Zadejte hledaný výraz...

Adsense – jak dosáhnout požadovaného zisku X?

Petr_Novy
verified
rating uzivatele
7. 5. 2017 13:46:42
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jakou návštěvnost by musel mít můj web, aby byl průměrný měsíční zisk z reklam 70 000 Kč. Zajímá mě přibližná denní návštěvnost + hodnoty jako RPM apod. Je možné to takto přibližně odhadnout? předpokládám, že velmi závisí na chování zákazníků - kolik by jich třeba muselo na reklamu kliknout, aby bylo dobré RPM a tato částka se dosáhla jednodušeji?
Reklama na webu bude jedna, max. dvě.
Díky za odpovědi.
7. 5. 2017 13:46:42
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277501
Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
7. 5. 2017 14:13:38
To hrozně záleží kde ta reklama bude, kolik stránek si 1 návštěvník zobrazí (na některých webech mám třeba 1,5, jinde 8 stránek a to je vážně znát). Takže spíš kolik zobrazení stránek je třeba mít. Tady už to budou tak velká čísla, že bude hrát obrovskou roli, kolikrát se na web i ten člověk vrátí. Každopádně to budou miliony zobrazení měsíčně a desetitisíce návštěv za den. Záleží i na oboru webu. Každopádně s přímým prodejem reklamy dosáhnete na 70 mnohem dříve. A 1 reklama je vážně málo s takovým cílem.
7. 5. 2017 14:13:38
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277500
Jedná se o rovnici s několika neznámými. Pokud si jich alespoň pár nemůžeš dosadit, tak můžeš jen hádat.
Pro hrubý odhad beru RPM 100 Kč. To je poměrně dosažitelná hranice, za předpokladu, že využiješ tak 3 - 5 reklamních bloků.
S jedním nebo dvěma bloky bych počítal daleko méně.
Na výdělek 70 000 Kč tak potřebuješ 700 000 zobrazení stránky měsíčně, neboli 23 000 denně.
Pokud získáš 1,5 zobrazení stránky na návštěvníka, tak to dělá přibližně 467 000 návštěvníků měsíčně, neboli 15 500 návštěvníků denně.
Pokud budeš vědět průměrný CPC a CTR, tak se ty počty samozřejmě zpřesní.
EDIT: Abych ještě uvedl vlastní zkušenost - při takhle velkých views měsíčně to RPM většinou dost klesá, zvlášť pokud se tam přimíchá návštěvnost ze sociálních sítí.
7. 5. 2017 17:54:41
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277499
RPM stránky 100Kč u Adsense? To musí být nějaká dost agresivní forma reklamy, protože já taková čísla nemám, ale je pravda, že nemám MFA. Mohl bych dostat nějakou ukázku takového nasazení, které takové RPM může dosahovat? S cz traffikem, samozřejmě.
7. 5. 2017 19:20:35
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277498
Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
7. 5. 2017 19:45:06
Já mám RPM přes 100 dlouhodobě na webu a reklamy v pohodě (3 reklamy). Každopádně ta návštěvnost je relativně malá (stovky návštěv za den), jakmile jdou weby do tisíců, tak jde znatelně dolů. Nevím jestli je to teda nějaké obecné pravidlo, ale já to tak měl vždycky. Se 2 jednotkami bych to viděl tak na RPM 30.
7. 5. 2017 19:45:06
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277497
pixels
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2017 20:07:37
RPM stránky můžete mít i nekolik tisíc Kč záleží na odvětví stránky...
7. 5. 2017 20:07:37
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277496
Napsal AdamH;1384490
RPM stránky 100Kč u Adsense? To musí být nějaká dost agresivní forma reklamy, protože já taková čísla nemám, ale je pravda, že nemám MFA. Mohl bych dostat nějakou ukázku takového nasazení, které takové RPM může dosahovat? S cz traffikem, samozřejmě.
Jak píšu, 100 Kč je poměrně dosažitelná hranice.
Jestli je to agresivní?
Pro někoho, kdo má reklamu jen v hlavičce a sidebaru, určitě.
Pro někoho, kdo jede velký bloky uprostřed a u stránkovacích odkazů, je to zas mírný.
Základním pravidlem je, aby reklamy byly vidět.
Pokud jde návštěvník na web číst, dej je do textu. Pokud jde koukat na obrázky, dej je k obrázkům.
Každý web je jiný, a tak se budou lišit i layouty reklam, ale doporučím se inspirovat zahraničními magazíny, které pracují se stovkami a miliony UIP. Tam je jistý, že to testují pořád.
Jinak nemám rád označení MFA. Z obecného hlediska tam totiž zapadá 90 % webů, ať už je to csfd.cz nebo pneumatiky-zimni-levne.cz. Málokdo to dělá zadarmo.
Když to pak někde čtu, tak si vždycky představím spam web bez jakýkoliv hodnoty a to moje projekty určitě nejsou.
Napsal pixels;1384498
RPM stránky můžete mít i nekolik tisíc Kč záleží na odvětví stránky...
Stalo se mi, že jsem měl jeden den tisícové RPM.
Ale to mi na web přišlo 5 lidí a z toho jeden kliknul na reklamu.
Nikdy jsem neměl weby v oblasti půjček, práva a dalších konkurenčních tématech, ale nevěřím, že se takový AdSense RPM dá na navštěvovaném českém webu udělat. To je prostě nereálný.
7. 5. 2017 20:22:02
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277495
Pokud bych měl cíl vytahat 70 000 Kč měsíčně z Adsense, tak se orientuji na jiný trh než ten český.
Myslím, že zbytečně řešíš hypotetické situace, ke kterým vysoce pravděpodobně nedojde. Je to jako přemýšlet, kolik budu platit na daních pokud bych vydělával 200 tis. měsíčně a přitom momentálně vydělávám 20 tis.
8. 5. 2017 08:39:04
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277494
ypres.bass
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 5. 2017 14:00:08
jedy, fakt by mne ty weby s takovým RPM zajímaly. stačí jeden konkrétní.
Mám asi 30 webů, u většiny jsem na cca stovce lidí denně. a RPM/CPT mám cca na destikačce (průměr za podlední dva roky)
takže pokud nejedeš nějakou šmejdovinu (šipkové odkazy pod obrázky, autoklikače a podobně), tak se mi RPM 100CZK zdá jako blbost
---------- Příspěvek doplněn 08.05.2017 v 14:08 ----------
jinak moje zkušenost:
jedu stabilně jeden 160x600 do článku a jeden 728x90 pod článek + 4 bloky 300x250 do sidebaru a ten sidebar má dlouhodobě mnohem vyšší CTR
8. 5. 2017 14:00:08
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277493
Ok.
Doufám, že mě za tohle někdo aspoň pozve na pivo.
Jak zvýšit RPM u Adsense a reklam celkově?
První pravidlo: Používat responzivní reklamy.
  • Pokud se vám reklama moc roztahuje, stačí kód hodit do
    a nastavit ji max-width/max-height v závislosti na velikosti obrazovky.
  • Responzivní reklamy nevyužívám akorát v případě, kdy chci velkej blok typu 300x600 nebo 970x250, jelikož se mi v responzivních nezobrazují.
Druhé pravidlo: Reklamy zobrazovat above the fold.
  • Above the fold je oblast stránky, která je vidět ihned při načtení, aniž by musel návštěvník scrollovat jakýmkoliv směrem.
  • Tady umístěné reklamy budou mít největší výdělky. Většinou se sem ale vejdou maximálně dvě (na mobilu pak max. jedna kvůli AdSense ToS), pak to totiž nevypadá dobře.
  • Čím níže (v below the fold) je reklama nasazená, tím méně návštěvníků ji uvidí a tím méně bude vydělávat.
Třetí pravidlo: Reklamy umisťovat co nejblíže k obsahu.
  • Obsah (tedy text článku, obrázek, video, tabulka, tlačítko, ...) je to, na co 99,9 % návštěvníků bude koukat.
  • Proto reklama pod titulkem článku bude mít daleko lepší CTR než reklama vedle loga webu, ačkoliv je nasazená níže. Návštěvníci totiž hlavičku webu automaticky přeskakují.
  • To samé pak platí v případě sidebaru. Většina lidí ho ignoruje, protože je zajímá obsah, který je na opačné straně. Proto třeba FB reklamy v News feedu mají daleko lepší CTR než ty v pravém sidebaru.
Čtvrté pravidlo: Testovat. Testovat. Testovat.
- Taky mě to nebaví, taky na to často kašlu, taky toho pak lituju.
A jaké jsou tedy nejlepší pozice?
Výše uvedená pravidla platí vždycky a všude.
Konkrétní pozice se ale svou úspěšností mohou lišit web od webu, proto je třeba se řídit hlavně čtvrtým pravidlem.
Nicméně, tohle jsou poměrně ověřené pozice (u webů magazínového typu):
  • Nad/Pod titulkem, většinou 728x90 leaderboard 23593
  • Napravo/Nalevo v prvním odstavci, většinou 336x280 blok 23592
  • Pod prvním/druhým/n-tým odstavcem, 728x90 nebo vycentrovaý 336x280 23594
Reklamy v těchto oblastech budou dělat většinu příjmu, a la Paretovo pravidlo 80/20.
Zbytek bloků můžete dát do:
  • Do sidebaru - jeden blok úplně nahoru, druhý nejlépe jako sticky, aby to jezdilo společně se scrollováním - pozor, je to proti ToS AdSensu (pokud nevyužíváte služby certifikovaného partnera), ale Sklik s tím nemá problém.
  • Nad/K navigaci
  • Pod článek
  • Kamkoliv, kde si myslíte, že budou návštěvníci koukat
Jak jsem psal v předchozím příspěvku: Koukejte na velký weby a inspirujte se. Jelikož pracují s obrovským trafficem, tak testují jako o život a řeší každou setinu procenta v CTR.
8. 5. 2017 15:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277492
ypres.bass
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 5. 2017 17:00:47
díky,
já jedu v Skliku a ad.hys (na AdSense mám už dva BANy a nevím jak se jich zbavit, tedy pro mne je response nepoužitelné)
jinak to co píšeš vidím víceméně i u sebe, konkrétně nejvýnostnější plochy mám č.2 a č.8
takže mi z toho bohužel vychází že abych zdesetinásobil své CPT na tvé RPM tak musím asi vyměnit Sklik za Adsense
8. 5. 2017 17:00:47
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277491
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 5. 2017 17:12:12
...
8. 5. 2017 17:12:12
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277490
Napsal ypres.bass;1384648
jinak to co píšeš vidím víceméně i u sebe, konkrétně nejvýnostnější plochy mám č.2 a č.8
Vezmi č. 10 a přesuň ho mezi navigaci a náhledový obrázek článku a uvidíš, jak ti to vyskočí.
Jinak AdSense mi vždycky vycházel líp než Sklik.
Sklik jsem používal jen jako doplnění bloků, když měl AdSense ještě pevný omezení na počet reklam, a teď už ho používám maximálně pro ten sticky sidebar.
Napsal Jiří Šubr;1384650
Tam mi hodně fungovaly odkazové lišty, divím se, že je tu nikdo nezmiňuje, sice mají menší CPC, ale hoodně dobrý CRT. Nicméně musí na to být dobrá oblast, jinak není na co klikat.
Máš pravdu, ty jsem úplně vynechal. Nemám s nimi totiž žádné zkušenosti.
Ale věřím, že CTR může být dobrý.
8. 5. 2017 17:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277489
duben
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
9. 5. 2017 13:46:29
Pokud chceš 70 tis hrubý příjem pouze z AdSense odhadem počítej s nutnou návštěvností kolem 30-60 tis UIP denně. Tzn. alespoň něco kolem milionu návštěvníků měsíčně.
9. 5. 2017 13:46:29
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277488
Jakub
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
10. 5. 2017 01:05:24
Ono i hodně záleží na oboru. Mám všechny stránky stejné pozice, šablonu i návštěvníky (studenti). Maturitní otázky z ekonomie mají a vždy měli RPM 3x větší než třeba literatura nebo ZSV. Trojnásobek už je docela znát. CTR jsem dřív sledoval, ale to už moc nedoporučuju (u Adsense, pro přímou reklamu se hodí pro nastavení ceny). Třeba přesně odkazovky jsou skvělý příklad, podle CTR vypadají naprosto perfektně, ale poslední dobou mraky prokliků a peníze nic moc, takže je po 5 letech plánuju sundat. To jsem si všiml na internetu, že dřív byly na každé druhé stránce a teď dá docela práci je někde vůbec najít. Proti roku 2015 mám RPM 6x menší u odkazovek, ale není to pořád tak hrozné, jak na to teď koukám :).
10. 5. 2017 01:05:24
https://webtrh.cz/diskuse/adsense-jak-dosahnout-pozadovaneho-zisku-x#reply1277487
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit