logo
05.10.2019 18:16
1
Zdravím, rád bych se zeptal zkušenějších majitelů shopů nebo firem, popř. marketérů, jak přistupují k nákladům na marketing dlouhodobě. Pokud jedete více let, 5 a více, tak se stálým targetováním cílovky dost lidí rekrutuje do stálých zákazníků kteří nakupují po telefonu, mailem, na přímo přes brand apod. Takže postupem času pokud používám u různých kanálů optimalizaci na CPA nebo PNO prostě ta efektivita inzerce klesá. Pokud jsme oslovili někoho, komu naše nabídka padla jak prdel na hrnec, tak ti už nakupují pořád dokola a většinou už nechodí např. přes vyhledávače. Tak si říkám, jak s tímhle pracujete? Zvlášť u oborů, kde je 75% a více stálá klientela?
Jak pak nastavujete cíle, nebo jedete spíše budgety a rozhazujete to mezi kanály?

Díky
12.10.2019 19:29
2
a) klient to vůbec neřeší a pořád tlačí na ty samé cíle (obvykle obecné shopy např. na hadry)

b) opačné hledisko - klient nějaké konkrétní CPA / PNO moc neřeší, protože mu nic jiného než PPC stejně neběží a vidí, že mu to dohromady vše dobře vychází (úzce zaměřené shopy, např. nějaký průmyslový materiál)

c) klient si spočítá průměrnou retenci (např. 10 % zákazníků nakoupí jen jednou, 20 % nakoupí dvakrát, 30 % nakoupí víckrát za průměrnou tržbu XXX) a od toho se obvykle na roční nebo půlroční bázi stanovují cíle. (něco mezi tím, např. obklady nebo specifická řada kosmetiky).