Vyvíjej vlastní projekty a expanduj do zahraničí! Přijď na 14. Affiliate konferenci v Praze
Zobrazují se odpovědi 1 až 20 z 20

Zdražení dopravy - jakou variantu byste zvolili?

  1. Zdravím, protože nám teď Geis zdražuje dopravu, tak přemýšlím, jak to zvýšit, aby to mělo nejmenší dopad na objednávky. Teď máme vše za 99Kč ať si zvolí jakoukoliv platbu/dopravu. Ale protože to je již několikáté zdražení, už s tím budu muset hnout. Co byste zvolili?

    1) zavést dobírku 40Kč, jako to mají všichni a snížit cenu dopravy na 89Kč jako kompenzaci toho, že prostě zdražovat musíme. Ten kdo si vybere platbu převodem, tak to bude mít o něco levnější

    2) zavést dobírku 20Kč

    Co by vás jako stálého zákazníka nejméně bolelo?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Doprava zdarma mne boli nejmene.
    Proc nezdrazis dopravu a nedas ji "gratis" treba od 2, 3 tisic za objednavku?

  4. Ani jedno, protože neřeším dobírku a u eshopů, který nemaj zasilkovnu/ulozenku do 40 Kč, nenakupuju.

    Ale jinak určitě zdražit dobírku, aspoň ji děcka přestanou používat a ušetří 10 Kč.

  5. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Doprava zdarma mne boli nejmene.
    Proc nezdrazis dopravu a nedas ji "gratis" treba od 2, 3 tisic za objednavku?
    Nejde to, protože jsou příliš velké rozdíly v podmínkách i maržích. Takže tam kde to možné je, tak ty dopravy zdarma dáváme. Ale vyloženě na konkrétní produkty. Paušální dopravu zdarma považuji v našem případě ne za příliš vhodné řešení a navíc by bylo v tuto chvíli komplikované to zavádět, když s tím celou dobu počítáme a dle toho naceňujeme.

  6. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Ani jedno, protože neřeším dobírku a u eshopů, který nemaj zasilkovnu/ulozenku do 40 Kč, nenakupuju.

    Ale jinak určitě zdražit dobírku, aspoň ji děcka přestanou používat a ušetří 10 Kč.
    Děkuji za vaši radu ohledně dobírky. Ta zásilkovna u nás moc nejde, protože 50% balíků nám nevezmou z důvodu váhy a nadrozměrů. Navíc se rapidně zvedne vratkovost díky nepřebírání. A právě jak píšete o těch děckách, tak máme na vlastní kůži vyzkoušeno, co dělá takto nízká doprava - děcka začnou nakupovat a dělat objednávky za 50Kč, 100Kč apod. Takto nízké objednávky nejsme schopni vyřizovat ziskově a opět ... čím menší hodnota objednávky, tím častěji zákazníci nevyzvednou, protože jim za to nestojí pro tak malou a levnou objednávku chodit. A jejich argument "vždyť to nic nestojí" už jsem si vyslechl tolikrát, že ne - tohle není naše cesta.

  7. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    u eshopů, který nemaj zasilkovnu/ulozenku do 40 Kč, nenakupuju.
    Zásilkovna stojí do 5kg 49kč, do 10kg 109kč, takže to asi u moc eshopů nenakoupíte...

    Pokud máte dobírku zdarma, tak je tam zbytečná ztráta, takže určitě zavést. Nevidím důvod, proč dotovat dopravu. Ani nevím, jestli jsem někdy narazil na eshop, co by měl dobírku zdarma.

  8. Tak 49, sorry, proste pulka postovnyho, no.

  9. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Nejde to, protože jsou příliš velké rozdíly v podmínkách i maržích. Takže tam kde to možné je, tak ty dopravy zdarma dáváme. Ale vyloženě na konkrétní produkty. Paušální dopravu zdarma považuji v našem případě ne za příliš vhodné řešení a navíc by bylo v tuto chvíli komplikované to zavádět, když s tím celou dobu počítáme a dle toho naceňujeme.
    Ale všechno jde.

  10. Ano, ale jak jsem psal, celý eshop máme teď naceňovaný produkt od produktu a nebylo by úplně easy to vyřešit. Proto jsem hodil ty dvě varianty, které se mi nabízí a zdají jako nejjednodušší a které by vyřešily problém.

  11. Většina z vás tu píše, že dotovat dobírku není moudré a že by to řešili právě tam. A poslali byste to tam bez nějakého zbytečného řešení a nebo byste dali zákazníkům vědět? 75% je stálá klientela.

  12. Cena stejná +40kc za dobirku

  13. Ježiš, dobírku máte mít dávno zpoplatněnou :) My to taky takhle měli, byla právě (tuším) 40,-. A ceny dopravy taky napálený na 99 nebo 119 (DPD/PPL), aby se do toho promítly právě vratky. Překvapuje mě, že to ještě dotujete. Teď už (naštěstí a jako "dárek" k prvním Vánocům v klidu po 10 letech) e-eshopy nedělám, ale živím se právě konzultacemi a tak, kdybyste si chtěl popovídat, dejte mi kdyžtak vědět na o.lavicka@addiction.cz nebo napište SZ a rád se Vám pověnuju.

  14. Ono to není tak jasné. Když nabídnete rychlé platby, tak za to při naší průměrné objednávce zaplatíte 2x tolik jako za dobírku. A lidé jsou zvyklí platit těmi chytrými platbami. Proto jim raději zadotuji dobírku, která je o polovinu levnější.

  15. Nevím jak v tvém oboru, ale my nastavujeme ceny dopravy / dobírky o 20-30 Kč dráž než za to platíme. A ti si to říká kdo chce, kolik nám uteklo zákazníků kvůli dopravě stejně nejde přesně určit, na druhou stranu máš zisk z dopravného, který můžeš použít na lepší balení, či tě tolik nebolí malé neziskové objednávky. Dotovat dopravu, či ji dávat za 0, je u zboží při běžné marži nesmysl. Pokud chce někdo dotovat dopravu at si to klidně dělá, nejvíc mě rozesměje jak někdo jede na 2% a ještě dotuje dopravu včetně zásilkovny, kam ještě musí balíky vozit. Zase někteří prodávají i za 0% a vydělávají jen na dopravě za 150.

  16. Ahoj,

    - já bych volil variantu určitě číslo 1) .... Vem to obráceně a zkusíš tímto zákazníky donutit, platit převodem/kartou (levnější, rychlejší, eliminace vratek). V dnešní době, kdy Zásilkovna je schopná doručovat bez podání na depu za: 118 Kč (Česká Pošta) nebo doručení na pobočku Zásilkovny + dobírka: 65 Kč si prostě moc nevybereš. Zákazník bude mít sám na výběr... fix cena dopravy, ale dražší dobírka, nebo levnější převod... a sám se rozhodne, co je pro něj pohodlnější. Máme to tak u cca 13 e-shopů a funguje to skvěle.

    (Pokud to zákazník myslí opravdu vážně se svou objednávkou, platba převodem je ...... jasná volba :-) ) + dožeň to třeba nějakým např. dárkem k objednávce, nebo hezkým balením, něco navíc....

  17. Tak teď jste mi trochu zamotal hlavu. Už jsem byl rozhodnut a asi se k té variantě přikloním, že tam dám symbolickou dvacku nahoru, která pokryje zdražení. Já si prostě říkám, že mi na to nikdo snad nic říct nemůže. Ale kdo ví, i tak stále jen poslouchám stížnosti, jak je 99Kč doprava s dobírkou strašně drahá a že to je důvod k tomu nenakoupit. Nj, ale tak to prostě je.

  18. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Tak teď jste mi trochu zamotal hlavu. Už jsem byl rozhodnut a asi se k té variantě přikloním, že tam dám symbolickou dvacku nahoru, která pokryje zdražení. Já si prostě říkám, že mi na to nikdo snad nic říct nemůže. Ale kdo ví, i tak stále jen poslouchám stížnosti, jak je 99Kč doprava s dobírkou strašně drahá a že to je důvod k tomu nenakoupit. Nj, ale tak to prostě je.
    Ano, to máte pravdu. Dejte, co máte v plánu. Oni zákazníci zase musí trochu pochopit, že pokud máte do cca 200 objednávek měsíčně, tak s cenou dopravy moc nic neuděláte a výhody u přepravců moc nejsou. Další položku můžete přidat: Balné, Extra pevné balení apod. To už je na Vás :) Pak dejte vědět, jaký to mělo vliv.

  19. Já bych si s tím hlavu nelámal, zákazník má vždy pocit, že doprava je drahá. Ted si jeden objedna něco dost těžkého za 100 Kč a jako mínus máme, ne že doprava byla dráhá, ale že za tak malou částku jsme mu ji něměli účtovat vůbec, jak k tomu přijde, že musel platit 100 Kč za zboží a 100 Kč za dopravu. Jinak to, že lidem je to jedno vidím vždy kolem dne dopravy zdarma, když se ho neúčastníme tak jim dáme dopravu nad 1000 Kč při platbě předem zdarma a počet nákupů za 990-999, kdy raději zaplatí za dobírku je dost vysoký.

  20. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Tak 49, sorry, proste pulka postovnyho, no.
    49 je to při podání na 3 depech v ČR, takže reálně 62.

    Někteří lidi to mají fakt v hlavě pomotané...

  21. Dobírka je pohodlnost zákazníka, tak proč by za ni neměl zaplatit? Taky máme 39 Kč a překvapivě půlka balíků furt jede na dobírku. A to třeba i u stálých zákazníků.

Hostujeme u Server powered by TELE3