logo
28.09.2020 15:28
1
Ahoj,

můžete mě, prosím, nasměrovat jakým způsobem řešit souhlas se zpracováním osobních údajů v klasické prodejně ?

Typicky se jedná například o ukládání kontaktů a adresy pro dovoz zboží, kontaktů pro informování o dostupnosti zboží, reklamační formuláře apod. V tomto případě předpokládám, že se jedná o oprávněný zájem a jednorázově údaje můžeme použít.

V případě dlouhodobějšího použití kontaktů, např. pro zákaznickou kartu nebo databázi zákazníků potřebuji souhlas s podpisem zákazníka ? Nebo lze řešit zasláním mailu/SMS k odsouhlasení zpracování osobních údajů ? (K tomu ale musím použít mail/telefon ještě před souhlasem se zpracováním)

Je tedy jediná možnost podpis papírového formuláře se souhlasem k zpracování osobních údajů ?

Děkuji
28.09.2020 16:14
2
Z_offline - GDPR a eshop,podejna - Podnikatel.cz
28.09.2020 16:16
3
Dej si to do poptávek.

A ještě ti k tomu chybí vnitřní předpisy a soupis jak s OÚ zacházíš.
29.09.2020 12:59
4
Toto není úplně easy věc a postup. V těchto komplexních případech se vychází ze zpracovaných záznamů o činnosti zpracování dle článku 30. Tady se sepíše co se dělá, proč se to dělá, pod jakým právním titulem (článek 6), jaké údaje, jak dlouho atd.
A pak už jeden podle jednotlivých titulů. Zda máš jen informační povinnost nebo je to souhlas.

obecně
- info o dopravách - plnění smlouvy
- info o dostupnosti - plnění smlouvy
- reklamace - zákonná povinnost
- oslovení stávajících zákazníků lze za určitých podmínek napasovat pod oprávněný zájem - legitimní očekávání
- věrnost klub. Na ten pozor to je většinou dost oříšek - souhlas