Zadejte hledaný výraz...

14ti denní lhůta a vrácení poškozené věci – mohu si odečíst náklady?

Dominik Rozporka
verified
rating uzivatele
28. 6. 2018 12:39:54
Dobrý den, co mám dělat když mi zákazník vrátí do 14ti dnů zboží
který by si nakoupil ode mě na e-shopu ale bylo by rozbitý nebo poškozený
Četl jsem že mu pak nemusím vrátit úplně celou částku
možná když by to bylo rozbitý tak nic mu nedám
ale jak určim kolik mu mám vrátit když to bude poničený?
A co když to bude rozbitý tak to mu nemusim vrátit nic?
28. 6. 2018 12:39:54
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354078
michal731
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
28. 6. 2018 12:41:49
Částka za produkt - (částka na opravu + náklady s tím spojené ) = částka pro vrácení?
28. 6. 2018 12:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354077
Tak tak, dáš mu tolik, kolik ti vyjde po odečtení nákladů na uvedení stavu věci do původního stavu. Takže to necháš opravit a zákazníkovi tu opravu strhneš z té kupní ceny. A zbytek vrátíš.
28. 6. 2018 12:52:35
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354076
Dominik Rozporka
verified
rating uzivatele
28. 6. 2018 13:46:04
Tak že když třeba to ani opravit nepůjde nebo oprava bude dražší tak mu nevrátím nic?
A opravu zařizuje dodavatel? Tomu to pošlu a on to dá někam opravit nebo to stačí poslat do servisu nějakýho kterej někde najdu?
Ale servisní služby na všechny produkty asi nejsou.
28. 6. 2018 13:46:04
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354075
Napsal Dominik Rozporka;1471715
Tak že když třeba to ani opravit nepůjde nebo oprava bude dražší tak mu nevrátím nic?
A opravu zařizuje dodavatel? Tomu to pošlu a on to dá někam opravit nebo to stačí poslat do servisu nějakýho kterej někde najdu?
Ale servisní služby na všechny produkty asi nejsou.
Tak ideálně bys měl mít nějakýho smluvního servisáka. Případně dodavatel by to měl zařídit. To záleží co prodáváš no. Třeba alza, má pro každou značku nasmlouvaný servis.
28. 6. 2018 14:21:23
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354074
MarvinDela
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
28. 6. 2018 14:47:20
Napsal Dominik Rozporka;1471715
Tak že když třeba to ani opravit nepůjde nebo oprava bude dražší tak mu nevrátím nic?
A opravu zařizuje dodavatel? Tomu to pošlu a on to dá někam opravit nebo to stačí poslat do servisu nějakýho kterej někde najdu?
Ale servisní služby na všechny produkty asi nejsou.
Jsou eshopy kde je i uvedeno , že náklady na uvedení do původního stavu mohou být 100% kupní částky. Samozřejmě pokud bude věc stát 10tisíc a ty zákazníkovi za nákou banalitu odečteš třeba 3 litry tak se může začít hádat a ty pak musíš prokázat, že jsis tu částku nevycucal z prstu, ale skutečně si měl takový náklady.
28. 6. 2018 14:47:20
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354073
Nic jako uvedení do původního stavu neexistuje a eshop na nic takového nemá nárok. Takže pokud zákazník vrátí ve 14dnech zboží a to nebude zničené, ale jenom použité tak mu musíte vrátit 100% ceny, nebo soudně prokázat, že zboží bylo používáno nad rámec stanovený zákonem pro vyzkoušení zboží.
3. 7. 2018 14:21:40
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354072
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 7. 2018 00:24:00
Napsal magic2;1472616
Nic jako uvedení do původního stavu neexistuje a eshop na nic takového nemá nárok. Takže pokud zákazník vrátí ve 14dnech zboží a to nebude zničené, ale jenom použité tak mu musíte vrátit 100% ceny, nebo soudně prokázat, že zboží bylo používáno nad rámec stanovený zákonem pro vyzkoušení zboží.
Je to ještě trochu jinak. V případě, kdy zákazník odstupuje od kupní smlouvy do 14ti dnů bez udání důvodu se smlouva ruší od počátku a vrací si vzájemná plněná. Zákazník vrací předmět koupě tak jak jej dostal a obchodník peníze.
Pokud je věc poškozená nebo použitá nad rámec, který povoluje OZ obchodníkovi vzniká škoda, kterou způsobil zákazník. Tuto škodu může vymáhat, ale většinou má v obchodních podmínkách to, že je oprávněn tuto škodu započíst a proto vrací méně. Pokud toto ujednání o započtení nemá v podmínkách nemá na stržení jakékoliv částky nárok a musí škodu vymáhat samostatně.
5. 7. 2018 00:24:00
https://webtrh.cz/diskuse/14ti-denni-lhuta-a-vraceni-poskozene-veci-mohu-si-odecist-naklady/#reply1354071
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit