logo
12.11.2019 19:24
31
Tohle - my to koupili za 50 Kč http://www.novehracky.eu/detail.php?zbozi=4319008

Co se právě děje na Webtrhu?

15.11.2019 12:18
32
Původně odeslal beraniste
Tohle - my to koupili za 50 Kč http://www.novehracky.eu/detail.php?zbozi=4319008
Díky za info! Očividně super investice :)
19.11.2019 09:35
33
Původně odeslal beraniste
Zdravím, jaký máte názor na děti a techniku v nízkém věku? My se snažíme mu mobil nedávat, televizi pouštíme jen na večerníček, ale v jednom roce jsme mu koupili takovou hračku - malý počítač. Ona to měla být původně jen blbá hračka, která mluví a hraje. Jenže on to od jednoho roku vůbec nedal z ruky a stále tam mastí nějaké programy, které já ani neumím nastavit. Vždycky si tam zapíná čísla, písmena, teď tam jsou s tím různé hry - hláskování a tak. No a teď jsme v situaci, kdy mu jsou 2 roky a on umí počítat do 500, sčítat a odčítat do 10, umí číst a začíná psát.
Ten "malý počítač" je např. to co prodava alzak, jako "První počítač"? Naše 5ti měsíční dcerka už sedí nebo chodí kolem nábytku, tak bych jí potřeboval trochu zabavit...
13.12.2019 19:37
34
Pokud byste chtěli s děckama třeba začít něco na počítači tvořit, třeba animované příběhy, mrkněte na tuhle přednášku od mojí švagrové a mého bráchy. Taky doporučuju tenhle matroš.
18.12.2019 14:11
35
Mě to dneska přijde tak, že buď má talent a nechce nic dělat, nebo nemá talent a maká. Ale kombinaci talentu a píle, to je takový malý zázrak.
16.04.2020 22:57
36
Chtěli jste vědět, jak se bude vyvíjet. Jen chci upozornit, že to děcko nikam nesměřujeme, do ničeho netlačíme, ale asi nám dá brzy dost zabrat. Ještě mu jsou dva roky a všechno co děláme se stejně nakonec stočí k tomu jednomu. Číst ho teď moc nebaví asi protože to není nic nového, ale teď furt chce počítat. Ono se mu to hodí, protože hrajeme různé strategie, mariáš, dámu, šachy. Ale myslí mu to kurevsky dobře. Vždycky přijde, že chce něco naučit, ve výtahu se podivoval, že jsou pod nulou čísla. Tak jsem mu žena řekla, že má na teploměru taky čísla pod nulou, že nulou to nekončí. Takže se počítá tři, dva, jedna, nula, minus jedna, minus dva a on to hned pochopil. Tak jsem mu řekl, že když si to chce spočítat sám na ruce, že si má prsty odečíst až do nuly, zapamatovat si že je pod nulou a pak ty prsty zase přičítat s minusem. Nic víc. Řekl jsem mu, že teď ví, jak to funguje, tak ať si zkusí spočítat tři munis pět. Odpočítal to na prstech a řekl minus dva. Sem zůstal zase sedět jak zařezanej. Když chtěl vědět co je to těch pět krát, tak jsem mu vysvětlil, že to je násobení. Že když mu dá někdo pětkrát dvojkorunu, tak má deset korun. Na prstech si to má počítat tak, že pokud chce spočítat 5x2 že má přidávat prsty po dvou a říkat si jednou dva, dvakrát dva, třikrát dva až do pětkrát dva. Nic víc a když jsem mu dal příklady, tak je spočítal. Žádná výuka, jen jedno vysvětlení jeho dotazu. Zase dost se toho asi naučil z toho počítače, co jsem vám psal, takže pak si to asi snáze pospojoval, ale teď už umí sčítat, odčítat, násobit, dělit a to i do minusu a říká "počítat to mě baví, a nejvíc mě baví počítat do minusu" a tak. Dáte mu deset příkladů a je bezchybný a to i takové věci jako (2x3)-8+6 a on to ve dvou letech spočítá na prstech. Když Počítá nad desítku, tak si ty desítky pamatuje v hlavě. Já se z toho fakt po. Fakt jsem to v životě neviděl a nechápu. Teď je pro něho největší trest, když mu zakážeme šachy. Snad to nebude mít v životě těžké. A nebo se to během pár let srovná a sklouzne do průměru, kdo ví.
16.04.2020 23:06
37
Zatím má mozek jako houbu, takže do něj ty informace lítaj strašně snadno a umí si to spojit díky jednoduchýmu vysvětlení. Nebojíš se, že až přijde do školy, tak bude ztrácet pozornost, protože bude dost napřed? To je podle mě ten největší problém takových dětí. Že jsou z kolektivu vytržené kvůli rychlejšímu intelektuálnímu vývoji.
16.04.2020 23:08
38
Bojím, ale co s tím? Když nechce nic jiného dělat? Mám ho brzdit? Tak k tomu přistupuji tak, že ho do toho ani netlačím, ani ho nebrzdím. Nechávám tomu volný průběh. Teď má takové období, ale ono ho to za chvíli přejde.
16.04.2020 23:36
39
A teď tu o Krtkovi ...
16.04.2020 23:48
40
Původně odeslal Exitek
A teď tu o Krtkovi ...
??? Nerozumím
17.04.2020 07:10
41
Jestli má takový talent, tak budeš muset platit soukromou školu. Ve státní bude mít v kolektivu problém, protože bude vývojově napřed. Slušný je akorát Francouzské lyceum za 175tis. ročně. Na to já nemám.
JInak bych doporučoval dobrého dětské psychologa, protože u kluka můžeš udělat mnoho chyb. My máme doma matematika a s psycholožkou si prostě popovídá jinak než s rodiči.

Jo a pozor na to počítání na prstech.... :D
17.04.2020 08:32
42
Původně odeslal Exitek
A teď tu o Krtkovi ...
Pohádka o krtečkovi https://youtu.be/KPAtsu7mQJo

Hele, on se to prostě naučil prakticky sám, tak co s tím. Musí pak pomocí nějaký psycholog. Ono jak začal brzy mluvit, tak se to šíleně nabalilo. Ale my za to nemůžeme, za to může tahle proklatá hračka.
17.04.2020 09:27
43
Ve svete je ind, ktery v 15 promoval na univerzite. Zase bych se toho nebal. Musis ho protlacit po zakladkach, strednich a pak vysoka. Drzim palce.

Ind za pul roku prosel 5 trid zakladky.
17.04.2020 09:53
44
Většina dětí by úplně v pohodě prošla devítiletkou rychleji, na to člověk nemusí dosahovat promilní inteligence v porovnání s většinou. Je rozdíl projít pět tříd za půl roku u nás a nebo v Indii. Ačkoliv si určitě bude ind extrémně nadaný, očekával bych, že požadavky a zátěž dětí co se týče objemu vědomostí bude nadmíru vyšší u nás. A to je asi to celé jádro pudla... Když si vezmu, kolik hodin hudebek, dějepisů, nesmyslnýho biflování v biologii - to je třeba věc, přes kterou se furt nemůžu přenýst - parenchym, sklerenchym, alfa helix, B skládaný list, biologie od prvoků až do naprostých nesmyslů, pro 99% úplně k prdu - a to říkám jako člověk, co se účastnil biologických olympiád a zvažoval i medicínu. V dnešní době pokládám institucionární výchovu dětí za přežitou, a jediná cesta, kterou pokud bůh dá děti, a kterou se já budu snažit se s nima ubírat je rozvoj jejich silných stránek a jen takový oprašování toho co jim nepůjde. Nepotřebuju mít rybu co leze po stromě. Pokud nebude v té době už školství tak inteligentní, že dovolí jistou míru individuálního přístupu, tak to budeme řešit domácí výukou, učebními postupy typu ukaž mi to, a ne přečti si to. Výchova dítěte není snadná věc. Přístup, který k tomu chci já zvolit je už jasně zřetelně finančně náročnější, něž jen tupě odsunout dítě na 6h 5x týdně mezi 4 zdi. I proto ještě žádné nemám/e, na tohle je potřeba se předem finančně dobře zajistit.
17.04.2020 10:13
45
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Zatím má mozek jako houbu, takže do něj ty informace lítaj strašně snadno a umí si to spojit díky jednoduchýmu vysvětlení. Nebojíš se, že až přijde do školy, tak bude ztrácet pozornost, protože bude dost napřed? To je podle mě ten největší problém takových dětí. Že jsou z kolektivu vytržené kvůli rychlejšímu intelektuálnímu vývoji.
Hele tohle se hrozně přeceňuje. Když kluk šel do první, tak už uměl psát, počítat a číst. Též jsem měl strach že se bude ukrutně nudit, když válná většina třídy trénovala psaní čárek do písanky či počítání do 10. Ale nakonec to trvalo jen první pololetí kdy se hledal a nudil, pak ho začala učitelka vhodně zapojovat začlo to být ok. Takové to, že máš jedno dítě co je extrémně napřed a nudí se ve škole a proto má problémy, to bylo spíše dříve. Dnes těch dětí bývá už více, 2-3 na třídu a třídní s tím obvykle umí pracovat. Ono to často není tím, že by bylo rázem tolik geniusů :-), ale i tím že máš občas extrémně ambiciozní rodiče které drtí děti od malého věku, takže třeba i průměrné dítě jen kvuli tomu že se s ním učí rodiče vypadá v první třídě strašně chytře, ale ve skutečnosti je to proto protože má jen náskok ve výuce.
17.04.2020 10:47
46
Škola je v současné době primitivní a děti nic nenaučí. Vidím to teď, kdy jsou doma a manželka u nich sedí půl dne. Luxusní je matematika, která je snad základ pro úplně každý obor...teda mimo humanitních a ty jsou asi "nejvíc potřeba". V zadání "Vypočítej graf". Děti nemají páru, jak se počítá, učitelka nemá páru jak se počítá, ale zná výsledek, takže ho dětem ukáže a tím je naučeno. Neumí vůbec sestavit rovnici....učí se je stylem, že učitelka napíše výsledek a pak naučený postup. Problém je, že ani učitelka neví, proč je "3x před rovnítkem a kde se ta rovnice vůbec objevila. A bez znalosti výsledku vůbec neví, jak jej spočítat. Ještě že mám tchýni, která je ještě oldschool učitelka a všechno tohle umí krásně vysvětlit a naučit. :(
17.04.2020 10:47
47
# o krtečkovi
K čemu je taková metoda počítání dobrá?
U tak malých dětí je zajímavější přírůstek dovedností - jak rychle se učí nové věci.
Rozumí jeho řeči i cizí lidé? Jak vypadá u stolu? Jak ho zajímá okolí?