Máte na sociální síti Facebook firemní stránku, na kterou se nemůžete dostat? Nebo řešíte jiný problém, na který jste sami krátcí a potřebujete kontaktovat podporu Facebooku? Jen málokdo ví, jakým způsobem zaměstnance Facebooku přimět, aby se vám skutečně věnovali a na vaše dotazy reagovali.
S ochrannou známkou si Facebook nezahrává
Pokud se váš problém týká sporů ohledně názvu firmy, loga nebo přímo vaší firmy, ke které ovšem nemáte přístup vy, ale někdo úplně cizí, nejjednodušší cesta je využít sporu o ochrannou známku. Toto řešení se ovšem hodí i pro mnoho jiných problémů, které potřebujete vyřešit co nejdříve. Hlášení, které se týká ochranné známky, Facebook bere skutečně vážně a existuje velká pravděpodobnost, že se vám z Facebooku někdo ozve.
Spory, které se týkají vlastníka firemního účtu
Jak kontaktovat Facebook v případě, že někdo jiný vlastní váš firemní účet, například předchozí majitel firmy? V takovém případě máte velkou pravděpodobnost, že vám Facebook vyjde ve všem vstříc. Tato sociální síť má přímo formulář na stížnosti ohledně ochranných známek a zároveň akceptuje taktéž národní známky nezapsané v mezinárodní Světové organizaci duševního vlastnictví (WIPO). Do příslušné kolonky jednoduše vložíte výpis z registru ochranných známek Úřadu průmyslového vlastnictví. Může být i v českém jazyce. Jen je dobré vzít na vědomí, že nelze podávat report za subjekt, jehož nejste vlastníkem.
To samé platí i v případě porušování autorských práv. Opět zaškrtnete příslušnou kolonku a dále vyberete, zda jste vlastníkem práv nebo podáváte hlášení za svou organizaci nebo za svého klienta či hlášení podáváte jménem někoho jiného.
Další problémy, které často s Facebookem řešíme
Podporu kontaktujeme i v případech, kdy řešíme přihlášení, napadení našeho účtu jiným uživatelem, zneužití facebookového účtu nebo ztrátu hesla. Vždy je lepší počítat s tím, že než Facebook problém vyřeší, mohou uplynout dny, týdny i měsíce. Nejnovější statistiky ukazují, že má téměř tři miliardy uživatelů a denně sociální síť přijímá požadavky od sta tisíců z nich. Pochopitelně nemůže vyřešit všechny, a proto některá vaše hlášení zkrátka `vypouští`. Je však dobré vědět, kam se obracet při řešení nejčastějších problémů:
- spam nebo phishing – nahlašujete v případě, že vám chodí do Messengeru nevhodné nebo nesmyslné či nevyžádané zprávy
- profily, fotografie a další obsah – zdá-li se vám obsah jakéhokoliv druhu nevhodný, urážející, rasistický, diskriminující
- ochrana soukromí – stížnost týkající se ochrany vašeho soukromí
- někdo se za vás vydává – jsou-li vašim přátelům a dalším kontaktům rozesílány zprávy a videa vaším jménem
- přihlášení – nemůžete se přihlásit k účtu
- obnovení účtu – v případě, že si nepamatuje přihlašovací údaje
- deaktivace účtu – jestliže jste několikrát zadali špatné heslo, nebo se k vašemu účtu snažil přihlásit někdo jiný, mohl být účet `omylem` deaktivován
Nezapomeňte na to, že veškerá komunikace s Facebookem probíhá v anglickém jazyce.
Neexistuje způsob, jak Facebook kontaktovat přímo
Facebook dodnes neposkytuje přímou uživatelskou podporu, to znamená, že veškeré své požadavky a stížnosti musíte řešit přes formuláře. Neexistuje e-mail, na který byste mohli napsat, ani telefon, na nějž byste v případě potřeby mohli zavolat. Pokud vám nikdo na stížnosti a požadavky podané prostřednictvím Centra nápovědy neodpověděl ani po několika měsících, můžete zkusit Facebook kontaktovat znovu. Nic jiného vám ani nezbude.
Jestli uspějete, je ve hvězdách, většina uživatelů se setká s nepořízenou, jelikož řešit problém s touto sociální sítí soudní cestou je jen pro otrlé a v soudních sporech zběhlé.