22.06.2022 10:19
1
Přátelé,
provozujeme u TELE3 řadu domén + hostingových služeb. Nicméně často řešíme padání emailů do spamu a to i u nových domén. SPF a DMARC záznam by měl být ok. Jejich poštovní server není nikde na blacklistu. Zkoušel jsem i měnit poštovní klietny (Outlook, Bat!, Thunderbird ..). Bez výsledku. Podle některých IT z firem, kde padáme do spamu, je chyba v DKIM záznamu, což já asi neovlivním (nebo?).
Xkrát jsem se snažil řešit vše s jejich podporou, ale telefon tam zásadně nikdo nebere a když už si s někým píšu emaily, dělá ze mě debila než aby konstruktivně pomohl.
Poradíte někdo, jak to pořešit? Případně doporučíte hosting, kam můžu vše převelet a mít klid?
Díky moc.

Edit: Ještě přidám info, že nefunguje vyžádání informace od serveru, zda byla zpráva doručena.
22.06.2022 10:40
2
Nemáš u TELE3 možnosti si DKIM nastavit sám? Pomocí TXT záznamů? Máš ho vůbec aktivovaný?
22.06.2022 12:25
3
Sice ti to úplně asi nepomůže, ale nebylo by lepší a snadnější přejít někam, kde z platícího zákazníka nedělají debila a zvedají telefon?
22.06.2022 13:10
4
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Nemáš u TELE3 možnosti si DKIM nastavit sám? Pomocí TXT záznamů? Máš ho vůbec aktivovaný
v TXT záznamech mám konkrétně tohle:

záznam: tele3._domainkey.2h-media.cz.
hodnota: v=DKIM1; k=rsa; p=MIIBIjANBgkqhkiG9w0BAQEFAAOCAQ8AMIIBCgKCAQEA02gv cLVcVYXbTgR69FVRjY8SyClc6M5HEom6FBJ+FgzOdM0oRcQApp kltESwnmzI7s9vIEmf19WVu3Vog+bNImpbhs0SuvSQoq1EaaQs MJfeEWceFQ5wD7jqUPJkbKkzeIOOisMqxnDH1dzOEMETlWNfEO uqsQrYg+0qymO3pAnsJlxVcjcgpTsP4bQMR5IktMsr52LoYsTC h+CQCmTRW8NALs7a/fDFruKM5x6XziEyxTOhNdpJWQOwgVXlhKm4QPlInNUrgxpWiRF 4gaT4VsEJLyKlErpcbJPe3mj3hAOYbyO3NWhR/XUbbxVxPJIbYLbGfM2SoOaf86N06woU4QIDAQAB

... tady je otázkou, jestli mám správně "selector". Nikde mi to nikdo nepotvrdil.

záznam: _dmarc.2h-media.cz.
hodnota: v=DMARC1; p=reject; adkim=s; aspf=s;

a jako poslední SPF: v=spf1 a mx ~all
22.06.2022 13:36
5
dej sem výsledek z https://www.mail-tester.com, případně u https://app.mailgenius.com lze vykopírovat i hlavičky, pak ti je schopný někdo pomoc, bez toho to je alchymie.

Spf vypadá zajímavě, máš email server na stejném serveru jako webhosting? Mno u TELE3 to možné je, ale nezdá se mi to.
22.06.2022 13:59
6
Původně odeslal TomášX
dej sem výsledek z https://www.mail-tester.com, případně u https://app.mailgenius.com lze vykopírovat i hlavičky, pak ti je schopný někdo pomoc, bez toho to je alchymie.

Spf vypadá zajímavě, máš email server na stejném serveru jako webhosting? Mno u TELE3 to možné je, ale nezdá se mi to.
https://www.mail-tester.com/test-0adr9ougd
https://app.mailgenius.com/spam-test/f0229a

Jsem z toho trošku mimo mísu už.
Poslal jsem si 2 emaily i na @gmail. Jeden ze starší domény, druhý z nové.
U staší mám v hlavičce dkim=pass, u té nové fail, což něco vysvětluje.
22.06.2022 14:27
7
díky, na tom mailgenius píší chybu s PTR, "Your mail server Reverse DNS is not properly configured", v angličtině to tam máš popsané. Problém ale není se samotným chybějícím PTR, ale s tím, že je to CNAME, což není vhodné řešení, např. v RFC 1912 to je dokonce zakázané "PTR records must point back to a valid A record, not a alias defined by a CNAME". Tohle vyhodnocuje spousty spam filtrů jako neexistující PTR a označuje emaily jako spam, řešili jsme hromadnými migracemi asi před 10 lety, předpokládám, že tenhle stav je nežádoucí i dnes.

Doporučuji tedy nechat opravit PTR záznam u domény a nasměrovat ho přímo na mail.dc3.cz.
22.06.2022 14:29
8
DKIM fail v těhle výsledcích nevidím, vypadá dobře nastavený.
22.06.2022 21:49
9
mam u TELE3 dva mailservery a vychazi mi testy na 97/100 z toho dva body dolu ze to, ze je to CZ domena a jeden z absenci unsubscribe linku
22.06.2022 22:31
10
Původně odeslal axolot
Sice ti to úplně asi nepomůže, ale nebylo by lepší a snadnější přejít někam, kde z platícího zákazníka nedělají debila a zvedají telefon?
naprosto presna odpoved :-)

ono totiz "klienta", ktery za 10kc mesicne ceka full-support

vola z telefonnich cisel, ktera nejsou uvedena v jeho uctu

a neni ani schopen napsat smysluplnou odpoved na dotazy adminu
= coz je alespon z jakeho mailu, na jaky mail a v jaky cas
// misto toho "obecne nic nerikajici blaboly"
// takze ani nevime, zda neodesila nejakym PHP_mailerem apod.

dale zaklada jeden ticket za druhym a urguje puvodni ticket dalsim ticketem

o takove se konkurence jiste popere :-)

doporucuji Wedos
22.06.2022 23:16
11
Původně odeslal soudruh
naprosto presna odpoved :-)

ono totiz "klienta", ktery za 10kc mesicne ceka full-support

vola z telefonnich cisel, ktera nejsou uvedena v jeho uctu

a neni ani schopen napsat smysluplnou odpoved na dotazy adminu
= coz je alespon z jakeho mailu, na jaky mail a v jaky cas
// misto toho "obecne nic nerikajici blaboly"
// takze ani nevime, zda neodesila nejakym PHP_mailerem apod.

dale zaklada jeden ticket za druhym a urguje puvodni ticket dalsim ticketem

o takove se konkurence jiste popere :-)

doporucuji Wedos
Však jo, výhra pro obě strany :D

Rozhodně tě nehaním, ať nám to tu nevypneš  :) Jen bych od velké společnosti čekal, že za ty roky bude mít prostě komunikaci s "blbcem" zprocesovanou, jako se o to pokouší wedos. Nebo nebudou low-cost služby za 10 kč poskytovat a přenechají to jiným, když se jim to nevyplácí. Ale argument z kategorie "co by za ty prachy chtěl" prostě není na místě - buď něco dělám na 100%, nebo to nedělám (pak rozhodně nevznikne naštvaný zákazník, který může být horší jak zhrzená milenka, nedej bože manželka).
22.06.2022 23:26
12
Původně odeslal soudruh
ono totiz "klienta", ktery za 10kc mesicne ceka full-support
Tak to hodně štěstí při budoucích růstech s tímto přístupem. :-)

Urgenci skrz další tickety chápu, znám to také, ale... to k tomu prostě patří. 😀😀
23.06.2022 08:00
13
Původně odeslal Michal Kubíček
mam u TELE3 dva mailservery a vychazi mi testy na 97/100 z toho dva body dolu ze to, ze je to CZ domena a jeden z absenci unsubscribe linku
to číselné skóre může být matoucí, důležitý je seznam provinění, každý mail server k jednotlivým proviněním má různou citlivost.

Máš tam ještě bod dolu za DMARC policy=none (nevalidní DKIM ignoruj), to dává útočníkům možnost posílat tvým jménem emaily, v kombinaci s SPF ~all a ještě s whitelistem na celý google to jsou otevřené dveře a kdokoliv poměrně snadno může tvoje emaily podvrhnout. Spam filtrům to sice nevadí, ale to neznamená, že to nebude vadit něčemu jinému.
23.06.2022 09:39
14
Původně odeslal soudruh
ono totiz "klienta", ktery za 10kc mesicne ceka full-support

o takove se konkurence jiste popere :-)

doporucuji Wedos
mluviti stříbro, mlčeti zlato
23.06.2022 14:31
15
Nezkusil bys sem poslat co ti vyhodi https://www.mail-tester.com/ ?
23.06.2022 14:32
16
Původně odeslal soudruh
naprosto presna odpoved :-)

ono totiz "klienta", ktery za 10kc mesicne ceka full-support

vola z telefonnich cisel, ktera nejsou uvedena v jeho uctu

a neni ani schopen napsat smysluplnou odpoved na dotazy adminu
= coz je alespon z jakeho mailu, na jaky mail a v jaky cas
// misto toho "obecne nic nerikajici blaboly"
// takze ani nevime, zda neodesila nejakym PHP_mailerem apod.

dale zaklada jeden ticket za druhym a urguje puvodni ticket dalsim ticketem

o takove se konkurence jiste popere :-)

doporucuji Wedos
Chápu, ale nechápu na vašich stránkách "kvalitní hosting od 10 Kč". Potom je třeba se zamyslet zda za tu cenu službu dělat, myslím, že i při roční platbě to je prodělečné, právě kvůli zákazníkům co za cenu Trabanta čekají Mercedes, případně mají problém s komunikací. Ale když to od 10 tak dobře vypadá:)
23.06.2022 21:13
17
Původně odeslal TomášX
to číselné skóre může být matoucí, důležitý je seznam provinění, každý mail server k jednotlivým proviněním má různou citlivost.

Máš tam ještě bod dolu za DMARC policy=none (nevalidní DKIM ignoruj), to dává útočníkům možnost posílat tvým jménem emaily, v kombinaci s SPF ~all a ještě s whitelistem na celý google to jsou otevřené dveře a kdokoliv poměrně snadno může tvoje emaily podvrhnout. Spam filtrům to sice nevadí, ale to neznamená, že to nebude vadit něčemu jinému.
tady mame dokonce 10/10 https://www.mail-tester.com/test-tp59n8qbc&reloaded=1 (tady fakticky taky 100 https://app.mailgenius.com/spam-test/fb6d46) a jak rikas, ne vzdy je to tak spravne...
25.06.2022 19:20
18
Původně odeslal láďa1979
Chápu, ale nechápu na vašich stránkách "kvalitní hosting od 10 Kč". Potom je třeba se zamyslet zda za tu cenu službu dělat, myslím, že i při roční platbě to je prodělečné, právě kvůli zákazníkům co za cenu Trabanta čekají Mercedes, případně mají problém s komunikací. Ale když to od 10 tak dobře vypadá:)
Zaplať 10kč, drž hubu a neotravuj nás, volně přeloženo... Osobně doporučuji tazateli zaplatit trošku více korunek nejen za jiný hosting, ale taky si třeba zaplatit někoho, kdo tomu rozumí. TomášX se jako obvykle snaží pomoci, ale já si zase říkám, že není úplně OK, když někdo spravuje poštovní server a nerozumí tomu a pak jen slepě lepí nějaké příkazy, co něco dělají...
Včera 18:31
19
Pamatujete na Wedos, jak tvrdili, že když jsou low-cost, že to určitě neodráží to, jak kvalitní služby mají? Tak tady to máte.