Zadejte hledaný výraz...

3 top SEO techniky pro začínající web/eshop/affil

lada1979
verified
rating uzivatele
21. 1. 2020 14:21:24
Napsal Michal Kubíček;1565148
*prispevek obsahuje reklamu*
Analyza 30 nejhledanejsich KW (pres Collabim treba)
Tri az ctyri kampane placenych clanku po 3 - 6 KW (jasne ze necekane pres www.placla.eu :))
GAP analyza v MMineru (https://www.eshopar.cz/hledame-mezery-v-pokryti-klicovych-slov-gap-analyza-pro-eshopy/)
Ve vší úctě co mi to přinese u webu s neoriginálním obsahem či zbožím? Klíčová slova na která cílí 100 dalších eshopů, články se stejnými slovy. A Gap analýza ta už je v tomto případě snad úplně zbytečná.
21. 1. 2020 14:21:24
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433756
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
21. 1. 2020 14:35:41
Je teda zvláštní že zrovna ty Michale radíš toto, vždyť sám eshopy máš, vyzkoušel sis celou řadu všech možných typů webů. Já si myslím něco podobného co láďa. Že nějaké placené články a GAP analýza neřeší problém. Ono i když ten web je originální, texty jsou originální a na všem se maká, tak je někdy dost těžké odhadnout co půjde a pak to správně uchopit, aby v tom člověk neutopil peníze. Tady do toho vstupuje ještě to, že začínáte s neoriginálním obsahem.
Něco mám vyzkoušené něco, ne. Popisovat to všechno by byla asi šílenost, tak pak si pokládám otázku, jak? Vyřadit 90% obsahu a udělat pořádně to co má smysl. Nebo nechat to tam všechno a nějakou dávkou to rozumně učesat. Nebo to nechat jak to je a teprve až člověk získá nějaká data vzít nejúspěšnější stránky a ty nějak rozvíjet. Třeba tohle by mě asi napadlo na úplném začátku.
A zase - je jasné, že backlinks hrají roli a teď valit to na kategorie (které jsou stejně dost konkurenční), vyzobat si nejlepší a nejvýdělečnější produkty a raději to pálit tam?
Když zpětné odkazy, tak jaké.
Je to prostě mnoho proměnných a zajímá mě, jak se s tím vy ostatní perete.
21. 1. 2020 14:35:41
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433755
skorozacatecnik
verified
rating uzivatele
21. 1. 2020 17:10:43
Asi to nejde zjednodušit na 3 body, ale zkusím:
a) url + obsah + sémantika
b) stabilita url a již publikovaného obsahu + nový relevantní obsah a prolinkování (on page)
c) rychlost načítání webu a responzivní UI
Stabilita je míněna v horizontu let.
K tomu je ale zapotřebí dodržet mrak věcí, hlavně technickou validitu a čistotu kódu, poměr txt vs html stránky, atd.
Zpětné odkazy nejsou životně zásadní (web se dá dostat na první pozice u slabších výrazů i s jedním backlinkem), je ale dobré mít zpětné odkazy z (ale i na) relevantní zdroje (stále hraje roli autorita webu).
Pokud jsou tyto základy dodrženy, pak se dá pracovat třeba na sociálních sítích, jejich trafik umocní určité faktory a dokáže web posunout o poznání výše.
Opravdu hodně jsem to zjednodušil.
Vyplatí se to? Určitě.
U jednoho dlouholetého klienta jsme před lety zajistili vše potřebné a předminulý rok jim to zachránilo v létě krk, když se vyměnil správce PPC reklam. Nový správce PPC naprosto zpackal a SEO (organic) zachránil návštěvnost eshopu. Dlouhodobě se organic pohybuje okolo 40% a když pak spadnou sociální sítě nebo PPC, dokáže udržet alespoň nějakou návštěvnost.
Dobře udělané SEO se nemusí krmit penězi každý den a zůstává stabilní oproti PPC, soc. sítím a dalším kanálům.
Vybudovat to je na dlouhé měsíce a chce to ze začátku hodně trpělivosti.
21. 1. 2020 17:10:43
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433754
lada1979
verified
rating uzivatele
21. 1. 2020 22:15:58
Sice nejsem odborník, ale pokud se bavíme v tématu o neoriginálním obsahu/zboží a jak udělat SEO nezapadá mi do toho tvá případová studie s dlouhodobým organicem 40%, kdy je tedy zřejmé, že návštěvnost tlačíš PPC a sítěmi, takže po jejich výpadku aby organic něco zachránil musel by přinášet velmi vysoký konverzní poměr.
21. 1. 2020 22:15:58
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433753
skorozacatecnik
verified
rating uzivatele
22. 1. 2020 02:46:22
Napsal láďa1979;1565356
Sice nejsem odborník, ale pokud se bavíme v tématu o neoriginálním obsahu/zboží a jak udělat SEO nezapadá mi do toho tvá případová studie s dlouhodobým organicem 40%, kdy je tedy zřejmé, že návštěvnost tlačíš PPC a sítěmi, takže po jejich výpadku aby organic něco zachránil musel by přinášet velmi vysoký konverzní poměr.
Vůbec netuším, kdo má dnes (kolik procent trhu) originální obsah/produkty. Ten malý příklad byl z oboru kosmetiky a prodává ji (většinu sortimentu) hodně eshopů.
Konverzní poměr neumím posoudit, zda je velký/malý. Pokud ale specialista odpálí PPC tak, že se jen vrátí náklady na něj, pak je 40% organic s průměrným konverzním poměrem 1,5% - 2% docela zajímavým a stabilní objem obchodu eshopu. Organic (důsledek SEO a souvislostí) tenkrát zajistil podobné objemy obchodu, jako PPC s investicí v nižších statisících měsíčně.
Souvislost byla v tom, že když se dodrží určitá pravidla SEO, tak to má v důsledku zajímavý obchodní dopad.
Teď nevím, proč to nezapadá?
Taky nejsem odborník, jen čerpám z pár zkušeností.
Občas lidi SEO podceňují, tak jsem chtěl povzbudit, že má smysl ho strategicky a dlouhodobě budovat.
22. 1. 2020 02:46:22
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433752
pixels
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 1. 2020 07:25:47
Začal bych k tomu neoriginálnímu obsahu tvořit originální.......
22. 1. 2020 07:25:47
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433751
Napsal beraniste;1565245
Je teda zvláštní že zrovna ty Michale radíš toto, vždyť sám eshopy máš, vyzkoušel sis celou řadu všech možných typů webů. Já si myslím něco podobného co láďa. Že nějaké placené články a GAP analýza neřeší problém. Ono i když ten web je originální, texty jsou originální a na všem se maká, tak je někdy dost těžké odhadnout co půjde a pak to správně uchopit, aby v tom člověk neutopil peníze. Tady do toho vstupuje ještě to, že začínáte s neoriginálním obsahem.
Něco mám vyzkoušené něco, ne. Popisovat to všechno by byla asi šílenost, tak pak si pokládám otázku, jak? Vyřadit 90% obsahu a udělat pořádně to co má smysl. Nebo nechat to tam všechno a nějakou dávkou to rozumně učesat. Nebo to nechat jak to je a teprve až člověk získá nějaká data vzít nejúspěšnější stránky a ty nějak rozvíjet. Třeba tohle by mě asi napadlo na úplném začátku.
A zase - je jasné, že backlinks hrají roli a teď valit to na kategorie (které jsou stejně dost konkurenční), vyzobat si nejlepší a nejvýdělečnější produkty a raději to pálit tam?
Když zpětné odkazy, tak jaké.
Je to prostě mnoho proměnných a zajímá mě, jak se s tím vy ostatní perete.
Doraz znel na SEO. Pokud bych se vyjadroval i k PPC, tal treba na nasem hlavnim eshopu je pomer nakladu na PPC vs. SEO 85:15. Konverze (srovnavam-li jen tyto dva kanaly) 55:45. PPC je jistota a SEO po delsi dobe tal funguje, nekolik let jsme zili jen z historie a longtailu, to ale nevede k rustu srovnatelnemu s celkovym rustem (ktery je naopak tahnuty PPC), k tomu je treba se nejak postavit. Bud posilit odkazy a zvysit vyskyt ve vyhledavacich a pokryti dotazu nebo se spolehat jen na PPC.
Ale jsou pripady, kdy je SEO vyhodnejsi - treba zde https://michalkubicek.cz/rozjizdime-eshop-ii-srovnani-seo-a-ppc-co-je-vyhodnejsi/
22. 1. 2020 07:50:15
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433750
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 1. 2020 09:04:32
Díky, tohle se mi zdá o něco přínosnější článek i když nejste zrovna nestranný :-) Každopádně určitě k zamyšlení.
22. 1. 2020 09:04:32
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433749
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 1. 2020 09:44:43
Ještě jednou Michale, ještě jsem si to pročetl a zajímavé :-) Já stejně ještě musím poladit obsah, aby to nebyl úplný duplikát. Vy tam píšete, že jste cílil na stránky, které měly nejvyšší návštěvnost. Takže nějaké síto tam máte. Řešíte stránky sakumprdum a nerozlišujete, zda to je kategorie a nebo produkt? Prostě to zanalyzujete a berete např. nějakou kombinaci - návštěvnost a marže nebo něco podobného? Protože marže potažmo zisky je to, co je asi nejzajímavější. Takže pokud máte omezený rozpočet, hodně omezený, jako třeba ve vašem případě, směřoval byste odkaz třeba i na konkrétní produkt? Protože doba se změnila. Vždy nejvíce konvertovaly brandové výrazy, ale tam to teď hodně žerou produktovky a organika je až někde na konci stránky. Obecné články to je na dlouhej čouhej a cesta zákazníka od sbírání informací až k objednávce je dlouhá. Takže ono není vůbec jasné, kam ten dokaz nasměrovat. Nějaký tip?
22. 1. 2020 09:44:43
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433748
Radeji cilim na kategorie, ty jsou totiz obvykle stale a nemeni se. Pokud na produkty, tak na stalice. A kdyz produkty, tak obvykle bude vysoceobratkove nebo s vetsi marzi. Nebo unikaty, co mame jen my, tam je to snadne;)
22. 1. 2020 15:59:27
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433747
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 1. 2020 16:10:22
Jj, jasně. Jinak jsem si ještě říkal, když jste psal ten článek, zda jste ten výsledek z organiky očistil o direct :-)
22. 1. 2020 16:10:22
https://webtrh.cz/diskuse/3-top-seo-techniky-pro-zacinajici-web-eshop-affil/strana/2#reply1433746
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit