14.10.2021 19:01
1
Dobrý den,

bydlíme v nájmu (16500 Kč nájem + 5500 Kč poplatky). Dělíme se o to ve čtyřech lidech.

2 ložnice + kuchyň + koupelna + předsíň.

V sobotu se nám vyplavila kuchyň (ucpaná stoupačka) a majitel ji dal dohromady v úterý večer. Byli jsme bez myčky, pračky, dřezu... Ale v to samé úterý přestala splachovat toaleta, kterou doteď majitel neopravil. Musíme už třetí den na záchod do knihovny asi 10 minut pěšky... Asi si dokážete představit tu radost jít tam v 1 ráno. Máme ze zákona nárok na slevu z nájmu? Jak se taková sleva počítá? Jak to řešit?

Majitel nechce zavolat rychlou pohotovost, protože je to moc drahý... Celkově stav bytu je takový, no...

Poprosím Vás v případě odpovědi o odkazy na oficiální zdroje (třeba zákon), abych to mohl, co nejlépe nastudovat.

Moc děkuji za odpovědi.
15.10.2021 11:41
2
Tak ono záleží co máte ve smlouvě, jak jaký standart bydlení je tak specifikovaný. Od toho bych se asi odpíchl, ale pokud majitel nechce investovat do bytu tak ho horkotěžko budete přesvědčovat na nějakým zákonem.  Vždy je lepší se na případné slevě domluvit oboustraně , než sahat po argumentaci pomocí zákona. To dříve či později vede k definitivnímu rozkolu a je jasné kdo vyhraje, čí je to byt.
bwt. která knihovna má otevřeno v 1 ráno? :-)
18.10.2021 11:00
3
techlib.cz

Ve smlouvě je:
Pronajímatel je povinen zajistit nájemci nerušený výkon jeho práv spojených s užíváním předmětného bytu.
Nájemce má právo na nerušené užívání předmětu nájmu, společných prostor a zařízení domu.

nic víc tam není