Zdravím,
dnes jsem obdržela e-mail od zákazníka, zajímá mě, zda má zákazník právo na vrácení platby. Jedná se o ručně vyrobený náramek, zákazník již dříve několikrát objednával v mém e-shopu, nikdy si na nic nestěžoval.
Objednávku vytvořil 17.12., pro informaci.
Vzhledem k tomu, že nechci mít problémy a s někým se hádat, tak mám v plánu mu platbu vrátit, ale myslím, že na to nemá právo. Když si např. koupíte pračku a ta se rozbije, tak vám také Datart nevrátí celou částku, ale pračku opraví nebo zašle novou (pokud je v záruce samozřejmě).
Jaký je váš názor a jak řešíte vy tyto situace? Děkuji za váš čas a přikládám e-mail:
Dobrý den,dnes jsem byl s přáteli na výletě v přírodě a během tohoto výletu se mi někde při túře roztrhl Váš náramek a někde se rozkutálel.
Chtěl bych jej reklamovat a vrátit peníze, protože Vašim náramkům již nevěřím.
Jednalo se o náramek *** za 429 Kč
Peníze mi prosím zašlete na můj účet *****
Děkuji a přeji pěkný večer
Ing. ****
Má zákazník právo na vrácení peněz?
Co se právě děje na Webtrhu?
- Balla nabízí: Střih videa (Herní, YouTube nebo Komerční)
- Eggh poptává: Hledám copywritera/ku pro přepsání textů
- TanaLamberga poptává: Vytvoření webu – one-page
Jakýkoliv přívěšek nebo náramek, který si zničím mechanicky sám je přece můj problém :) Pokud jde o mechanickou vadu, přetržení, tak není důvod k reklamaci. To bych mohl říci, že jsem si při výpravě vrazil koupený nůž do nohy a protože noži již nevěřím, tak chci vrátit peníze. Nebo jsem se střelil do nohy "Sigem", který nemá klasickou pojistku a protože mu již nevěřím, tak chci vrátit peníze, navíc mi spadnul při výstřelu ze skály, tak prostě pošlete peníze zpět. Asi hodně podobná logika.
Leda by byl náramek nabízen jako nezničitelný, pak by na to právo snad i mohl mít. Vyžádal bych jeho zaslání (nebo aspoň to, co z něj zbylo) k posouzení a podle toho se rozhodl. V tomhle případě to na tom z jeho strany nejspíš i skončí.
Těžko takto od stolu říct, jestli byla vada v náramku (slabá šňůrka? – neznám materiál), nebo jestli jde o špatné zacházení. Ono se to dost těžko posuzuje a není moc nějaká jasná hranice. Nejsem právník, ale myslím, že pokud budete trvat na svém, je to prakticky nevymahatelné (ledaže byste ten náramek nabízela třeba jako nezničitelný, jak píše sobik).
Čistě pocitově: Pokud zákazník si na nic nestěžoval, a po zřejmě prvním problému píše „protože Vašim náramkům již nevěřím“, moc důvěru to nebudí.
Vrátil bych mu částku a možná ho dal na černou listinu. Vypadá to, že jinak bude psát negativní recenze na váš eshop.
Ať píše, pod nimi se prostě prodejce oficiálně vyjádří k situaci a proč reklamaci zamítl. Každý člověk se zdravým selským rozumem tohle posoudí jako hovadinu. Teda jestli víme všechny informace :-)Vrátil bych mu částku a možná ho dal na černou listinu. Vypadá to, že jinak bude psát negativní recenze na váš eshop.
Vzít si evidentně křehký náramek na túru do přírody je podle mě dost nezodpovědné. Předpokládám, že náramek nebyl určen na outdoorovou zátěž.
Zni to jako mechanicke poskozeni ktere si zavinil sam, nicmene pokud chce vratit penize, tak by mel vratit i zbozi(naramek) v puvodnim stavu, ale jak to udela kdyz se mu "rozkutalel" to fakt nevim.
Nutnost vrátit zboží v původním stavu platí při vrácení bez udání důvodu. Při reklamaci to z principu obvykle není možné.
Jinak asi je fakt, že před zamítnutím reklamace se může vyplatit požádat zákazníka o zbytek náramku k posouzení. Jednak protože tím možná celý problém skončí, a i pokud ne, zamítnutí reklamace od stolu je IMHO nevýhodná pozice.
Nemá, ale pokud je výrobní cena 40Kč, tak bych ukázal, jak se reklamace řeší a klidně bych mu poslal náhradní :-)
Manželce před pár lety u zásnubního prstýnku asi po týdnu nošení zničehonic vypadl kamínek. Reklamace bez řečí uznána. Takže bych byl opatrný ve vyjádřeních, že si za to může zákazník. A obecně, u náramku se snad předpokládá že by měl vydržet minimálně oblékání / svlékání oblečení a běžné nošení.
Zamítnout reklamaci samozřejmě můžete, to je čistě na vás, jak se k tomu postavíte. Ale pokud ji uznáte, tak pošlete buď náramek nový, nebo ty peníze. V tomhle případě bych volil tu druhou možnost.
Podívej reklamace se řeší podle míry závažnosti vady, tj. sleva, oprava, výměna, vrácení peněz. Zákazník má právo si vybrat způsob řešení, ale musí odpovídat míře. Takže když na kalhotách třeba upadne knoflík je na řadě pouze sleva nebo oprava. Mimochodem o tomto by jsi měla informovat ve VOP. Dále platí u spotřebitelů, že prvních 6 měsíců se má za to, že vada byla už v okamžiku prodeje, pokud prodejce neprokáže opak (tvrzení nestačí). Takže ted chybí docela podstatná informace z reklamace, zda má aspoň nějaký zbytek náramku nebo prudil bych ho se svědky, pokud nemá poslal bych ho do háje, ztratit to mohl kdekoliv, pokud má a nebo je tvoje výrobní cena pár korun poslal bych mu nový v rámci dobrých vztahů, ne jako uznání reklamace.Zdravím,
dnes jsem obdržela e-mail od zákazníka, zajímá mě, zda má zákazník právo na vrácení platby. Jedná se o ručně vyrobený náramek, zákazník již dříve několikrát objednával v mém e-shopu, nikdy si na nic nestěžoval.
Objednávku vytvořil 17.12., pro informaci.
Vzhledem k tomu, že nechci mít problémy a s někým se hádat, tak mám v plánu mu platbu vrátit, ale myslím, že na to nemá právo. Když si např. koupíte pračku a ta se rozbije, tak vám také Datart nevrátí celou částku, ale pračku opraví nebo zašle novou (pokud je v záruce samozřejmě).
Jaký je váš názor a jak řešíte vy tyto situace? Děkuji za váš čas a přikládám e-mail:
Dobrý den,dnes jsem byl s přáteli na výletě v přírodě a během tohoto výletu se mi někde při túře roztrhl Váš náramek a někde se rozkutálel.
Chtěl bych jej reklamovat a vrátit peníze, protože Vašim náramkům již nevěřím.
Jednalo se o náramek *** za 429 Kč
Peníze mi prosím zašlete na můj účet *****
Děkuji a přeji pěkný večer
Ing. ****
Do takových podrobností zda je náramek do společnosti, na outdoor nebo celodenní nošení, koupání bych se raději nepouštěl.
řekl bych mu ať pošle náramek na reklamaci, rozhodně si nenechte takhle sr*t na hlavu, to nemyslíte vážně, že mu jen tak pošlete peníze protože vám napíše nějakej email, kde to jsme? Vzpamatujte se lidi
Ja jej verím, pretože niečo vás kúpila a bola spokojná. Náramok sa jej cestou niekde rozsypal, to sa môže stať. Vieme že vracajúci klient je najlepší zákazník.
Pokud píše, že jejím náramkům už nevěří, tak to asi nebude se vracející klient.Ja jej verím, pretože niečo vás kúpila a bola spokojná. Náramok sa jej cestou niekde rozsypal, to sa môže stať. Vieme že vracajúci klient je najlepší zákazník.
Gabonator: Asi bych souhlasil, kdyby ten e-mail byl psán poněkud jinak. Pokud zákazník nakoupí několikrát, je spokojený (aspoň tak to by se dalo odhadovat z toho, že jde o první stížnost) a po prvním problému reaguje hned s tím, že ztratil důvěru, přijde mi na tom něco divného.
Ale možná bude lepší zákazníkovi zavolat, tak půjde lépe odhadnout…
To je blbost ne? Takze si koupim kalhoty, druhy den v nich pujdu prelejzat plot a roztrhnu si je na prdel. Hned napisu email, ze mi kalhoty rupli na prdeli kdyz jsem si sedal a uz jim neveri, at mi vrati penize. To mi bude muset prodejce prokazat opak? To abych zacal trhat a reklamovat vsechno nez vyprsi 6m lhuta :DDále platí u spotřebitelů, že prvních 6 měsíců se má za to, že vada byla už v okamžiku prodeje, pokud prodejce neprokáže opak (tvrzení nestačí).
Někteří zákazníci to tak dělají. Důkazní břemeno je na tobě a správně to sám rozhodout nemůžeš, takže bys to měl dát na posouzení znalci, kterého zaplatíš ať posudek dopadne tak nebo tak.To je blbost ne? Takze si koupim kalhoty, druhy den v nich pujdu prelejzat plot a roztrhnu si je na prdel. Hned napisu email, ze mi kalhoty rupli na prdeli kdyz jsem si sedal a uz jim neveri, at mi vrati penize. To mi bude muset prodejce prokazat opak? To abych zacal trhat a reklamovat vsechno nez vyprsi 6m lhuta :D
Ceske(EU?) zakony jsou teda fakt promyslene... To aby rovnou zavedli "podelavac" jako OSVC cinnost.Někteří zákazníci to tak dělají. Důkazní břemeno je na tobě a správně to sám rozhodout nemůžeš, takže bys to měl dát na posouzení znalci, kterého zaplatíš ať posudek dopadne tak nebo tak.
Chápem to tak, že také reči sú len klišé, ktorým chcela vyjadriť sklamanie aj rozhorčenie nad ručnou výrobou náramku.Pokud píše, že jejím náramkům už nevěří, tak to asi nebude se vracející klient.
Vyjadrila to spôsobom ako vedela.
Má slabosť pre pekné veci a ked s nou sa bude slušne jednať, tak sa o pol roka vráti späť.
Pokud napíšeš, že ti ruply při sedání, tak máš špatnou velikost:) Mám takovou zákaznici v listopadu koupí bundu, koncem dubna před vypršením vrací. Obvykle prý vyrvaný druk nebo špatný zip a píše, že taky nemá důvěru. Ale 3 roky po sobě kupuje stejnou bundu, tak nevím. Jinak i pouhé posouzení dopisem stojí u textilu 2000 Kč a je na soudci jestli ho vůbec vezme, takže je asi levnější reklamaci uznat a těch reklamujících přibývá a přibývá, tak se s tím firmy neštvou a zamítají a čeká se jaký spotřebitel zvolí další postup.To je blbost ne? Takze si koupim kalhoty, druhy den v nich pujdu prelejzat plot a roztrhnu si je na prdel. Hned napisu email, ze mi kalhoty rupli na prdeli kdyz jsem si sedal a uz jim neveri, at mi vrati penize. To mi bude muset prodejce prokazat opak? To abych zacal trhat a reklamovat vsechno nez vyprsi 6m lhuta :D
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2021 v 08:31 ----------
Zákon za to nemůže, ale ten stupidní výklad, že musíš prokázat nestačí tvrdit=posudek, který nejde většinou stihnout. A soudci se toho rádi chytají, takže spotřebitel řekne prasklo to a obchodník, který nemá posudek automaticky prohrává bez toho aby soudce vyslechl argumenty a třeba potom následně si vyžádal posudek, takže zase spotřebitel je slabší strana i když nerozumí zboží a podnikatel tedy silnější, ale podle tohoto nerozumí tomu co prodává.Ceske(EU?) zakony jsou teda fakt promyslene... To aby rovnou zavedli "podelavac" jako OSVC cinnost.
Taky napíšu jednu pěknou reklamaci z vánoc. Potiskla jsem tričko, zabalila a odeslala. Po vánocích došla reklamace na prostřižené tričko. Je evidentní , že si to rozstřihl zákazník, při rozbalování dárku. Je to skoro v motivu a toto bych určitě nepřehlédla při výrobě a balení. Jak toto řešit? No já udělala další tričko.
Pokud nejsou zákazníci spokojeni, vracíme celou částku a dáváme 5 000 Kč jako kompenzaci času, který strávili objednávkou. Jsme ochotni jim tuto částku vyplatit na účet, ale za několik let poskytování této garance peníze vždy využili na nový nákup. Zamyslete se, kolik Vás stojí získání jednoho zákazníka. Poskytování garancí slouží k posílení vztahu se zákazníkem, dáváte tak za svůj produkt ruku do ohně. Současně na tom, jak rychle na takovou zprávu zareagujete, ukazuje, jak kvalitní zákaznický servis máte. Motivujete zákazníka k dalšímu nákupu. Když nic jiného, nebude chvíli přemýšlet o ničem jiném, jak jste se šlechetně zachovali.
Zatím je něco takového nevídaného. Až to bude běžný standard, nevznikne ani podobná diskuse.
PS: Berte si, že byste museli platit kamennou pobočku a čas prodavače, který by teď dvacet minut se zákazníkem věc řešil. Jen náklady na odmítnutí by byly v řádu stokorun a výsledkem by byl naštvaný zákazník. Tak proč mu ty peníze nedat a neudělat z něj užaslého zákazníka.
Chápu, že každá příležitost si udělat nějaké promo je dobrá, ale jsi trochu mimo aspoň na zde probírané téma. Na placla nemáš za zákazníky spotřebitele a předpokládám, že i míra jejich rozumu bude vyšší než průměrná. Za mě a podotýkám, že jinde to může být jiné, nevidím opravdu důvod být prozákaznický nad rámec zákona, který mě navíc takřka nechrání. Většina našich chytráků se se svou chytrostí a naší blbostí ráda pochlubí na různých setkání a forech, a to i v případě kdy jim nevyhovíš, a pak na tebe spadne lavina dalších požadavků. Hit loňského roku je při platbě předem neplatit třeba dopravu s tím, že by přece měla být zadarmo, platit jen 2/3 ceny s tím, že nám to musí stačit. U reklamací se jenom volá s požadavkem okamžitého zaslání nového výrobku, žádné foto nebo snad reklamovaný výrobek vrátit, proč tak když "jiné eshopy" ihned pošlou nový a ještě s omluvou. Od doby platnosti NOZ a řešení reklamace slevou i za skoro běžným pohledem neviditelnou estetickou vadu požadují běžně slevu 30-50%. Ne opravdu o takové zákazníky nemám zájem natož aby se vraceli.Pokud nejsou zákazníci spokojeni, vracíme celou částku a dáváme 5 000 Kč jako kompenzaci času, který strávili objednávkou. Jsme ochotni jim tuto částku vyplatit na účet, ale za několik let poskytování této garance peníze vždy využili na nový nákup. Zamyslete se, kolik Vás stojí získání jednoho zákazníka. Poskytování garancí slouží k posílení vztahu se zákazníkem, dáváte tak za svůj produkt ruku do ohně. Současně na tom, jak rychle na takovou zprávu zareagujete, ukazuje, jak kvalitní zákaznický servis máte. Motivujete zákazníka k dalšímu nákupu. Když nic jiného, nebude chvíli přemýšlet o ničem jiném, jak jste se šlechetně zachovali.
Zatím je něco takového nevídaného. Až to bude běžný standard, nevznikne ani podobná diskuse.
PS: Berte si, že byste museli platit kamennou pobočku a čas prodavače, který by teď dvacet minut se zákazníkem věc řešil. Jen náklady na odmítnutí by byly v řádu stokorun a výsledkem by byl naštvaný zákazník. Tak proč mu ty peníze nedat a neudělat z něj užaslého zákazníka.
Nebo snad mohu na placla zaplatit jen polovinu kreditu a mít službu jako bych zaplatil celý?