Prodej projektu Duchod.cz - SLEVA
Zobrazují se odpovědi 1 až 26 z 26

Reklamace vs odstoupení od smlouvy

  1. Ahoj,
    zákazníkovi se nelíbí kvalita zboží (podle fotek má pravdu,je tam pár vzhledových vad) a chce ho vrátit. Ale automaticky si rozhodl,že chce proplatit poštu za vrácení zboží.

    Kdyby to bylo odstoupení od smlouvy do 14 dnů, tak na to právo nemá. Ale kdyby zboží reklamoval, já reklamaci uznal a on řekl, že chce vrátit peníze. Tj. má nárok u reklamace i na zaplacení poštovného. Pak je to ale lehce zneužitelné,ne? Na každém zboží se dá najít nějaká vada...

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Pokud to bude odstoupeni zaplatite mu postovne co zaplatil on pri doruceni od vas. Kdyz to bude uznana reklamace proplatite mu postovne co bude zasilat k vam.

    Jinsk nemyslim si ze se da na kazdem zbozi najit vada ktera.

  4. Kdyz se zakaznikovi nelibi kvalita a chce neco reklamovat, vyplacim mu 100 Kc, kdyz se to vyresi jen reklamaci. Pokud na druhy pokus nedodam produkt podle jeho predstav, vyplacim 5 000 Kc a vracim celou kupni cenu. Pozor na to, ze se muze jednat treba o stokorunovou objednavku. Neni to jeji velikosti, ale dulezitosti zpetne vazby. Bez toho by zakaznik jen odesel. Takhle mam sanci mu vyhovet a jeste premenit ve spokojeneho.

    Nedava smysl se zbavovat tech, co uz nakoupili a celym prodejnim procesem od jeho ziskavani prosli a jit hledat treba nekam na veletrh nebo rovnou na ulici nove, tam je to nasobne drazsi.

    Zrovna jsem musel v ElectroWorldu reklamovat mobil. Kdyby mi dali treba 100 Kc poukazku na nakup, hned sebou beru pametovou kartu. Kdyz budou sikovni, mohou me presvedcit i k dalsim nakupum. Ale prodavac se tam drbal na zadku a nechal me projit kolem.

    Vasek

  5. 5000 Kč fakt jo? Dej mi odkaz, kde objednat a nebo mi je rovnou pošli! Neblbni tady začátečníkům hlavu.

    ---------- Příspěvek doplněn 08.03.2019 v 09:17 ----------

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Pokud to bude odstoupeni zaplatite mu postovne co zaplatil on pri doruceni od vas. Kdyz to bude uznana reklamace proplatite mu postovne co bude zasilat k vam.

    Jinsk nemyslim si ze se da na kazdem zbozi najit vada ktera.
    Myslím, že jste nedokončil větu. Samozřejmě na každém zboží lze nalézt nějaká vada, ale ne každá opravňuje k odstoupení od smlouvy.

    ---------- Příspěvek doplněn 08.03.2019 v 09:25 ----------

    Citace Původně odeslal tomashk Zobrazit příspěvek
    Ahoj,
    zákazníkovi se nelíbí kvalita zboží (podle fotek má pravdu,je tam pár vzhledových vad) a chce ho vrátit. Ale automaticky si rozhodl,že chce proplatit poštu za vrácení zboží.

    Kdyby to bylo odstoupení od smlouvy do 14 dnů, tak na to právo nemá. Ale kdyby zboží reklamoval, já reklamaci uznal a on řekl, že chce vrátit peníze. Tj. má nárok u reklamace i na zaplacení poštovného. Pak je to ale lehce zneužitelné,ne? Na každém zboží se dá najít nějaká vada...
    Řešení reklamace jsou sleva, oprava, výměna, neodstranění vady či odstoupení. Je třeba posuzovat závažnost vady k možnosti užívat neužívat výrobek. Nepíšeš co je to za zboží a tak se těžko posuzuje zda je to vzhledová vada, která lze vyřešit slevou a nebo odstoupením. Samozřejmě jinak se to bude posuzovat třeba na sběratelském předmětu a jinak na odpadkovém koši. Samozřejmě pokud mu reklamaci uznáš se zrušením kupní smlouvy musíš mu dopravné zaplatit. Na druhou stranu pokud ti to pošle a reklamaci neuznáš, stejně mu to musíš poslat zpět na své náklady.

  6. Citace Původně odeslal bartos Zobrazit příspěvek
    Pokud na druhy pokus nedodam produkt podle jeho predstav, vyplacim 5 000 Kc a vracim celou kupni cenu.

    Vasek
    Posli odkaz Vasku, zarobil bych :))

    Jinak k dotazu souhlas s Radkem, primarne mysli na to, ze clovek si neco objedna, protoze to chce, ne aby se jebal s vracenim, takze pokud to fakt vraci, asi na tom neco bude.

    Vratis mu postu smerem k tobe, nebo tu puvodni, pokud je to do 14 dnu, a je to, nevim, co resis.

  7. Vždyť je to Vaskovo Placla promo. Co jinyho. Takže nejde o produkt, ale službu. A to navíc cílenou na B2B.

  8. Promo si nedělám. Jde mi o změnu myšlení o vztahu k zákazníkovi. Místo zkoumání, zda má na něco právo a zda dodržel lhůtu několika dní podle zákona, jde o to, že navazujete se zákazníkem vztah. Tedy pokud nehodláte svůj byznys za pár měsíců či let zavřít nebo prodat.

    A jasný, protiargument bude, že provozuji službu. Ale pokud si u mě objedná klient napsání jediného článku za několik stovek, jak je možné, že ode mě při nespokojenosti dostane několik tisíc?

    Každopádně za zpětnou vazbu každého z Vás opravdu velmi stojím. Je to pro obě strany násobně jednodušší cesta, než abych za vámi jezdil nebo vás odchytával někde na veletrzích. Náklady na stánek by byly násobně vyšší.

    A jak jsem psal, je to šance přetvořit nespokojeného zákazníka v nadšeného. Chcete, aby o Vás někdo pověděl všem známým? Můžete ho buď šíleně naštvat nebo něčím oslnit, omámit. Já to dělám rychlostí, kvalitou a cenou. Současně garantuji nejnižší ceny.

    Vašek

    PS: A celé to dělám, protože bych si přál, aby se ke mně chovali takhle ostatní obchodníci. Byli rychlí, kvalitní, levní a to celé garantovali konkrétními penězi. Ne jen sliby.

  9. Rychlí, kvalitní a ještě levní? A co si představuješ pod tím levní?

  10. Citace Původně odeslal bartos Zobrazit příspěvek
    Kdyz se zakaznikovi nelibi kvalita a chce neco reklamovat, vyplacim mu 100 Kc, kdyz se to vyresi jen reklamaci. Pokud na druhy pokus nedodam produkt podle jeho predstav, vyplacim 5 000 Kc a vracim celou kupni cenu. Pozor na to, ze se muze jednat treba o stokorunovou objednavku. Neni to jeji velikosti, ale dulezitosti zpetne vazby. Bez toho by zakaznik jen odesel. Takhle mam sanci mu vyhovet a jeste premenit ve spokojeneho.

    Nedava smysl se zbavovat tech, co uz nakoupili a celym prodejnim procesem od jeho ziskavani prosli a jit hledat treba nekam na veletrh nebo rovnou na ulici nove, tam je to nasobne drazsi.

    Zrovna jsem musel v ElectroWorldu reklamovat mobil. Kdyby mi dali treba 100 Kc poukazku na nakup, hned sebou beru pametovou kartu. Kdyz budou sikovni, mohou me presvedcit i k dalsim nakupum. Ale prodavac se tam drbal na zadku a nechal me projit kolem.

    Vasek
    Svého času Český Telecom vyplácel provizi 2000Kč za zprostředkování pevné telefonní linky. Zároveň spustil kampaň na pevnou linku za 1Kč. A tak si jich nechal borec zavést 1000 do unimobuňky. Dalo jim docela pod nohy vymyslet důvod proč mu to nezavedou.
    Jaké z toho plyne poučení? Dávej si pozor na to co slibuješ......

  11. Zbytečně to řešíte. Prostě vycházejte zákazníkům vstříc, ať mají co největší chuť nakupovat online díky dobrým zkušenostem.

  12. No to je nejlepší rada co jsem za poslední dobu slyšel. Pokud někomu vyjdu vstříc tak zase musím někoho obrat. Jenom dobrá zkušenost ti zákazníka neudrží. A ono také vstříc není moc daleko od nechat si srát na hlavu. Můžeš mi třeba vysvětlit proč lidi neustále nakupují na "ráj prádla" a to to bylo za poslední dva roky snad 10x v médiích.

  13. Řekněme že se jedná např o vázu a jsou tam drobné chyby v glazuře. Tj vadu nejde opravit, slevu nechce, vyměnit nechce, chce vrátit peníze. Ale výrobek jako takový je funkční. A tvářil
    se, je to pro něj jasná věc, že když nám to pošle poštou zpět, že mu poštovné proplatíme. Radši nechci ani vědět, kolik by teď stálo poštovné v novém ceníku pošty. U vrácení do 14 dnů na tom budeme vždycky líp, vzhledem k lepším cenám za dopravu.

    Spíš mi jde o to, jestli je zákonně v právu a můžou toho vychcánci využívat. Jeslti si zákzník u reklamace může vybrat způsob vyřešení. Tj. místo vrácení do 14 dnů reklamovat, chtít vrátit peníze a proplacení nákladů. Nedokážu posoudit, jeslti je vada glazury podstatná nebo nepodstatná vada, zboží funugje, ale zárověn nesplňuje to, kvůli čemu si ji zákazník určitě koupil, tj vzhled.

    Samozřejmě že jsme mu vyšli vstříc a domluvili s dopravcem svoz pro něj zdarma, hádat se nebudeme pro pár korun a riskovat, že začne priudit u ČOI atd...

  14. Citace Původně odeslal tomashk Zobrazit příspěvek
    Řekněme že se jedná např o vázu a jsou tam drobné chyby v glazuře. Tj vadu nejde opravit, slevu nechce, vyměnit nechce, chce vrátit peníze. Ale výrobek jako takový je funkční. A tvářil
    se, je to pro něj jasná věc, že když nám to pošle poštou zpět, že mu poštovné proplatíme. Radši nechci ani vědět, kolik by teď stálo poštovné v novém ceníku pošty. U vrácení do 14 dnů na tom budeme vždycky líp, vzhledem k lepším cenám za dopravu.

    Spíš mi jde o to, jestli je zákonně v právu a můžou toho vychcánci využívat. Jeslti si zákzník u reklamace může vybrat způsob vyřešení. Tj. místo vrácení do 14 dnů reklamovat, chtít vrátit peníze a proplacení nákladů. Nedokážu posoudit, jeslti je vada glazury podstatná nebo nepodstatná vada, zboží funugje, ale zárověn nesplňuje to, kvůli čemu si ji zákazník určitě koupil, tj vzhled.

    Samozřejmě že jsme mu vyšli vstříc a domluvili s dopravcem svoz pro něj zdarma, hádat se nebudeme pro pár korun a riskovat, že začne priudit u ČOI atd...
    Záleží zda je ta vada podstatne nebo nepodstatne poruseni smlouvy. Lidsky receno zda je ta vada vazna nebo ne. Odstoupit od smlouvy automaticky pri kazdem typu reklamace nejde. Tam zakon jasne rika, co muze zakaznik pozadovat. Odstoupit od smlouvy lze jen u podstatneho poruseni smlouvy, tedy jen u vaznych vad, ktere brani v uzivani veci, nebo je to tak zasadni problem, ze sice nezamezuje uzivani, ale...

    napr. kdyby se na te vaze sloupala glazura apod. tak sice ji lze pozivat, ale... je to dekorativni predmet. Pokud je jen nejaka drobny nedostatek v glazure, tak dle meho by neslo o podstatne poruseni kupni smlouvy a mel by narok max. na slevu z ceny.

    Nicmene neexistuje na to nejaky jasny vzorec, co ano a co ne a jt ohodne o vykladu. Proste "vyhodou" muze byt, ze vy muzete reklamaci vyridit tim, ze to nebudete povazovat za podstatne poruseni a pak je na zakaznikovi aby prokazal opak.

  15. Kazdopadne si to zakaznici pak mezi sebou reknou. A proc cpat penize do anonymnich ppc inzeratu nebo jinych forem reklamy, kdyz staci vyjit vstric stavajicimu klientovi.

    Rad ctu, ze jste mu vysli vstric. Ty vychcanci jsou v celkovem objemu zcela zanedbatelni. Navic bych se toho u online vubec nebal, kdyz mate s nimi veskerou komunikaci kdykoliv k dispozici.

    Vasek

  16. No to s tím, že si to lidi řeknou je trochu fáma a zbožné přání. Když chci koupit třeba tu vázu,tak se nikoho neptám, kde byl spokojeny s nakupem :-) Prostě ji koupím kde ji mají a za rok už nevím, kde sem ji koupil.

    Já jako malý eshop se toho vychcánka bojím a nepůjdu s ním do sporu ikdyž jsem v právu. Jeden blbec, který na mě začne posílat všemožné kontroly (která vždycky má šanci něco najít) mi za to nestojí. Bohužel.

  17. Ale tu se přece nemáš čeho bát. Pokud máš v pořádku obchodní podmínky a reklamaci procesně provedeš správně, tak ČOI nezajímá proč jsi reklamaci zamítl nebo uznal. Navíc ČOI se aspoň podle kontroly u nás přiklání, že v prvních 14 dnech odstupuje a ne reklamuje.

  18. Já nechci riskovat, že COI najde podle nich špatné slovo v OP a bude se na tom vozit. Nebylo by poprvé.
    A ses si jistý, že nastvany zakaznik kvuli 150 za poštovné na tebe nepošle kontrolu z živnosťáku, finančáku atd?

  19. Nepošle nic... to jen tak straší. Každý posílá všechno vč. televize a právníků a ve finále neudělá nic. Jinak ani ČOI nenajde něco jen tak pro nic za nic. Je to na vás jak se k tomu postavíte.

  20. Citace Původně odeslal tomashk Zobrazit příspěvek
    Já nechci riskovat, že COI najde podle nich špatné slovo v OP a bude se na tom vozit. Nebylo by poprvé.
    A ses si jistý, že nastvany zakaznik kvuli 150 za poštovné na tebe nepošle kontrolu z živnosťáku, finančáku atd?
    Proboha, kde se v tobě bere ta ustrašenost? Nebo snad vědomě něco porušuješ? Co mi může udělat kontrola z živnostňáku. Finančák pokud to nepošle Bureš taky moc nechodí, kontroly se losují a hlavně na finančáku se lidi bojí mne, protože ví, že něco znám a že se tak jednoduše nedám a o tom to je. To, že všichni straší vším možným je už dneska folklor a používá se to místo pozdravu nebo oslovení. Samozřejmě pokud budeš proti státní moci vystupovat bojácně, tak si na tobě zgustnou, jelikož rychle pochopí, že neznáš a nebudeš se bránit ani když jsi v právu.

  21. Já kdysi po revoluci měl taky spor s jedním PC shopem, nechtěli adekvátně řešit reklamaci, byl jsem se ptát na živnostaku, že nic nemuzou resit, ale že kontrolu určitě udělat mužou a že určitě něco najdou a pak mi i přišlo info, že kontrolu provedli a něco v nepořádku našli...

    Ustrašený nejsem, jen nechodím problémům naproti, nebaví mě se dohadovat. Ikdyby jakákoliv kontrola nic nenašla, tak mě to bude stát nějaký čas a ve výsledku víc než to jedno poštovné. Určitě nevědomě něco porušuju, nemám vše nastudované,nemám právní oddělení co všechno kontroluje.

  22. Vy 30 let podnikate a nejste schopen mit v poradku reklamacni proces, ze se ho bojite? Jinak proc se tedy ptate na co ma a nema narok, kdyz mu pak stejne vse poslusne splnite?

  23. Nepodnikám 30let, to nevím jak jste si domyslel :) Ptám se, protože sem si nebyl jist, jak to je.To, že něco řeším nad rámec zákona ve prospěch zákazníka je tedy špatně? A v tomhle případě je to i moje chyba, že sem poslal a nezkontroloval kvalitu zboží.

  24. Citace Původně odeslal tomashk Zobrazit příspěvek
    Nepodnikám 30let, to nevím jak jste si domyslel :) Ptám se, protože sem si nebyl jist, jak to je.To, že něco řeším nad rámec zákona ve prospěch zákazníka je tedy špatně? A v tomhle případě je to i moje chyba, že sem poslal a nezkontroloval kvalitu zboží.
    Omlouvam se. Po revoluci jste byl zakaznik :)

    Jinak reste mad ramec zakina co chcete na tom nic neni. Jen nenechte sebou orat.

  25. mimochodem za tech par let co mam eshop bych reklamace spocital na prstech, tak ren reklamacni proces nemam moc zmakly...

  26. Jak souvisi pocet reklamaci s nastavenym procesem reklamaci? Jakoze kvuli toho ze to mate interne poladene tak lide nereklamuji?

  27. naopak, lidi vpodstate nereklamuji(nema se na produktrch co pokazit), takze reklamace moc neresim a postupy ohledne reklamaci si nepamatuju.

Hostujeme u Server powered by TELE3