Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zásilkovna reklamace – zkušenosti

fafan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 11. 2020 08:42:45
Dobrý den,
dovolím si vás informovat, jak funguje reklamace poškozené zásilky u Zásilkovny. S balíkovou přepravou mám zkušenosti přes deset let. Řešil jsem reklamace prakticky u vše větších dopravců v ČR (PPL, ČP, GLS, DPD, Toptrans, ...) a všude +/- podobná zkušenost (kroutí se každý, ale v případě jasného pochybení dopravce nebyl s kompenzací problém). Dnes jsem poprvé řešil reklamaci poškozeného balíku u Zásilkovny a nestačil jsem se divit.
Po zaslání fotografií poškozeného zboží spolu s fakturou mi od Zásilkovny přišla následující odpověď:
Všichni zákazníci mají možnost na výdejním místě obsah zásilek a stav doručeného zboží zkontrolovat. V případě, že by něco nesedělo, je možné zásilku okamžitě odeslat zpět. Ve chvíli, kdy zákazník se zásilkou opustí výdejní místo a odborný dohled jeho personálu, naše společnost ztrácí nad zásilkou veškerou kontrolu, a tedy i následnou odpovědnost za škodu. Tato pravidla máme uvedené v našich všeobecných podmínkách (konkrétně v bodě 2.7. a 8.3), které naleznete na našich webových stránkách zde https://files.packeta.com/web/ files/Obchodni%20podminky_11_2019.pdf
Po prověření zásilky jsme zjistili, že zákazník na výdejním místě nenahlásil žádný problém a zásilku si převzal. S ohledem na tento fakt tedy bohužel není možné reklamaci uznat.
Děkujeme za pochopení.
Jinými slovy řečeno, pokud jsme Vám rozbili obsah zásilky, tak máte smůlu. Zabalený může být jakkoliv dobře, ale jelikož jste na to přišli až 20 metrů před výdejním místem, tak je to váš problém. Ano, mají to možná uvedené v podmínkách, ale takové jednání je prostě svinstvo.
Máte někdo podobnou zkušenost s reklamací u Zásilkovny?
5. 11. 2020 08:42:45
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468049
Nerozumím výtce. Balík jsi teda skutečně převzal, na místě nezkontroloval (jak je doporučeno v podmínkách každé přepravky) a až doma jsi zjistil, že je rozbitý. Jak oni mohou ručit za balík, který byl převzat mimo jejich dohled? Stejně tak mohou říct, že ti několikrát upadl po cestě k autu nebo před domem, ne? Taková reklamace se pak těžko posuzuje. Proto je tam to výslovné doporučení si balík důkladně zkontrolovat na výdejně. Na té krabici nebyly žádné zjevné vady? Otluky? Promáčkliny?
5. 11. 2020 08:47:38
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468048
fafan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 11. 2020 08:50:53
Napsal Tomáš Maňhal;1603242
Nerozumím výtce. Balík jsi teda skutečně převzal, na místě nezkontroloval (jak je doporučeno v podmínkách každé přepravky) a až doma jsi zjistil, že je rozbitý. Jak oni mohou ručit za balík, který byl převzat mimo jejich dohled? Stejně tak mohou říct, že ti několikrát upadl po cestě k autu nebo před domem, ne? Taková reklamace se pak těžko posuzuje. Proto je tam to výslovné doporučení si balík důkladně zkontrolovat na výdejně. Na té krabici nebyly žádné zjevné vady? Otluky? Promáčkliny?
KAŽDÝ dopravce (kromě Zásilkovny) má možnost nahlášení reklamace po přijetí zásilky (většinou do x pracovních dnů po doručení). To je to, na co jsem poukazoval.
Obal byl bez poškození.
5. 11. 2020 08:50:53
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468047
Upřímně, ty jsi u ostatních dopravců někdy uspěl se zpětnou reklamací po několika dnech od převzetí? Nikdo z nich nevyužil možnost se chránit tou kontrolou při převzetí? Moc se mi nechce věřit, že by si některý z jiných dopravců nechal takhle šlapat na krk. S balíkem se za několik dní může stát tolik věcí a ty pak nemáš v ruce důkaz, že by za to mohl přepravce, protože nemáš foto balíku jak vypadal při převzetí. Možná v případě, že je krabice jako nová a přesto je to rozbité, tam si to asi s trochou dobré vůle umím představit. Dobrou vůli jsem ale nikdy neočekával u přepravců.
5. 11. 2020 08:57:01
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468046
fafan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 11. 2020 09:06:15
Napsal Tomáš Maňhal;1603246
Upřímně, ty jsi u ostatních dopravců někdy uspěl se zpětnou reklamací po několika dnech od převzetí? Nikdo z nich nevyužil možnost se chránit tou kontrolou při převzetí? Moc se mi nechce věřit, že by si některý z jiných dopravců nechal takhle šlapat na krk. S balíkem se za několik dní může stát tolik věcí a ty pak nemáš v ruce důkaz, že by za to mohl přepravce, protože nemáš foto balíku jak vypadal při převzetí. Možná v případě, že je krabice jako nová a přesto je to rozbité, tam si to asi s trochou dobré vůle umím představit. Dobrou vůli jsem ale nikdy neočekával u přepravců.
Samozřejmě, že jsem uspěl se zpětnou reklamací, jinak bych toto téma nezakládal. Konkrétně např u ČP a GLS téměř vždy.
Ptal jsem se na zkušenosti s reklamací u Zásilkovny, drž se prosím tématu. Děkuji
5. 11. 2020 09:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468045
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 11. 2020 09:32:34
Tohle se označuje jako skrytá škoda/vada, ne vždy je možné při převzetí udělat zevrubnou kontrolu, krabice mohla spadnou na celou stranu, rozbije se nějaká elektronika uvnitř a vada se zjistí až při zapnutí.
Zásilkovna se nechová fér, klientovi třeba při reklamacích chce proplácen jen materiální náklady, bohužel posílal vlastní výrobky, kde náklady jsou desítky KČ a podstatný je ztrávený čas, Zásilkovna opakovaně odmítla proplatit cenu zboží.
Je to B2B, ty jako prodávající za vady neseš odpovědnost, tvůj vztah se Zásilkovnou je pouze smluvní, takže se s nimi těžko dohaduje, ostatní s reklamací po rozbalení počítají, chtějí vždy foto dokumentaci.
I tady na wt najdeš několik stížností na chování Zásilkovny, je to jejich nešvar od začátku.
5. 11. 2020 09:32:34
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468044
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 11. 2020 10:04:17
Napsal fafan;1603241
Dobrý den,
dovolím si vás informovat, jak funguje reklamace poškozené zásilky u Zásilkovny. S balíkovou přepravou mám zkušenosti přes deset let. Řešil jsem reklamace prakticky u vše větších dopravců v ČR (PPL, ČP, GLS, DPD, Toptrans, ...) a všude +/- podobná zkušenost (kroutí se každý, ale v případě jasného pochybení dopravce nebyl s kompenzací problém). Dnes jsem poprvé řešil reklamaci poškozeného balíku u Zásilkovny a nestačil jsem se divit.
Po zaslání fotografií poškozeného zboží spolu s fakturou mi od Zásilkovny přišla následující odpověď:
Jinými slovy řečeno, pokud jsme Vám rozbili obsah zásilky, tak máte smůlu. Zabalený může být jakkoliv dobře, ale jelikož jste na to přišli až 20 metrů před výdejním místem, tak je to váš problém. Ano, mají to možná uvedené v podmínkách, ale takové jednání je prostě svinstvo.
Máte někdo podobnou zkušenost s reklamací u Zásilkovny?
A proboha čemu se divíš, mají to tam od počátku, tak si nestěžuj, že jsi líný číst nebo se jich zeptat. Problém není ani tak v Zásilkovně jako v tom, že zákazník má právo na bezvadné zboží a nemá povinnost nic kontrolovat při převzetí a na uplatnění vad má přece 24 měsíců. Měl by sice zkontrolovat neprodleně, ale zde se právníci liší zda to znamená do týdne nebo do měsíce, což je problém třeba u vánočních dárků pro příbuzného, které koupí třeba už v říjnu a rozbalí se to na vánoce, což je prý v pořádku.
Pokud chceš trošku prudit zákazníka a máš v obchodních podmínkách, že má zkontrolovat (ale toto ČOI někdy považuje za omezující spotřebitele) je třeba ho upozornit, že svým nekonáním způsobil škodu. Jinak u ostatních přepravců od NOZ, pokud není poškozen obal neuznají ani křehký balík, ale některé spedice s dobrými vztahy, dají slevu z faktury na dopravu. Takže je třeba si na to zvyknout, vyhodnotit a započítat do ceny, rozčilování fakt nemá smysl. A nejhorší jsou zákazníci, co ti sdělí, že oni přece ví nejlépe, co přepravce může rozbít a že jsi jim to poslal už rozbité a nic reklamovat u dopravce nebudou.
5. 11. 2020 10:04:17
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468043
boogey
verified
rating uzivatele
5. 11. 2020 10:30:00
Napsal láďa1979;1603253
A nejhorší jsou zákazníci, co ti sdělí, že oni přece ví nejlépe, co přepravce může rozbít a že jsi jim to poslal už rozbité a nic reklamovat u dopravce nebudou.
No jako chytráky taky nemám rád, ale na druhou stranu bych nikoho, kdo to neudělá sám dobrovolně, ani nenabádal, aby to reklamoval u přepravce. To je pro něj zbytečnej voser a jak víme, pravděpodobnost, že uspěje, je hodně nízká. Zbytečnej stres a pak radši nakoupí někde, kde to po něm chtít nebudou. Zásilkovna má sice milion výmluv, ale to je jen o tři výmluvy víc, než u ostatních dopravců. Jeden nejmenovaný dopravce mi "uznal" reklamaci balíku jen kvůli dobrým vztahům, protože jsme přes ně posílali pár set balíků měsíčně, ale taky byla nejdřív spousta vykrucování kvůli blbým devíti stovkám, přičemž bylo nadmíru jasné, že problém způsobili oni, jelikož zákazník balík ani nepřevzal a k nám se balík vrátil o 20 cm kratší.
5. 11. 2020 10:30:00
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468042
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 11. 2020 10:49:13
boogey: Jenomže u pošty může reklamovat jenom adresát a nebo ti dát pověření, ale v každém případě to musíš udělat do tří dnů, což ani když tě pověří nejde stihnout. Ale u křehkého zboží je to fakt problém, na na některé věci se jenom podíváš a už se rozpadají. To jsou potom ty nepoškozené balíky co dopadnou plochou a výrobek se poškodí díky setrvačnosti hmoty. Já už se nad tím nerozčiluji, na hodně křehké dáváme jen osobní odběr, a zbytek rozbitého sečteme jednou za rok a započítáme do ceny. Zásilkovnu jsme zkoušeli, že jsme poslali několik balíčků, které jsme samozřejmě nevyzvedli a jelikož po návratu vypadali hrozně usoudili jsme, že toto není dobrý distribuční kanál pro některé naše zboží. A to u nás zástupce zásilkovny byl, ukazovali jsme mu jak balíme, většinu zásilek uzavíráme pod kamerou, aby bylo vidět co tam je a že to je vcelku, ale odpověd byla pořád stejná, pokud si to zákazník neprohlédne při vyzvednutí není co reklamovat. Kolega byl na tom ještě hůře od doby se se vrací bez udání důvodu, jelikož zákazník se při vyzvednutí podívá a vrátí, ale provozovatel výdejního místa už to nezabalí jak to bylo a rozbije se to cestou zpět, což taky Zásilkovna nechce uznávat. A upřímně abych pro pár co ušetří zákazník na dopravném riskoval, to radši toho zákazníka oželím, určitě nezkrachujeme jen kvůli tomu, že nemáme Zásilkovnu.
5. 11. 2020 10:49:13
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468041
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 11. 2020 12:27:55
Proto zasilkovnu vubec nepouzivame, vse odesilame jen s PPL, tam nam reklamace uznavaj vzdy.
5. 11. 2020 12:27:55
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468040
boogey
verified
rating uzivatele
5. 11. 2020 13:07:37
láďa1979: Však já se zásilkovny nezastávám. Já vím moc dobře, jak to chodí na depu, vím moc dobře, jak jsou tam prakticky všem zásilky u prdele a že se tam neřeší vůbec nic. Taky vím moc dobře, jak to chodí u pošty na depu, takže pokud chci poslat něco křehkého, tak u pošty je asi tak 1000x větší šance, že to na depu přežije. Zase ale při rozvozu je na tom líp Zásilkovna. Takže když vidím lidi, jak v diskuzích nadávaj na poštu a nemůžou si vynachválit Zásilkovnu, tak se jim jen směju, protože Zásilkovna má úplně stejně tragický vedení jako pošta a je jen otázkou času, než se všeobecné mínění přehoupne do negativní roviny.
5. 11. 2020 13:07:37
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468039
tomashk
verified
rating uzivatele
5. 11. 2020 21:29:23
posíláme krehke zbozi - sklenice, porcelan. Nepamatuju si kdy Zasilkovna neco rozbila, ceska posta pravidelne...a to si pri baleni pro postu davame jeste vice zalezet...
5. 11. 2020 21:29:23
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468038
Však zásilkovna balík doručila v pořádku. Převzal si ji a odešel. To že ti třeba spadl balík na schodech a zboží se rozbilo už zásilkovna nemůže. Už z podstaty, když čekám křehký balík, tak rozbaluji hned při převzetí, abych případnou zásilku poslal hned zpět.
6. 11. 2020 12:04:12
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468037
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2020 13:37:53
Osobne neznam nikoho kdo by na poste stal a rozbaloval baliky a uz vubec ne kdyz krabice neni poskozena. Nicmene jsou to jejich podminky, nahlasit na COI a at to resej jak uznaj za vhodne.
6. 11. 2020 13:37:53
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468036
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 11. 2020 15:24:45
Jsou i takoví, ale přepážková pracovnice jim to většinou nechce dosvědčit:)
6. 11. 2020 15:24:45
https://webtrh.cz/diskuse/zasilkovna-reklamace-zkusenosti/#reply1468035
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit