Grafika je velmi složitý pojem. Pokud si vytvoříte logo zdarma v generátoru a použijete ho na svou prezentaci, také se věnujete grafice, i když naprosto okrajově. Když pak nedosáhnete požadovaného výsledku, není se čemu divit. Konkurence totiž používá úplně jiné metody a dobře ví, jak zaujmout potenciálního klienta. Nic ale není ztraceno, pořád ještě můžete tento závod vyhrát. Oslovte ty, kteří mají co říct. Tedy jinak řečeno, grafická studia s dobrou reputací, s nimiž můžete celou situaci podrobně komunikovat. Tématem bude hlavně cílová skupina. Laicky řečeno, kdo přesně by měl kupovat vaše výrobky a chtít vaše služby?
Tvorba loga aneb sázka na jistotu
Čím vlastně začít? Jistě, na prvním místě je webová prezentace a k té musíte mít vhodně zvolený úvodní obrázek. Tvorba loga je tedy prvním krokem na dlouhé procházce., na jejímž konci vás mohou čekat noví klienti a podstatně větší věhlas v širokých vrstvách společnosti. Kdo se ve finále odliší od konkurence a bude mít naprosto originální vizuální identitu, ten se stane vítězem. Prvořadý je tedy průzkum trhu, musíte také důkladně pozorovat všechny kroky, které dělá konkurence. Umět se poučit z chyb druhých je umění, napodobit a vylepšit metodiku v přístupu k potenciálním klientům je potom ještě lepší. Teprve poté, co si pečlivě prohlédnete tržní prostředí, oslovte grafické specialisty.
První místo dnes berou ruční ilustrace
Věděli jste například, že hitem letošního roku budou podle všeho ruční ilustrace? Je to taková příjemná vzpomínka na umění Josefa Lady. Má totiž lidský rozměr, nevypadá jako dílo umělé inteligence. A právě o to tady jde! Vizuál, který snadno zapadne do paměti klientů a už tam zůstane, to je cílem každé reklamní akce.
Grafickým studiím vždy vládne jedinečnost
Připravte se na to, že grafické studio s vámi bude chtít probrat mnoho podstatných otázek. Teprve pak se totiž může dát do práce a připravit několik návrhů, ze kterých se společně propracujete k výsledku. Jaké věci baví vaši cílovou skupinu? Jaký je její věk a kdo do ní patří? Žádná otázka není na začátek špatná, alespoň si ujasníte, co opravdu chcete a co už nikoliv. Nepodceňujte sílu papírových vizitek, nepatří jen do staré školy. Mějte ale na paměti, že se musí cílit i na uživatele tabletů nebo smartphonů. I na nich se totiž bude prohlížet váš nový web, dnešní doba nepatří jen stolním PC v kancelářských prostorách nebo malým notebookům na služebních cestách.