plátce, který uskutečňuje několik samostatných zdanitelných plnění nebo plnění osvobozených od daně s nárokem na odpočet daně pro jednu osobu, může vystavit za těchto několik samostatných zdanitelných plnění souhrnný daňový doklad. Pokud se plátce rozhodne vystavit souhrnný daňový doklad, je povinen jej vystavit nejpozději do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo první zdanitelné plnění nebo byla přijata první platba za plnění uvedená na tomto souhrnném dokladu. Údaje společné pro všechna samostatná zdanitelná plnění nebo plnění osvobozená od daně s nárokem na odpočet daně mohou být na souhrnném daňovém dokladu uvedeny pouze jednou, údaje o datu uskutečnění plnění nebo přijetí platby, podle toho, který den nastane dříve, jednotkové ceně bez daně a slevě, pokud není obsažena v jednotkové ceně, základu daně, sazbě daně, popřípadě osvobození od daně, a výši daně musí být uvedeny zvlášť pro každé samostatné plnění. Obdobně lze postupovat při vystavení daňového dokladu za zdanitelné plnění, na které byla před jeho uskutečněním ve stejném kalendářním měsíci přijata platba.
---
A na co ti je faktura v eurech, když tam stejně musí být napsané DPH a základ v korunách? Souhrného hlášení i přiznání k DPH je v korunách.
Nejsem dáňový poradce ani účetní a nejsem narozdíl od tebe neomylný. Jen tu vyjadřuji svůj názor, od toho tu forum je. Pokud nevíš jak na to, není lepší způsob než si zaplatit někoho kdo tomu rozumí a neptat se zde na foru, kde ti bohužel ti správní lidé asi odpovídat nebudou a odpovědi nemusí být vždy správné.
---------- Příspěvek doplněn 21.04.2010 v 11:16 ----------
Úspora času? No vytisknout ty dvě faktury navíc a vynásobit na kalkulačce 2x kurz * početEUR je opravdu hrozně časově náročný.
21. 4. 2010 11:10:05
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421529
tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
21. 4. 2010 12:05:47
"Co se týká faktury, můžeš si ji vystavit v jaké částce chceš. Podle zákona o DPH ale musí být v korunách rozpis DPH a daňového základu. Což je něco trošku jiného. Takže opět vedle."
Nevim co zbytek, ale tohle je správně.
21. 4. 2010 12:05:47
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421528
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
21. 4. 2010 12:23:16
Dobře fajn, ale k čemu to je v tomdle případě dobrý? Stejně ty eura pak budeš přepočítávat na CZK, když to máš napsat do souhrnýho hlášení a přiznání k DPH v CZK. Ten základ daně a dan se vypočte z tý částky, kterou zjistím až po převodu eur na CZK. A i případný kontrole bude jasnější CZK než eura, protože už to máš uvedený v tom hlášení a přiznání v czk.
21. 4. 2010 12:23:16
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421527
Napsal megadesign;499619
1) Co mi brání, jako čtvrtletnímu plátci DPH, abych vystavoval faktury Googlu jednou za čtvrt roku (leden-březen, duben-červen atd.) ? Přijaté platby od Google pak budou průběžné úhrady těchto faktur. Vše by mělo být stejné jako při měsíčním vystavování, s tím, že si ušetřím 2 faktury. Nebo ne?
Nic ti nezabrání vystavovat daňový doklad za AdSense čtvrtletně, když se tak rozhodneš. Ale pokud to uděláš neobratně, tak to bude v rozporu se zákonem o DPH, a tím pádem si zvyšuješ riziko pokuty od FÚ. Jestli to tak chceš udělat v souladu se zákonem, tak to vyžaduje další kroky, které celou situaci zesložiťují, a tak vlastně proč to tak dělat?
Jinými slovy: říkám, nic ti v tom nezabrání, ale pokud to chceš udělat v souladu se zákonem, tak je to zbytečně složité.
Napsal megadesign;499619
2) Co mi brání, abych tyto faktury vystavoval v eurech, bez nějakého přepočtu kurzů?
Opět: nic tomu nebrání a je to zcela v pořádku, protože tvůj smluvní vztah s Googlem Ireland je v eurech, hodnota zdanitelných plnění je také v eurech, a faktura by tedy také měla být v eurech.
Jenže: kromě faktury musíš také vystavit daňový doklad podle §33 zákona o DPH, a ten musí být v korunách v přepočtu podle §4. Takže opět, nic ti v tom nemůže zabránit, ale pokud nevystavíš příslušný daňový doklad, budeš v rozporu se zákonem.
Všimni si taky rozdílu mezi fakturou a daňovým dokladem. Dvě rozdílné věci. Fakturu vystavit můžeš jestli chceš, daňový doklad vystavit musíš i když nechceš ;)
Napsal megadesign;499735
Jinak teda celé účetnictví vedeš "pro české úředníčky". Ale zkus to nedělat...
Nesouhlasím. Podnikatel vede účetnictví především pro sebe. To věděli už staří Sumerové a platí to až do dneška. Bez účetnictví podnikatel nezná svoji finanční pozici a tak může snadno udělat nesprávné rozhodnutí a skončí.
Napsal megadesign;500082
Já jen neznám ty konkrétní a věcné důvody, které mi říkají, že zdanitelné plnění u AdSense je poslední den v měsíci.
Vezmu to trochu zeširoka. Zákon o DPH se nezabývá všemi konkrétními variantami podnikatelské činnosti, které vedou ke zdanitelnému plnění. Zákon pouze stanovuje pravidla a mantinely, do kterých by ses měl vejít, abys nenarazil.
Adsense je typické opakované plnění. Podobně jako třeba telefon. Je tam spousta "mikroplnění". Pokud budeš chtít, můžeš vystavit daňový doklad na každý den v měsíci, pokud ti tam naběhly nějaké peníze, a bude to zcela v souladu se zákonem. Ale proč bys to dělal, když to jde podle zákona i jinak? Vždyť Vodafone ti neposílá daňový doklad za každý telefonát a SMSku. Ale taky ti nepošle jeden daňový doklad za celý rok na konci roku.
U Google je zúčtovací a platební období jeden měsíc, a tak je nejpřirozenější vystavovat daňové doklady měsíčně. Je to nejméně administrativně náročné, a je to zcela v souladu se zákonem o DPH. Je s tím nejméně problémů. Tak proč vynalézat něco složitějšího ...
Napsal elbunda;500108
Já teda DZP uvádim podle data přijetí platby a nemyslím si, že by to byl pro finančák nějakej problém, natož hrozba penále, apod.
Když vystavuju fakturu za jiné služby, tak ji taky kolikrát vystavuju mnohem později po tom, co jsem práci dokončil a DZP dávám stejný jako datum vystavení dokladu.
Pokud jsi plátce DPH, tak jednáš v rozporu se zákonem. Kromě faktury musíš vystavit i daňový doklad, a to nejpozději do 15 dnů po dni uskutečnění zdanitelného plnění, nebo po dni přijetí platby za zdanitelné plnění, podle toho, co nastalo dříve (§26 zákona o DPH).
Napsal megadesign;500116
Ještě co mě vede k myšlence vystavovat faktury za daňové období, tedy (u mně) jen jednou za čtvrt roku:
Zákon o DPH §21 odst. 10) U opakovaných plnění se považuje zdanitelné plnění za uskutečněné nejpozději posledním dnem zdaňovacího období.
....
A jak jsem našel jinde: Opakované plnění se tedy považuje za uskutečněné nejpozději posledním dnem zdaňovacího období, z toho vyplývá, že musí být nejpozději k poslednímu dni ve zdaňovacím období provedeno vypořádání opakovaných plnění realizovaných v tomto zdaňovacím období. I v případě opakovaných plnění platí zásada, že povinnost přiznat daň na výstupu vzniká ke dni přijetí platby, pokud předchází den uskutečnění zdanitelného plnění, tj. poslední den zdaňovacího období.
....
Stále tedy nevidím důvod vystavovat faktury (tedy i přepočítávat odhady plateb na koruny atd.) u čtvrtletních plátců ke konci každého měsíce...
Můžeš vystavit daňový doklad na konci čtvrtletí. Ale jestli ti Google platí měsíčně v průběhu čtvtletí, tak musíš vystavit daňový doklad taky na tyto dvě platby, a pak to potřebuješ od čtvrtletního daňového dokladu odpočítávat. Zbytečná komplikace, a stejně to jsou nakonec tři doklady za čtvrtletí.
I když vlastně ... proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě?
21. 4. 2010 14:25:18
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421526
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
21. 4. 2010 14:41:24
Já fakturu pak už Googlu nevystavuju. Dělám jen ty měsíční daňový doklady. Částky který mi za ten rok příjdou na účet pak na konci roku sečtu a používám při výpočtu daně z příjmu, socky a zdrav. Snad je to tak ok :-D
21. 4. 2010 14:41:24
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421525
megadesign
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 4. 2010 15:59:19
Napsal Yardos;500289
Nic ti nezabrání vystavovat daňový doklad za AdSense čtvrtletně, když se tak rozhodneš. Ale pokud to uděláš neobratně, tak to bude v rozporu se zákonem o DPH, a tím pádem si zvyšuješ riziko pokuty od FÚ. Jestli to tak chceš udělat v souladu se zákonem, tak to vyžaduje další kroky, které celou situaci zesložiťují, a tak vlastně proč to tak dělat?
Je tady jedna skutečnost, kterou jsem zapomněl napsat. Nemám (zatím) takové příjmy od Google, aby mi chodily peníze měsíčně. Odpovídá to spíše tomu čtvrtletí. Proto přemýšlím, proč to krájet podrobněji, když mě k tomu nic nevede. Ale dělám dost věcí pro to, aby se zisky z AdSense zvyšovaly, takže měsíční platby nejsou zase tak vzdálená představa. Asi tedy bude jednodušší vystavovat DD měsíčně a nedělat si problémy s delším obdobím.
Díky za odpovědi.
---------- Post added 21.4.2010 at 16:22 ----------
Mohl bych vás poprosit o zaslání jednoho takového daňového dokladu, který vystavujete na konci měsíce? Jde mi o to, jak to má vypadat, nezajímají mě částky ani osobní údaje. :)
21. 4. 2010 15:59:19
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421524
duben
verified
rating uzivatele
(50 hodnocení)
22. 4. 2010 02:20:51
Mohl bych vás poprosit o zaslání jednoho takového daňového dokladu, který vystavujete na konci měsíce? Jde mi o to, jak to má vypadat, nezajímají mě částky ani osobní údaje. :)
Ukázkovou fakturu najdeš tady http://www.lucik.cz/ucetnictvi/male-podnikani/jak-ma-spravne-vypadat-faktura-pro-google-adsense.html
22. 4. 2010 02:20:51
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421523
Fajn, to máme fakturu Google stejně, taky Pohoda :) Jen mi řekni, kde jsi vzal IČ na Google Ireland ? Já mám u nich jen ten VAT ID, tedy DIČ.
Napsal duben;500616
Ukázkovou fakturu najdeš tady http://www.lucik.cz/ucetnictvi/male-podnikani/jak-ma-spravne-vypadat-faktura-pro-google-adsense.html
22. 4. 2010 05:10:14
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421522
megadesign
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 4. 2010 08:28:47
Napsal duben;500616
Ukázkovou fakturu najdeš tady http://www.lucik.cz/ucetnictvi/male-podnikani/jak-ma-spravne-vypadat-faktura-pro-google-adsense.html
Díky, ale toto je faktura + daňový doklad. Mě zajímá pouze daňový doklad, tedy to, o čem mluví yardos a korwin, co vystavují na konci měsíce. Zajímá mě rozdíl mezi fakturou a daňovým dokladem.
---------- Post added 22.4.2010 at 8:52 ----------
Chtěl bych si to tedy shrnout a trochu ujasnit. Jsem čtvrtletní plátce DPH, platby od Google mi chodí nepravidelně dejme tomu jednou za ty 3 měsíce. Jak tedy bude nejjednodušší postupovat?
Měsíčně vystavovat daňové doklady na schválené částky dle přehledu v Google AdSense přepočtené na Kč dle kurzu ke dni zdanitelného plnění (což je poslední den v měsíci). Jakmile mi přijde platba, mohu (ale nemusím protože ji Google nechce) vystavit fakturu na přijatou částku a dál se tím nezabývat? Faktura už zároveň nebude daňovým dokladem, protože jsem daňový doklad vystavil dříve. Je to takto správně?
22. 4. 2010 08:28:47
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421521
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
22. 4. 2010 10:50:39
Já jedno jak se ten papír jmenuje. Může se menovat klidkně "Glejt googlovský" a být napsanej na toaletáku :-D.
Já to na tom dokladu mám rozepsaný tu sazbu DPH a z toho 20%. Ale kec o tom, že to neplatím tam mám :-D To tam má bejt teda sazba 0 %? Já myslel, že to udělám normálně jako kdybych vystavoval někomu v ČR, akorát se ta daň neplatí.
22. 4. 2010 10:50:39
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421520
Napsal megadesign;500646
Díky, ale toto je faktura + daňový doklad. Mě zajímá pouze daňový doklad, tedy to, o čem mluví yardos a korwin, co vystavují na konci měsíce. Zajímá mě rozdíl mezi fakturou a daňovým dokladem.
Funkční šablonu v Excelu si můžete stahnout tady:
www.jakuctovat.cz/danovydokladadsense.xls
O rozdílu mezi fakturou a daňovým dokladem se psalo tady:
http://webtrh.cz/82155-faktura-zaslana-internet?p=479877&viewfull=1#post479877
Napsal megadesign;500646
Chtěl bych si to tedy shrnout a trochu ujasnit. Jsem čtvrtletní plátce DPH, platby od Google mi chodí nepravidelně dejme tomu jednou za ty 3 měsíce. Jak tedy bude nejjednodušší postupovat?
Měsíčně vystavovat daňové doklady na schválené částky dle přehledu v Google AdSense přepočtené na Kč dle kurzu ke dni zdanitelného plnění (což je poslední den v měsíci). Jakmile mi přijde platba, mohu (ale nemusím protože ji Google nechce) vystavit fakturu na přijatou částku a dál se tím nezabývat? Faktura už zároveň nebude daňovým dokladem, protože jsem daňový doklad vystavil dříve. Je to takto správně?
V podstatě je to ta nejjednodušší správná cesta. Fakturu pak už nemusíš vystavovat, obvykle se daňový doklad vystaví tak, aby měl i funkci faktury, ale záleží na účetním programu, který používáš. Pokud děláš daňovou evidenci v Excelu, tak stačí zaevidovat daňový doklad i jako pohledávku (tj. fakturu) a dál se tím netrápit.
22. 4. 2010 11:24:03
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421519
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
22. 4. 2010 11:29:11
No a co s tou sazbou? Má tam bejt 20 nebo 0? Dík.
22. 4. 2010 11:29:11
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421518
Nula nebo nic. Uvádí se jen základ daně. Daňovou sazbu a daň počítá a odvádí Google v Irsku, to už není ani tvoje povinnost, ani tvůj problém :)
22. 4. 2010 11:36:38
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421517
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
22. 4. 2010 11:38:20
No safra tak to abych to tiskl znova :-D
22. 4. 2010 11:38:20
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421516
megadesign
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 4. 2010 11:38:29
Napsal korwin
Já jedno jak se ten papír jmenuje. Může se menovat klidkně "Glejt googlovský" a být napsanej na toaletáku :-D.
Jestli to byla reakce na mně, tak já jsem se na pojmenování dokladu neptal. Asi píšu čínsky... Faktura a daňový doklad jsou dva různé doklady, které se často ale spojují v jedno. Jestli to chápu dobře, v případě AdSense ale existují důvody, proč je rozdělit (zdanitelné plnění vs. skutečná platba). Proto mě zajímalo, jak má vypadat daňový doklad, který zároveň _není_ fakturou. Předpokládám, že má vypadat stejně, jen tam nemusí být rozepsané podrobnosti ala "fakturujeme vám", měrná jednotka a podobně. Musí tam být ale základ daně, rozepsané daňové sazby a daň v Kč. Jen si tímto nejsem jistý, proto jsem to chtěl potvrdit.
22. 4. 2010 11:38:29
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-od-roku-2010/strana/43/#reply421515
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit