Finanční správa spustila v rámci portálu Moje daně on-line služby finančních úřadů pro veřejnost. Lidé tak budou moci komunikovat s finančním úřadem bez nutnosti fyzické přítomnosti. Systém je podobný internetovému bankovnictví. Přes portál bude možné podávat přiznání ke všem dním a každý poplatník v systému bude mít osobní daňový kalendář s upozorněním na daňové povinnosti.
Ministryně financí Alena Schillerová uvedla, že spuštění závěrečné fáze a stanovení termínu startu finančního úřadu online na 28. února považuje za klíčové rozhodnutí. Lidé tak od března mohou své daňové povinnosti řešit snadno a rychle z pohodlí jejich domova nebo kanceláře.
V případě podání daňového přiznání elektronickou formou se navíc prodlužuje lhůta pro jeho odevzdání o měsíc, letos tak až na 3. května.
Papírová přiznání však podle Jiřího Jandečky z daňového oddělení poradenské společnosti BDO jen tak nezmizí a tato možnost zůstane nadále zachována. Úspěšnost projektu nyní ukáže čas. Uvedl, že pokud budou nabízené funkce pestřejší a lépe zpracované, půjde o krok správným směrem. V opačném případě by se podle něj jednalo o novou formu již dosavadní datové schránky.
Jak se do portálu přihlásit
Pro přihlášení k portálu je možné využít několik možností – občanský průkaz s čipem, mobilní klíč eGovernmentu nebo internetové bankovnictví u některé z bank, která již nabízí bankovní identitu. Je tu také možnost přihlášení přes datovou schránku nebo si přístupové údaje vyzvednout na finančním úřadě.
Nejčastější dotazy ohledně Daňového portálu
Online finanční úřad mohou využít všichni, kteří mají nějakou daňovou povinnost – zaměstnanci, OSVČ, podnikatelé, majitelé nemovitostí nebo firmy.
Dále čtěte:
Přehled daňových povinností v březnu 2021
Nejčastější chyby v daňovém přiznání