26.11.2020 21:00
31
Původně odeslal altman.lukas
Rozumim, že mají dopravci kvůli (díky) korone návaly a že třídící depa mají omezenou kapacitu, ale určitě by nešlo najmout více řidičů? V každém kraji by měl teď být někdo po ztrátě práce ...ale místo toho třeba ČP oznámila, že propustí 1 500 lidí a do roku 2024/5 až 7 000 lidí ...a to už teď nestíhají dlouhodobě zajišťovat žádné služby, které nabízí.
Protože pošta taky přechází na balíkomat, lidi to mají radši než fronty na poště.
26.11.2020 21:01
32
Původně odeslal altman.lukas
Rozumim, že mají dopravci kvůli (díky) korone návaly a že třídící depa mají omezenou kapacitu, ale určitě by nešlo najmout více řidičů? V každém kraji by měl teď být někdo po ztrátě práce ...ale místo toho třeba ČP oznámila, že propustí 1 500 lidí a do roku 2024/5 až 7 000 lidí ...a to už teď nestíhají dlouhodobě zajišťovat žádné služby, které nabízí.
řidičů je dost, ale půlka se nechce tahat s balíky a druhá chce zase končit v 14,00. Ona to zase tak lehká práce není, zkus si třeba 80 vystoupit a nastoupit. Letos to fakt visí na depech.
26.11.2020 21:47
33
Původně odeslal altman.lukas
Rozumim, že mají dopravci kvůli (díky) korone návaly a že třídící depa mají omezenou kapacitu, ale určitě by nešlo najmout více řidičů? V každém kraji by měl teď být někdo po ztrátě práce ...ale místo toho třeba ČP oznámila, že propustí 1 500 lidí a do roku 2024/5 až 7 000 lidí ...a to už teď nestíhají dlouhodobě zajišťovat žádné služby, které nabízí.
Problém, ale úplně nemusí být v počtu řidičů a aut. Ale jak zde někdo zmiňoval distribuční depa nenafoukneš za večer. Ani linky na třídění nestojí pár korun. A pošta? Osobně si myslím, že ta z toho vyjde jako vítěz. Protože u té trochu nepohodlí čekáš. Na to jsme zvyklí, navíc ať si o poště myslíme co chceme tak jsou opravdu robustní a zvládají mnohem větší nápory než ostatní dopravci. Jinak problém pošty je, že mají spoustu zastaralých třídíren s velkým podílem lidské práce.  Jinak jestli brzo neotevřou obchody tak se ta situace ještě zhorší. Spousta lidí čeká co bude. 
27.11.2020 08:23
34
Posta druhej den po podani dorucuje, zasilkovna po 7 dnech vyzvedla balik z podaciho mista.

To mi reknete, ze s takovyma obratama nedokazou zajistit vlastni depo a znasobit pocet lidi aspon sezonne.
27.11.2020 09:32
35
posta letos stiha naprosto luxusne a ani ta pobocka kam si nechavam posilat nema fronty... zasilkovna ma maly kapacity i ve vydejnach, takze si ted ani nejde objednat nekam kde bych to nemel zajizdku...
27.11.2020 09:46
36
Luxusně asi jak kde. V listopadu už mám trojnásobný počet nevyzvednutých balíků, prý že to šlo moc dlouho, tak už to ani nečekali. Historicky nejvytíženější směry Plzeň a Liberec trvají od začátku listopadu týden. Liberec je docela zvláštní přijde to tam vždy v pondělí at se podá v jakýkoliv den. Takže tam kde se nestíhá chodí to asi jednou týdně, což není nic nového, ale dělo se tak kolem 10.12. a ne od listopadu. Dle mluvčího a ředitele se nic neděje a vše je v pořádku.
27.11.2020 11:14
37
jeden z největších dopravců např. řeší problém, že nemá ruční čtečky kódů, jsou narušeny kvůli covidu zasobovací cesty a tohle zboží není k dispozici. Další nemá dostatek kamionů a hlavně ramp, aby přesouval balíky mezi distribučními centry. Česká pošta má druhým rokem digitalizované třídící centrum, kapacitu má asi vyšší než všichni ostatní dohromady, jen to neumí efektivně doručovat (časově drahé osobní vyzvednutí vs. neschopnost lépe informovat, kdy dorazí rozvážka domů).

Zásilkovna už zavírá některé výdejny, občas kolují fotky, kdy balíky jsou naskládané i před výdejnou.

Největší vlna teprve přijde, lidé čekají, jestli otevřou obchody.

Je mi z toho trochu smutno, zrovna se dokompletovala jedna větší zakázka na tisk fotek a českým partnerem německé DHL je PPL, což na tyhle zásilky je jeden z nejhorších dopravců a teď ještě naprosto nestíhají.
27.11.2020 11:41
38
Kamionů je dost a nedostatek ramp se všude řeší , akorát po jaru si všichni mysleli, že se nemůže už nic stát i když spousta eshopů včetně nás na jaře nějaký zvýšený zájem nepocitovala narozdíl od dneška. A na to třídit postaru ručně, tak do toho se nikomu nechce a přitom na jaře se celkem vězni poště osvědčili.
27.11.2020 11:50
39
nechci zmiňovat konkrétní dopravce, ale ne všichni si s tím dobře a zavčasu poradili.

Pořád se ručně třídí ty atypické tvary, někteří ručním tříděním doplňují kapacitu automatických třídíren, najmout 200 lidí je pořád flexibilnější než pořídit druhou linku.

Neorientuji se v přepravě nijak moc, jen některým dopravcům pomáhám s IT systémy a automatizací linek, ale také mě překvapuje každoroční nepřipravenost až mám skoro chuť jim udělat konkurenci, podle mě, tohle je obor, který bude růst každým rokem.
27.11.2020 12:16
40
A čemu se divíš, když za nic neodpovídají, žádná náhrada škody za nedoručení, žádná za pozdní doručení prostě nic. Tak se jenom hrabe a hrabe a dělá se s tím co je dokud se to nerozpadne, včera nám nepřijel svoz vůbec a dnes mi řeknou, že 2 auta nenastartovala už při mínus 1st., ale ty auta už nestartují nějakou dobu. S řidiči to samé, nikdo neocení toho dobrého, nikdo nesjede lempla je jim to jedno dokud se jezdí. U kolegy skončili ted 2 řidiče co k němu jezdí. Jeden co se snažil a makal, bral 300 balíků denně na přepracování a druhý co na to kašlal, bral si jen 60 adres aby byl ve dvě doma, taky na přepracování jeikož na současný zápřah nebyl zvyklý. Ten první od léta poukazoval ne nevyvážené vytížení a jedinou odpověd co dostal byla o co mu jde, že má proto větší plat a tomu druhému jeho plat stačí tak co by se honil.

---------- Příspěvek doplněn 28.11.2020 v 10:04 ----------

Původně odeslal TomášX
jeden z největších dopravců např. řeší problém, že nemá ruční čtečky kódů, jsou narušeny kvůli covidu zasobovací cesty a tohle zboží není k dispozici. Další nemá dostatek kamionů a hlavně ramp, aby přesouval balíky mezi distribučními centry. Česká pošta má druhým rokem digitalizované třídící centrum, kapacitu má asi vyšší než všichni ostatní dohromady, jen to neumí efektivně doručovat (časově drahé osobní vyzvednutí vs. neschopnost lépe informovat, kdy dorazí rozvážka domů).

Zásilkovna už zavírá některé výdejny, občas kolují fotky, kdy balíky jsou naskládané i před výdejnou.

Největší vlna teprve přijde, lidé čekají, jestli otevřou obchody.

Je mi z toho trochu smutno, zrovna se dokompletovala jedna větší zakázka na tisk fotek a českým partnerem německé DHL je PPL, což na tyhle zásilky je jeden z nejhorších dopravců a teď ještě naprosto nestíhají.
S tím DHL je to trochu divné, mě už podruhé zásilky podané v Německu na DHL přivezla pošta nadměrné zásílky.
28.11.2020 23:21
41
Ono se není co divit, prostě chtějí spíše uspokojit ty, kteří je živí i přes rok a ne jen měsíc v roce.
My máme cca 3-4 násobek běžného (DPD,GLS, POSTA, Zásilkovna) a nikdo nám nic neomezil. Ale je to protože běžně máme 500-800 měsíčně na každého, což je asi dostatek, aby si nás "vážili"

Jednoznačně nejlepší služby nyní česká pošta - každý den dovezou co mají a odvezou to v čase +- 15minut.
PPL a DPD má každý den nějaký chybějící balík (děnně nám chodí cca 10-15 balíků). Na PPL třídícím depu celý týden stálo 50-100 nevyložených kamionů - prostě se nevejdou na linku. Takže paradoxně kurýr jezdí s prázdným autem, protože mu z centrálního depa nic nepřijede.
Největší chudák je z GLS, ten jezdí balíčky vyzvedávat v 19-21h, kdy spí netuším.
Zásikovna má nyní na doručení cca 2-5 dnů skluz, takže jí asi taky chcíplo třídící depo. Ale vzhledem k tomu, že to je dlouhodobě nejhorší služba co máme, tak mě to nějak nepřekvapuje. Sice mají milion poboček, ale včechny jsou plný, takže na ně nejde nic podat. Celkově se jim to nějak sesypalo...
28.11.2020 23:40
42
Původně odeslal láďa1979

S tím DHL je to trochu divné, mě už podruhé zásilky podané v Německu na DHL přivezla pošta nadměrné zásílky.
právěže ta zásilka není nadměrná, aby se nevešla do PPL, ale máš dobrý hint, stačí z ní tu nadměrnou udělat a dostane do pošta. Trvá to druhým rokem a nejsem s tím zadobře, cena dopravy je dost vysoká a pak to končí u PPL, který tak nějak umí vozit běžné balíčky z eshopů, ale tohle moc ne. Už jsem pro to jednou byl u nich, protože se jim to do auta nevešlo...
29.11.2020 07:42
43
Já hlavně nechápu co pořád vidíte na tý Zásilkovně. I před covidem šel balík na adresu svážený externím dopravcem běžně a opakovaně normalně 4 dny a teď čekáte, že to bude lepší? Já teda DPD chápu, Zásilkovna si honí byznys na tom jak je nejlepší, ale když jde do tuhého svede to na ostatní dopravce. Spíš se divím, že s ní vůbec někdo spolupracuje. Vždyť to je vyhřívání hada na prsou.

Poště dost pomohlo zavedení balíku do balíkovny. Kdyby zoptimalizovali pár procesů a hlavně doručování budou prostě nejlepší ve špičkách. Třeba u nás jezdí v malým pickupu dlouhodobě ve dvou. To mi prostě přijde jako slušný mrhání potenciálem.

Jinak PPL a DPD zatím celkem funguje až na ty víkendový svozy.
29.11.2020 09:02
44
Já nikdy se zasilkovnou problém neměl. Balík na pobočce druhý den. Vratky téměř žádné ....
29.11.2020 09:55
45
Původně odeslal TomášX
právěže ta zásilka není nadměrná, aby se nevešla do PPL, ale máš dobrý hint, stačí z ní tu nadměrnou udělat a dostane do pošta. Trvá to druhým rokem a nejsem s tím zadobře, cena dopravy je dost vysoká a pak to končí u PPL, který tak nějak umí vozit běžné balíčky z eshopů, ale tohle moc ne. Už jsem pro to jednou byl u nich, protože se jim to do auta nevešlo...
Já nevím jsou to normální krabice 80x60x40-60, tak v pátek to dovezlo auto co vozí nadměrné zásilky, ale jen jednu krabici, za chvíli druhé auto druhou a včera tři normální auto po jedné krabici hodinu po sobě. Všichni měli na autě místo, ale všichni tvrdili, že se jim vešla jenom jedna.

---------- Příspěvek doplněn 29.11.2020 v 10:10 ----------

Původně odeslal puhy.cz
Já hlavně nechápu co pořád vidíte na tý Zásilkovně. I před covidem šel balík na adresu svážený externím dopravcem běžně a opakovaně normalně 4 dny a teď čekáte, že to bude lepší? Já teda DPD chápu, Zásilkovna si honí byznys na tom jak je nejlepší, ale když jde do tuhého svede to na ostatní dopravce. Spíš se divím, že s ní vůbec někdo spolupracuje. Vždyť to je vyhřívání hada na prsou.

Poště dost pomohlo zavedení balíku do balíkovny. Kdyby zoptimalizovali pár procesů a hlavně doručování budou prostě nejlepší ve špičkách. Třeba u nás jezdí v malým pickupu dlouhodobě ve dvou. To mi prostě přijde jako slušný mrhání potenciálem.

Jinak PPL a DPD zatím celkem funguje až na ty víkendový svozy.
Tak někteří si myslí, že to je konkurenční výhoda mít levné dopravné a tak někteří to i dotují. Navíc pokud to někdo má blízko na podání proč ne. Naši zákazníci co požadovali at ji zavedeme měli argument, že by to bylo levnější a cestou z práce jde kolem 3 a na poštu musí na opačnou stranu. Zvláštní, že někteří nám dávají špatné hodnocení dopravy kvůli tomu, že jim to šlo 2 dny, 4 dny u Zásilkovny nikomu nevadí.

Naše argumenty proti jsou jasně dané, jelikož nemáme v okolí podací místo, někdo to tam musí odvézt, tj. i zaplatit a už jsme na ceně balíku na poštu, svoz nechtěli dělat, že to prý máme daleko a když jsme kvůli svozu chtěli zřídit jejich pobočku, tak prý by to bylo pořád placené. Museli bychom evidovat v objednávce váhu a rozměry, což se mi opravdu nechce, problémy s reklamacemi, dost pozdní vyplácení dobírek a jinak jak píše beraniště, levná doprava a objednávají levné věci = množství prodělečných objednávek. Zvláštní lidé tvrdí, že nemají peníze, ale letos je opětovný výrazný nárůst objednávek, kdy cena zboží je nižší než cena dopravy. A to jsme letos opět překonali stávají rekord nejnižší objednávky za 6 Kč objednávkou za 5 Kč a zase se pán rozčiloval, proč to nejde poslat na dobírku. A jelikož odrazovaní od malých objednávek výrazně zvýšenou cenou dopravy nepomáhá, tak pokud neotevřou zítra obchody zavedeme i minimální hodnotu objednávky.
29.11.2020 10:34
46
Tak to já mám minimální objednávku za 0.60Kč + poštovné. A na dobírku. Dobírku mám ještě zoplatnenou +40Kč. Člověk ty lidi těžko chápe. Zkoušeli jste někdo naopak zvýhodnění např -20Kč za platbu předem?
29.11.2020 12:18
47
Tak tak levné věci neprodáváme po kusech, ale po násobcích nebo baleních:)
Tak platbu předem má zákazník přece zvýhodněnou už tím, že neplatí dobírku. My máme dobírku povolenou až od 500 Kč. Ona sice ta platba předem vypadá relativně dobře, ale je s tím více práce než s dobírkou. A to nemluvím o tom, že kdybys měl vystavovat doklady jak káže zákon, tj. daňový doklad k přijaté platbě a daňový doklad, tak by to bylo na zbláznění. Navíc mi přijde, že dost lidí to zkouší zda se nespleteme a nepošleme a čím dál více lidí nějak zapomene zaplatit, či platbu předem využívá pouze jako jistotu rezervování zboží a mezi tím shání, kdo by jim to dal levněji a nebo nemůže zaplatit jelikož uvedli špatný email a nedostanou údaje k platbě. Sice vím, že by to mohla vyřešit platební brána, ale nechci už investovat do starého eshopu.
29.11.2020 20:02
48
Původně odeslal láďa1979
Tak tak levné věci neprodáváme po kusech, ale po násobcích nebo baleních:)
Tak platbu předem má zákazník přece zvýhodněnou už tím, že neplatí dobírku. My máme dobírku povolenou až od 500 Kč. Ona sice ta platba předem vypadá relativně dobře, ale je s tím více práce než s dobírkou. A to nemluvím o tom, že kdybys měl vystavovat doklady jak káže zákon, tj. daňový doklad k přijaté platbě a daňový doklad, tak by to bylo na zbláznění. Navíc mi přijde, že dost lidí to zkouší zda se nespleteme a nepošleme a čím dál více lidí nějak zapomene zaplatit, či platbu předem využívá pouze jako jistotu rezervování zboží a mezi tím shání, kdo by jim to dal levněji a nebo nemůže zaplatit jelikož uvedli špatný email a nedostanou údaje k platbě. Sice vím, že by to mohla vyřešit platební brána, ale nechci už investovat do starého eshopu.
Na nás zase zkouší prohazovat čísla :-) Už jsem přestal věřit tomu, že je to náhoda. Místo 1917 posílají klidně 1197, nebo místo 963 pošlou 693 :-) Pak si taky objednávají na dobírku a když je balík u nich, tak zavolají, ať jim zrušíme dopravné, jinak balík nepřevezmou :-) Lidi jsou vynalézaví
29.11.2020 21:44
49
Původně odeslal beraniste
Na nás zase zkouší prohazovat čísla :-) Už jsem přestal věřit tomu, že je to náhoda. Místo 1917 posílají klidně 1197, nebo místo 963 pošlou 693 :-) Pak si taky objednávají na dobírku a když je balík u nich, tak zavolají, ať jim zrušíme dopravné, jinak balík nepřevezmou :-) Lidi jsou vynalézaví
ted odpoledne taky jeden potěšil poslal o dopravné méně, že dle jeho názoru by při objednávce za 1500 by měla být doprava zdarma.
29.11.2020 21:56
50
Původně odeslal beraniste
Na nás zase zkouší prohazovat čísla :-) Už jsem přestal věřit tomu, že je to náhoda. Místo 1917 posílají klidně 1197, nebo místo 963 pošlou 693 :-)
Pokud to je vždy méně, tak zkouší, pokud zaplatí více, tak náhoda :)
Ale co čtu, tak docela slušná zvěrstva, toto je hlavní věc, proč vím, že e-shop ne.
30.11.2020 09:56
51
tak schválně letos zaplatil více jeden o 100 Kč asi překlep. Méně 151, z toho o dopravné 12, nějaké překlepy, ale i 14 co si sami dali slevu, která dle jejich názoru odpovídá. A pak tu mám mimo tyto dalších 63 "chytráků" co odmítají přijmout zaokrouhlení, že se to prý už nemá dělat, ale všichni zaplatili méně, více nikdo. Takže suma sumárum je to už několik procent ze zákazníků u platby předem.
02.12.2020 16:25
53
Tak dnes nás omezilo DPD od pátku na 100 ks den. Máme za posledních 7 dnů 189 průměrně.
Během roku kolem 30-40ks.

No, dobré je, že nás zachrání pošta, blbé je, že zachrání všechny a ta to nemůže zvládnout a po**** se to. Ale my balíky odešleme, pocit k nezaplacení :-D
02.12.2020 18:20
54
Prej Black Friday. Nic takovýho jsem v ČR ještě neviděl. Nehledě na to, že Alza ho má každej tejden. Prostě vánoce a nikdo nemůže nic koupit. Všichni byli připravený na otevření v pondělí a géniové na vládě to posunuli, aby se prej všichni stihli připravit. Ale když jde o to zavřít ze dne na den, tak to problém není.
28.01.2021 16:39
55
Jak vám jde přechod na nový systém DPD Shipping? 27.1. večer přišli přihlašovací údaje a od 29.1. se na nový systém má najet. Původní GClient nebude fungovat. Hodně času nechávají na přípravu :-) Na dotazy neraegují, tak jsem zvědavý. Podařilo se někomu nastavit šablonu pro import?
28.01.2021 20:04
56
Původně odeslal dave67
Jak vám jde přechod na nový systém DPD Shipping? 27.1. večer přišli přihlašovací údaje a od 29.1. se na nový systém má najet. Původní GClient nebude fungovat. Hodně času nechávají na přípravu :-) Na dotazy neraegují, tak jsem zvědavý. Podařilo se někomu nastavit šablonu pro import?
DPD shipping stoji pekne za hovno... se šablonou jsem si hral chvili k nicemu to nevedlo a urcite to není easy
29.01.2021 09:21
57
Tak od rána nefunguje ani přihlášení. Vám to jede nebo to neřešíte? Lidí co přechází z Geisu na DPD je přece plno.
29.01.2021 10:14
58
My přecházíme též, nemáme napojeno - eshop stojí. Programátor hlásí problémy a chybové hlášky, do předvčerejška jsme o ničem nevěděli. U nás měli napsáno, že vše připomeno, navíc ještě zmatky, že nebudeme používat API a prostě bordel nad bordel. Někam se dovolat nemožné. Všechno chodí na poslední chvíli, ve všem bordel, tečou mi nervy.
29.01.2021 10:26
59
Jsou to totální amatéři. Včera jsem mluvil s jedním pánem, kterýmu nepřišli ani přihlašovací údaje do nového systému, včera odpoledne, den přes spuštěním... Já mám naštěstí v záloze jinýho kurýra, ale celkem mazec.
29.01.2021 10:39
60
Původně odeslal dave67
Jsou to totální amatéři. Včera jsem mluvil s jedním pánem, kterýmu nepřišli ani přihlašovací údaje do nového systému, včera odpoledne, den přes spuštěním... Já mám naštěstí v záloze jinýho kurýra, ale celkem mazec.
U nás to samé. Navíc jsme neměli ani na jejich straně to API připravené, neměli jsme přidělené číslo místa odkud odesíláme, nic.