Zadejte hledaný výraz...

Marketing na sociálních sítích: 10 nejčastějších chyb

Chystáte se propagovat svou firmu, konkrétní výrobek nebo službu na sociálních sítích? Pak se připravte na to, že nejde o tak jednoduchou formu reklamy, jak si možná myslíte.

Klíč k úspěchu?

Chce to plán, hodně dobrý plán. Vkládat peníze do reklamy na sociálních sítích bez rozmyslu se nevyplácí. Hrozí, že se vám vynaložené finance nevrátí zpátky, natož abyste díky reklamě vydělali. Navíc reklama na Facebooku nebo Instagramu už dávno není, co bývávala. Ještě před pěti lety stačilo zaplatit si reklamu za tisícikorunu a vrátilo se vám tisíc minimálně pět. Dnes do reklamy vložíte tisícikorunu a může se stát, že se vám zpátky nevrátí jediná stokoruna. Nejčastěji je to způsobeno fatálními chybami, které při propagaci značky, produktu nebo zboží děláme.

1. Nemáte plán

Tím máme na mysli jasný plán, čeho chcete reklamou docílit a koho chcete oslovit. Než se do reklamy pustíte, ujasněte si:

  • Chci získat návštěvnost na svém e-shopu nebo fanoušky na sociálních sítích?
  • Chci prodat konkrétní produkt nebo službu nebo mi stačí přilákat potenciální zákazníky na své stránky?
  • Kdo je můj potenciální zákazník? Jsou to maminky na mateřské, dospívající nebo muži ve středním věku se zájmem o motorky a auta? Nebo snad ženy či muži v důchodovém věku?
  • Cílím na uživatele sociálních sítích, kteří bydlí ve velkých nebo malých městech? Jsou středoškolsky nebo vysokoškolsky vzdělaní? Jaké mají zájmy?

Otázek je ale zapotřebí klást si mnohem více. Vaše publikum musí být konkrétní, například ženy z České republiky, případně třeba přímo z Prahy mezi 20 – 30 rokem se zájmem o kosmetiku. Čím užší bude výběr, tím větší šanci na úspěch máte.

2. Volíte nesprávnou formu reklamy

Někdo má raději videopříspěvky, někdo naopak fotografie, jiní si rádi počtou. Je dobré udělat si průzkum, co vaši potenciální zákazníci, které chcete oslovit, upřednostňují.

3. Mluvíte cizí řečí

Příliš formální vyjadřování s mnoha cizími slovy nejspíš ocení pracovníci ve školství, lékaři, právníci nebo výzkumníci, ale stejný jazyk nejspíš nepoužijete pro oslovení středoškoláků. Můžete psát klidně nespisovně, ale musí to mít svůj důvod. Stejně tak můžete používat výrazy specifické pro určitý obor, ale musíte si být jisti, že vám potenciální zákazníci budou rozumět.

4. Neodpovídáte na dotazy

Když vám někdo na reklamní příspěvek odpoví, případně se na něco zeptá, slušnost velí odpovědět. Ne za tři dny nebo za týden, ale co nejrychleji. Jinak může dotyčný nabýt dojmu, že sociální sítě využíváte skutečně jen k reklamě a zákazníci jako obyčejní lidé vás nezajímají.

5. Hádáte se

Když vám někdo okomentuje příspěvek na sociálních sítích způsobem, který se vám nelíbí, nedávejte to najevo. Vždy komunikujte slušně, za každých okolností. Nikdy se s uživatelem sociální sítě nehádejte, ztrácíte tím kredit u svých potenciálních zákazníků, kteří si vlákno komentářů přečtou.

6. Jste nudní

Nudných příspěvků jsou sociální sítě plné. Buďte originální. Neumíte to? Najměte si někoho, kdo marketing na sociálních sítích a komunikaci s fanoušky zvládá levou zadní. Vyplatí se vám to. Potřebujete zaujmout kvalitním textem, fotografií nebo videem, jinak touto cestou nikdy potenciální zákazníky nezískáte.

7. Chybí vám empatie

Sice s lidmi komunikujete často, nejen v rámci komentářů, ale i častým sdílením příspěvků, ale ty jsou nemastné neslané. Buďte osobní, sdílejte své úspěchy i neúspěchy. Pomozte lidem vyřešit problém. Zaměřte se na to, abyste v nich vzbuzovali emoce.

8. Bojíte se investovat

Chcete vyzkoušet reklamu na sociálních sítích a utratíte za ni tisícikorunu měsíčně? Při přesném cílení a dodržování předchozích sedmi bodů ale můžete klidně investovat víc. To, co sdílíte například na Facebooku, vidí pouze tři procenta vašich fanoušků. Facebook chce, abyste si za sledovanost zaplatili. A pokud si myslíte, že máte dostatečně kvalitní obsah, investujte do reklamy pravidelně.

9. Nevěnujete sítím dostatek času

Sednout si k Instagramu, Facebooku nebo třeba TikToku jednou týdně na půl hodiny není cestou k úspěchu. Péče o uživatelský účet představuje soustavnou a leckdy namáhavou práci, které je třeba věnovat se když už ne každý den, tak alespoň obden. Plánujte si příspěvky, sledujte, kdo jsou vaši sledující či fanoušci, donuťte je okomentovat příspěvek a na všechny komentáře také odpovídejte.

10. Čekáte na zázrak

Ten se ale nestane, a už vůbec ne přes noc. Jedna reklama firmu úspěšnou neudělá. Nevzdávejte to. Vymýšlejte nové a nové strategie, analyzujte výsledky kampaně a najděte cestu, která funguje. Vždycky něco funguje, otázkou je, co funguje na vaše zákazníky.

Sociální sítě, alespoň z hlediska algoritmu, často připomínají hotovou vědu, ke všemu, když se algoritmy neustále mění. Ale nic není nemožné a uspět na sociálních sítích může každý z nás. Jen málokdo ale vydrží na úspěch čekat.


Vydáno
8. 2. 2022
Kategorie
Tagy