Každý zkušený Instagramer ví, že se dá pár relativně jednoduchými způsoby změnit písmo na Instagramu. Je pochopitelné, že ne každému si líbí takové, které je v aplikaci defaultně nastaveno. Jak tedy docílit toho, abyste mohli v aplikaci používat písmo, které skutečně chcete?
Šikovné online nástroje
Nezřídka narážíme na sociální síti Instagram na účty, které mají bio neboli informace o sobě napsané v jiném písmu než ostatní. K tomu se jejich uživatelé pravděpodobně dopracovali tak, že použili jeden z možných online nástrojů, například:
Změna písma krok za krokem
Některá písma (fonty) jsou zdarma, jiné si musíte zaplatit. Nejsou to však jenom tyto tři online nástroje, které lze ke změně písma na Instagramu využít. Existuje jich mnohem víc a všechny fungují na stejném nebo podobném principu.
1. Po zadání příslušné webové stránky se vám v prohlížeči otevře okno, do kterého napíšete text, u něhož chcete písmo změnit.
2. V druhém kroku se vám zobrazí spoustu písem, z nichž můžete vybírat. Vámi napsaný text se ukáže ve všech možných fontech, díky tomu reálně uvidíte, jak text v novém fontu vypadá.
3. Zvolený řádek zkopírujte a vložte na Instagram, do bia, případně do popisku k příspěvku.
Mobilní aplikace
Samozřejmě najdete aplikace na změnu písma, které fungují na mobilním telefonu. Takovou aplikací je například Fontify, ale Google Play i Apple Store mají vlastní aplikace, některé jsou opět zadarmo, jiné placené. Písma můžete zkoušet donekonečna, dokud se vám všechny fonty neomrzí.
Diakritika je problém
Problém ovšem může nastat ve chvíli, kdy se snažíte změnit font u písma s diakritikou, tedy s háčky a čárkami. Tím se vám výběr značně zredukuje. Pokud jste ale kreativní, můžete i českou větu vymyslet tak, aby háčky ani čárky neobsahovala. To vám však zabere spoustu času. Máte-li ale profil na Instagramu třeba v angličtině, pak si s diakritikou lámat hlavu nemusíte.
Na druhou stranu v různých online nástrojích i aplikacích najdete takové typy písem, u kterých problém s diakritikou odpadá, protože jde o fonty, v nichž je text sotva čitelný. Některé připomínají hieroglyfy, jiné čínské znaky, gotické písmo, zkrátka ať napíšete v těchto fontech cokoliv, jenom málokdo text dokáže smysluplně rozluštit. Pokud vám nejde o to, aby lidé váš text pochopili, ale zdobná písma berete spíš jen jakési designové dotvoření vašeho profilu, směle je využívejte.
Věděli jste, že…?
Instagram Stories také skrývají různou nabídku písem. Ale na jeden font jste možná doposud nenarazili, je totiž pečlivě ukrytý. Jedná se o font Papyrus z osmdesátých let minulého století. Ten dříve využíval nejen Microsoft nebo Apple, ale proslavil ho především film Avatar režiséra Jamese Camerona.
Některým se font líbí, pro jiné představuje stejně kontroverzní písmo, jakým kdysi býval i Comic Sans. I z tohoto důvodů zůstává tak trochu utajený. Odhalit ho ale můžete jednoduše tak, že když přidáváte text ve Stories, kliknete na font Comic Sans a napíšete slovo Papyrus. Písmo se rázem změní. Tento trik by měl ale fungovat pouze na mobilních telefonech se systémem iOS.
Instagram písmo: Kdy je pro ostatní uživatele skryté a nevyhledatelné?
Budete-li ovšem používat na Instagramu změněné písmo, a nezáleží na tom, jestli je čitelné, nebo ne, skryje se ostatním při vyhledávání. To platí nejen v příspěvcích pod fotkami a videy ve feedu, ale i v komentářích. Používáte-li hashtagy, pak u nich jiné písmo rozhodně nepoužívejte. Hashtagy psané jiným než defaultně nastaveným písmem rovněž nelze vyhledat a ztrácejí tak svůj smysl.
Dozajista si můžete udělat Instagram hezčím, ale snažte se příliš nekombinovat, a jestli svůj instagramový účet máte především na to, abyste získali více potenciálních zákazníků a sledujících, jinému písmu se vyhněte. Nikdo vás nenajde, i kdybyste používali ty nejsilnější hashtagy.