Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Je možné v dnešní době konkurovat?

Filip CZ
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 5. 2008 21:38:04
Je možné v dnešní době konkurovat firmám v oblasti webdesignu jako jsou: Symbio, WDF, FG atp.?
Je to reálné dostate se mezi tyto špičkové "továrny"?
27. 5. 2008 21:38:04
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75527
Poctivou a kvalitní prací především. A jsem zastáncem názoru, že nic není nemožné.
27. 5. 2008 21:41:04
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75526
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
27. 5. 2008 22:45:59
Souhlasím s názorem Ondry. Pokud budeš pracovat kvalitně a poctivě, úspěch zaručeně přijde. Nejdůležitější je nemyslet hned od začátku jen na to jak vydělat peníze, ale na to, jak nabídnout zákazníkovi něco co nenabízí konkurence. Pokud něco umíš nemusíš se podnikání bát. Můžeš začít dělat na menších projektech sám a postupně růst.
27. 5. 2008 22:45:59
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75525
Nezapomínej na kontakty... ty dnes určují elitu.
27. 5. 2008 22:51:10
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75524
Tyhle "špičkové továrny" považuju za konzervativní a duté značky stojící na vodě. Teď se třeba právě ohánějí všemocným zaklínadlem "microsite". Jen si projdi jejich stránky a podívej, kolikrát to tam zmiňují. Tenhle koncept je přitom třeba v affiliate marketingu známý už několik let. Zív. Ale něco těm korporátním klientům prodat musíme, že?
Další příklad: Symbio píše mooc užitečné články o online marketingu. Třeba tenhle. Ale nepřijde vám na něm něco divného? Do obecného kecání o ničem zabalené chlubení posledními referencemi. OMG. No hlavně, že píšeme "články" a budujeme tu svoju "identytu".
Další na řadě: trapná videa. Nudné prezentace. Základní chyby v použitelnosti.
Nepochopte mě špatně. Tyhle firmy produkují solidní a funkční řešení všemožných internetových potřeb. Ovšem jsou to řešení konzervativní, neinovativní a nudná. Jejich značka stojí na tom, že mají v referencích spoustu korporátních klientů, ne na tom, že by vytvářely zajímavé weby.
Nechápu, proč se jim chceš nějak rovnat - pokud tedy netoužíš po prostředí, kde je víc accountů a asistentů než designerů.
28. 5. 2008 01:03:18
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75523
drago
verified
rating uzivatele
(73 hodnocení)
28. 5. 2008 01:52:09
Konkrétně webdesign je šance pro umělce. Pokud budeš umět dělat hezké věci (budeš mít talent a získáš zkušenosti), zřejmě skončíš u nějaké té firmy. Nebo přijít s něčím novým. Přinést novou vlnu nápadů a kreativity. Ve webdesignu mi chybí kontroverznost. Jedna skupina lidí bude stránky obdivovat a druhá o nich bude prohlašovat že jsou k ničemu a nic horšího už nejde udělat. Zkus dělat designy co šokují. Dostaň do toho emoce jako u realného obrazu. Pokud se ti to povede tak porazíš ty "klasické".
28. 5. 2008 01:52:09
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75522
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
28. 5. 2008 02:01:01
Především firmy jako Symbio nikdy nemohou obsadit celý trh. Jejich služby si totiž 90% klientů nemůže dovolit.
Mnohem větší hrozbou pro běžné webtvůrce jsou služby jako Webnode či eStránky. (co do objemu)
28. 5. 2008 02:01:01
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75521
Inovace. Kvalita. Vytrvalost. - můžeš konkurovat komu chceš, ale abys mohl konkurovat "nejvýznamnějším hráčům" na trhu, musíš si projít dlouhodobým růstem. Ale hlavně musíš vědět, kde je Tvůj cílený podíl na trhu, kdo je zákazníkem a pamatovat si, že napodobováním se můžeš pouze přiblížit a vybrat drobečky, ale originalitou (originalit odlišujících Tě od konkurence je nekonečně mnoho, jen si dát tu prací a objevit ji) a nabízením něčeho inovativního máš šanci dostat se dopředu. Výhody a nevýhody jsou zřejmé:
zázemí a klientela x zelená louka
robustnost x flexibilita
nutnost držet se obecných konvencí x jakákoliv kreativita (kdykoliv můžeš začít znovu, oni ne)
vysoké náklady x možnost dočasně se omezit
atd atd... kdybychom se všichni zamysleli nad tím, co můžeš využít pro svůj prospěch, našli bychom tisíce možností.
Tak hodně štěstí! ;)
28. 5. 2008 03:16:58
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75520
Já bych to určitě zkusil. Sám mám nápady na projekty tak na 5 let dopředu a tuším u nich dopředu úspěch, z toho pár projektů nemá vůbec konkurenci ještě.
Určitě se nebát, jít do toho. Ale jak bylo psáno výše, nejít za penězi, ale přinést něco nového, originálního.
28. 5. 2008 03:38:45
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75519
Filip CZ
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 5. 2008 08:31:34
Všem děkuji za své názory, mnohdy i cenná fakta. Mým cílem není vyrovnat se těmto společnostem, ale poskytovat kvalitní, rychlá a cenově dostupná řešení odpovídající kvalitě.
28. 5. 2008 08:31:34
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75518
Napsal Retal;65069
Nepochopte mě špatně. Tyhle firmy produkují solidní a funkční řešení všemožných internetových potřeb. Ovšem jsou to řešení konzervativní, neinovativní a nudná. Jejich značka stojí na tom, že mají v referencích spoustu korporátních klientů, ne na tom, že by vytvářely zajímavé weby.
Nechápu, proč se jim chceš nějak rovnat - pokud tedy netoužíš po prostředí, kde je víc accountů a asistentů než designerů.
Ta kreativní řešení mě zajímají, mohl bys to trochu přiblížit? Zatím mám pocit, že S. produkuje právě něco nového na rozdíl od stovek jiných, kteří přichází maximálně s nevšední grafikou (která stejně akorát srazí použitelnost).
K hlavnímu tématu:
- Odlišit se, vyniknout
- Mít solidní "podnikatelský" plán
- Vyzývavý marketing, myslet dopředu
28. 5. 2008 08:33:56
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75517
Mike Acler
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
28. 5. 2008 08:50:21
Retal > členové Asociace .biz jsou jedna velká banda, co si budeme povídat :) Microsite je buzzword dneška jako třeba komunity, takže je logické, že to chtějí protlačit, když vědí, že klienti na to slyší (btw. vlastním doménu microsites.cz ;)
Webdesign NENÍ umění, je to řemeslo a tak by k tomu mělo být přistupováno. O tom, jestli to jsou řešení kozervativní, neinovativní nebo nudná, by se dalo polemizovat. V rámci českého internetu některé z těch firem produkují myslím originální věci. Především - jak jsem říkal - neděláš umělecké dílo, ale něco, co klientovi vrátí investované peníze. A tady skutečně prostor na kreativitu příliš není, pokud nechceš vyhořet po pár klientech a neúspěšných kampaních. Nehledě na to, že klienti většinou bývají "konzervy", takže něco novýho prosadit je často o nervy.
Ale zpět k původní otázce: Myslím, že prostor pro konkurenci tu je. A není malý. Jen to chce najít segment, na který se můžeš zaměřit a odvádět v jeho rámci svou práci pořádně. I když nebudeš dělat velké klienty typu ČEZ, bude tě třeba takové Symbio vnímat jako konkurenci (byť oni prodávají Coca Colu a ty jen vodu, na uhasení žízně je obojí).
A upřímně, chtěl bys jednou dělat v "továrně", která má několik desítek zaměstnanců a hromadu byrokracie jen proto, že dělá pro velké klienty?
28. 5. 2008 08:50:21
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75516
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 5. 2008 08:54:22
Jak píše agile - prostor pro konkurenci je vždy a všude... chce to jen nemít velké oči (nepokukovat po těch, kdo si za pár let existence už vybudovali nějakou existenci) a nebát se...
28. 5. 2008 08:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75515
Ivan L.
verified
rating uzivatele
28. 5. 2008 10:12:38
Návod jak se stát významnou firmou v oblasti internetu:
- kup si hezký hadry
- kup si členství v golfovém klubu a pravidelně se plácej na hřišti
- buď zábavný (hodně veselých historek, hodně alkoholu, hodně žen)
- neboj se napálit přemrštěné ceny za každej pšouk
Tato cesta k úspěchu je zaručená (i když samozřejmě nikoli jediná možná).
28. 5. 2008 10:12:38
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75514
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 5. 2008 11:41:30
Napsal Ivan L.;65128
Návod jak se stát významnou firmou v oblasti internetu:
- kup si hezký hadry
- kup si členství v golfovém klubu a pravidelně se plácej na hřišti
- buď zábavný (hodně veselých historek, hodně alkoholu, hodně žen)
- neboj se napálit přemrštěné ceny za každej pšouk
Tato cesta k úspěchu je zaručená (i když samozřejmě nikoli jediná možná).
možná by ještě stálo za to psát si nějaký hodně rádobykontroverzní blog a pak jej nabídnout za půl milionu na prodej - i to může pomoci k úspěchu...
28. 5. 2008 11:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-v-dnesni-dobe-konkurovat/#reply75513
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit