360° fotografie pro Váš Eshop z Vaší vlastní fotokomory. Ušetřete, foťte a upravujte 360° obrázky IN-HOUSE
Zobrazují se odpovědi 1 až 26 z 26

Budúcnosť ecommerce v SK / CZ / EU

  1. Ahojte, premýšlam tak nad tým, ked pozerám na US trh a ten trend ze je vsetko dostupné na jednom mieste, či má ešte zmysel zakladať v tejto dobe nejaký ecommerce projekt ked sa to všetko zgrupuje na samostatné marketplace ( alza, amanzon )

    co si o tom myslíte ?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Založ klon Heuréky. Dokud jsou na ni eshopy naštvaní ;-)

    Pokud věříš, že se to grupuje, tak toho využij

  4. Mam velmi dobre inside info z gigantov typu Alza, Mall a pod. Ich velkost je dost silnym obmedzujucim faktorom a maju mnozstvo internych problemov, ktore nevidite. Dobre vedeny stredne velky dravy eshop je schopny ich pomerne lahko porazit.

  5. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    Mam velmi dobre inside info z gigantov typu Alza, Mall a pod. Ich velkost je dost silnym obmedzujucim faktorom a maju mnozstvo internych problemov, ktore nevidite. Dobre vedeny stredne velky dravy eshop je schopny ich pomerne lahko porazit.
    Zatim se to ale kazdemu dravemu strednimu eshopu nepodarilo :D

  6. Alzu v ČR neporazí nikdo, to je scifi.

  7. Heureku taky ne. Ani seznam to doposud nedokázal a kdo jiný by měl?

  8. Stredne velky dravy eshop a par miliard na reklamu…

  9. Nie nemá to žiadny zmysel... americký vedci dokázali, že s príchodom amazonu na trh, všetci podnikatelia zatvárajú svoj biznis. Amazon v skutočnosti založili reptiliáni aby dosiahli svojho konečného cieľa, zotročiť ľudstvo...
    Nový biznis sa už nevytvára, existujú len podniky, ktoré kolaborujú s reptiliánmi a to sú FBA amazon, FB ads a Google Ads, všetko ostatné je odsúdené k zániku a ľudstvo bude... bude zotročené

  10. Ich velkost je dost silnym obmedzujucim faktorom a maju mnozstvo internych problemov, ktore nevidite. Dobre vedeny stredne velky dravy eshop je schopny ich pomerne lahko porazit.
    A aké interné problémy? Tie sa pri takej veľkosti a raste nevyhnú nikomu - určite ani ultra dobrému vedeniu v nejakom stredne dravom e-shope.

  11. Každý eshop má problémy. Třeba problémy těch malých a středních - žádná vyjednávací síla, neschopnost se dostat k levným penězům, vysoké fixní náklady a žádné úspory z rozsahu (s tím se taky blbě něco dělá), já nevím, prostě napadá mě asi 100 takových problémů.

  12. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Stredne velky dravy eshop a par miliard na reklamu…
    "Dobre vedeny" je podstatne. Par miliard na reklamu je nezmysel, Alza ma rozpocet cca 550M/rok (suma pre vsetky krajiny). Navyse, posobi aako druha najvacsia medialka v CR - zamyslite sa nad tym, co to znamena z biznis hladiska.

  13. Vsak ja jsem to schvalne prestrelil, protoze by jeste tu alzu a ostatni velikany musel nekdo tou reklamou prebit, bez ni by to neslo ani do prvni padesatky cz eshopu.

    Ja nezpochybnuju to tvrzeni, ale neverim tomu, ze to myslis vazne.

  14. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    "Dobre vedeny" je podstatne. Par miliard na reklamu je nezmysel, Alza ma rozpocet cca 550M/rok (suma pre vsetky krajiny). Navyse, posobi aako druha najvacsia medialka v CR - zamyslite sa nad tym, co to znamena z biznis hladiska.
    A to si jako myslíš, že i kdyby jsi těch 550M použil jen v Česku tak tu Alzu porazíš za rok:)

  15. Nemusíte být zrovna Alza, dneska jsem koukal na zdraví Evy a na její výsledky, ... taky slušný.

  16. Chcel by som sa spýtať , funguje niečo v česku ako je u nas na slovensku finstat.sk ? ze by sa dali pozret priznané tržby atd. u konkrétnej firmy ?

  17. justice.cz

  18. Problém mnoha e-shopů je, že nedokáží najít konkurenční výhodu. Alza má třeba onu spolehlivost, prostě si na tom zakládaj, že na ně spoleh, a myslím že v tomto je někdo jen tak neporazí. To ale neznamená, že je třeba Mall nemůže sundat šíří nabídky (i když to tak bohužel teď není), nebo že je nějaký prodejce bílé techniky nemůže sundat lepší dopravou (což se daří Datartu s komfortním doručením a vlastním dovozem).

    Stejně tak je spousta nízkoobrátkového zboží, či zboží, které vyžaduje lepší support, které alza nikdy nebude prodávat. Alza nikdy nebude prodávat multimetry a osciloskopy, protože tomu prostě nerozumí, a je to hodně úzkoprofilový byznys, a tady lze třeba konkurovat GM Electronics a GES, což není buhví jak dravá konkurence.

    Je to jen iluze, že konkurence nelze porazit, znáte to, když ženská proběhne celé OC, a oblečení nenajde, nebo vy projdete všechny restaurace v okolí, a žádná vám nevyhovuje. Je to jen otázka toho, co vidíte v očích zákazníka.

    Osobně mě třeba hodně zaujal byznys Crocs, prodávaj zasrané děravé boty, akorát je mají v 10 barvách a 20 velikostech, což nikdo jiný nemá.

  19. jak Igor zminil ty velci hráci maji své velké problemy a neni vše jak vypada. Alza ta je na tom dobre tu jen tak nekdo nedozene, ale tam neni potreba mirit, ale co MALL ten je uz roky v minusu a jen pali prachy, to ze je dvojka je pekne ale kolik propalil minuly rok? 230 mega jen za rok? no kdyz ho prestanou dotovat tak se hned propadne na treba TOP5 a verim ze ho preskoci treba EVA, ktera je sice jen 1 milarda obrat ale zisková je a je zdrave polozena.

    To same Kosik ten je kazdorocne ve ztrate stovky milionu a bude i letos a slavny Rohlik (obrat 2,4 miliardy) poprve se dostal do zisku (30 mil) co nebylo ani 1,3% z obratu (a to ma za sebou dluh min cca 700 mil) a pokud stoupi do madarska tak dalsi 2 roky na to 1% mužem zapomenouut a bude zas minusu. U rohliku takovy zisk pri 15% ziskovosti doshauji velke eshopy co maji obrat 200 milionu rocne a nemaji za sebou takove dluhy max rozumne ve zbozi.

  20. Bart to napísal správne... Obri nedokážu konkurovať malým špecializovaným obchodom... Obecné prepredavanie produktov bolo mŕtve už v roku 75 pred Kristom...monopoly budú vždy. PriNAJLEPSIOM pochovajú pár parazitov

  21. No, nedokážou, to není žádná novinka, pro mě bude vždycky příjemnější samoobsluha, kde ty ženský znám a prohodim s nima pár slov, než samobslužná pokladna v tescu, ale to neznamená, že ta samoobsluha neskončí kvůli tescu.

    Prostě porazit alzu není na pořadu dne, ani kdyby všechny ty problémy byl zveřejněný i s návrhem řešení a pár mega babek do startu…

  22. Chlapi, som v ecommerce od 1996 a v biznise este dlhsie.
    Reci typu: Altavistu, Yahoo, MySpace, ENRON etc. nie je mozne porazit som uz pocul spustu. Kazda firma ma svoje slabe miesta a pokial ju poznate detailne zvnutra, tak nemate problem navrhnut strategiu, ktora tieto miesta presne zasiahne. Efektivnost vasho konkurencneho boja bude mulitplikovana. Je totalny nezmysel bojovat napr. vacsimi investiciami do reklamy 1:1 ked dokazte vyuzit pri slabych miestach paky 1:100 a viac. Navyse kazda firma ma kostlivcov v skrini, niekedy je ich kopec. Plus, pokial na to mate gule a zaludok, existuje spusta "gray a black hat" ecommerce taktik, ktore si male/stredne velke firmy mozu dovolit a velke nie (kvoli PR). Existuju teamy, ktore sa na taketo veci specializuju. Navyse si uvedomme, ze sa bavime o malickych krajinach - CZ/SK nie je zo svetoveho hladiska nic vyznamne - ak sa tu rozhodne zautocit nejaky gigant, tak to proste pretlaci silou (vid ZOOT vs Zalando, AboutYou - aj ked tam pomohli zname problemy ZOOTu)...
    Takze by som si to dovolil z mojej strany uzavriet: da sa to, diskusia je vsak na dlhsie - ze si to neviete predstavit vsak plne chapem, nedisponujete dostatocnym mnozstvom info.
    Pekny den vsetkym :)

  23. Citace Původně odeslal igor Zobrazit příspěvek
    Chlapi, som v ecommerce od 1996 a v biznise este dlhsie.
    Reci typu: Altavistu, Yahoo, MySpace, ENRON etc. nie je mozne porazit som uz pocul spustu. Kazda firma ma svoje slabe miesta a pokial ju poznate detailne zvnutra, tak nemate problem navrhnut strategiu, ktora tieto miesta presne zasiahne. Efektivnost vasho konkurencneho boja bude mulitplikovana. Je totalny nezmysel bojovat napr. vacsimi investiciami do reklamy 1:1 ked dokazte vyuzit pri slabych miestach paky 1:100 a viac. Navyse kazda firma ma kostlivcov v skrini, niekedy je ich kopec. Plus, pokial na to mate gule a zaludok, existuje spusta "gray a black hat" ecommerce taktik, ktore si male/stredne velke firmy mozu dovolit a velke nie (kvoli PR). Existuju teamy, ktore sa na taketo veci specializuju. Navyse si uvedomme, ze sa bavime o malickych krajinach - CZ/SK nie je zo svetoveho hladiska nic vyznamne - ak sa tu rozhodne zautocit nejaky gigant, tak to proste pretlaci silou (vid ZOOT vs Zalando, AboutYou - aj ked tam pomohli zname problemy ZOOTu)...
    Takze by som si to dovolil z mojej strany uzavriet: da sa to, diskusia je vsak na dlhsie - ze si to neviete predstavit vsak plne chapem, nedisponujete dostatocnym mnozstvom info.
    Pekny den vsetkym :)
    Hmm, mohu se zeptat zda jste postavil nejaky eshop, ktery konkuruje nekomu v CR/SK nebo alespon s obratem pres 500M? Respektive vlastnite fy s takovym ci vetsim obratem, kdyz disponujete informaci?

    Mne to prijde jako velke povidani... :(

    Diky

  24. Jasne, ale myspace a yahoo atd prevalcoval gigant jeste vetsich rozmeru, coz je mozny vzdycky (a deje se to pravidelne, viz zomato, damejidlo, rohlik, skype apod.) klidne to muze za par let byt jednicka amazon (byt tomu neverim), ale nedovedu si predstavit, jak by mohl alzu porazit stredne velkej eshop.

  25. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Jasne, ale myspace a yahoo atd prevalcoval gigant jeste vetsich rozmeru, coz je mozny vzdycky (a deje se to pravidelne, viz zomato, damejidlo, rohlik, skype apod.) klidne to muze za par let byt jednicka amazon (byt tomu neverim), ale nedovedu si predstavit, jak by mohl alzu porazit stredne velkej eshop.
    Taky se mi to nezdá. Alza je hodně napřed a zdá se že má dost nainvestováno do hodnot, které jsou trvalé. Už se jim to prostě nabalilo a tohle někdo menší neumlátí ani penězi. Tu fakt může sejmout akorát nějaký gigant z venčí. Ale musím říci, že jim přeju, aby si tu pozici udrželi. Dělají to dobře, to je prostě fakt.

  26. Kluci ALZA je tu pevně zakorenená a jen tak ji nekdo neprevalcuje (ale to neznamená že to neni možné a kdo vi jak to bude za 10 let), ale amazon si myslim že to nebude. Ale proc mirit na cislo 1, kdyz by to bylo drahé strileni, to spíse by měl nekdo predehnat MALL (mega stratovy), CZC (ty jeho vysledky jsou vzhledem o obratu mizerné, a stredne velky eshop je ziskovejsi), Kosik (ten padne, to je jasné, uz to je jen otazka casu), Rohlik (tady jsem k nemu psal nahore, ale prvne se zautoci na cislo 2 a to je kosik), ZOOT (ten je uz odepsan). Nemeli bychom se divat na top 1, ale práve na ty nize co maji mega problemy a tam je dle me prostor je nahradit

  27. Stredne velky dravy eshop...

Hostujeme u Server powered by TELE3