Hledáme investora pro realizaci velkoobchodní zakázky. Výnos od 20% za půl roku do 500% ročně.
05.01.2021 15:31
1
Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak takovou situaci standatně řešíte. Jsme malá firma a na projekt, na jehož zpracování jsme měli 1 měsíc, jsme zakoupili počítač LENOVO za 40k CZK. Byl nám dodán zmetek už z výroby, naprosto nefunkční. Společnost CZC neakceptuje odstoupení od smlouvy (dle občanského zák, z důvodu podstatné vady, což nefunkční počítač je) ani náhradu za jiný. Tvrdí, že je te reklamace, na kterou mají neomezenou dobu (prý 30dní platí jen pro fyzickou osobu) a že mají možnost opravovat až 4x. Pro nás je to téměř likvidační, protože jsme se dostali do situace, že budeme ten projekt muset vzdát - nový počítač si koupit nemůžeme, pokud to vypadá, že nám tento jednoho krásného dne vrátí. 
05.01.2021 15:42
2
Nojo, ale on obcansky zakonik tak nejak neplati na vztah firma-firma. S CZC mam super zkusenosti, nemyslim si, ze je v tom cilena skoda, davaji logicky prednost spotrebiteli.
05.01.2021 15:47
3
pokud jste nakoupili na IČO, nemůžete samozřejmě odstoupit jako FO podle Občanského z. Podmínky za kterých prodávají na IČO jsou diametrálně odlišné od těch, které jsou pro spotřebitele zpravidla v tvůj neprospěch.

Nerozumím závislosti počítače na projektu, proč nemůžete sehnat narychlo nějaký levnější např. z bazaru? Někde půjčit?

Tady je vždy nejlepší se nějak s CZC zkusit domluvit, ale jejich podmínky, za kterých jste to kupovali jste odsouhlasili a zákon vás jako firmu nechrání před nevýhodnými podmínkami.
05.01.2021 16:08
4
A zkoušeli jste servis přímo v Lenovu ?
05.01.2021 16:36
6
tak pokud byl nefunkční od prvního zapnutí a jste schopni to prokázat, tak to na odstoupení je.
05.01.2021 17:58
7
Původně odeslal láďa1979
tak pokud byl nefunkční od prvního zapnutí a jste schopni to prokázat, tak to na odstoupení je.
Firma - Firma?
05.01.2021 18:18
8
Proč ne, smlouva určitě nezněla na nefunkční počítač.
05.01.2021 18:41
9
Původně odeslal láďa1979
Proč ne, smlouva určitě nezněla na nefunkční počítač.
Smlouva? :D
05.01.2021 18:47
10
Každou objednávkou se přece uzavírá kupní smlouva.
05.01.2021 18:48
11
Lenovo má svůj smluvní servis (netřeba řešit přes CZC vyjma odstoupení od kupní smlouvy). Odstoupení a reklamace jsou dvě odlišné věci. Co je s tím PC?
05.01.2021 20:17
12
Původně odeslal hampl.david
Každou objednávkou se přece uzavírá kupní smlouva.
Nojo, ale jak je definovaná smlouva mezi PO a PO při nákupu? Já nikdy žádnou smlouvu nedostal, jen odsouhlasíš podmínky a čau.
05.01.2021 22:01
13
Původně odeslal vodička
Nojo, ale jak je definovaná smlouva mezi PO a PO při nákupu? Já nikdy žádnou smlouvu nedostal, jen odsouhlasíš podmínky a čau.
tak teoreticky by to u CZC taky měly řešit VOP. A nebo prostě žádná smlouva není, což však neznamená, že prodávající PO nemá odpovědnost za vady a že ti prodává zboží bez vad. Takže objednávkou uzavíráš smlouvu na NB, je smluvena cena a termín dodání, většina dodavatelů ti ještě zkrátí záruku na rok, ale nikde není, že ti mohou dodat nefunkční zboží. Myslím, že se i přenáší ta 6 měsíční podmínka, během které se vadu považují, že byly už při koupi. Takže jediné co neplatí proti spotřebiteli je povinnost vyřešit reklamaci do 30 dnů, pokud se k tomu nezavazují ve VOP.
05.01.2021 22:14
14
teď jsem to vyzkoušel, při nákupu na PO u czc.cz odsouhlasuji tyhle podmínky https://www.czc.cz/obchodni-podminky/clanek, mohu ale při obejdnávce zažádat o individuální cenu a nejspíš i podmínky.

Dodání nefunkčního počítače se podle podmínek řeší reklamací, nenašel jsem tam odstavec, že by bylo možné odstoupit.

Jaká to je vůbec nefunkčnost? Nelze to opravit svépomocí?
05.01.2021 22:16
15
Původně odeslal láďa1979
tak teoreticky by to u CZC taky měly řešit VOP. A nebo prostě žádná smlouva není, což však neznamená, že prodávající PO nemá odpovědnost za vady a že ti prodává zboží bez vad. Takže objednávkou uzavíráš smlouvu na NB, je smluvena cena a termín dodání, většina dodavatelů ti ještě zkrátí záruku na rok, ale nikde není, že ti mohou dodat nefunkční zboží. Myslím, že se i přenáší ta 6 měsíční podmínka, během které se vadu považují, že byly už při koupi. Takže jediné co neplatí proti spotřebiteli je povinnost vyřešit reklamaci do 30 dnů, pokud se k tomu nezavazují ve VOP.
Vsak odpovednost ma, ale ty se domuzes leda u soudu.
06.01.2021 08:43
16
Původně odeslal TomášX
teď jsem to vyzkoušel, při nákupu na PO u czc.cz odsouhlasuji tyhle podmínky https://www.czc.cz/obchodni-podminky/clanek, mohu ale při obejdnávce zažádat o individuální cenu a nejspíš i podmínky.

Dodání nefunkčního počítače se podle podmínek řeší reklamací, nenašel jsem tam odstavec, že by bylo možné odstoupit.

Jaká to je vůbec nefunkčnost? Nelze to opravit svépomocí?
Odstoupit můžeš ze zákona, ale v B2b pokud není jiná smlouva, tak se samozřejmě můžeš stavět na hlavu a s prodávajícím hne jenom soud, což je bohužel český folklor, kdy ti dodavatel u soudu klidně řekně, že ví že to prohraje, ale proč neprudit. Proto se divím, že za této situace tam někdo vůbec něco na IČ kupuje. Koupím na RČ a do roka vložím do firmy přece ne a nebo koupím jinde, kde přijmou mé podmínky na kupní smlouvu a VOP nákup. I když skutečný problém ve vlákně zná jenom jeho zakladatel.
06.01.2021 09:29
17
Původně odeslal láďa1979
Odstoupit můžeš ze zákona, ale v B2b pokud není jiná smlouva, tak se samozřejmě můžeš stavět na hlavu a s prodávajícím hne jenom soud, což je bohužel český folklor, kdy ti dodavatel u soudu klidně řekně, že ví že to prohraje, ale proč neprudit. Proto se divím, že za této situace tam někdo vůbec něco na IČ kupuje. Koupím na RČ a do roka vložím do firmy přece ne a nebo koupím jinde, kde přijmou mé podmínky na kupní smlouvu a VOP nákup. I když skutečný problém ve vlákně zná jenom jeho zakladatel.
v czc moc nenakupuji, vyskakuje tam za mě možnost si připlatit za okamžité reklamace, to tak nemusí být špatné.

Třeba v Alze mám na PO poměrně luxusní podmínky, reklamace berou bez řečí, na notebooky mám slevu, doručení kurýrem, možnost vrátit nerozbalené věci i po měsíci od doručení atd.

Dalším faktorem je DPH, za položky do pár tisíc to jde, ale u těch dražších si chci DPH odečíst, při převedu přes FO to tak možné není. To bude asi hlavní důvod proč tak lidi nakupují, u czc nelze nakoupit s DIČ jako spotřebitel.
06.01.2021 10:46
18
Já bych tohle téma smazal, protože díky láďa1979 se v tom ani prase nevyzná... co vlastně můžeš a co nemůžeš...
06.01.2021 10:49
19
Uvedení IČ a DIČ automaticky neznamená, že nakupuješ jako podnikatel, rozlišuje se zda to je s souladu s tvou podnikatelskou činností nebo ne. Úřady se dnes taky mohou považovat za spotřebitele. Jinak to DPH si i při nákupu jako spotřebitel můžeš odečíst taky s trochou strachu zda se na to přijde a to znám borce co si to DIČ na účet klidně dopíší a kontrolní hlášení zrovna taky na všechno nefunguje. Ale samozřejmě většina normálních podnikatelů takovou loterii nehraje.

---------- Příspěvek doplněn 06.01.2021 v 10:50 ----------

Původně odeslal pawlisko
Já bych tohle téma smazal, protože díky láďa1979 se v tom ani prase nevyzná... co vlastně můžeš a co nemůžeš...
a co můžu a nemůžu, rád se poučím?
06.01.2021 11:19
20
Původně odeslal láďa1979
Uvedení IČ a DIČ automaticky neznamená, že nakupuješ jako podnikatel, rozlišuje se zda to je s souladu s tvou podnikatelskou činností nebo ne. Úřady se dnes taky mohou považovat za spotřebitele. Jinak to DPH si i při nákupu jako spotřebitel můžeš odečíst taky s trochou strachu zda se na to přijde a to znám borce co si to DIČ na účet klidně dopíší a kontrolní hlášení zrovna taky na všechno nefunguje. Ale samozřejmě většina normálních podnikatelů takovou loterii nehraje.
CZC neumožňuje vyplnit DIČ a nakupovat jako spotřebitel, automaticky tě hodí do CZC.Business, kde nákupem odsouhlasuješ jejich podmínky jako podnikatel. Při nákupu do 10tis můžeš nakoupit jako spotřebitel a uplatnit odpočet, fakticky bych pak ale neměl uplatňovat podmínky u CZC jako spotřebitel, ale jako podnikatel.

Znám výklad zákonu, že prodejce musí prokázat, že danou věc nakupuješ pro podnikání, jinak platí podmínky jako spotřebitel, ale v tom případě zase nepřipadá v úvahu odečet DPH, který můžeš uskutečnit pouze pokud nakupuješ pro potřeby podnikání.

Dopsání DIČ u faktur nad 10tis podle mě naprosto nefunguje kvůli kontrolním hlášení, oběma stranám vyskočí varování z FÚ. Pár varování mi již přišlo právě kvůli zapomenutému odeslání fa. Krom toho je to asi na hraně legislativy, dopsat DIČ se dá, ale musí to udělat obě strany a obě strany poslat do kontrolního hlášení.

Pro tazatele je nejlepší poslechnout rady, které tady zazněly, zkusit se spojit s servisem Lenova, jestli to nevyřeší rychleji, zkusit se domluti slušně s CZC, mně většinou vycházejí vstříc atd.
06.01.2021 11:22
21
Já jsem realista a ne snílek, takže věci beru tak, jak jsou.

Spotřebitel má práva na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů, spotřebitel má na právo na vyřízení reklamace do 30 dní, to je spotřebitel...

Do B2B nezasahují práva spotřebitele, pokud tak nestanovuje kupní smlouva.

Ještě jsem neviděl, že by někdo napsal do Alzy, CZC nebo třeba do TS Bohemie, že chce koupit na firmu (IČ) počítač za 40 tisíc, ale za podmínek:

podmínka 1.
podmínka 2.
podmínka 3.

Tohle se v praxi moc neděje...... Pokud to děláš ty a oni pro tebe připravují speciální podmínky kvůli nákupu PC za 40 tisíc, tak super, gratuluji....

Pokud chci koupit PC za 40 tisíc na firmu a chci odečíst DPH, tak tam uvedu IČ a DIČ, protože - kontrolní hlášení. Neznám podnikatele, který bude u nákupu za 40 tisíc přemýšlet nad blbostma a půjde do rizika, že kvůli kontrolnímu hlášení u něj "zazvoní" finančák.

Něco jiného je, že si podnikatel koupí věc na fyzickou osobu, aby měl právo na odstoupení od kupní smlouvy pro případ, že hrozí riziko, že dodaná věc nebude bezvadná.

Já to takto dělal posledně u monitoru. Zkušenost mám špatnou, takže raději si to koupím jako fyzická s možností odstoupení a pokud je věc v pořádku, zavolám prodejci a požádám o změnu fakturačních údajů. Oni to jsou schopni udělat. Vždycky mi vyšli vstříc.
06.01.2021 12:09
22
To samozřejmě děláš dobře, ale realita by měla být, že by všichni IČ měli požadovat alespoň nějakou smlouvu a ne se pak divit, že vlastně žádnou záruku nemají. Známý má ted podobný "problém" a taky u CZC. Koupil NB HP, pokazil se, CZC samozřejmě nabídlo opravu a nějak nechtěli říci žádný termín, tak šel do autorizovaného servisu a tam ho vyhodili s tím, že NB je z řady Home a že ho koupil na IČ, takže na něj u HP nemá žádnou záruku at se tedy vrátí do CZC, kteří mu ho prodali s roční zárukou. No možná jsem snílek, ale toto podle mě taky není v pořádku.

Ono už i mezi právníky se delší dobu už od bývalého Obchodního zákoníku, který vše takto uvolnil, traduje, že tato věc není zrovna v pořádku. Jinak setkávám se s tím už roky, úřad u nás nakoupí rychlovarné konvice, za dva dny přestane fungovat, tak pošlou údržbáře do ETY se záručním listem a ti ho vyhodí, že konvice je pro domácnosti a já nikde nevidím, která konvice je pro domácnosti, no v případě ETY asi žádná. Ale stejně nevidím u HP co je Home. Pozor ale na velké firmy, ty nám většinou píší do poznámky k objednávce na eshopu, že nákup se řídí jejich VOP, kde se dočteš, že pokud neoznámíš, že nebudeš plnit do x hodin, tak jsi povinen plnit a to dodáním na vlastní náklady do 24 hodin a fakturovat se splatností 3 měsíce. No objednali lepící pásku za 24 Kč.

K Kontrolnímu hlášení, samozřejmě jsem měl několik kontrol na překlep v písmenku nebo vynechané 0 v čísle a překlepu v částce jako 69 za 96. Ale je zvláštní, když jeden náš zákazník co už asi špatně vidí jednou zadal jednu fakturu 2x, kde nejprve poprvé spletl VS a podruhé ji měl správně a přišli jsme na to po třech měsících, kdy ji takto zaplatil 2x a podruhé si ji zapsal správně, ale taky 2x a přišel na to za půl roku. Ačkoliv to bylo v obou případech přes 100 tis. ani jednou nikdo cz FÚ kontrolní hl. nenapadl i když já ji vykázal jednou a on vykázal a měl odpočet DPH 2x, takže mi opravdu není jasné zda to ještě vůbec funguje a nebo to je jen bubák. Samozřejmě spoléhat se na to nejde.

Samozřejmě autorovi dotazu nic jiného než se snažit v jeho situaci dohodnout nepomůže.
06.01.2021 12:32
23
souhlas, že to chování těhle velkých eshopů je pro podnikatele dost nevýhodné, dokud nemáš nějaké pěkné obraty ročně, tak se s tebou o nějaké individuální smlouvě bavit nebudou. Malý podnikatel je na tom vlastně nejhůř, tahá za strašně krátký konec.

Kontrolní hlášení se vyhodnocuje automaticky, mají tam na to program, který jede, poté vyskakuje "notifikace" tvému spádovému úřadu, ten je povinnen to odeslat. Vyhodnocování probíhá od minulosti a mají na to 3 roky. Pokud je nějaký nevyřešený zádrhel v historii, zbrzdí to vlastně všechny budoucí kontroly. Někdy ten zádrhel je jen formální a úřad ho vyřeší na své straně a nevíš o tom, někdy se čeká na nějaký správní úkon. Jejich automat na vyhodnocování kontrolních hlášení je dlouhodobě přetížený (občas mám pocit, že automat je vlastně banda úředníků ve sklepě), takže u menších subjektů či u těch, které nemají opakovaně problémy mu to trvá i rok než najde nesrovnalost. Pár subzakázek do Adisu jsem dělal, tak jsem něco málo okoukal. Je až s podivem, že porovnání dvou seznamů je tak nespolehlivé a problematické.

K těm poznámkám u objednávek, co vím, velké eshopy při vyplnění poznámky vyžadují její schválení (a tím i celé objednávky) ručně právě kvůli podobným případům.
06.01.2021 12:51
24
Před cca rokem jsem kupoval od CZC značkové PC. Taktéž na IČ. PC bylo pro klienta, který jej potřeboval ihned zprovoznit do školícího centra. Bohužel, taktéž se objevila závada. Vzal jsem PC, daňový doklad, láhev Tullamorky a jel na prodejnu v Praze. Taktéž tvrdili, že se musí reklamovat, že nemohu vyměnit i když měli náhradní skladem. Nechal jsem si tedy zavolat manžera, postavil mu na stůl lahvinku a domů jsem odjížděl s novým PC... 100x lepší než se s někým dohadovat.
06.01.2021 13:03
25
TomášX: tak ono to není v chování velkých eshopů, těm se není co divit, ale našich legislativců. A vůbec největší prasárna byla před lety, kdy řemeslník s nějakou babičkou uzavřel smlouvu podle Obchodního zákoníku a ona měla jediné právo zaplatit.
Mě na tom nejvíce baví, že před 25 lety jsme měli záruku 1 rok a rok jsme měli na prodej, takže vlastně 2 a dnes u toho samého dodavatele na to samé zboží máme 3 měsíce.

K tomu KH to myslíš, že se ještě ozvou. Na ty drobné překlepy se ozvali za pár dní.
06.01.2021 13:34
26
Lidi si dělají z e-shopů půjčovny, protože jim to stát dovolí. Tak si asi e-shopy s IČaři kompenzují, protože jim to stát dovolí....

Každopádně, pokud je PC vadný, nejrychlejší cesta, byť celkem pomalá je reklamace. A samozřejmě ponaučení :) pro příště...

KH je mimo téma, ale když dávám DPH a KH, tak snad musí ve výsledku sedět čísla ne? Navíc to hlásí i špatný čísla, tak se celkem divím, že to pustí bez upozornění hodnotu 69 místo 96 :)
06.01.2021 13:40
27
Primárně bych řešil hrozící škodu na projektu. Notebook lze zapůjčit, jsou na to služby jako:
Katalog
https://www.pocitacovapohotovost.cz/...-pocitacu.html

U CZC pak asi klasická reklamace, na ICO bych si nedelal iluze o jinem postupu.
06.01.2021 14:17
28
Původně odeslal pawlisko
Lidi si dělají z e-shopů půjčovny, protože jim to stát dovolí. Tak si asi e-shopy s IČaři kompenzují, protože jim to stát dovolí....

Každopádně, pokud je PC vadný, nejrychlejší cesta, byť celkem pomalá je reklamace. A samozřejmě ponaučení :) pro příště...

KH je mimo téma, ale když dávám DPH a KH, tak snad musí ve výsledku sedět čísla ne? Navíc to hlásí i špatný čísla, tak se celkem divím, že to pustí bez upozornění hodnotu 69 místo 96 :)
Tak když to zadáš už při zapisování pohledávky, tak se na to nepřijde pokud to nekontroluješ znovu podle dokladů. Na ty překlepy si vzpoměň až ti bude přes padesát. Taky jsem se známému smál, že nepozná 5,6 od od 8 a ted se mi stává to samé:)
19.09.2021 22:33
29
Původně odeslal láďa1979
To samozřejmě děláš dobře, ale realita by měla být, že by všichni IČ měli požadovat alespoň nějakou smlouvu a ne se pak divit, že vlastně žádnou záruku nemají. Známý má ted podobný "problém" a taky u CZC. Koupil NB HP, pokazil se, CZC samozřejmě nabídlo opravu a nějak nechtěli říci žádný termín, tak šel do autorizovaného servisu a tam ho vyhodili s tím, že NB je z řady Home a že ho koupil na IČ, takže na něj u HP nemá žádnou záruku at se tedy vrátí do CZC, kteří mu ho prodali s roční zárukou. No možná jsem snílek, ale toto podle mě taky není v pořádku.

Ono už i mezi právníky se delší dobu už od bývalého Obchodního zákoníku, který vše takto uvolnil, traduje, že tato věc není zrovna v pořádku. Jinak setkávám se s tím už roky, úřad u nás nakoupí rychlovarné konvice, za dva dny přestane fungovat, tak pošlou údržbáře do ETY se záručním listem a ti ho vyhodí, že konvice je pro domácnosti a já nikde nevidím, která konvice je pro domácnosti, no v případě ETY asi žádná. Ale stejně nevidím u HP co je Home. Pozor ale na velké firmy, ty nám většinou píší do poznámky k objednávce na eshopu, že nákup se řídí jejich VOP, kde se dočteš, že pokud neoznámíš, že nebudeš plnit do x hodin, tak jsi povinen plnit a to dodáním na vlastní náklady do 24 hodin a fakturovat se splatností 3 měsíce. No objednali lepící pásku za 24 Kč.

K Kontrolnímu hlášení, samozřejmě jsem měl několik kontrol na překlep v písmenku nebo vynechané 0 v čísle a překlepu v částce jako 69 za 96. Ale je zvláštní, když jeden náš zákazník co už asi špatně vidí jednou zadal jednu fakturu 2x, kde nejprve poprvé spletl VS a podruhé ji měl správně a přišli jsme na to po třech měsících, kdy ji takto zaplatil 2x a podruhé si ji zapsal správně, ale taky 2x a přišel na to za půl roku. Ačkoliv to bylo v obou případech přes 100 tis. ani jednou nikdo cz FÚ kontrolní hl. nenapadl i když já ji vykázal jednou a on vykázal a měl odpočet DPH 2x, takže mi opravdu není jasné zda to ještě vůbec funguje a nebo to je jen bubák. Samozřejmě spoléhat se na to nejde.

Samozřejmě autorovi dotazu nic jiného než se snažit v jeho situaci dohodnout nepomůže.
Předpokládám, že situace, kdy by ti firma chtěla diktovat podmínky a zněužít např. automatizace objednávek může být vyřešena jednoduchým dodatkem v obchodních podmínkách. příklad

3.     Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

3.1   Vzhledem k automatickému zpracovávání objednávek se na ustanovení č. 3 vztahuje výluka - odchylná ujednání v kupní smlouvě, např. dodatkem v poznámce, musí být předem domluvena písemně (dopis, email, sms), či telefonicky; nelze si určovat jiné podmínky nákupu kupujícím, než prodejce nabízí, bez předchozí domluvy s prodejcem.

?