Zadejte hledaný výraz...

Jak zabezpečit Facebook tak, aby vám vaši identitu nikdo neodcizil?

Slýcháme to a vidíme dnes a denně. Jistě ve svém okolí znáte někoho, komu byl odcizen facebookový účet a jeho jménem vám přicházely nejrůznější zprávy. Aby k tomu nedocházelo, pomůžeme vás zabezpečit váš účet na Facebooku tak, že se do něj nikdo nedostane.

Takzvané hacknutí účtu není nebezpečné jen z toho hlediska, že můžete přijít o veškerou konverzaci, fotografie a videa uložená na Facebooku, ale i z jiného hlediska. Dá se zneužít k odcizení mnohem důležitějších dat. Když vám někdo účet napadne, pravděpodobně kontaktuje vaše přátelé na Facebooku a bude od nich chtít poslat telefonní číslo, číslo účtu nebo jiné údaje, které mu budou sloužit k napadnutí nejen účtu na sociální síti, ale také například e-mailového účtu, bankovního účtu nebo celého telefonu.

Podnikatelský účet

Podnikatelský účet na Facebooku to má ještě o něco složitější. Hacker se snadno dostane do Business Manageru a Správce reklam, kde si může nastavit reklamy na zakázané produkty a zároveň si nastavit vysoký denní rozpočet. A protože se v tom umí pohybovat, bez problémů obejde Facebook při schvalování reklamy. Než si toho ale Facebook všimne, z vašeho účtu mohou zmizet desítky nebo stovky tisíc korun.

Peníze vám ovšem Facebook ve většině případů vrátí, mnohem složitější a téměř nemožné je obnovení účtu a pixelu. Že nevíte, co pixel je? Přitom je to ta nejdůležitější součást výkonnostní reklamy. Uchovává většinu dat, díky kterým vyděláváte peníze.

Abyste žádné pixely, odcizené peníze ani zablokování účtu nemuseli řešit, je dobré řídit se několika velmi důležitými pravidly.

Silné heslo

To je ze všeho nejdůležitější. Mnoho z nás se bojí, že ho zapomene, a tak používá heslo, které už má nastavené někde jinde. A to je zásadní chyba. Někteří zase používají jen po sobě jdoucí písmena v abecedě nebo čísla. Někdy používáme data narození našich bližních nebo to své, čísla domů, názvy ulic nebo název oblíbené písničky. Ani jedno z toho není v žádném případě silné heslo. Jakmile jde o peníze a vaše osobní údaje, měli byste zvolit takové heslo, které bude čítat:

  • Alespoň jedno malé a jedno velké písmeno
  • Číslici, nejlépe dvě až tři (zcela náhodné)
  • Speciální znaky jako lomítko, dvojtečka nebo podtržítko, případně vykřičník či otazník

Heslo by mělo mít minimálně osm, ideálně dvanáct znaků.

Dvoufázové ověření

Dvoufázové ověření je bezpečnostní funkce, která propojuje váš účet s aplikací nebo mobilním telefonem. Facebook vás po zadání hesla vyzve k tomu, abyste zadali speciální kód, jenž najdete buď v aplikaci, jako je generátor kódů, v SMS zprávě, případně lze použít aplikaci Google Authenticator.

Postup nastavení dvoufázového ověření:

  1. Na Facebooku klikněte na Nastavení zabezpečení a přihlašování.
  2. Nyní klikněte na Použít dvoufázové ověření a klikněte na Upravit.
  3. Zvolte si metodu zabezpečení (bezpečnostní klíč, externí autentifikační aplikace, kód SMS zpráv).

Chodí vám na e-mail zprávy od Facebooku? Nevěřte jim. Hackeři se pokoušení o phishing, to znamená, že se od vás snaží získat přihlašovací údaje na Facebook či jiné důležité údaje. E-mail sice vypadá, že ho poslal sám Facebook, ale když rozkliknete e-mailovou adresu, z níž vám zpráva přišla, zjistíte, že to není e-mailová adresa, kterou Facebook používá.

Přijde-li vám e-mailem nějaký odkaz, nikdy na něj neklikejte.

Víte, jak zabezpečit Business Manager?

K Business Manageru mají v ideálním případě přístup maximálně dva lidé. Čím víc lidí do něj zapojíte, tím větší je riziko, že vám účet někdo napadne a odcizí. Samozřejmě i v případě Business Manageru je možné nastavit si dvoufázové ověření. To by měl mít zapnutý naprosto každý člověk, jenž má do Business Manageru přístup. Dvoufázové ověření si nastavíte přes záložku Nastavení firmyInformace o firmě. Jakmile dvoufázové zabezpečení zapnete, budou všichni, kdo mají do BM přístup, vyzváni, aby si ho zapnuli také. Když to neudělají, do BM se nedostanou.

Jak sdílet přístup do BM?

Existují dva způsoby. Jedením z nich je, že přidáte do Business Manageru osobní profil. V případě druhého způsobu přidáte do BM nového partnera. Zůstává ovšem otázkou, co je lepší.

Osobní profil

Udělujete-li přístup přes osobní profil, pak máte dvě možnosti – dotyčnému člověku udělíte titul Správce nebo Zaměstnanec, přičemž správce budete mít stejná práva jako vy a tudíž vás může z BM vyhodit. Proto dobře rozmýšlejte, koho správcem uděláte. Na druhou stranu ovšem platí, že každý BM by měl mít alespoň dva správce.

Nový partner

Tento způsob se nejčastěji využívá pro přidávání externích spolupracovníků, například reklamní agentuře, která vám spravuje účet, nebo copywriterům či markeťákům. Od každého si musíte vyžádat identifikační číslo, tedy ID, které používají do BM, a přes toto číslo pak dotyčného přidáte. Partner nemá přístup k ovládání vašeho Business Manageru.

Kontrola Business Manageru

Většinou stojí spoustu peněz a času, ale rozhodně se vyplatí. Kontrola sestává z kontroly nastavení firmy, nastavení účtu pro reklamu, kontroly pixelu a kontroly katalogu produktů. Ne každý podnikatel ale umí kontrolu provádět tak, aby byla skutečně smysluplná. Proto možná uděláte lépe, když si na kontrolu najmete zkušenou osobu, která vám váš business účet do detailu vyladí tak, aby skutečně fungoval, jak má.


Vydáno
6. 9. 2022
Kategorie
Tagy