Prodej eshopu E-Samolepka™ + kompletní výroba • Možnost okamžitě začít s podnikáním
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 40

Potřebuji to ještě dnes a samozřejmě zadarmo

  1. Ahoj,

    Předpokládám, že se Vám taky stává, že někomu vytvoříte webovky na zakázku a klient automaticky očekává, že je v ceně webovek zahrnutá doživotní a okamžitá podpora a následující neomezené úpravy webu.

    Jedna klientka mi od vytvoření webu tu a tam volá, že potřebuje něco změnit nebo s něčím poradit. Vyšla jsem ji vždy vstříc a nikdy jsem si neřekla ani o halíř, ale jak už to tak bývá, někomu nabídnete prstíček a on by Vám sežral celou ruku. Klientce nepřipadalo nevhodné volat třeba v neděli v půl osmé večer s tím, že teď hned něco strašně důležitého potřebuje a ne, nepočká to pár hodin do pondělí (telefon jsem nevzala - nejsem lékař, který musí být v pohotovosti 24/7). Dneska mi paní opět volala (v půl páté) s tím, že potřebuje změnu na webu a ať ji poradím, jak to má udělat. Řekla jsem, že je to dlouhá doba a nepamatuji se, jak je ten web udělaný (šlo o WP). Tak prý co potřebuji, abych ji mohla pomoci. Už jsem skřípala zubama, ale řekla jsem, ať mi pošle přístup, že se na ten web podívám. Přistup poslala s poznámkou, že to POTŘEBUJE JEŠTĚ DNES! To už jsem považovala za nehoráznou drzost, ale napsala jsem ji SMS, kde si může údaje změnit). Na to mi odespala, jestli bych jí to pro TENTOKRÁT mohla změnit a zaslala mi seznam požadovaných úprav. Na to jsem ji odpověděla, že to mohu změnit za poplatek 300,- Kč a poděkovala za pochopení. Doufala jsem, že už se neozve a bude klid. K mému překvapení přišla další SMS, že se paní zdá příliš drahé tohle platit za dvě kliknutí a že se tedy pokoušela o změnu, vyjmenovala mi co všechno dělala a opět si stěžovala, že jí to nejde a stále očekávala službu zadarmiko. No už se nedočkala.

    Přijde Vám tento přístup normální? Když si nechám ušít sako na zakázku, tak ke krejčímu také můžu kdykoli hodinu před koncen otevíračky přijít s tím, že jsem od ušití zhubla, že to sako potřebuji zabrat a že to jsou jen dva štrejchy nití, takže to přece udělá zadarmo a SAMOZŘEJMĚ JEŠTĚ DNES na počkání. Nebo nevím, jestli někdo z nich chodí do práce, dostane zaplaceno jen za první měsíc a pak už dělají zadarmo, protože zaplaceno už jednou dostali.

    Tohle samozřejmě není první případ. Čím víc webů člověk vytvoří, tím víc požadavků na služby zadarmo se na něj valí ze všech stran a už toho mám prostě dost. Když někdo nechce platit za můj čas a mé rady, tak ať se jednoduše obrátí jinam. Tuhle mi jeden pán volal, že by chtěl rozjet nějaký megalomanský projekt. Úplná číčovina jen tak mezi náma, ale pro zasmání uvádím představu - chci naprogramovat něco jako Facebook, což se dá samozřejmě udělat za 5 minut ve WordPressu, bude to mít nejpozději druhý den tisíce uživatelů a celé se to zaplatí z výdělků na reklamách. Jeho rozpočet na rozjezd odhaduji tak na 5 tisíc. A pán teda že se sejdeme, dáme rychlé kafe a já mu jen tak nad kafem poradím co a jak a případně ho proškolím ve WordPressu, aby si ten web udělal sám :D

    Jaké jsou Vaše hororové historky s klienty/potencionálními klienty? Jak se vypořádáváte s neustálými požadavky na služby a rady zdarma?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Máte snad nějakou smlouvu o dílo, ne?

    Tak tam napiš, že další podpora je možná za těch a těch podmínek.

    Popřípadě, že cena nezahrnuje další podporu.

    Hotovo.

  4. Nic jako službu zdarma (krom pár minutový práce pro stávajícího klienta jednou za čas) neposkytuj a máš vyhráno.

  5. Pokud jede web bez chyb a pani chce opravdu pouze editace, tak ji musite slusne sdelit, ze nemuzete kazdemu byvalemu klientovi zdarma poskytovate moznosti editace a poradenstvi.

    Pak je to jednoduche. Chce nebo nechce :)

    Samozrejme to, ze vytvorite 50 webu vas nezavazuje k tomu, abyste kazdemu menila nadpisy a texty dle jeho uvazeni. To pak zazijete, ze vam napise 10 lidi za tyden a tyhle malicke upravy vam v konecnem souctu zaplacnou cely jeden den. Pokud je to WP, jde to v nem zmenit i ze strany klienta. Bud to dovede a nebo si musi nekoho zaplatit.

  6. Já jsem tyto tzv. mini služby typu můžete zavolat, poradím kdysi aplikoval a dopadl jsem tak, že jsem nakonec x hodin děnně protelefonoval zadarmo. Vděk žádný a telefony v neděli klidně ve 21:30, pokud jsem nezvedl, měl jsem druhý den email, že se mi nejde dovolat nebo spíše "vy mi neberete telefon". Paradox a už to tak bývá byl ten, že to byly levné zakázky a kolikrát pro nějakou samoživitelku na mateřské téměř za hubičku. Chcete pomoct a vděk žádný. Proto hned ze startu, jistě ano paní, pane, ale za ...

  7. Ahoj
    Tvá neschopnost říct si o peníze.
    V případu, že odvádíš kvalitní práci..
    Neni třeba za tím nic jiného hledat :)

  8. Mám pocit, že se po každé zakázce smlouva prodlužuje o deset stran, protože mě vždycky někdo něčím vyšokuje :) Ta samá klientka očekávala, že zhotovení webu zahrnuje opravu pravopisných chyb. Dostala jsem strašně vynadáno, že je na webu pravopisná chyba, na kterou ji upozornila její klientka a strašně se podivovala, jak je možné, že tam ta chyba je a chudinka se rozčilovala, jak teď vypadá před klienty. Tak jsem jí řekla, že jaký text mi poslala, takový text na webu má. Přesto se začala dožadovat toho, ať celý web překontroluji kvůli překlepům a pravopisným chybám. Na to jsem jí řekla, ať si překlepy překontroluje, že já text jen kopíruji a že jsem matfyzák a ne češtinář, proto texty neopravuji, protože na to nejsem kompetentní osoba. Pak jsem musela přidat storno klauzuli, protože si ode mě jedna velká mezinárodní firma objednala web a v půlce práce to stopla s tím, že si to rozmysleli a bylo to na dlouhé dohadování vytáhnout z nich peníze alespoň za odvedenou práci.

    Tak mě zajímalo, jak řešíte, když Vám někdo volá a jen tak mezi řečí chce poradit s tímhle, pak by chtěl upravit tamhle to a všechno je to přece jen taková drobnost, za kterou se přece nesluší ani zaplatit (ani na poprvé ani na podesáté). A jakou máte minimální taxu za úkon a jaký si účtujete expresní příplatek? Expresní příplatky být musí, jinak by nic nepočkalo, protože před půlnocí zašle klient zadání na web a ráno už to přeci bude hotové, jinak se zboří svět a klient prodělá stovky miliónů ...

  9. Urči si hodinovú sadzbu práve pre tieto prípady. Nový klient, potrebuje ,,len,, toto a ,,len,, tamto, 5 min ... fajn, hodina práce ... inak to bude stále dookola, len toto len tamto, minutka casu .... ale dohodnut ci oco ide, telefonaty, maily, pripojit sa na ten web klienta, zistit kde co potrebuje, upravit to ... vacsinou to nie je minutka

  10. Citace Původně odeslal kajo888 Zobrazit příspěvek
    Urči si hodinovú sadzbu práve pre tieto prípady. Nový klient, potrebuje ,,len,, toto a ,,len,, tamto, 5 min ... fajn, hodina práce ... inak to bude stále dookola, len toto len tamto, minutka casu .... ale dohodnut ci oco ide, telefonaty, maily, pripojit sa na ten web klienta, zistit kde co potrebuje, upravit to ... vacsinou to nie je minutka
    No přesně. Dneska jsem paní řekla, že jí ty texty upravím za 300,- Kč, když to požaduje teď hned a ona se ještě rozčiluje, že to jsou jen dva kliky a že je to moc peněz. Nejvtipnější na tom je, že ona dělá taky sama na sebe, poskytuje nějaké pochybné "koučování" a nepředpokládám, že si u ní každý vylívá srdíčko zadarmo po telefonu s tím, že je to jen půl hoďka či hoďka :D

  11. Tohle mi přijde jako běžné začátky v oboru. Zvyš kvalitu, zvyš cenu, změní se klientela a budeš mít klid.

    Co se týká jednoduchých úprav, tak osobně jsem vše vyřešil balíčkem 10hodin a daný člověk se sám rozhodne, zda mu to za to stojí či nikoli.

    Ohledně obsahu - vždy a často upozorňuji "Obsah nedělám. Kopíruji co mi zadáte a případné chyby textace na webu rád opravím - stačí sí říci co, jak a kde upravit." Vyřešeno ...

    AD smlouva) prakticky nemám ... pár NDA kvůli ochraně dat u větších klientů, ale smlouvy nemám ... akorát zálohy na práci 50 až 100 %. Popřípadě když to extrémně spechá a není čas na zálohu (je odpoledne a jedná se o nového klienta), tak pokud mám čas tak cena = Hodinovka * 1.5 ... oni si pak všichni 2x rozmyslí zda to spěchá nebo ne.

  12. Citace Původně odeslal Starry_girl Zobrazit příspěvek
    No přesně. Dneska jsem paní řekla, že jí ty texty upravím za 300,- Kč...
    A tohle je přesně ta chyba kterou děláš. Drž se svého oboru. Pokud je nějaký požadavek mimo něj, nastřel sazbu tak vysoko, aby každý odmítl. Když neodmítne, zaplatíš profíka a ještě ti pěkná částka zbude. A když chce někdo mít hotovo ihned, tak ho posílám do prdele rovnou.

  13. Ja kvoli tomuto komunikujem zasadne uz len pisomne. Telefon nikomu nedavam, vysvetlim, ze ma to rusi pri praci a napr. na e-mail dokazem odpovedat obsiahlejsie a presnejsie ako v telefone. Tiez odomna chceli nieco "len za minutku" urobit, a pritom mi len volali dalsich 5 minut. Niekedy aj par krat za den, a ked clovek programuje, tak mu toto dokaze dojebat aj komplet cely pracovny den.

  14. Ahoj,
    moc dobře znám ...a jak už tu padlo, pokud jsou to začátky a ty "chceš každého klienta", vykašli se na to.

    Zničí ti nervy, pořád budou chtít něco zadarmo, protože to je pro tebe "na 5 minut práce", platit nebudou ...a nejlepší je, když potom ještě vyhrožují se zadržením platby, protože jim 50x zpětně dle jejich požadavků dílo neupravíš (ačkoliv bylo vytvořeno dle domluvy).

    Fakt je ten svět dneska divný...

  15. Citace Původně odeslal Copya Zobrazit příspěvek
    Ahoj,
    moc dobře znám ...a jak už tu padlo, pokud jsou to začátky a ty "chceš každého klienta", vykašli se na to.

    Zničí ti nervy, pořád budou chtít něco zadarmo, protože to je pro tebe "na 5 minut práce", platit nebudou ...a nejlepší je, když potom ještě vyhrožují se zadržením platby, protože jim 50x zpětně dle jejich požadavků dílo neupravíš (ačkoliv bylo vytvořeno dle domluvy).

    Fakt je ten svět dneska divný...
    Nepotřebuji každého klienta, tahle práce mě neživí, ale potřebuji zůstat v kontaktu s oborem. Učím na VŠ a nechci být člověk, který jen učí, v oboru reálně nepracuje 10 let a tak ztratil pojem o tom, jak to v oboru vypadá a jaké jsou trendy. Ale z každého klienta už jsem rozhozená a fakt nechápu, co si ty lidi myslí ...

    Nedávno měla jedna paní požadavek, abych jí dodělala rozhrabaný eshop ve WP, ale že přijedu k ní domů a budu na něm pracovat u ní, jako aby mě asi mohla kontrolovat a koukat mi přes rameno, jestli pracuji nebo ne, jak kdybych neuměla dělat, že něco dělám. Nebo jiná cáklotina požadavala, že se musíme před vytvořením webu osobně sejít, abych ji poznala, naladila se na její vlnu, nasála její energii a mohla do tvorby webu promítnul její osobnost a duši! Vhodného webaře, který se naladí na její duchovno, asi stále hledá a nemyslím si, že někdy najde, jestli teda nebude hledat v Bohnicích. Ty lidi už si vymýšlí takový krávoviny, že mi nad tím zůstává rozum stát a už ani nevím, jak na takový věci reagovat ...

  16. Moje první placená zakázka:
    3 měsíce jsem se drbal s webem za 7 000,-. Klientka neustále prodlužovala dobu zaplacení, neustále vymýšlela další a další věci. Složité věci. Po letech jsem se dozvěděl, že mi to ani nechtěla zaplatit, nebýt společného známého. Po dokončení chtěla pokračovat ve spolupráci, odmítl jsem a šel si svou cestou.

    Pár let zpátky:
    Upravoval jsem klientovi fórum, aktualizace systému. Chtěl tam nahrát i modifikaci jednoho malého rozšíření, práce na 5-10 minut, řekl jsem si o 100 Kč. Klient se ozval po více než 2 letech, že to "z ničeho nic" přestalo fungovat a ať to v rámci záruky opravím. Řekl jsem mu, že pokud není ochoten zaplatit za diagnostiku problému (a vzhledem ke komunikaci požaduji platbu předem) nebo ať si najde někoho jiného. Evidentně se dokázal obejít i bez toho.

    PS: Klientské zakázky už nedělám, nechal jsem si 3 klienty, kteří platí obratem, nechávají volnou ruku. Sám k tomu utíkám jen, když mám svých projektů plné kecky a chci změnu. Letos stejně udělám selekci a zvednu ceny.

  17. zajímavé čtení :)

  18. Citace Původně odeslal Whispere Zobrazit příspěvek
    Moje první placená zakázka:
    3 měsíce jsem se drbal s webem za 7 000,-. Klientka neustále prodlužovala dobu zaplacení, neustále vymýšlela další a další věci. Složité věci. Po letech jsem se dozvěděl, že mi to ani nechtěla zaplatit, nebýt společného známého. Po dokončení chtěla pokračovat ve spolupráci, odmítl jsem a šel si svou cestou.

    Pár let zpátky:
    Upravoval jsem klientovi fórum, aktualizace systému. Chtěl tam nahrát i modifikaci jednoho malého rozšíření, práce na 5-10 minut, řekl jsem si o 100 Kč. Klient se ozval po více než 2 letech, že to "z ničeho nic" přestalo fungovat a ať to v rámci záruky opravím. Řekl jsem mu, že pokud není ochoten zaplatit za diagnostiku problému (a vzhledem ke komunikaci požaduji platbu předem) nebo ať si najde někoho jiného. Evidentně se dokázal obejít i bez toho.
    Jedné klientce jsem dělala web za 10 tisíc. Kromě toho jsem zdarma zhodnotila eshop, který měla v pronájmu za strašný prachy a neměl ani základní funkce. Pomohla jsem jí vybrat nového poskytovatele služeb za zlomek ceny, že jí s tím pomůžu a eshop přetáhneme do konce měsíce. Domluvila jsem se s ní na postupu a NĚKOLIKRÁT a zcela jasně jsem jí řekla, ať hlavně stávajícímu poskytovateli neříká nic o záměru od něj odejít, že o tom nemusí nic vědět, připravíme to, přetáhneme to a až to bude hotové, tak mu pošle výpověď smlouvy a nazdar bazar. Za dva dny mi volá celá vyděšená v půl desáté večer, že má vypnutý eshop, protože mu samozřejmě řekla, že bude odcházet pryč a on jí to okamžitě vypnul a já jsem ještě v noci řešila zprovoznění nového eshopu, aby na tom chudinka nebyla tratná a nic jsem si za to neřekla. Pak ze mě ještě tahala rozumy ohledně reklamy na Facebooku, kterou chtěla udělat od někoho jiného. Tak jsem jí slušně řekla, že se marketingem zabývám a pokud chce reklamu udělat od někoho jiného, tak že to je samozřejmě její volba, ale v tom případě ode mě nemůže chtít rady zdarma, když pak zaplatí někomu jinému. Tak že prý abych jí tu reklamu udělala já, tak jsem jí řekla, že reklama nemá smysl, dokud bude mít na hlavní straně eshopu Velikonoce (byl konec května). No reklamu samozřejmě zadala někomu jinému a já jsem na zaplacení těch ušmudlaných 10 tisíc čekala rok. Faktura už byla po splatnosti a stejně ještě zkoušela, jestli bych neudělala ještě tohle a tamto ...

    Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D

  19. Malé a levné zakázky jsou cesta do syndromu vyhoření. Děláte s lidmi, kteří nemají jasnou představu, často chtěji to co nepotřebují. Co je nehrojší je to, že nechápou danou problematiku. Zadají zakázku a když je hotová, zjistí, že to vlastně chtěli jinak. Nic neví, neumí si předtavit, nechápou a co jim navhnete je drahé. Pokud začínáte, berete to! Bohužel dnešní doba je taková, že pokud nevyhovíte a rozhodně to není váš problém, tak ihned může nastat nátlak (recenze, právníci). Chce to mít jasně postavené smlouvy a raději s debilem nejdenat!

  20. Přesně to popsal Doctore97 v první větě. Je to tím, že děláš pro lowbudget klienty, kteří nemají ani podvědomí o cenách v IT a vědomostech, které pro tu profesi musíš mít. Pokud se toho chceš zbavit, tak se musíš postupně soustředit na zlepšení kvality, vědomostí, budovat si kontakty/brand a postupem času budeš mít serióznější a edukovanější klientelu.

    Pokud bych začínal a neměl tolik práce, tak bych to paní zdarma pošéfil. Pokud máš práce dost a čas má pro tebe velkou hodnotu, vyžaduj peníze za každou úpravu nad rámec smlouvy/prvotní domluvy. Vím, že je to pro řadu lidí problém, ale věř mi, že pokud se naučíš říkat NE, tak profesně porosteš ;)

  21. Citace Původně odeslal Starry_girl Zobrazit příspěvek
    Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D
    Jj, o tomto to je. Já si z těch případů vždy bral poučení, takže další a další potenciální vysírače jsem vždy odpálkoval. Navíc v tomto mám dobrou intuici a tak jsem dokázal problémové lidi vyfiltrovat nebo si požádat o zálohu dopředu (byť to běžně nedělám).

  22. Citace Původně odeslal Starry_girl Zobrazit příspěvek
    Jedné klientce jsem dělala web za 10 tisíc. Kromě toho jsem zdarma zhodnotila eshop, který měla v pronájmu za strašný prachy a neměl ani základní funkce. Pomohla jsem jí vybrat nového poskytovatele služeb za zlomek ceny, že jí s tím pomůžu a eshop přetáhneme do konce měsíce. Domluvila jsem se s ní na postupu a NĚKOLIKRÁT a zcela jasně jsem jí řekla, ať hlavně stávajícímu poskytovateli neříká nic o záměru od něj odejít, že o tom nemusí nic vědět, připravíme to, přetáhneme to a až to bude hotové, tak mu pošle výpověď smlouvy a nazdar bazar. Za dva dny mi volá celá vyděšená v půl desáté večer, že má vypnutý eshop, protože mu samozřejmě řekla, že bude odcházet pryč a on jí to okamžitě vypnul a já jsem ještě v noci řešila zprovoznění nového eshopu, aby na tom chudinka nebyla tratná a nic jsem si za to neřekla. Pak ze mě ještě tahala rozumy ohledně reklamy na Facebooku, kterou chtěla udělat od někoho jiného. Tak jsem jí slušně řekla, že se marketingem zabývám a pokud chce reklamu udělat od někoho jiného, tak že to je samozřejmě její volba, ale v tom případě ode mě nemůže chtít rady zdarma, když pak zaplatí někomu jinému. Tak že prý abych jí tu reklamu udělala já, tak jsem jí řekla, že reklama nemá smysl, dokud bude mít na hlavní straně eshopu Velikonoce (byl konec května). No reklamu samozřejmě zadala někomu jinému a já jsem na zaplacení těch ušmudlaných 10 tisíc čekala rok. Faktura už byla po splatnosti a stejně ještě zkoušela, jestli bych neudělala ještě tohle a tamto ...

    Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D
    Já ti nevím a není problém spíše ve špatně formulovaných právech a povinnostech ve smlouvě o dílo, pokud tedy vůbec existuje a ceníku prací? Mě třeba taky na druhou stranu štve, když náš dodavatel eshopového řešení zničeho nic změní VOP a nově zavede, že veškeré moduly a zákaznické úpravy nově podléhají 2 leté záruční době a pokud nastane po záruce problém, tak ho opraví za peníze a nikdo mi není schopen vysvětlit jak já jsem nějak ovlivnil fungování eshopu, který běží na serverech poskytovatele bez našeho přístupu ke kodu a navíc si platím postimplementační podporu.

    Jinak to, že chce hodně lidí něco zdarma je jen následek doby a toho jak jsme si zákazníky vychovali. I po eshopech chtějí zákazníci nadstandartní služby zdarma a taky nemohou pochopit, že to nejde dělat zadarmo, ale taková je už doba. Já třeba neberu telefony po pracovní době a ani v autě, což tady někteří nechápou a na nějaké nadstandartní dotazy a žádosti o poradenství používám větu, že dotaz je nad rámec odpovědi zdarma a zda můžu poslat zálohovou fakturu na poradenství se sazbou 3000 Kč za hodinu.

  23. Můj asi nejvíce podivující se případ byl od mladé mgr. Né megery, ale magistry. Psal jsem jí, že e-shop má hotový, tak jak bylo zadáno. Odpověď byla, že né. Že prý tomu stále něco chybí. Po xxx mailech a chytání se za hlavu se zjistilo jedno. A to, že tomu něco chybí bylo napsáno ve slideru v banneru, protože se jednalo o shop na prodej tapet na stěnu a byl tam prostě banner kde bylá holá stěna a nějaký nábytek a dodáno stále tomu něco chybí. Tak pojďte mě trumfnout! Tento člověk učí naše děti...

  24. Citace Původně odeslal ShopCompany Zobrazit příspěvek
    Můj asi nejvíce podivující se případ byl od mladé mgr. Né megery, ale magistry. Psal jsem jí, že e-shop má hotový, tak jak bylo zadáno. Odpověď byla, že né. Že prý tomu stále něco chybí. Po xxx mailech a chytání se za hlavu se zjistilo jedno. A to, že tomu něco chybí bylo napsáno ve slideru v banneru, protože se jednalo o shop na prodej tapet na stěnu a byl tam prostě banner kde bylá holá stěna a nějaký nábytek a dodáno stále tomu něco chybí. Tak pojďte mě trumfnout! Tento člověk učí naše děti...
    a to ještě počkej až jim dají 45 tisíc měsíčně. Začíná škola a už je zase běžný požadavek na sešity formátu A3 a kreslící karton A6 a papíru do šedé tiskárny:)

  25. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    a to ještě počkej až jim dají 45 tisíc měsíčně. Začíná škola a už je zase běžný požadavek na sešity formátu A3 a kreslící karton A6 a papíru do šedé tiskárny:)
    A k tomu klovatinu ještě :)

  26. Takové posílám k šípku okamžitě. Od určité doby nezvedám ani telefony. Pokud je zákazník slušný a má obyč. web a pravidelně odebírá nějaké služby, tak samozřejmě takovému zákazníkovi sem tam pár menších úprav / aktualizací webu provedu zdarma. V začátcích jsem takové zákazníky také měl. Práce bylo málo, odmítnout jsem je nemohl.

    Před nedávnem jsem měl zákazníka, který požadoval vytvořit B2B systém. Sepsala se tedy smlouva ve které bylo podrobné zadání s tím, že na designu systému zcela nezáleží. Celý projekt se zasekl u registrační formuláře pro nové partnery. Kde bylo asi 10 políček k vyplnění. Týden jsem dělal jen tento registrační formulář, neboť pán se neustále nedokázal rozhodnout, jak daná políčka budou pojmenována a vybarvena. Každý den se to překopávalo znovu a znovu. Jednou byla políčka moc široká a popisky malým písmem. Podruhé zase byla políčka moc u sebe a místo názvu pole ABCD chce nyní BACD a jestli je možné podbarvit políčka modrou barvou... A neustále dokola i když jsem pokaždé jak blbec vysvětloval, že na tom nyní nezáleží, že je to vedlejší, že vše včetně přesných názvů polí, velikosti písma atd. se vyřeší až bude systém funkční, že je nutné odzkoušet jiné věci. Po týdnu jsem se s ním rozloučil, že bohužel nejspíše nedokáži zhotovit, to co si představuje a požádal o úhradu X hodin strávených na neustálých změnách registračního formuláře. Samozřejmě se mu platit nechtělo, že prý je to moje povinnost to zhotovit podle jeho představ. Naštěstí byla podepsána smlouva s přesným zadáním a s tím kdo ji jakým způsobem může vypovědět... Nakonec zaplatil a že si bude stěžovat. Kde, to nesdělil. Celý projekt neustále sleduji a již na tom dělá nějaký třetí freelancer a nikdy se nedostal dále než k registračnímu formuláři!

    Z mých osobních statistik vyplývá, že perla nad perlou a zákazníci k pohledání jsou většinou absolventi VŠ ve věku kolem +- 25 let. Vysvětlovat může člověk co chce, radit taktéž. 100x lze opakovat proč a z jakých důvodů nemůže být v nadpise h1 na úvodní stránce "Vítejte na našich stránkách..." Po půl roce jsou tyto osoby ještě schopny se ozvat, že prý mají v ruce SEO audit za XXX tisíc, co vše se musí na stránkách předělat. Jestli se na to podívám. Zkrátka komu není shůry dáno v apatyce nekoupí.

  27. Citace Původně odeslal ShopCompany Zobrazit příspěvek
    A k tomu klovatinu ještě :)
    Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz

    ---------- Příspěvek doplněn 15.08.2019 v 22:31 ----------

    Citace Původně odeslal ShopCompany Zobrazit příspěvek
    Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz
    Sorry kometuji omylem vlastní příspěvek. Debi* no

  28. Vsichni klienti jsou kreteni a vydriduchove a proto zenska matfyzak dela weby na WP a rozdone to ted hned je nutne se postezovat v obsahle diskuzi.

    Nebud mekka, rekni, ze prace navic je za penize.

    A vetsinou i laika je treba zaskolit pri praci s WP, toto skoleni je zapocitano v cene dila, ze. Nebo alespon zdarma, protoze klient a ty poskytujea kvalitni sluzby.

  29. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Vsichni klienti jsou kreteni a vydriduchove a proto zenska matfyzak dela weby na WP a rozdone to ted hned je nutne se postezovat v obsahle diskuzi.

    Nebud mekka, rekni, ze prace navic je za penize.

    A vetsinou i laika je treba zaskolit pri praci s WP, toto skoleni je zapocitano v cene dila, ze. Nebo alespon zdarma, protoze klient a ty poskytujea kvalitni sluzby.
    Ano, je to o tom, že jsem ženská a proto se na mě bohužel obracejí ženské, které jsou úplně mimo realitu ... Vypráví mi, co komu a za co zaplatily, já se na to podívám a jdu do kolen, protože někdo využívá jejich nevědomosti a tahá z nich nehorázné prachy za web, který kvalitou, zjevem a funkcemi odpovídá něčemu, co jsem se učila na střední před 17 lety :) Tak si je vezmu pod křídla, chci jim pomoci a pak si připadám jak Alenka v říši divů ... Proto jsem si chtěla postěžovat zde, protože normální lidi tohle nepochopí. Pracovala jsem pro velkou firmu, ale byl to děs běs, na mé práci vydělávaly stovky tisíc za měsíc, ale investovat do webu a do fotek třeba 500,- kč, tak to bylo dohadování na dlouhé měsíce. Když jsem jim řekla, že je projekt do budoucna neúnosný a v řádu roku či dvou přestane fungovat, tak na to dlabali, protože teď to přece funguje, tak co se budou zaobírat budoucností ... No ujel jim vlak, co si budeme povídat, najednou mi slibovali hory doly, abych se vrátila, ale nechtěla jsem, protože mě nebaví práce, která nemá smysl. Tak jsem začala dělat s normálníma lidma, kteří začínají a chtějí si plnit sny, pomáhala jsem jim s rozjezdem podnikání, měla jsem radost z klientů, kteří mi řekli, tak jsme udělali vše tak, jak jste nám poradila a už vidíme výsledky, neuvěřitelné a děkujeme. Ale poslední dobou mi připadá, že si ze mě někteří lidé dělají srandu a že snad spadli z Marsu, ale jak už tu kolegové napsali, jsou to lidi, kteří nemají žádný přehled o IT a myslí si, že můžeme dělat za cenu pokladní v Lídlu - ne beru zpět, že můžeme dělat zadarmo, protože to je jen chvilka ... Ano, je moje chyba, že jsem byla měkká, ale k tomu musí asi každý jednou dospět a po špatných zkušenostech si říct a dost *****.

    Klienta ve WordPressu klidně zaškolím, mám na to připravené 3 verze celodenního školení podle typu projektu a samozřejmě můžu školení upravit na míru, stačí si vybrat a zaplatit. Problém je, pokud někdo za školení zaplatit nechce, ale pak neustále otravuje, ptá se jak udělat tohle, jak udělat tamto a jestli bych tohle náhodou nemohla udělat za něj A TEĎ HNED OKAMŽITĚ a když si po desáté službě zadarmo řeknu o blbé tři stovky za to, že je pět večer a klient to chce mít teď hned hotové, tak má ještě tu drzost napsat, že se jí to zdá moc peněz za dvě kliknutí - tak ať není líná veš, udělá si to sama, nic po mně nechce a má to zadarmo. A to je podstata problému. Lidi rádi úkolují a vymýšlí si kraviny, ale když za to mají zaplatit, tak už to tak důležité najednou není a ještě se cítí dotčeni, že si někdo za práci dovolí naúčtovat peníze. Chápeme se ;)

    ---------- Příspěvek doplněn 16.08.2019 v 00:04 ----------

    Citace Původně odeslal ShopCompany Zobrazit příspěvek
    Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz

    ---------- Příspěvek doplněn 15.08.2019 v 22:31 ----------



    Sorry kometuji omylem vlastní příspěvek. Debi* no
    To je přesně ten problém. Byla jsem ráda, že jsem skončila s velkou korporací, protože to bylo naprosté utrpení. Chvíli jsem měla radost, že pracuji s malými klienty, kdy je přímo v jejich vlastním zájmu poslouchat mé rady a nedělat blbosti, protože ty peníze nejdou z kapsy šéfa, ale z jejich kapsy a když nevydělají, tak přijdou o peníze oni a ne nějaká firma. Ale jak říkáš, práce s lidma je prostě práce s lidma a asi si nevybereš ...
    Naposledy upravil Starry_girl : 16.08.2019 v 00:23

  30. To je normální, pro dobrotu na žebrotu. V minulosti jsem udělal hodně vyjímek a ústupků a vždy se to ve špatném proti mě obrátilo. Teď už to téměř nedělám, vyjma nějakých stálých klientů. To je jak zákazníci z Heureky, kteří nakupují za 2 stovky, říkají tomu velké objednávky a chtějí množstevní slevu a dopravu zdarma, protože ji nabízejí všichni. Někteří by po vás chtěli abyste jim to dovezl, protože bydlíte za rohem. Jednou za pět let uděláte výjimku a opravdu po cestě z práce něco vezmete a někomu něco dáte ... nakonec vám ještě vynadá, že to trvalo dlouho apod. Tohle už je dávno za mnou.

    Jak to řeším? Vždy se omluvím a řeknu pravdu

    - malé objednávky neumíme a neděláme, doporučím vám ale konkurenci ...
    - tuto práci lze odvézt za hodinovou taxu 2000Kč bez DPH

    A je to vyřešené

  31. Já jsem s tím zatím problém neměl. Weby už moc nedělám, ale tu a tam se ozve starý zákazník s nějakou úpravou. Pokud je to drobnost, tak to neřeším, pokud je to déle než na 15 minut tak současně s úpravou zasílám fakturu...

    Měl jsem taky zajímavého zákazníka, za asi 5 let od vytvoření webu jsem mu také zdarma udělal asi 10 úprav v celkovém času něco přes dvě hodiny i s čtením emailů. Nikdy se ani neptal jestli by neměl něco platit. Pak mi další email s požadavkem, ten jsem nějak přehlédl, nebo na něj zapoměl a za pár dnů mi psal druhý email, kde připsal že pokud bude úprava něco stát, tak mám poslat FA....takže někdy se vyplatí jednou neodpovědět na email a zájem o placení se vivine sám :-)


    Jinak s tou opravou pravopisných chyb jsem měl taky podobnou zakázku. Klientka mi ve wordu poslala z asi 6ti podstránek 4, že web potřebuje rychle spustit. Když jsem ho spustil, tak mi za dva dny večer volala jaktože tam chybí jedna podstránka a seznam kontaktů...tak jsem jí slušně vysvětlil že věštecké služby opravdu neposkytuji :-)

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3