Optimalizace pro internetové vyhledávače je něco, čím rozumní internetoví podnikatelé v žádném případě neopovrhují. Ale věřit optimalizaci nestačí.
Troufám si tvrdit, že na všem na světě lze najít nějaké nedostatky, že není všechno dokonalé. A ti, kdo provozují své podnikatelské weby, o tom vědí své. Kdykoliv nemají na svých webech takovou návštěvnost, jakou by chtěli mít, je jasné, že se někde vloudila přinejmenším nějaká ta chybička, se kterou je třeba se v zájmu podnikatelských úspěchů vypořádat.
Ovšem zatímco jsou některé nedostatky internetových stránek zjevné, u jiných tomu tak být nemusí. Internetové vyhledávače odhalí i to, čeho si my lidé sami nevšimneme, a za každou vadu na kráse může následovat horší umístění odkazu webu ve vyhledávačích a tím i nežádoucně nižší návštěvnost.
A když se chce někdo podobných nedostatků zbavit a zabodovat u vyhledávačů i u lidí, optimalizuje. Praktikuje SEO sám nebo s pomocí odborníků. A v každém případě je záhodno vědět, jak je taková optimalizace úspěšná. Aby se někdo nenamáhal pro nic a za nic.
SEO ale není na první pohled vidět, nelze ji přesně změřit ani zvážit. A proto se musí využívat pro kontrolu takové SEO software, který dává možnost se do jisté míry zorientovat v tom, jak se věci mají. Stačí provést třeba i jen SEO online audit na https://www.seotest.seolight.cz/, aby se aspoň v hrubých rysech vědělo, jak se věci mají.
Je pochopitelné, že takový SEO analyzátor, s jehož pomocí se provádí SEO audit online, nikoho ze skutečných odborníků nepřivede k úžasu, že jde o něco, co představuje jenom orientační obrázek o realitě, protože se při optimalizaci nedá vždy všechno naprosto přesně změřit, ale přesto jsou i podobné nástroje SEO prospěšné. Protože je dobré vědět i alespoň nepřesně to, jaký je stav optimalizace. Na základě takového měření SEO se pak dá posoudit, kudy se ubírat při optimalizaci dál. A vzhledem k tomu, že je takový SEO test zdarma, určitě by se neměl ignorovat. Za pokus přece nikdo nic nedá. Ale může vědět, co potřebuje dostat, aby na internetu zabodoval.