Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Adfox vs Etarget

toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 1. 2008 15:38:34
Dane já nejsem idiot, chápu co napsala Petra. Problém je v tom, že oba dva přemýšlíte nad tím že publisher veme fixní částku a ta se rozdělí na půlku, ale vůbec neberete v potaz množství kliků, které za ně dostane. Pokud je cena kliku interně definována v dolarech, jakože asi je, tak když bude kurz 1:10 místo 1:20 tak si publisher hypoteticky může dovolit dvakrát víc kliků(protože interně budou pořád stát třeba dolar) za stejné množství czk. Nemám pravdu ?
Napsal kubaCZ;25581
Když je dolar vysoko (20kč) dostaneš 0,05USD/klik.
Když klesne dostaneš 0,06USD/klik.
Jseš si jist ? Myslíš si, že google udržuje cenu každého kliku vůči měně z pocházejícího státu ? Nemožný to není, ale pravděpodobný ? Neřekl bych.
2. 1. 2008 15:38:34
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34024
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
2. 1. 2008 15:54:18
Toshi, rozhodně tě nepovažuji za idiota.
Já si myslím, že v podmínkách, kdy inzerent i publisher jsou subjekty platící CZK a bez globální konkurence platící v USD, tak s měnícím se měnovým kurzem USD/CZK se mění i cena za klik tak, že se to v podstatě vyrovná.
Tj. popisoval jsem případ, kdy se to celé odehrává na lokálním českém trhu. Pokud by se to odehrávalo na globálním trhu, tak věřím, že to může být právě kvůli konkurenci nativně platící v USD jiné.
Nicméně, možná jsem na tyto úvahu moc velký AdSense začátečník a až moc velký eko-master, ber mně s rezervou;)
2. 1. 2008 15:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34023
toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 1. 2008 16:13:47
Napsal Dan;25643
Nicméně, možná jsem na tyto úvahu moc velký AdSense začátečník a až moc velký eko-master, ber mně s rezervou;)
já nemám ani tituly, ani školy ani certifikáty, proto se ptám Petry :P
2. 1. 2008 16:13:47
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34022
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
2. 1. 2008 16:17:43
už mlčím;)
2. 1. 2008 16:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34021
Zvrhlo se nám to tady v adsense:D
2. 1. 2008 16:49:27
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34020
Jednak počet kliků, které si inzerent může dovolit nemá přímý vliv na to, kolikrát bude kliknuto přímo na tvém webu (případy kdy máš web pro který nejsou reklamy na celý den můžou být zanedbatelné).
Teoreticky by to tak fungovat mohlo. Jenže to by cena kliku musela být fixní a původní v dolaru. Jenže původně inzerent začíná v korunách a cenu udává konkurence, ne kurz. Inzerenti pak v tomto smyslu platí pořád stejně, i kdyby se dolar propadnul.
Zase tu ale zanedbávám inzerenty, kteří inzerují v ČR, ale platí v dolaru (nebo jiné měně). To můžou být jak Češi, tak zahraniční firmy působící na českém trhu.
Začíná to být docela těžká matematika. Pohybujeme se už ve filosofické rovině a trochu ztrácím původní jistoty :-) Pravda bude zřejmě někde mezi, nejspíš se budou různé vlivy vzájemně kompnezovat.
Ještě je potřeba uvažovat, s jakým kurzem pracuje Google. Při vyplácení to bude aktuální kurz k nějakému datu (poslední den měsíce nebo den výplaty, kdo ví). Systémově ale zřejmě (myslím si) používá jiný kurz, tomu může nasvědčovat třeba to, že minimální požadovaná cena je dlouhodobě 21 haléřů - "levní" inzerenti tak ani nemůžou nabídnout méně. Pak jsou tu ještě ekonomické vlivy - co si tak vzpomínám, tak když cena klesá, roste poptávka a s rostoucí poptávkou zase roste cena. Uričtě najdeme ještě spoustu dalších věcí, které to celé komplikují.
Napsal toshi;25641
Dane já nejsem idiot, chápu co napsala Petra. Problém je v tom, že oba dva přemýšlíte nad tím že publisher veme fixní částku a ta se rozdělí na půlku, ale vůbec neberete v potaz množství kliků, které za ně dostane. Pokud je cena kliku interně definována v dolarech, jakože asi je, tak když bude kurz 1:10 místo 1:20 tak si publisher hypoteticky může dovolit dvakrát víc kliků(protože interně budou pořád stát třeba dolar) za stejné množství czk. Nemám pravdu ?
5. 1. 2008 15:32:46
https://webtrh.cz/diskuse/adfox-vs-etarget/strana/2/#reply34019
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit