logo
01.10.2019 19:27
1
Napíšu to otevřeně. Jsem jednatelem ExitShopu (systém na pronájem eshopů), máme vyšší desítky klientů kteří skutečně aktivně podnikají a potom nespočet těch, z mého pohled skomírajících. Všiml jsem si, že drtivá většina těch lidí skomírá ve fázi propagace, za to nejsou schopni se dostat. Já jim umím hodně pomoct od začátku - vytvoříme eshop, zdigitalizujeme sklad, nafotíme produkty, popíšeme, vše doladíme a vysvětlíme. Ale je strašně malé procento lidí kteří se potom naučí propagovat, nebo si najdou kvalitní agenturu. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale z mojí zkušenosti 95% agentur jen tahá z lidí úspory.. Ti co to dokážou rozjet a prodávat, tak těm už zase umím pomoct - máme sklady, děláme fullfilment a vše okolo.
Uvědomil jsem si tedy, že potřebuji vyřešit hlavně to nejslabší místo... marketing. Tady je potřeba ještě dodat, že já jsem zároveň prodejce. Provozuji nejen systém, ale i několik eshopů, takže z principu věci, já s marketingem poradit nemohu a tím prozrazovat svoje knowhow a škodit si v prodejích... mě to dává výhodu ta praxe, že dokážu klientům dobře rozumět a nechci se právě i proto, jen tak prodeje vzdát...

Poraďte mi prosím, jak seženu kvalitní agenturu která nehledá jen klienty s milionovými budgety a sklady (protože chápu že tam by se kvalitní agentura najít dala). Osobně, jsem za nějakých 10 let co to dělám, narazil jen na jednu agenturu která skutečně umí. Ale tam mají samozřejmě už delší dobu stopstav :) takže, snad to jen vidím černě a dělám něco špatně já.

Díky za každý tip
Radek Kilevník

Co se právě děje na Webtrhu?

01.10.2019 19:40
2
Dle meho nazoru je doba fullservice agentur pryc. Takze ja spis vidim cestu najimat si na konkretni cinnosti specialisty nebo radu veci delat inhouse. Tal to treba resime my a nasi klienti se kterymi resim jejich eshopy...
01.10.2019 19:43
3
Dobrý den , mohu vám říct ,že agentury hledají lidi které mohou obrat o co nejvíc peněz , přitom mají lidi v agentuře a každý dělá něco jiného a proto si účtují tolik
Nejlepší volba jak si nechat provozovat online marketing je ,sehnat si externího člověka který vše dělá sám a jde do mnohem menších částek a taky se dá s tímto člověkem lépe komunikovat
Pokud někoho takového hledáte , mohu nabídnout své služby http://dattvert-reklamy.cz/
01.10.2019 19:49
4
Původně odeslal dattmark
Dobrý den , mohu vám říct ,že agentury hledají lidi které mohou obrat o co nejvíc peněz , přitom mají lidi v agentuře a každý dělá něco jiného a proto si účtují tolik
Nejlepší volba jak si nechat provozovat online marketing je ,sehnat si externího člověka který vše dělá sám a jde do mnohem menších částek a taky se dá s tímto člověkem lépe komunikovat
Pokud někoho takového hledáte , mohu nabídnout své služby http://dattvert-reklamy.cz/
Promiň, ale členem jsi od včera, tvůj psaný projev je velmi špatný, žádné reference... Jaký je rozdíl mezi tebou a tou agenturou, co odírá klienty o peníze? :-) #nohate
01.10.2019 19:58
5
sorry:
- co to je desing
- nechybí zde v menu něco? nabidky sluzeb - o mne
- web,info,baner,fannel, s případnou dlouhodobou spoluprácí

O mně je taky chuťovka. Nepřipravené, dyletancké chibi....
I v 19 by jsi měl mít za sebou minimálně 10 let po různých školách.
Souhlasím s FunT a dodávám. Nejen psaný projev zde.
01.10.2019 20:03
6
Původně odeslal dattmark
Dobrý den , mohu vám říct ,že agentury hledají lidi které mohou obrat o co nejvíc peněz , přitom mají lidi v agentuře a každý dělá něco jiného a proto si účtují tolik
Nejlepší volba jak si nechat provozovat online marketing je ,sehnat si externího člověka který vše dělá sám a jde do mnohem menších částek a taky se dá s tímto člověkem lépe komunikovat
Pokud někoho takového hledáte , mohu nabídnout své služby http://dattvert-reklamy.cz/
Ach Jo. hradec králové = Hradec Králové
01.10.2019 20:03
7
hledáš full servis? V tomhle oboru asi žádná dobrá agentura nebudu mít volno a vezme někoho menšího. Najmi si jednotlivce, spousty lidí z marketingu dělají na vlastní noze, trochu si pohledej, podívej se na reference, dej si s nimi jeden call/schůzku a nejspíš poznáš s kým jednáš a jestli do riskneš, nepíšeš co vlastně je pro tebe marketing a co hledáš.

dattmark: oceňuji snahu, ale bez referencí to nevypadá důvěryhodně, tvůj písemný projev je opravdu špatný, v marketingu musíš čas od času přece i nějaký obsah tvořit...
01.10.2019 20:33
8
Omlouvám se za moje hrubé chyby , už se to nebude opakovat :(
01.10.2019 20:47
9
Původně odeslal Radek Kilevník
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale z mojí zkušenosti 95% agentur jen tahá z lidí úspory..
Jo, tak to odhaduješ dobře... 9 z 10 agentur jsou paraziti a žvanilové.

Asi to chce zkoušet postupně více agentur, ale mít nějakýh freelancera-konzultanta, který bude jejich vykazovanou činnost kontrolovat (samozřejmě bez jejich vědomí). Freelancer bude celý šťastný, že může na agenturních úkonech najít nějaké průsery.. lidi rádi hledají chyby na ostatních.
A časem asi narazíš na něco kvalitního.
01.10.2019 21:26
10
Muzete mi nekdo jeste jednou napsat co zakladatel tematu hleda? Agenturu na marketing pro najemce eshopu nebo pro sebe a svoje eshopy?

@streetcz, hele kluk se snazi, mozna PPCka dela OK a vse podobne (netusim), jen nema pisemny projev OK. Kolikrat Lojza mele dysgrafiku, ale praci odvadi na 100 %

Ale doporucujes dobre, jenze z te agentury po dvou letech vyleze taky bez referenci, no co s tim. Kazdy nejak zacina.
01.10.2019 21:46
11
hele, mě zase vysvetlete člověku nepolibeneho online marketingem, proč bych si měl najímat někoho, kdo po mě hodí nějakou hodinovkou? Já můžu mít budget třeba 100 tis a když mi zvedněte prodej za kvartál o 30-50% je to vase., Jinak jste dělali zadarmo. Spoustu tady těch věcí co tu čtu mi zní jako keci magistra kellyho
01.10.2019 21:49
12
Původně odeslal streetcz
Když mi bylo 18 cca 10 let zpět, tak mi tohle jeden designér poradil a byla to rada k nezaplacení ;) samozřejmě je to o domluvě vím na co narážíš. U některých projektů jsem měl svolení, že je pak mohu prezentovat jako svou práci. Nebo můžeš v case-study napsat, že to byla zakázka té a té agentury, ale popsat svou konkrétní část práce. Možností je hodně.
Ja pracoval v agenture 8 let a ze stovek praci nemuzu zverejnit ani prd. Jednoduse ne.

Takze asi fakt o domluve.

---------- Příspěvek doplněn 01.10.2019 v 21:50 ----------

Původně odeslal rooibosman
hele, mě zase vysvetlete člověku nepolibeneho online marketingem, proč bych si měl najímat někoho, kdo po mě hodí nějakou hodinovkou? Já můžu mít budget třeba 100 tis a když mi zvedněte prodej za kvartál o 30-50% je to vase., Jinak jste dělali zadarmo. Spoustu tady těch věcí co tu čtu mi zní jako keci magistra kellyho
Hoho, tos asi vyvolal dalsi flame.


P. S. Tak co hleda zakladatel tematu?
01.10.2019 22:21
13
Také jsem pár agenturami prošel a musím potvrdit to, že 90 % z nich jen tahá ze zákazníků peníze, takže bych se přikláněl k názoru, který už tady zazněl a to najmout si člověka na volné noze. Když bude dostatečně zaplacený, tak bude i motivovaný se dál vzdělávat a v podstatě nahradí celou agenturu. To je z vlastní zkušenosti. A funguje to (Pracoval jsem v agentuře a ta měla klienta, kterého jsem měl primárně na starost já, ale na dílčích úkolech se podílelo víc lidí, všechno bych sám nezvládl s mou další prací a mnoho jsem toho ani neuměl, nebyl to můj obor, práce bylo dost, nebyl důvod se to učit. Já z agentury odešel, klient chtěl dál spolupracovat se mnou. S agenturou skončil. Mě zaplatil dostatečně na tolik, abych si doplnil ty znalosti, abych mohl plnit i ty úkoly, které jsem v agentuře nedělal. Spokojenost na obou stranách. Klient ušetří, já si vydělám víc. A konec konců i agentura ho podojila dost :/ )
01.10.2019 22:25
14
No a jak zvladas ty dilci prace samostatne? V agenture jsi mel na to dalsi lidi. Ted umis vse a zaroven poradne?
01.10.2019 22:31
15
Ne, rozhodně to neumím na profesionální úrovni a rozhodně bych to ani nenabízel dalším (novým) klientům. Ale řekl bych, že uspokojivě to zvládám. Minimálně tak, aby byl klient spokojený. Určitě by se našel někdo, kdo by ty dílčí činnosti zvládl lépe, to ano, ale za X jednotlivců na dílčí činnosti by klient asi zaplatil majlant (a navíc se v tom sám pořádně nevyzná, takže by si pravděpodobně musel ještě platit někoho, kdo by to po nich kontroloval, to už tady v diskuzi také zaznělo). Neříkám, že je tohle ideální postup a řešení, ale v naší spolupráci to funguje :-)
(a když se najde něco, s čím si opravdu rady nevím a nebo to chci na profi úrovni, tak se obracím na bývalé kolegy, kteří rádi pomohou)
02.10.2019 00:02
16
Já se divím, že si ExitShop v tomto směru za ty roky nevybudoval tým lidí, kterým by tyto zakázky směřoval. Do začátku klidně s vedením od té agentury. Ale zkuste se na to podívat i z jiného úhlu pohledu. Představte si, že Vám klient dá budget 12 k a řekne, že max 3k dá Vám. Nad tím ohrne nos agentura i dobrý freelancer. Klient chytne začátečníka, co nastaví kampaně. Nepůjde to tak, jak si zadavatel představuje a bude se jen utvrzovat v tom, že toto je ztráta času/peněz.

Převzít klienta od agentury je většinou zlatá věc. Odvedli tu černou práci v základním nastavení. Klient má díky nim i data. Freelancer stojí méně a pokud není úplně k ničemu, tak to zvládne optimalizovat i k lepším zítřkům. Z osobní zkušenosti jeden takový klient za 4 měsíce obratově o 100% nahoře.

Ale chápu, že najít dobrého freelancera není úplně jednoduché. Kdo má eshop, tak asi pravidelně dostává nabídky typu zaujal mě Váš eshop, zvednu objednávky od 20-30% (to udělají i Vánoce sami), napíšu každý den PR článek, efektivní správa socek a bla bla bla jen za 4 tisíce pro Vás :-)
02.10.2019 07:14
17
Ta uvaha ze strany ExitShopu je pochopitelna. U eshopare bud ale vyvola nevoli, pripadne mu prival objednavek tak zavari, ze ho to polozi. Nebo jen otravi, protote na to vic casu nema, mel to ciste jen jako vedlejsak, nechce dr poustet do vetsich akci.

Uz jsme museli stopnout nekolik clankovych kampani s tim, ze nejprve musi shop naskladnit, nebo rychle sehnat dalsi lidi na baleni. Navic to jsou pro shop dalsi vydaje a kdo nema financni zazemi, nebo si blbe nastavi smlouvy, muze ho to i polozit.
02.10.2019 07:39
18
To, co popisuješ, Radku, je největší úskalí menších e-shopů. Sám jsem si tím před lety na počátcích Royalty taky prošel, po prvním legendárním ES srazu :) jsem odcházel s kontakty na kluky, co teď mají vlastní e-shopy a FB umí, ale pomohlo mi to do začátku, byť kampaně byly v lepším případě na nule - ale to bylo ještě špatnou cenotvorbou atd. (byli jsme moc levní).

Následovalo klasické kolečko přes "agenturu", která si účtovala dost, fungovalo to, ale pak tam začalo dost sněžit a šlo to z jejich strany do kopru.. nicméně jsem začal spolupracovat s freelancery, kteří dělali právě pro onu agenturu napřímo a fungovalo to až do prodeje posledního e-shopu letos.

No a protože znám úskalí e-shopů, které jsem provozoval posledních 10 let, rozhodli jsme se jít právě cestou nabídky těchto služeb, mám za sebou Senior PPCčkaře, který dělá snad od dob Centra a který má pod sebou tým podobně kvalitních PPCčkarů, které dozoruje, máme SEO-aře, umíme skvěle e-mailing včetně sbírání leadů, zbožáky, jako asi nikdo jiný, FB.. s přesahem do marketingu, kde sázíme hodně na selský rozum, ale i přes konzultace, kudy jít a čeho se vyvarovat.

V dobách e-shopů jsem vždy hodně zkoušel a stálo mě to hooodně peněz a i když se odvětví neustále vyvíjí, jsme schopni poradit, kudy ano a kam radši ne. Ale je to vždy individuální, takto přistupujeme ke každému klientovi a jsme s ním v pravidelném kontaktu, kdy se novinky atd. rychle reflektují do kampaní, u kterých je vždy základ, že si na sebe musí vydělat.

Tým máme prakticky hotový, včera jsem ještě přibral jednu hodně šikovnou holčinu do obchodu a pomalu vyplouváme, pár zajímavých klientů zvučných jmen také máme :), ale čeká se na nasazení redesignu stránek a pár formalit, nicméně jsme schopni již nyní provést audit stávajících kampaní, případně se sejít, probrat, stanovit směr, nastavit a fungovat do plusu.

V případě zájmu kontakt na mě o.lavicka@addiction.cz a všem přeji, ať předvánoční shon zvládnou jak nejlépe umí, vím, co to znamená a jsem rád, že se mě to po 10 letech týkat nebude, z druhé strany ale rád pomohu, jak jen nejlépe umím a budu moct a za lidmi z naší ne-agentury si stojím a vím, co umí a jak fungují a nyní nabíráme, nehledě na to, jestli jde o začínající e-shop nebo většího klienta, důležité je, aby se chápaly obě strany, sedly si lidsky, nebály se otevřít kohoutek, když něco sviští a nese výsledky.
02.10.2019 07:49
19
A není problém v tom, že lidé nejsou ochotni do reklamy dávat peníze? A když, tak to jsou drobné které nemají žádný efekt. Vždyť několik prvních kampaní jim zdarma nastaví i Google a Seznam (jasně - není to nic extra, ale už mají nějaký základ, který mohou začít ladit).
02.10.2019 08:57
20
Původně odeslal hampl.david
A není problém v tom, že lidé nejsou ochotni do reklamy dávat peníze? A když, tak to jsou drobné které nemají žádný efekt. Vždyť několik prvních kampaní jim zdarma nastaví i Google a Seznam (jasně - není to nic extra, ale už mají nějaký základ, který mohou začít ladit).
Moje zkušenost je taková, že kampaně nastavené zdarma pracovníky vyhledávačů odpovídají ceně.

Jinak souhlasím, pokud si někdo myslí, že za pár tisíc měsíčně kreditu dosáhne výsledku, může to tak být, ale uměle to škrtí. Je na každém, aby si zvážil, jestli nepustit kohoutek, když to přináší výsledky, takových klientů je o poznání míň než těch, co chtějí za málo peněz hodně muziky, musí tam být pochopení na obou stranách..

Nehledě na to, že známe z praxe spoustu agentur, i těch renomovaných, které vesele účtovaly desetitisícové částky za správu účtu a několik měsíců na kampaně ani nesáhly.. a spousta drobných eshopistů ani neví, že např. v GAds je každý zásah logován.
02.10.2019 09:35
21
Radku, mnoho vašich prodejců prodává podobné, nebo stejné zboží. Popisky zboží stejné, názvy stejné, akorát se to liší korunově v cenách. Začal bych změnou textů, popisů a jak píše David Hampl, pár nastavených kampaní je zdarma a od toho mohou začít. Píšeš blog, dej jim tam rady v této oblasti. Avšak vím, že je to těžké, když máš sám eshop.
Ale líbí se mi, že chceš klientům pomáhat, aby i jejich byznys rostl.