Python / Django Developer
Zobrazují se odpovědi 1 až 23 z 23

Záruka u vyměněného zboží

  1. Zdravím,
    pokud zákazníkovi po roce vyměníme zboží kus za kus z důvodu vady, tak záruka běží jak na původní zboží.(zbývající rok)

    Co když chce vyměnit za jiný typ zboží, to už se řeší účetně (je dražší, bude doplácet). To se musí vystavit nová faktura a jak ošetřit aby i zde platila záruka od původního termínu ne znovu 2 roky.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. preco by mala zaruka bezat z povodnej kupy ked zakaznik dostal uplne novy kus????

  4. Při výměně zboží za nový kus, běží opět plná záruka. Nové zboží = nové sériové čislo / id, takže není možné, aby došlo ke zkrácení záruky.

  5. Webtrh jde fakt do prdele, kdyz se tu kazdy povazuje za odborniky a pisou kraviny.....

  6. tak jak to je? :)

  7. Reklamace po roce. Mohu zboží opravit = záruka běží od data nákupu, nebo mohu zboží vyměnit, záleží na mě co zvolím. způsob vyřešení nemá vliv na případné prodlužování záruky.
    Pokud tedy v poslední den záruky po téměř dvou letech, vyměním za nový kus tak neběží další dva roky, tedy dohoromady celkem 4 roky.

  8. o aky eshop ide(aby som vedel ze tam nemam nic kupovat)?

  9. Citace Původně odeslal node Zobrazit příspěvek
    o aky eshop ide(aby som vedel ze tam nemam nic kupovat)?
    Proč, protože dodržuje platné (naše české) zákony?

  10. http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9 bod cislo 5..ale sak dobre. ja som lietadlo.

  11. Jen pro upřesnění, to neplatí v případné rozšířené záruce nad dva roky, tedy pokud má produkt tři roky záruku a pokazí se po dvou a půl letech, může (pokud to má prodejce v obchodních podmínkách) vyměněný produkt mít jen záruku zbývající. Ale ve dvouleté zákonné záruce je to poměrně jasné a nechápu, co to tady píšete za hovadiny...

    ---------- Příspěvek doplněn 14.01.2020 v 18:22 ----------

    Tady se mažou příspěvky ? Tak tedy znova, webtrh v tomhle konkrétním případě do prdele nejde, i když je to skoro zázrak, ale do prdele jde úroveň českých eshopistů, když nevědí ani takovou základní věc jako to, že na nový produkt je nová záruka, klidně i poslední den původní záruční doby...

  12. V praxi jsem se setkal s tím, že neběžela nová záruční lhůta. Vlastně proč taky? Produkt dostanete v rámci záruky nový ...co víc chcete? Vychcance, co chodí zboží jakože reklamovat každý druhý rok, opravdu rád nemám. Všemocný dTest vám snad odpoví: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-pro...i-soucastky/38 ...i když toho moc nenamluvi.

    PS: Nejlepší je, pokud zákazník po roce reklamuje například tvrzené sklo, které celou dobu nosí, 80krát rozmlátí, a pak chce nové nebo vrátit peníze, protože nesplnilo jeho očekávání :'D

  13. Proč ? No protože zákazníkovi dáš nový produkt, který může mít úplně stejný problém (tak zvané kurvítko) a projevit se zase po roce a podobně. A v takovém případě by měl zákazník smůlu. A proč by měl být zákazník bit na tom, že je produkt šmejd ?

    A vůbec nechápu, co s tím souvisí, jestli někteří zákazníci jsou vychcaní. Ano jsou. Ale buď je pro reklamaci důvod a pokud je vyřešená výměnou tak musí být nová záruka, nebo reklamace důvod nemá, a má být zamítnuta.

  14. Citace Původně odeslal cz_mawa Zobrazit příspěvek
    Proč ? No protože zákazníkovi dáš nový produkt, který může mít úplně stejný problém (tak zvané kurvítko) a projevit se zase po roce a podobně. A v takovém případě by měl zákazník smůlu. A proč by měl být zákazník bit na tom, že je produkt šmejd ?

    A vůbec nechápu, co s tím souvisí, jestli někteří zákazníci jsou vychcaní. Ano jsou. Ale buď je pro reklamaci důvod a pokud je vyřešená výměnou tak musí být nová záruka, nebo reklamace důvod nemá, a má být zamítnuta.
    Tak se alespoň obtěžuj přečíst to na dTestu ..
    Naposledy upravil Projekty : 14.01.2020 v 18:50

  15. Tak za prvé dTest nepíše že bych neměl pravdu (to, že to vypadlo explicitně ze zákona neznamená, že to není ustálená praxe), a za druhé i kdyby to psali, tak oni jsou nějaké slovo boží, které když se tam zveřejní tak je to pravda a nikdy jinak ? :-)

  16. Citace Původně odeslal cz_mawa Zobrazit příspěvek
    Tak za prvé dTest nepíše že bych neměl pravdu (to, že to vypadlo explicitně ze zákona neznamená, že to není ustálená praxe), a za druhé i kdyby to psali, tak oni jsou nějaké slovo boží, které když se tam zveřejní tak je to pravda a nikdy jinak ? :-)
    Stejně tak nepíše, že bys ji měl. A ty jsi odborník? Můžeš to doložit? Ale myslím, že slovo boží je zákonů u ...

  17. Ano, dTest nepíše, že bych měl pravdu, a ? Se z toho mám zhroutit ? :-)

  18. Citace Původně odeslal node Zobrazit příspěvek
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9 bod cislo 5..ale sak dobre. ja som lietadlo.
    Tak koukej odletět, jelikož zde řešíme český eshop. Stačí si přečíst odkaz co postoval uživatel Projekty. https://www.dtest.cz/nejcastejsi-pro...i-soucastky/38

  19. Citace Původně odeslal node Zobrazit příspěvek
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9 bod cislo 5..ale sak dobre. ja som lietadlo.
    proboha, jak muze nekdo argumentovat na ceskym foru, ceskymu tazajicimu SLOVENSKYM zakonem?! Kvuli tomu jsem se musel prihlasit :D to je normalne peklo, ja uz ctu WT bez prihlaseni misto loupak.cz... :)

  20. Ja tomu nerozumim, vsak dTest jasne pise, ze bezi nova zaruka, ale ze jeste neni zadnej zdokumentovanej pripad od soudu, takze to asi nikdo zatim nehrotil.

    Mne prijde naprosto logicky, ze na novej telefon dostanu novou zaruku, protoze na kazdou novou vec mam 24 mesicu.

  21. Na dteste je:

    Běží nová záruka na vyměněné věci/součástky?
    ANO

    ---------- Příspěvek doplněn 14.01.2020 v 22:23 ----------

    Ale podla COI je to zase neopak viz. https://www.coi.cz/faq/b-zaruka-a-odpovednost-za-vady/
    Bod 6

    ---------- Příspěvek doplněn 14.01.2020 v 22:26 ----------

    Co sa tyka vymeny za iny tovar, tak to je situacia ako keby si reklamaciu vyriesil vratenim penazi a zakaznik si kupil iny tovar. Predpokladam ze v uctovnictve sa aj vystavi dobropis a potom nova faktura na novy drahsi tovar, preto podla mna v tomto pripade, kedy zakaznik chce iny tovar, by znova platila 24M zaruka. Ak ju nechces dat, tak radsej vybav reklamaciu tak, ze vymenis za rovnaky tovar a potom zaruka standardne pokracuje

  22. B. Záruka a odpovědnost za vady (reklamace)

    Neodpovídá. Pokud zboží nakoupíte a od prodávajícího převezmete, začíná běžet doba 24 měsíců pro výskyt vad a jejich reklamování.

    Vyřídí-li prodávající vaši reklamaci dodáním nového bezvadného zboží, neběží od tohoto okamžiku znovu 24 měsíců. Dřívější občanský zákoník takové pravidlo sice obsahoval, do nového zákona však převzato nebylo.

    Prodávající vás o této skutečnosti musí informovat.

    Kde je to upraveno: § 2161 a § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

    ***** někdo by rád nekonečnou záruku ******* :-)

  23. Citace Původně odeslal cz_mawa Zobrazit příspěvek
    Ano, dTest nepíše, že bych měl pravdu, a ? Se z toho mám zhroutit ? :-)
    Tak ty tu něčím argumentuješ, a když dostaneš protinávrh, napíšeš tohle. Má smysl se s tebou bavit?

    ---------- Příspěvek doplněn 14.01.2020 v 22:50 ----------

    Díky danoman a Jan Hadač.

    Dobře, na tom dTestu bylo potřeba přečíst oba dva krátké odstavce, ne jenom odpověď na první otázku :D Konkrétně tedy: Spotřebitelé se však mohou setkat i s názorem, že nová záruční doba neběží. Důvodem je to, že občanský zákoník již neobsahuje ustanovení o běhu nové záruční doby tak, jako tomu bylo za staré právní úpravy (tedy před rokem 2014). Vzhledem k dané nejasnosti musíme počkat na závazný právní názor soudů. nebo z přiloženého odstave ze stránek ČOI: Vyřídí-li prodávající vaši reklamaci dodáním nového bezvadného zboží, neběží od tohoto okamžiku znovu 24 měsíců. Dřívější občanský zákoník takové pravidlo sice obsahoval, do nového zákona však převzato nebylo. Prodávající vás o této skutečnosti musí informovat.

    A tím bych to ukončil. Pokud to mají na Slovensku jinak, budiž.

  24. Ok, „Prodejce musí informovat”. Když neinformuje, tak běží plná záruka? A když informuje a já s tím nesouhlasím, tak vrátí cenu a já si mohu koupit nový stejný výrobek s plnou zárukou, jo?

Hostujeme u Server powered by TELE3