Můžete se snažit sebevíc, ale když neznáte ty správné metody jak získat sledující na Instagramu, není vám to nic platné. Pokud si chcete Instagramem vydělávat nebo přes něj získat potenciální zákazníky, počítejte s tím, že práce na něm vám zabere minimálně hodinu denně. Nemáte-li na správu Instagramu čas ani náladu, raději se do toho nepouštějte.
Jen soustavná práce vám může přinést dlouhodobější úspěch. Algoritmus na Instagramu je neúprosný a vždycky pozná, kdy jen pasivně sledujete videa nebo fotky a kdy se na něm aktivně podílíte. Co byste tedy měli udělat pro to, abyste získali více sledujících, tzv. followerů a stali se atraktivními i pro potenciální firmy, s nimiž byste chtěli uzavřít spolupráci?
1. Určete si téma, kterému se budete věnovat
Bude-li každá fotka nebo video směřovat k jinému tématu, lidé nebudou vědět, o čem váš profil je. Nesmíte je mást. Chcete se věnovat edukační činnosti? Nebo bavit? Či chcete potenciální sledující zaujmout spíše krátkými inspirativními videi? To všechno můžete, ale věnujte se jenom určité oblasti či určitému okruhu složenému ze dvou, maximálně tří témat. Když budete mít na svém profilu fotografie automobilů, domácích mazlíčků, knížek, architektury a elektroniky, nikoho tím příliš neoslovíte. Samozřejmě by měla vybraná témata korespondovat s tím, co vás zajímá nebo čím se chcete živit. Pokud přes Instagram plánujete prodávat starožitný nábytek, ale sledující budete lákat na roztomilá koťátka, pravděpodobně vám ani sto tisíc sledujících k ničemu nebude.
2. Buďte osobní
Chápeme, že možná nechcete být na každé fotce a také se nechcete svěřovat se svými rodinnými problémy nebo osobními úspěchy, když jde hlavně o práci, ale lidé mnohem raději sledují konkrétního člověka než nicneříkající fotografie produktů. Případně můžete sdílet jiné lidi, spolupracovníky nebo spokojené zákazníky, ovšem pouze s jejich písemným svolením, pochopitelně. Nemusíte být osobní v každém příspěvku, ale v každém třetím už by to rozhodně chtělo. Lidé se potřebují s někým ztotožnit.
3. Používejte jen relevantní hashtagy
U jednoho instagramového příspěvku lze mít maximálně třicet hashtagů neboli frází označených znakem `#`. Obvykle ale marketéři doporučují mít u jednoho příspěvku maximálně jedenáct hashtagů, dvacet už je hodně a dva nebo tři zase příliš málo. Než ale bezhlavě začnete hashtagy k příspěvku přidávat, nejprve si prověřte, co se pod hahstagy, které chcete používat, skrývá. Zdali se hodí k tomu, co chcete publikovat, zda hashtagy používá dostatek lidí (doporučujeme používat jen ty hashtagy, pod kterými je zveřejněno plus mínus padesát tisíc příspěvků) a také se nezapomeňte zaměřit na to, jestli se chcete soustředit na české sledující nebo zahraniční, či je vám to jedno. V případě, že oslovujete české uživatele, anglické hashtagy pro vás z větší části budou naprosto zbytečné.
4. Označujte relevantní profily
Chcete, aby se o vás mluvilo a vědělo? Označujte v krátkých příbězích (stories) další instagramové účty. Musíte k tomu mít ale dobrý důvod. Nestačí jen sdílet fotku a odkázat na instagramový účet s tím, že je fajn. Sledujícím musíte nabídnout dobrý důvod k tomu, aby daný instagramový účet navštívili a případně ho začali sledovat. Třeba zase někdo bude na oplátku sdílet váš účet a tím si získáte nové sledující.
5. Sdílejte pravidelně a ve správný čas
Nejlepším dnem pro sdílení příspěvků je úterý, tím nejhorším podle aktuálních statistik neděle. Co se týče časů, pak je nejlepší pro sdílení instagramového příspěvku úterý mezi 11. a 14. hodinou a pondělí okolo 11. hodiny. Po půlnoci je ze zřejmých důvodů nesmysl cokoliv sdílet, neboť v našem časovém pásmu už většina uživatelů spí. Pokud ale cílíte například na americké nebo asijské uživatele, je dobré se řídit jejich časovým pásmem, nikoliv naším. Důležité je také přispívat na Instagram pravidelně, nejlépe každý den ve stejnou dobu. Budete-li na sociální síti aktivní jen jednou nebo dvakrát za týden, úspěch vám to nepřinese. Instagram si cení jak aktivity, tak loajality.
6. Plánujte
Plánování sice stojí hodně času a mentálního úsilí, ale vyplatí se. Když budete sdílet náhodně to, co vás zrovna napadne, nebude to mít žádný systém a sledující to poznají. Jednou můžete sdílet zábavný příspěvek, někdy třeba nějakou zajímavost, jindy něco na zamyšlení. Snažte se mít Instagram pestrý a nesdílet například jenom citáty nebo jen vtipné fotografie bez textu. Také se vyplatí před každým příspěvkem do stories nahrát video nebo fotografii, tak si údajně zvýšíte dosah publikovaného příspěvku.
7. Zapomeňte na nákup falešných `followerů`
Myslíte si, že to nikdo nepozná? Vážně? Raději počítejte s tím, že většina lidí se na Instagramu pohybuje déle než vy a mnohem častěji, takže pokud u vašich fotografií vidí, že byla `lajkovaná` padesáti pěti lidmi, přičemž máte čtyřicet tisíc sledujících, něco tu jednoznačně nehraje. Stejně tak se například potenciální zákazník nebo firma, s níž byste chtěli spolupracovat, může podívat na to, kdo vás sleduje a během minuty nebo dvou pozná, že jde o falešné, nebo přinejmenším dost podezřelé instagramové účty.
8. Komentujte
Kromě příspěvků a stories je dobré zaměřit se i na komunikaci pod příspěvky. Chcete svůj účet zviditelnit? Pak komentujte příspěvky uživatelů, které sledujete. Zapojujte se do nejrůznějších diskuzí a anket. To instagramový algoritmus jistě ocení.
9. Nesbírejte sledující tím, že je budete sami sledovat
Za to vás Instagram dost krutě potrestá. Dostanete se do šedé zóny a vaše příspěvky nebudou mít třeba týden i déle téměř žádný dosah, ať publikujete, co chcete. Případně vám zablokuje některé činnosti na Instagramu, například možnost sledovat další účty nebo `lajkovat`. Instagram si samozřejmě všimne, že každý den sledujete sto padesát nových lidí a čekáte, že vám alespoň nějaké to procento z nich sledování oplatí.
10. Mějte hezké a sladěné fotky
Není to sice ze všeho nejdůležitější, ale na druhou stranu lidé rádi koukají na hezké fotky sladěné do jednoho filtru. Také jimi snadněji upoutáte pozornost.
Neslibujeme vám, že během měsíce nebo dvou nasbíráte stovky, natož tisíce sledujících, ale když budete dodržovat výše zmíněných deset pravidel, máte slibně nakročeno k vaší vysněné instagramové popularitě.