Zadejte hledaný výraz...

Chcete se stát úspěšným influencerem?

Influencer není sprosté slovo, i když ho mnozí z nás za hanlivé považují. Influencerů je totiž neskutečná spousta a hodně z nich nedělá nic jiného, než že sdílí, co mají ke snídani, co mají na sobě nebo kde tráví dovolenou. Ve skutečnosti je ale život influencera mnohem složitější a stojí za ním hodiny a hodiny práce. Samozřejmě na denní bázi.

Téměř všichni influenceři si svou pozici ve vodách sociálních sítích musí tvrdě vydobýt. Nic už nejde tak snadno jako dřív. Dřív stačilo sdílet příspěvek a viděli ho všichni vaši sledující nebo fanoušci. V dnešní době po vás ale sociálních sítě chtějí, abyste si zaplatili za to, že vás vaši sledující vidí. Stejně tak je velmi důležité publikovat pravidelně, nejlépe na denní bázi a vědět, co sdílet, abyste své obecenstvo zaujali. To se naučíte tak, že navštěvujete odborné konference, zaplatíte si nějaký marketingový workshop, kurz nebo si zkrátka něco odbornějšího přečtěte. A co především – musíte být neustále v obraze a vědět, jak se sociální sítě mění.

Ale ani to vám k úspěšnému influencingu nestačí. Co dalšího by měl vědět, znát a dělat dobrý influencer? A kdo je vlastně influencer?

Kdo je influencer?

Influencer je veřejně známá osobnost, která má na sociálních sítích početnou základnu fanoušků. Mnozí z nich dají na názor influencera, aktivně se zajímají o jeho tvorbu a nechávají se jím v určitých sférách života ovlivňovat a inspirovat.

Kdo jsou vaši sledující?

Dnes už vám ale nestačí sdílet fotky obědů nebo outfitů. Musíte si pečlivě promyslet, na koho cílíte. Chcete, aby vaším obecenstvem byly děti nebo maminky na mateřské? Či snad vysokoškolští studenti nebo například pracující střední třída? Nikdy nemůžete oslovit všechny kategorie sledujících najednou a čím úžeji cílíte, tím větší šanci máte, že prorazíte.

Jedno téma je lepší než dvě

Dále musíte mít dopředu promyšleno, čím se budete na sociálních sítích, jako je například YouTube, TikTok nebo Instagram či Facebook zabývat. Opět platí jedna důležitá zásada – čím specifičtějším tématem se budete zabývat, tím lépe. Rozhodněte se, k jakému tématu máte co říct a také si promyslete, u čeho jste schopni vydržet dlouhodobě. Když se rozhodnete zabývat se například focením, pak se tomu věnujte naplno, ale nesmíte si za půl roku říct, že to vzdáváte a zkusíte se raději věnovat pěstování pokojových rostlin. Takhle to nefunguje. Nemusíte se nutně věnovat jen jednomu jedinému tématu, ale zkrátka se držte vytyčenému poli působnosti, pro které se sami rozhodnete.

Vytvářejte kvalitní obsah

Nejlépe denně, alespoň co se týče Facebooku a Instagramu, publikujte fotografie, videa nebo stories, které s vaším tématem úzce souvisí. Vymýšlejte si plán publikování dopředu. Jednou můžete sdílet nějakou zajímavost z oboru, podruhé osobní zkušenost či zážitek. Sdílejte také kvízy nebo šikovné rady a tipy. Vaše sledující musí obsah bavit a musejí mít důvod se na váš profil pravidelně vracet. Tak jim ten důvod dejte.

Spojte se s ostatními influencery

Solitér na sociálních sítích neuspěje. Musíte být vidět a toho lze docílit i tím, že se spojíte s dalšími zajímavými osobnostmi. Nemusíte oslovovat influencery se statisíci sledujícími, klidně začněte s mikroinfluencery, kteří mají jen pět tisíc sledujících, fanoušků nebo odběratelů. Oslovte je a nabídněte jim spolupráci, například že si budete svou tvorbu sdílet navzájem.

Oslovte firmy, které máte rádi

Je velmi důležité, abyste bezhlavě nepřijímali každou spolupráci, která se vám sama namane. Spojte se jen s těmi firmami, které znáte, máte je odzkoušené, nebo se vám líbí to, co dělají a vytvářejí. Ale pokud máte sociální sítě, na kterých se věnujete zdravé výživě, asi je nesmysl uzavírat spolupráci s výrobci slazených limonád nebo alkoholu. Spolupráce vám musí dávat smysl. Když vám smysl dávat nebude, pravděpodobně nebude dávat smysl ani vašim sledujícím a ti vás rychle opustí. Pokud teprve začínáte a žádná firma vás zatím ke spolupráci neoslovila, klidně začněte vytipované firmy oslovovat sami. Nic tím rozhodně nezkazíte.

Komunikujte

Se svými sledujícími musíte neustále komunikovat. Ptejte se jich, co je zajímá, jestli se jim váš obsah líbí, popřípadě, co jim na vašich sociálních sítích chybí. A když vám odpoví, reagujte. Lidé potřebují vědět, že je jejich názor brán v potaz, že je vyslyšen. Pak s vámi budou komunikovat i nadále.

Editujte fotografie i videa

Publikujte videa a fotografie v takové kvalitě, abyste se za ně nemuseli stydět. Chcete-li být úspěšným influencerem či influencerkou, pak musíte počítat s tím, že bude váš obsah sdílen. V tom případě však publikujte jen ty fotografie a videa, která projdou alespoň minimální editací. Co to znamená? Jde o to, že byste měli držte určitý koncept fotografií a videí, používat jeden a ten samý filtr dlouhodoběji, vaše tvorba ovšem musí být také něčím zajímavá. Musí zaujmout, donutit sledující, aby ji sdíleli dál. Proto byste se měli držet jednotného konceptu. Nekopírujte ale tvorbu někoho jiného, dříve nebo později se na to stejně přijde.

Mějte výdrž

Bez ní to rozhodně nepůjde. Influencerem se nestanete přes noc, ani za měsíc a nejspíš ani za rok nebo za dva. Musíte být připraveni se sociálním sítím věnovat dlouhodobě. Nemáte-li trpělivost v krvi, pak se jí buď naučíte mít, anebo se do influencerství vůbec nepouštějte. Čas vám nezabere jenom samotná publikace videí a fotografií, ale také samotné focení a natáčení, editace materiálu, vymýšlení plánu publikace i komunikace s fanoušky nebo firmami. Jde o práci téměř na plný úvazek.


Vydáno
2. 6. 2022
Kategorie
Tagy