Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Podle analytika budou menší e-shopy v ohrožení

Koronavirová krize ovlivňuje i oblast globálního e-commerce. Podle agentury eVisions směřuje všechno k upevnění online trhu v rukou velkých značek, což může položit mnoho menších e-shopů.

K vyhodnocení konkrétního dopadu koronavirové krize je ještě brzy, agentura eVisions přichází s předběžnými odhady. Vládní opatření proti koronaviru, zavedená v polovině března, zavřela restaurace, hotely i obchody. Lidé se tak uchýlili k výraznějšímu nakupování přes internet. Podle analytika Milana Fialy vzrostly tržby e-shopů v březnu a dubnu vzrostly o 30 procent, v květnu dokonce o 60 procent.

Pokud pomine oblast turismu, která také nabízí své služby online, tak se žádná výrazná krize poptávky na internetovém nakupování neprojevila. Přišla však krize nabídky, jelikož mnoho e-shopů bere zboží ze zahraničí Dodávky však stály, nebo byl dovoz do Česka komplikovanější. Fiala uvedl, že nápor vznikal především logistickým a distribučním společnostem, které musely navyšovat stavy.

Kritický podzim

Některé e-shopy (v řádech jednotek procent) tato krize dokonce položila. Fiala však upozorňuje, že v nadcházejících měsících se do této statistiky mohou zařadit i další. Pokud totiž na podzim dorazí druhá vlna, budou firmy nuceny propouštět. Tím poroste nezaměstnanost a mohl by také klesat zájem o nakupování.

Podle závěrů studie MonkeyData koronavirová krize posílila českou e-commerce. Některém e-shopům se během posledních měsíců dařilo jako o Vánocích. Nejúspěšnějším březnovým dnem české e-commerce byl jednoznačně 16. březen, kdy české e-shopy zaznamenaly objednávky za osmadvacet miliard korun. Jak dlouho bude tento trend trvat, však není jisté.

Mezi vítěze řadí analytik hned několik e-shopů, od v Německu působícího Amazonu až po tuzemské Dáme jídlo nebo Rohlik.cz. Poraženými však podle něj mohou být malé e-shopy, které nedisponují větší finanční rezervou nebo nespolupracují s investorem.

Dále čtěte:

Svět E-commerce se zvětšuje

Zdroj: Seznam Zprávy


Vydáno
8. 6. 2020
Tagy