Zadejte hledaný výraz...

14 denní lhůta na vrácení zboží – jak je to s poštovným

djtraged
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 23:22:11
Zdravím vás webtrřníci,
objednal jsem si 3 ks clearomizeru na e-cigaretu z eshopu (prodejce nabízel zboží od 1 kusu, tudíž objednávka byla 3 x 1 ks). Nejednalo se tedy o nějaký ucelený set tří kusů. Nechal jsem si je zaslat v jednom balíčku = jedno poštovné.
První z nich jsem rozbalil a byl 100% funkční. Když jsem rozbalil a začal používat ten druhý, nebyl jsem s ním příliš spokojen a proto jsem pro jistotu ten třetí ani nerozbaloval.
Právě onen kus chci v rámci 14 denní lhůty na vrácení zboží/peněz vrátit prodejci zpět. Mám v tomto případě nárok na vrácení poštovného, které jsem uhradil za dodávku ke mně?
4. 11. 2012 23:22:11
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828007
Vite ten zakon hovori o odstoupeni od kupni smlouvy, nehovori o odstoupeni od casti kupni smlouvy. To, ze prodejce umozni odstoupit jen na cast kupni smlouvy je vice mene jeho dobra vule. Takze uzavrel jste kupni smlouvu na 3 kusy a mel byste vratit 3 kusy. Proto dle meho narok na vraceni postovneho nemate. Nicmene muzete zbozi reklamovat, muzete uplatnit rozpor apod.
4. 11. 2012 23:29:00
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828006
Zdravím, souhlasím s panem Radkem. Pokud by jste chtěl uplatnit 14 denní lhůtu, musíte vše, neporušené, nepoužité, pak by bylo vráceno i poštovné. Z toho co popisujete se bude jedna spíše o reklamaci. Pokud chcete jeden poslední nepoužitý vrátit, poštovné neprojde, alespoň ne podložené zákonem.
Já všem a vždy doporučuji, začít jednat v prodejcem :) Říct mu jak se věci mají a zeptat se co s tím. Sami to vítáme, a sami víme kde jsou případně i naše nestandardní možnosti.
4. 11. 2012 23:34:07
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828005
smajlik
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 23:35:53
Takto bych chtěl nakupovat taky, objednal bych si dvě stejné věci, jednu vrátil s tím, že chci vrátit poštovné. :-)
4. 11. 2012 23:35:53
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828004
Honza
verified
rating uzivatele
4. 11. 2012 23:46:56
Napsal smajlik;866245
Takto bych chtěl nakupovat taky, objednal bych si dvě stejné věci, jednu vrátil s tím, že chci vrátit poštovné. :-)
Vítejte v ČR,
oškubeme tu bandu buržoazních nenažranců podnikatelů, kilo za poštu je na výrobku za pade netrhne, beztak mě ještě voberou a maj z toho zisk, né? :)
4. 11. 2012 23:46:56
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828003
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
4. 11. 2012 23:55:25
Prostě bych ten třetí zkusil a pokud to bude shit, tak změň eshop, případně to napiš na eshop a třeba nabídnou kus navíc.
Co znamená "Nebyl jsem s ním spokojen?"
4. 11. 2012 23:55:25
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828002
djtraged
verified
rating uzivatele
5. 11. 2012 00:00:41
... možná jsem měl uvést všechny informace, abych předešel takovýmto komentářům. Sám nakupuji a prodávám hodně věcí a moc dobře vím, že rychlá komunikace a férové jednání je základ.
Od zmíněného prodejce jsem si zboží objednal a ten deklaroval dodání 2 - 4 dny. Zboží přišlo po několika urgencích za 12 dnů. Přežil jsem to s tím, že prodejce prostě udělal chybu, stane se. Prodejce se ale dušoval, že prý zboží odeslal hned druhý den od přijetí platby, a že pochybila Česká pošta - to ovšem nebyla pravda, protože zboží jsem dostal 24.10. a datum podání zásilky bylo 22.10. Kvůli tomu, že mi prodejce lže ale nebudu mít špatné spaní, že ...
Další šok přišel tehdy, kdy jsem balíček rozbalil a místo 3 ks jsem našel jen 1 ks. Na stížnost ohledně nekompletní dodávky jsem dostal odpověď cca za tři dny. I přesto, že mi prodejce tvrdil, že chybějící dva kusy odeslal v pátek, přišly ve čtvrtek následujícího týdne... Navíc neposlal zboží ve zmíněné barvě, na kterou jsem jej několikrát upozorňoval.
Prostě jsem dostal vztek na zmiňovaného prodejce a i přesto, že se jedná o POŠTOVNÉ VE VÝŠI 40 KČ, chci po něm, aby mi danou částku vrátil...
Napsal thenewyorkerboy;866249
Vítejte v ČR,
oškubeme tu bandu buržoazních nenažranců podnikatelů, kilo za poštu je na výrobku za pade netrhne, beztak mě ještě voberou a maj z toho zisk, né? :)
---------- Příspěvek doplněn 05.11.2012 v 00:05 ----------
Napsal KejliCZ;866252
Prostě bych ten třetí zkusil a pokud to bude shit, tak změň eshop, případně to napiš na eshop a třeba nabídnou kus navíc.
Co znamená "Nebyl jsem s ním spokojen?"
Vyzkoušel jsem právě už X clearomizérů / prodejců a tratil takto docela dost peněz. V mém případě první clearomizer tahal dobře, chuť liquidu byla velmi dobrá, druhý netvořil příliš páry a celkově chuť byla o mnoho řádů horší...
---------- Příspěvek doplněn 05.11.2012 v 00:07 ----------
vidíte, tak to mě ani nenapadlo. Možná jsem přišel na nový styl nakupování na internetu :)
Napsal smajlik;866245
Takto bych chtěl nakupovat taky, objednal bych si dvě stejné věci, jednu vrátil s tím, že chci vrátit poštovné. :-)
5. 11. 2012 00:00:41
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828001
Jaromir S.
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 11. 2012 08:13:17
Napsal djtraged;866253
...Vyzkoušel jsem právě už X clearomizérů / prodejců a tratil takto docela dost peněz...
Omlouvám se za OT, ale musím reagovat. Řešíš tu poštovné za 40 Kč, takže předpokládám, že i clearomizéry kupuješ co nejlevněji (80-90 korun) a stěžuješ si na kvalitu. Až opustíš tento styl myšlení, dáš za kvalitní clearomizér 150,- Kč, tak nebudeš mít tyto problémy. Prostě šetříš na nepravém místě a pak brečíš.
...nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci...
5. 11. 2012 08:13:17
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply828000
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
5. 11. 2012 08:34:43
Napsal djtraged;866253
vidíte, tak to mě ani nenapadlo. Možná jsem přišel na nový styl nakupování na internetu :)
dej si facku :)
5. 11. 2012 08:34:43
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827999
Radim Hampl
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 11. 2012 08:48:19
Anebo můžeš clearomizéry nakupovat přímo z číny za 40 Kč :)
Mám jich doma 6 a spokojenost.
5. 11. 2012 08:48:19
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827998
djtraged
verified
rating uzivatele
5. 11. 2012 10:08:21
máš pravdu, nekupuju cleary za 150 / ks, ale i přesto že clear stojí90/ks by měl fungovat alespoň na několik naplnění. Nebrečím tady, ptal jsem se jak je to s poštovným a uvedl jsem vše na pravou míru
Napsal Jaromír Š.;866275
Omlouvám se za OT, ale musím reagovat. Řešíš tu poštovné za 40 Kč, takže předpokládám, že i clearomizéry kupuješ co nejlevněji (80-90 korun) a stěžuješ si na kvalitu. Až opustíš tento styl myšlení, dáš za kvalitní clearomizér 150,- Kč, tak nebudeš mít tyto problémy. Prostě šetříš na nepravém místě a pak brečíš.
...nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci...
---------- Příspěvek doplněn 05.11.2012 v 10:08 ----------
Napsal Radim.Hampl;866283
Anebo můžeš clearomizéry nakupovat přímo z číny za 40 Kč :)
Mám jich doma 6 a spokojenost.
opravdu? nevtéká ti liquid do úst nebo nechutná po spálenině?
5. 11. 2012 10:08:21
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827997
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 11. 2012 15:14:31
K prvotní otázce - přečti si toto: http://www.m-journal.cz/cs/internet/e-business-academy:-pravni-minimum-pro-provozovatele-e-shopu__s281x9503.html
Konkrétně: Díky zhruba rok a půl starému rozhodnutí Evropského soudního dvora by měl obchodník v případě odstoupení od kupní smlouvy zákazníka a klasické reklamace vracet i poštovné. Neplatí to v případě, pokud si koupil více zboží a vrací jen něco. V tom případě mu obchodník poštovné nevrací, pokud by nevrácené zboží neměl samostatně zaslané levněji (Vzorová situace: Zákazník si v rámci jednoho nákupu koupí tričko a sadu sklenic na víno s přepravním příplatkem za to, že se jedná o křehké zboží. Rozhodne se vrátit sadu sklenic. Obchodník mu vrací rozdíl mezi cenou za levnější přepravu trička a tím za přepravu krabice s „křehkým zbožím“.).
6. 11. 2012 15:14:31
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827996
Radim Hampl
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 11. 2012 17:00:07
Co se týče těch clearomizérů tak zatím spokojenost, jen mi ta pára z nich přijde hrozně silná oproti klasickejm tankům u ego-c, ale to je asi normální.
6. 11. 2012 17:00:07
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827995
djtraged
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 22:28:45
díky za odpověď, už je mi to jasné. Jak tady již někdo psal, lidi by to mohli dělat tak, že by koupili věc o kterou stojí a nějakou blbost k tomu a tu vrátit. Poštu by měli zdarma, což je nesmysl, aby ji SLUŠNÝ prodejce dotoval
Napsal rawon;866931
K prvotní otázce - přečti si toto: http://www.m-journal.cz/cs/internet/e-business-academy:-pravni-minimum-pro-provozovatele-e-shopu__s281x9503.html
Konkrétně: Díky zhruba rok a půl starému rozhodnutí Evropského soudního dvora by měl obchodník v případě odstoupení od kupní smlouvy zákazníka a klasické reklamace vracet i poštovné. Neplatí to v případě, pokud si koupil více zboží a vrací jen něco. V tom případě mu obchodník poštovné nevrací, pokud by nevrácené zboží neměl samostatně zaslané levněji (Vzorová situace: Zákazník si v rámci jednoho nákupu koupí tričko a sadu sklenic na víno s přepravním příplatkem za to, že se jedná o křehké zboží. Rozhodne se vrátit sadu sklenic. Obchodník mu vrací rozdíl mezi cenou za levnější přepravu trička a tím za přepravu krabice s „křehkým zbožím“.).
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 22:32 ----------
Napsal Radim.Hampl;866979
Co se týče těch clearomizérů tak zatím spokojenost, jen mi ta pára z nich přijde hrozně silná oproti klasickejm tankům u ego-c, ale to je asi normální.
jestli používáš ce4+ tak ty mají dobrý hit, ale s tou životností je to opravdu špatné. Dal jsem na Jaromíra Š. , plácl se přes kapsu a koupil pořádný clear za 140 kč z kamenného obchodu. S těmi co jsem doposud měl se to nedá srovnávat, chuť je opravdu perfektní a nikde nic neprotéká. Uvidíme ale časem, jak dlouho vydrží. Kolik naplnění ti v průměru vydrží jeden clear? Mně ty levné vydržely cca 8 - 10 naplnění a pak už začaly mít znatelně horší chuť
6. 11. 2012 22:28:45
https://webtrh.cz/diskuse/14-denni-lhuta-na-vraceni-zbozi-jak-je-to-s-postovnym/#reply827994
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit