Založení a design webu a eshopu taneční školy
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

Odkaz na VOP v košíku

  1. Ahojte,

    pred nejakým časom som si dal pre náš e-shop vypracovať právne dokumenty (VOP, Reklamač. poriadok a pod.) právnej spoločnosti špecializujúcej sa na e-shopy. Priebeh, obsaj a pod. bol super nemal som s ničim problém. Počas dolaďovania ma však upozornili, že máme chybu v košíku, kde máme odkaz na VOP (viď. príloha). Podľa ich tvrdenia tam odkaz nemusí byť nakoľko ho máme aj v pätičke. Osobne som však nevidel "normálny" e-shop bez nejakej formy linku na VOP a spracovanie údajov v poslednom kroku košíka. Máme to tak aj na CZ verzií webu.

    Aký na to máte názor? Je podľa Vás aktuálna formulácia správna alebo to mám upraviť/odstrániť?

    Ďakujem
    Přiložené miniatury Přiložené miniatury Klikněte na obrázek pro plnou velikost Název:  Snímka obrazovky 2020-04-18 o 8.35.34.png Zobrazení: 41 Velikost:  59,1 KB  

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Ja to jako odkaz nemam.

  4. Po určitých sporech s kupujícími, které došly až k soudu doporučuji tam dát ještě zatržítko s textem četl jsem, je mi zřejmé a souhlasím a bez zatrhnutí nelze odeslat objednávka. To samé s GDPR, pokud zpracováváš nad rámec vyřízení objednávky. Bohužel tak jak to máš ty lze úspěšně uplatnit mnoho výmluv neviděl jsem, bylo to mimo obrazovku a kupodivu jak soudy tak ČOI takové výmluvy občas berou a pokud se neumíš účinně bránit...

  5. Máme to jak píše Láďa, bez zaškrtnutí souhlasu s obchodními podmínkami (proklik) nelze objednat. Doteď jsem si myslel, že to dokonce musí být :-)

  6. ty kritéria jsou měká, zákazník musí prokazatelně souhlasit s podmínkami a mít možnost se s nimi seznámit. Schované podmínky v patičce jsou opravdu někdy soudy označeny jako nedostatečné (zejména pokud tam je třeba více podobných odkazů typu VOP, podmínky, ochrana údajů atd.), záleží ale na celém průběhu objednávky a vizualizace v eshopu. Dnes to není automatické a opravdu se řeší, jakým způsobem se zákazník s podmínkami seznámil.

    U odkazů, které vedou na další stránku chce myslet na to, aby zákazník nezapomněl objednat, protože přerušíš jeho kroky a neumožníš mu jednoduše pokračovat. Řada eshopů tedy volí iframe nebo modální box pro zobrazení podmínek.

    Udělej si průzkum a mrkni jak to mají jiné eshopy.

  7. Musíš zajistit, aby byl nakupující dostatečně seznámen s obchodními podmínkami. Selský rozum tedy velí, nacpat mu je do tváře a zajistit, aby bez nich nenakoupil. jedině tak jsi neprůstřelný.

  8. Ďakujem všetkým za názor. Viete ma prosím odkázať na nejaký zákon alebo zdroj, kde je popísané, že súhlas môžem vyžadovať? Na viacero zdrojoch som našiel, že na SR je vyžadovanie súhlasu s VOP či s checkboxom alebo bez neprípustné. Maximálne musí byť zákazník oboznámený. Je to teda na ČR inak?

  9. Nevím jak v SR, ale to snad trochu na hlavu, aby někdo objednal bez souhlasu s VOP ne? Na co by potom VOP byyl kdyby mohl objednat i ten co nesouhlasí, jak by se řešily spory. Jediné co je v ČR nedovolené jsou předem zatrhnuté zatržítka.

  10. Nevím jak v SK, ale v CZ je to ČOI kontroluje. Já se o tom s nima dohadoval (neúspěšně), nyní už X let draze poučen to mám pro jistotu všude :-)

  11. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Nevím jak v SR, ale to snad trochu na hlavu, aby někdo objednal bez souhlasu s VOP ne? Na co by potom VOP byyl kdyby mohl objednat i ten co nesouhlasí, jak by se řešily spory. Jediné co je v ČR nedovolené jsou předem zatrhnuté zatržítka.
    Na hlavu to je, ale podľa pár vyhlásení SOI súhlas nemožno vyžadovať. Najviac ma štve, že sú zákony písané v hádankách a človek sa len domnieva aká forma je vyhovujúce.

    ---------- Příspěvek doplněn 21.04.2020 v 21:38 ----------

    Citace Původně odeslal Mirek Novotny Zobrazit příspěvek
    Nevím jak v SK, ale v CZ je to ČOI kontroluje. Já se o tom s nima dohadoval (neúspěšně), nyní už X let draze poučen to mám pro jistotu všude :-)
    Uvažujem teda, že ak to je v ČR štandard a na SR súhlas nemožno vyžadovať, akú možnosť voliť pre CZ web. V prípade sporu je možné obrátiť sa len na SOI a tá by teda vychádzala zo SR zákona. E-shop však musí dodržiavať aj zákon danej krajiny, kde pôsobí. Mám v tom trochu zmätok :)

  12. Myslím, že pokud nebudeš mít eshop na české doméně a v češtině, tak nepůsobíš v ČR a ČOI tě nemůže postihovat za české specifika, ale může tě nanejvýš předat Slovenské inspekci. Ale pořád si myslím, že si to špatně vykládáš a že ta nemožnost vyžadování souhlasu se týká již zatrhnutého zatržítka.

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3