Python / Django Developer
Zobrazují se odpovědi 1 až 21 z 21

Esportový tým jako marketingový potenciál

  1. Dobrý den,

    možná to zakládám do nesprávné sekce, čímž se omlouvám adminům. Každopádně už nějaká léta jsem členem jednoho z nejúspěšnějších aktuálně týmů u nás na československé esportové scéně a poslední dobou se rozmáhá trend, kdy například čeští miliardáři investují nemalé prostředky právě do esportových týmů a stejně tak se s nimi začínají sdružovat i stálé kluby z fotbalu nebo hokeje.

    Pár odkazů:
    Nový gigant vstupuje na domácí CS:GO scénu! | PLAYzone.cz
    https://www.playzone.cz/cs/clanky/ro...ganizace-brute
    Fotbalista Jakub Jankto postavil za 30 milionů korun první gaming house v…
    https://www.playzone.cz/cs/clanky/ac...-s-tymem-esuba

    Moje otázka do diskuze zní. Myslíte, že to má smysl a případně kam byste se ubírali vy? My se momentálně snažíme do týmu dostat nový impuls, protože nechceme aby nám ujel vlak, když jsme 7 let budovali značku a určitý respekt, popularitu, fanouškovskou základnu.

    Stejně tak je otázka, zdali vás nenapadá například i společnost, tým, který by rád skrze esport vstoupil do těchto vod, ale neví, jak to uchopit.

    Díky za slova do pranice :)
    Naposledy upravil Kubri : 06.01.2020 v 15:25

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Toto asi není forum fyzických miliardářů a ani neuvádíš žádné informace. Z mého pohledu fanouškovská základna asi nebude naším cílovým zákazníkem. Nevím kam chcete jako tým směřovat a zda se zabývat pouze reklamou čí i výchovou a prodejem hráčů a už vůbec si nedovedu představit co provoz takového týmu stojí byt na amatérské bázi natož profesionální. Takže tvá otázka, kdo by chtěl vstoupit je vzhledem absenci jakýchkoliv informací předčasná.

    Tak co webtrhžníci, sraz před námi, co si udělat ještě esport tým?

  4. Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?

  5. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?
    Neni uplne pravda, ze sponzor neni treba.. Vem si kolik stoji poradny pc a monitor.. Pro hrace je to otazka od 30k nahoru (osobne si myslim ze tak kolem 50k je optimal) a to v kapse nema kazdy. Hodne turnaju se nehraje na lance, ale doma pres net a tam potrebujes komp, potrebujes zazemi, kde se tym sejde, podiva na videa a rozebere se taktika.. esport uz fakt neni jen to hranicko doma, ale profi sport se vsim vsudy..

  6. A proč vlastně neoslovit třeba Alzu nebo podobný firmy? napadá mě třeba JRC ještě.

  7. Už 6 let jsem výkonný důstojník ve World of Tanks. Berete mě?

  8. ti už své týmy myslím mají pár let

  9. Já teda jen upravím tady ty odpovědi. My sponzory máme a takhle doposud celý systém byl nastavený. Nikde jsem nepsal, že nejsou peníze. Otázka zněla, co si myslíte o vstupu těchto velkých investorů, co to berou jako investici. Takže.. abych to nějak upřesnil - ze systému, kdy se shání peníze na provoz, se stává věc byznysu, který má vydělávat v nejbližších letech peníze. A sponzoři jsou důležití. Na vrcholné úrovni vás vyjde provoz klubu ročně na 400 - 800 tisíc.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 18:10 ----------

    Citace Původně odeslal MarvinDela Zobrazit příspěvek
    A proč vlastně neoslovit třeba Alzu nebo podobný firmy? napadá mě třeba JRC ještě.
    To je problém celého tohoto byznysu - ano, esport je prostě byznys. Alza a spol už svoje týmy dokonce měly. Pro ně je ale jednodušší financovat ligu, sponzorovat turnaje. Tím sice moc nepomáhají rozvoji, protože se rozvíjí jen jedna firma u nás, která tyhle eventy pořádá.


    --------------------------

    Ještě pro doplnění k té jedné odpovědi, už nevím, jaká to byla. Jak tu někdo psal, že to není forum pro miliardáře. Esportový tým je silný marketingový nástroj. Protože většina vyspělých týmů nesdružuje jen hráče, ale mají i základnu influencerů, youtuberů, streamerů apod.. Spíše jsem to psal, jestli tu třeba není nějaký markeťák, který hledá i formu tohoto sdělení.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 18:15 ----------

    Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Jestli jste jedni z nejúspěšnějších a ještě vám nikdo nenalil prachy, tak je to divný, nicméně vrchol to teprve zažije (u nás), takže bych nevěšel hlavu, hry jsou o skillu, ne o penězích, ve finále ani sponzora nepotřebujete, když vyhrajete pár turnajů, ne?
    Ono.. hraní je o skillu, ale abys mohl hrát, musíš mít super vybavení a to bez sponzorů nebo investora nejde. Profi mašina na nenáročný CSGO vyjde na 40 tisíc. A to nemluvím o monitoru (12 tisíc výš) nebo příslušenství (sluchátka 3000 výš, myš 2 tisíce výš, klávesnice 2 tisíce výš). A prizemoney z turnajů? V Německu, v Polsku, a ve vyspělých státech (co se týče esportu) dostaneš na opravdu kvalitním turnaji za 1. místo klidně i 1 milion. Na světových turnajích se tohle počítá v milionech dolarů. V ČR je to třeba směšných 70 tisíc a to se bavím o největší akci u nás.

  10. Ok, ty prize money u nas jsem netusil, to je slabota no. Ja myslim, ze je to proste dalsi novej trh, kde se budou tocit prachy, je asi jen otazka casu, nez to i u nas zacnou brat vazne, takze zajem investoru je logickej.

  11. ...Esportový tým je silný marketingový nástroj. ...
    Nie je. Spravte si jednoduchu analyzu, marketingovy potencial nula nula nic. Velke firmy a miliardari vedia pocitat peniaze radovo lepsie ako male/stredne firmy, prave preto su tam kde su. A divili by ste sa ze miliardari riesia "tisicikorunu" viac ako vy. Preto su miliardari.

    Pokial to beriete ako "charitu" - vid poznamka o "pomahani rozvoji" tak to tiez takto nefunguje. Tzv. "charita" tiez nie je charita, ale marketingova, dobre premyslena akcia. Naozajstna charita je to vtedy ak to netlacite do medii ;) A verte, ze tisic korun venovanych psickarom, macickam alebo postihnutym ma radovo lepsi marketingovy potencial ako statisice na "hranie".

    Takze, nerad vam beriem iluzie, ale biznis is biznis. Skor sa skuste zamerat na stredne velke firmy, kde osobne poznate majitela (level milionar/multimilionar v Kc), tam mate omnoho vacsiu sancu uspiet, specialne ak to bude "fanda".

  12. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    Nie je. Spravte si jednoduchu analyzu, marketingovy potencial nula nula nic. Velke firmy a miliardari vedia pocitat peniaze radovo lepsie ako male/stredne firmy, prave preto su tam kde su. A divili by ste sa ze miliardari riesia "tisicikorunu" viac ako vy. Preto su miliardari.

    Pokial to beriete ako "charitu" - vid poznamka o "pomahani rozvoji" tak to tiez takto nefunguje. Tzv. "charita" tiez nie je charita, ale marketingova, dobre premyslena akcia. Naozajstna charita je to vtedy ak to netlacite do medii ;) A verte, ze tisic korun venovanych psickarom, macickam alebo postihnutym ma radovo lepsi marketingovy potencial ako statisice na "hranie".

    Takze, nerad vam beriem iluzie, ale biznis is biznis. Skor sa skuste zamerat na stredne velke firmy, kde osobne poznate majitela (level milionar/multimilionar v Kc), tam mate omnoho vacsiu sancu uspiet, specialne ak to bude "fanda".
    Dovolím si s vámi nesouhlasit. Ten marketingový potenciál tam je. Naši hráči jsou využíváni (zneužíváni? :D) na reklamní akce, mají fanoušky - tisíce lidí na IG každý, stovky sledujících na twitchi, mixeru, týmy jdou vidět v dnešní době už i v televizi (Nova, Prima). Články přebírají už i velká média.. takže potenciál je.

  13. Tak proč tu řešíš sponzoring, když se všichni máte tak skvěle?

  14. Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Tak proč tu řešíš sponzoring, když se všichni máte tak skvěle?
    Tak je to forma sponzoringu, za oplátku dostávají sponzoři slušný dosah na konkrétní cílovou skupinu. Takhle to snad funguje ve všech sportech a nečekal bych, že to budu muset na webtrhu zrovna vysvětlovat. Proč sponzorují fotbalové týmy, hokejové, florbalové, zápasníky MMA? Protože ten sport jako takový má určitý dosah - propaguje partnery.

  15. Asi by sis měl zjistit, jak takový "sponzoring" ve velkým funguje. Tady vůbec nejde o dosah a nebo o cílovou skupinu. A kdyby jo, tak si myslíš, že by měl wedos reklamu zrovna na hokeji, jako ji má teď? Nebuď bláhovej.. Tady jde úplně o jiný věci.

  16. Citace Původně odeslal Kubri Zobrazit příspěvek
    Tak je to forma sponzoringu, za oplátku dostávají sponzoři slušný dosah na konkrétní cílovou skupinu. Takhle to snad funguje ve všech sportech a nečekal bych, že to budu muset na webtrhu zrovna vysvětlovat. Proč sponzorují fotbalové týmy, hokejové, florbalové, zápasníky MMA? Protože ten sport jako takový má určitý dosah - propaguje partnery.
    No tak miliardář tu asi fakt není žádný a tvůj úvod byl miliardáři investují. Je ale miliardář a miliardář typu Bakala a s těmi chceš soupeřit jak. Jinak jak jsem psal příznivci esportu nejsou naše cílová skupina. Na druhou stranu, když dám třeba do fotbalu těch tebou udávaných 400-800 tis. (což mi na opravdu profi tým přijde málo) budu stříbrným možná i zlatým partnerem, kde kromě přenosů na internetu i několikrát v celostátním vysílání mi dá daleko větší záběr.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.01.2020 v 22:47 ----------

    Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Asi by sis měl zjistit, jak takový "sponzoring" ve velkým funguje. Tady vůbec nejde o dosah a nebo o cílovou skupinu. A kdyby jo, tak si myslíš, že by měl wedos reklamu zrovna na hokeji, jako ji má teď? Nebuď bláhovej.. Tady jde úplně o jiný věci.
    Sice máš pravdu, ale většina menších sponzorů jenom sponzoruje:)

  17. Ja tomu nerozumim. Sice nejsem pc hrac, ale nějak extra draha vybava mi to neprijde. Me jako konzolistu vysla sestava jeste o neco vyse.

    Kdyz bych chtel aby mi tu sestavu nekdo zaplatil, tak si snad vyberu hry kde jsou v turnajich slusne price money a mimo turnaje ktere vyhravam pojedu na YT, Twich apod. Kdyz jsem nejlepsi a mam fanouskovskou zakladu, tak tech 50t na vybaveni se musi udelat jak nic..

  18. Citace Původně odeslal Zabijaktrollu Zobrazit příspěvek
    Ja tomu nerozumim. Sice nejsem pc hrac, ale nějak extra draha vybava mi to neprijde. Me jako konzolistu vysla sestava jeste o neco vyse.

    Kdyz bych chtel aby mi tu sestavu nekdo zaplatil, tak si snad vyberu hry kde jsou v turnajich slusne price money a mimo turnaje ktere vyhravam pojedu na YT, Twich apod. Kdyz jsem nejlepsi a mam fanouskovskou zakladu, tak tech 50t na vybaveni se musi udelat jak nic..
    Tsk asi je rozdíl si to koupit jako 16-ti letý student gymplu a jako pracující člověk. Stejně tak turnaje - aby člověk mohl mít ambice na turnaje s největšími prizemoney, musí mít tým třídy tier jedna. Takový tým má ale rozpočet třeba 1,5 milionů dolarů na rok.

  19. Citace Původně odeslal Kubri Zobrazit příspěvek
    Dovolím si s vámi nesouhlasit. Ten marketingový potenciál tam je. Naši hráči jsou využíváni (zneužíváni? :D) na reklamní akce, mají fanoušky - tisíce lidí na IG každý, stovky sledujících na twitchi, mixeru, týmy jdou vidět v dnešní době už i v televizi (Nova, Prima). Články přebírají už i velká média.. takže potenciál je.
    "Marketingovy nastroj" (predoslu komentar) a marketingovy "potencial" su dve, vyrazne odlisne, veci. ROI/ROAS pri takychto veciach je katastrofalne. Tieto veci pre velke firmy riesim dnes a denne, s 25 rocnou praxou. Takze to mam celkom podlozene (hard-data), namiesto vasich zboznych zelani a nepreukazanych tvrdeni. Ako som spominal - velki a miliardari si svoje financie riesia preciznejsie ako stredni/mali hraci...
    Ale drzim vam palce!

  20. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    "Marketingovy nastroj" (predoslu komentar) a marketingovy "potencial" su dve, vyrazne odlisne, veci. ROI/ROAS pri takychto veciach je katastrofalne. Tieto veci pre velke firmy riesim dnes a denne, s 25 rocnou praxou. Takze to mam celkom podlozene (hard-data), namiesto vasich zboznych zelani a nepreukazanych tvrdeni. Ako som spominal - velki a miliardari si svoje financie riesia preciznejsie ako stredni/mali hraci...
    Ale drzim vam palce!
    No, vidíte. Tady se trochu shodneme. Návratnost, případně zisk v tomto oboru je - u nás (opakuji fakt u nás) je to zatím problém. Na druhou stranu u nás esport ještě nezaznamenal opravdový boom, protože generace husákových dětí (většina) vnímá hry jako jen sezení u počítače a nic nedělání. Možná proto velcí hráči z byznysu teď větří šanci a možná tuší, že přijde zlom. Takže je možná i vhodný čas do esportu jako takového investovat prostředky. Možná, jen názor. Já to tak teda vnímám. Je opravdovým posunem třeba to, že dřív na jednáních s partnery jsme museli vysvětlovat, co je esport. Nyní už nemusíme ani říkat, jak funguje.

  21. 2011-2014 jsem provozoval organizaci online turnaju ve Starcraftu 2 (servery EU/NA).

    Delali jsme to zadarmo a v core tymu jsem mel schopny lidi (ted vydelavaj tezky prachy ve svych oborech).

    Zatim jsem nevidel horsi publikum nez hraci/divaci esportu - nulove navratnosti, attention span veverek, zcela minimalni loajalita znacce.

    Jasne, od te doby se to trochu posunulo. Ale kdyby za mnou jako za sefem marketingovy agentury nekdo prisel s klicovym slovem esport, moje automaticka reakce bude "aha, prispivate na charitu?"

  22. no já jen jestli není pes zakopaný právě v této větě
    Citace Původně odeslal toothless Zobrazit příspěvek
    Hodne turnaju se nehraje na lance, ale doma pres net
    to se pak sponzor hledá asi blbě, když e-sportovec ve finále sportuje ve svém pokojíčku..

Hostujeme u Server powered by TELE3