Zadejte hledaný výraz...

Organizátoři bojkotu Facebooku cílí na evropské podniky

Organizátoři bojkotu reklamy na sociální síti Facebook vyzývají evropské společnosti, aby se zapojily do jejich kampaně Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk). K bojkotu reklamy na Faceboooku v USA v červnu vyzvaly tamní skupiny bojující za lidská práva kvůli slabému postupu Facebooku proti nenávistným projevům a falešným zprávám.

Již minulý měsíc se hovořilo o tom, že by se bojkot reklam mohl rozšířit z USA i do Evropy. Teprve nyní však organizátoři oslovili společnosti na tomto kontinentu. V jejich oficiálním prohlášení stojí, že nejde jen o záležitost USA, ale jedná se o globální kampaň.

Organizátoři tak vyzývají inzerenty Evropy, aby se připojili je stávkujícím společnostem v USA a podpořili tak boj proti nenávisti a dezinformacím na Facebooku. Zdůrazňují, že za pouhý měsíc největší sociální síť na světě kvůli bojkotu přišla již o reklamu v hodnotě několika milionů dolarů.

Podle agentury Bloomberg však současný bojkot v USA připravil Facebook o daleko větší částky. Konkrétně by mohlo jít o 7,2 miliardy dolarů (167 miliard korun).

Do bojkotu se už zapojily stovky amerických podniků včetně automobilky Ford Motor, operátor Verizon, výrobci zmrzliny Ben & Jerry’s, nápojů PepsiCo a outdoorového vybavení Patagonia a The North Face, či řetězce kaváren Starbucks. Kampaň už ale podle dřívějších informací podpořily i některé velké evropské podniky, například německá automobilka Volkswagen či britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever.
(Bojkot reklamy na facebooku)

Přidal se i Disney

Do bojkotu Facebooku se tento měsíc zapojila i americká mediální a filmová společnost Walt Disney, která je jedním z klíčových zadavatelů reklamy na americkém trhu. (Disney se přidal do bojkotu reklamy na Facebooku)

Organizátoři také zdůraznili, že kampaň bude pokračovat, dokud Facebook neuskuteční odpovídající změny. Dodali, že některé z nejvěhlasnějších značek světa už z Facebooku stáhly reklamu v hodnotě milionů dolarů.

Zuckerberg nehodlá ustupovat

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg po vyhlášení bojkotu uvedl, že sociální síť bude přesněji moderovat obsah zveřejněných příspěvků. Nenávistný obsah v reklamách bude zcela blokován a Facebook bude uživatele upozorňovat na problematické příspěvky.

Poté se však objevil dopis, který Zuckerberg adresoval svým zaměstnancům. V něm uvádí, že všichni tito inzerenti se brzy na Facebook vrátí a bojkot je vlastně reputační a partnerský problém. Narážel tím na to, že společnost má dostatečně velký finanční polštář, aby ho tyto problémy nějak ohrozily.

Roční příjmy z reklamy na této sociální síti se pohybují kolem 70 miliard dolarů (1,6 bilionu korun) a využívá ji přes osm milionů inzerentů. K tomu, aby firmě vznikla výraznější finanční újma, by byl podle analytiků zapotřebí trvalejší bojkot ze strany největších inzerentů.

Dále čtěte:

Bojkot reklamy na Facebooku byl příležitostí pro Snap

Nová strategie testování na COVID-19 v ČR od podzimu

Zdroj: The Guardian; Reuters


Vydáno
30. 7. 2020
Tagy