logo
24.10.2020 14:08
1
včera v poledne jsem zjistil, že se nelze dostat do internet bankingu FIO banky. Přes username a password jsem prošel, ale autorizační sms nedošla ani po urgencích. A nefunguje to doteď. Toto se stalo už letos na jaře. Autorizační SMS přišly s 1/2 hodinovým zpožděním. Pak znovu výpadek 14.7., asi hodinu.
Vtip je ale v tom, že mi klasické SMS odeslané z mobilních telefonů přicházejí. Psal jsem majl do FIO banky. Ozvali se teprve po 4.majlu, že prý mám blbý telefon :) Pracoval jsem na hledání možné příčiny celou noc až do dnešního poledne. Můj telefon je OK, SIM karta je OK. Přendání SIM karty do jiného telefonu nepomůže. Zkusil jsem si poslat autorizační sms zprávu také z jiného zdroje a ta také nedošla. Přitom FIO banka i další zdroj autorizačních sms používají odlišné SMS agregátory. Takže u SMS agregátora závada také nebude, ani u prvního mobilního operátora, na který jsou SMS agregátoři napojeji. Problém bude někde dále, v mobilní síti českých mobilních operátorů...
Nemíním to řešit, to je věc FIO banky, aby se spojila s jejich SMS agregátorem předala mu hlášení o závadě a ten to poslal dál mobilnímu operátorovi. Problém je, že se nedostanu do internert bankingu a výhled vyřešení je při laxním přístupu k práci pracantů u mobilních operátorů, malý. Přitom si myslím, že FIO nemá alternativní nástroj pro přístup do internet bankingu, např. lokální generátor kódů, krabičku, do které se zasune bankovní karta a vygeneruje to autorizační kód.
Mohu sice klientům dávat číslo účtu v zahraničí, ale pro malé platby, budou klienti prskat. A já zase mohu platit jen v hotovosti, když si předtím vyberu kartou peníze z účtu u FIO.
A to vše jen kvůli tomu, že někdo někde u mobilních operátorů něco "vylepšil" a blbě nastavil. Úroveň techniků u mobilních operátorů jke žalostné nízká. Před několika lety jsem byl u Voodafonu. Neodcházely ani nepřicházely mi SMSky. Trvalo 3 týdny, než jsem přesvědčil pracanty na prodejně Voodafonu, že to není mobilkem ani SIM kartou a že se má ozvat technik Voodafonu. Po 3 týdnech mi technik Voodafonu zavolal a povídal: "Nevíte, kde tady co mám nastavit, aby Vám ty SMSky chodily?"

Co se právě děje na Webtrhu?

24.10.2020 14:22
2
Zkusil jsem se prihlasit na FIO a SMS normalne prisla.
24.10.2020 14:34
3
Mel si zustat v UK, tam by se ti to nestalo.

K veci - v cr mame vic bank, nez jen fio.
24.10.2020 14:51
4
taktiez mam "bohate" skusenosti s sms-kami od fio. mam ale ceske fio a sk cislo. anyway, sem tam je par hodinovy vypadok. do bankingu sa dostat nebol nikdy problem - tam sa sms myslim vyzaduje iba pri prvom prihlaseni z neznameho prehliadaca/zariadenia a potom su sms len na autorizovanie platieb. najcastejsi problem vsak mavam cez vikedny s platbami kartou cez gopay branu. neviem preco ale vikendy su tak 80:20 ze to nejde a kedy proste neprejde platba kludne cely den a mozem skusat aj 10x. na podporu fio sa NEDA v ziadnom pripade spolahnut. za prve nemaju kapacity, takze uplne bezne cakas tyzden na odpvoed ktora je ti na dve veci, za druhe podporu robia obycajni zamestnanci takze v 99% vedia uplne hovno a ak je problem tak de facto z mojej skusenosti v 100% pripadov treba cakat kym sa problem sam vyriesi. takze asi tak. fio nie je idealna banka ale zatial mi vyhovuje.

inak ak ti nejde internet banking cez web tak skus ich aplikaciu na telefon, tak by si mohol obist tento problem.
24.10.2020 15:26
5
Btw, banky mají většinou vlastní připojení.
24.10.2020 17:04
6
nemáte nějaký blokátor čísel? protože já vyzkoušel a problém žádný a to mám taky vodafone.
24.10.2020 18:22
7
fio mám 7 let a nikdy nebyl s sms problém, používám denně několik účtů
24.10.2020 19:47
8
Nikdy se mi to nestalo.
24.10.2020 22:55
9
Problém může být na straně operátora. Kamarád má Vodafone a od někoho mu SMS prostě vůbec nepřijde. Řeší to už půl roku a telefonem to není. Vyzkoušel několik různých mobilů. Buď nějaká chyba na sim kartě nebo v síti operátora.
24.10.2020 23:34
10
podle mě většinou tyhle problémy způsobují různé ústředny třetích stran a zahraničních operátorů. To samotné napojení je jak z pravěku, nikdo nedodržuje specifikace (znakové sady, velikost, formát zdroje a cíle atd.) a u některých extrémů se to řeší přes opravu binárních dat před parsování.

Jakmile se sms dostane do sítě operátora ve správném formátu, její doručení je velice spolehlivé. To stejné platí v posílání sms v rámci českých operátorů. Těch nedoručených je strašně málo. Operátor má řadu ack až k samotnému mobilu.

Velký problém se sms je roaming, tam domovský operátor ztrácí zaručený přehled o doručení a tranzitní zase má řadu specifik. Ani samotné vyhledání čísla v hostované síti není snadné, je asynchronní a velice nespolehlivé.

Kupodivu až často jsem viděl situace, kdy zprávu ztratil až samotný mobil, Android s tím měl historicky řadu problémů. Relativně hodně problémů dělá i častá změna mobilů zejména prehistorické vs. nové. Dnes má operátor speciální komunikační profily a nastavení pro spoustu telefonů a někdy při změně nedojde k aktualizaci, pak komunikace může probíhat chybně.

Doručení z Fio vypadalo vždy spolehlivě. Jakého máš operátora?
25.10.2020 05:43
11
Já bych s tím neměl trpělivost a šel bych si rovnou koupit druhou sim (třeba dobíjitelnou a od jiného operátora) a nějaký levný mobil. A přeregistrovat to na pobočku Fio.

Teda u mne by stačila sim, protože v mobilu mám dostatek místa (neboli jsou tam dva sloty na sim a třetí je na SD)

Ale ta rada od node by mohla být postačující...