logo
16.07.2019 19:24
1
Ahoj,
prosím, jestli by mi někdo neporadil. Začal jsem brát část sortimentu ze zahraničí - EU Němcko.
Je to teď krátce, ale už jsem narazil na potřebu reklamace zboží, co se mi vrátilo od zákazníka. Dodavatel se ale začal kroutit, že dělá B2B (přičemž nechápu, co je to za argument) a že reklamace vyřizovat nebude, že si opravu musím uhradit...

Já v tom právně nejsem zběhlý, ale předpokládal bych, že v rámci EU jsou regule všude +/- stejné.
Když jsem podobnou věc řešili v Rakousku, tak tam prostě "jasně, máte dva roky záruku, to je samozřejmé"...

Mohu požádat moudřejší o radu?

díky moc.

Co se právě děje na Webtrhu?

16.07.2019 19:46
2
Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.

Soucasti dohody je i reseni reklamaci

My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.

Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.

Pores to ze sve marze.
16.07.2019 19:59
3
teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.

Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...

Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.
16.07.2019 20:10
4
Původně odeslal aheadnology
Zakony toto resi pouze za koncove spotrebitele. To Ty nejsi. Predpoklada se (nechame stranou, jak moc je to spravny predpoklad), ze podnikatele vi, co delaji a umi se vzajemne dohodnout.

Soucasti dohody je i reseni reklamaci

My napr. meli od FR partnera vycoslenou slevu 2 procenta na tyto ucely.

Jestli sis to nedohod, Tvuj problem.

Pores to ze sve marze.
Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.

---------- Příspěvek doplněn 16.07.2019 v 20:14 ----------

Původně odeslal ehw
teď to vyreklamuj penězi, raději jít do mínusu. Hlavně aby se reklamace vyřídila ku prospěchu zákazníka.

Ty jsi dovozce v Čr importér. Ty to máš řešit. Takže teď si to vyříkej s Němci. Buď budou férově jednat nebo...

Takže buď bude řešit reklamace (když ti to prádává za stejnou cenu jako v DE) nebo ti dá slevu 3% a více.
To je jasné, zákazník vždy dostal ihned nové zboží, tam jsem nechtěl nic riskovat a čekat,
než si to s němci vyřídíme. Jen že se ty případy začaly množit, tak jsem to začal řešit
s dodavatelem a pak byl překvapený :)
16.07.2019 20:42
5
[QUOTE=Fajan;1536072]Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.[COLOR="Silver"]

Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.
16.07.2019 22:05
6
[QUOTE=láďa1979;1536080]
Původně odeslal Fajan
Díky za komentář. Ano samozřejmě, jak jsem psal - pouze jsem něco naivně předpokládal
a byla to chyba a samozřejmě i můj problém. Aktuálně jsem tedy vyjednal slevu 5%
a ve smyslu výše uvedeného je tedy jasné, že to je tak vše, co můžu čekat..a i třeba být rád.[COLOR="Silver"]

Zaprvé by sis měl přečíst jeho obchodní podmínky a zadruhé co si nedomluvíš to nemáš a u Němců pokud to není zrovna textil je běžné, že reklamace se jim moc nechtějí řešit, když to s nimi nepořešíš předem.
...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa
16.07.2019 23:13
7
[QUOTE=Fajan;1536088]
Původně odeslal láďa1979

...hele, takovouhle obecnou omáčku si domyslím sám, takže díky za tvůj čas, ale zajímaly mě komentáře s trošku větší hloubkou, pa
V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.
17.07.2019 07:39
8
Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...

---------- Příspěvek doplněn 17.07.2019 v 07:39 ----------

Lada pravdu hovoří, koukni se na fakturu. Dává se často 1,5-3% za včasnou platbu.
Sleva 5% na vrátky ok, ale někdy se dává 10%. Samozřejmě si dohovoř jestli bude u něčeho zmetkovost větší než 5%, tak se to bude řešit. Stalo se, že přišla partie na prd a zmetkovost byla 25% a potom je to špatný...
17.07.2019 09:29
9
[QUOTE=láďa1979;1536093]
Původně odeslal Fajan

V tom případě nevím jakou radu jsi čekal při hloubce tvých uvedených informacích. Ani v Česku v B2B žádnou záruku ze zákona nemáš. Jinak pokud jsi vydyndal slevu 5% tak se hlavně ujistit, zda to náhodou nedávají všem za platbu předem nebo za zkrácenou dobu splatnosti, což by mělo být v jejich OP a hlavně u opravdu velkých kluků pokud je ta sleva skutečně na reklamace tak většinou platí, že pokud je objem reklamací větší než ta poskytnutá sleva, tak dodavatel reklamace řeší. Jinak samozřejmě stojí i za zvážení zda při cenách poštovného do DE stojí vůbec za to něco reklamovat. Takže příště radši nemysli a požaduj VOP pro B2B.
vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
a ty příště zkus opak.
17.07.2019 11:19
10
[QUOTE=Fajan;1536110]
Původně odeslal láďa1979

vidíš to, kdybys napsal toto předem, tak bych si mohl já odpustit kecy o omáčkách... ale chápu, že WT poslední dobou funguje
jako hřiště na přeměřování pindíků a "velcí kluci" si rádi zamachrujou a obsah přitom nula. Takže já příště budu nemyslet
a ty příště zkus opak.
no příště se drž hesla na BLBOU otázku BLBÁ odpověd a nenavážej se do těch, co ti chtějí pomoci, protože jediná relevantní odpověď na tvou otázku byla, že záruku nemáš, tak když sis to domyslel sám, nemusel ses ptát. Pokud chceš větší hloubku je třeba to v otázce specifikovat, protože nikdo tady se zase nebude domýšlet co chceš vlastně vědět. Takže můj opak příště bude, že nenapíši nic.