Vychází vás správa PPC kampaní draho? U Chodil Digital nyní vstupní analýza ZDARMA a správa ÚNOR + BŘEZEN již od 1.900 Kč. Jen do 28.2.
Zobrazují se odpovědi 1 až 19 z 19

Odstoupení od smlouvy a vrácení zálohy

  1. Zdravím,

    poprvé řeším odstoupení klienta od zakázky a nevím jak se zachovat ohledně zaplacené zálohy? Klient si objednal vytvoření webu, ale v průběhu kreslení návrhu grafického vzhledu se rozhodl spolupráci ukončit a požaduje vrácení zálohy. Na projektu se již část práce odvedla (nakreslení části webu + spousta času stráveného při domlouvání podrobností). Jak se v takovém případě zachovat? Vrátit vše, nebo si za práci část zálohy odpočítat?

    Budu Rád za jakékoli rady, připomínky či vaše zkušenosti v podobných případech.

    Dle komentářů přidávám doplnění situace:

    Smlouva sepsána nebyla, jen předložena a odsouhlasena nabídka s rozpisem cen za jednotlivé části (grafika, tvorba kódu, ...). Fakturována polovina předem. K odstoupení došlo před dokončením finálního návrhu grafiky. Kromě práci na grafice (ta se vyčíslí snadno), bylo stráveno hodně času na přípravě - komunikaci a konzultacích s klientem, u které je cena normálně rozmělněna do všech položek nabídky.
    Naposledy upravil Drahomir : 21.01.2019 v 21:25

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. No urcite bych nepracoval zadarmo...

  4. Citace Původně odeslal Drahomir Zobrazit příspěvek
    Zdravím,

    poprvé řeším odstoupení klienta od zakázky a nevím jak se zachovat ohledně zaplacené zálohy? Klient si objednal vytvoření webu, ale v průběhu kreslení návrhu grafického vzhledu se rozhodl spolupráci ukončit a požaduje vrácení zálohy. Na projektu se již část práce odvedla (nakreslení části webu + spousta času stráveného při domlouvání podrobností). Jak se v takovém případě zachovat? Vrátit vše, nebo si za práci část zálohy odpočítat?

    Budu Rád za jakékoli rady, připomínky či vaše zkušenosti v podobných případech.
    V těchto případech by všechny práva a povinnosti měla upravovat nějaké smlouva, kterou jste měli předem uzavřít. Záloha je nicméně od toho, aby Vás, jako autora, programátora, ..., chránila před tímto - tzn. před tím, aby jste něco odpracoval a nedostal zaplaceno. V případě, že by jste od smlouvy odstoupil Vy, měl by jste vrátit zálohu klientovi. V případě, že odstoupil klient, záloha by Vám měla zůstat.
    V případě, že smlouva nebyla uzavřena, jste povinnen klientovi tyto peníze vrátit tak, aby nedošlo k bezdůvodnému obohacení z Vaší strany dle § 451 zákona č. 89/2012 Sb. (NOZ).

  5. Citace Původně odeslal matyas.rec Zobrazit příspěvek
    V případě, že smlouva nebyla uzavřena, jste povinnen klientovi tyto peníze vrátit tak, aby nedošlo k bezdůvodnému obohacení z Vaší strany dle § 451 zákona č. 89/2012 Sb. (NOZ).
    Nešiřte nesmysly. Jestliže byla dodána část práce, která tvoří samostatný celek, což design je, může tuto práci odevzdat a fakturovat. Pokud není dokončená ani jedna část, musí dojít k dohodě, což bych řešil oceněním dle hodinové sazby.

  6. Od toho snad ta záloha je ne? Odečtěte z toho aktuální dlužnou částku a pokud něco zbyde tak zbytek odeslat zpět.

  7. Citace Původně odeslal Jan Stejskal Zobrazit příspěvek
    Nešiřte nesmysly. Jestliže byla dodána část práce, která tvoří samostatný celek, což design je, může tuto práci odevzdat a fakturovat. Pokud není dokončená ani jedna část, musí dojít k dohodě, což bych řešil oceněním dle hodinové sazby.
    Samozřejmně, ale v příspěvku je řečeno, že na dané věci pracovali a ne že by ji předali klientovi. V případě, že ji klientovi předali tak se zase bavíme o úplně něčem jiném. Ono dost záleží na dané situaci. Ona mohla být uzavřená smlouva, ale nemusela. Nevím jak vy, ale já jsem smlouvu neviděl jestli byla uzavřená takže nemůžu soudit, co je tam napsané.

  8. Pokud klient zaplatil zálohu, dá se na to pohlížet jako na závaznou objednávku Vašich služeb, resp. díla, tedy webu. Pokud si to rozmyslel, nemůže čekat vrácení celé zálohy, ať už byla nebo nebyla nějaká práce odvedena. Přece když si objednám portrét u malíře a zaplatím mu zálohu, ale po tom co to načrtne si to rozmyslím, nemůžu očekávat, že dostanu všechno zpátky...
    Samozřejmě je hlavní, jak je to ošetřeno ve smlouvě, zda je záloha brána jako platba za nějaké ty prvotní služby - návrhy designů, konzultace atp. nebo zda jde opravdu o zálohovou platbu za cenu celého díla. V prvním případě bych nic nevracel, i když si to rozmyslel dříve, než jste ty návrhy úplně dokončil, to je klientův problém, že Vám to neumožnil dodělat, třeba mu dokončení těchto prací nabídněte, na to má právo... v druhém případě bych vyfakturoval služby nebo čas a nějakou odpovídající částku mu vrátil. Záloha je od toho abyste vy nebyl v mínusu, když si to klient rozmyslí, ne abyste ji vracel, když na něco takového dojde. Jiná situace je když je klient nespokojen, protože jste odvedl špatnou práci, ale to je předpokládám o něčem jiném. Vše se odvíjí od toho, jak vypadá smlouva, pokud žádná není, je to jen a jen o domluvě. Každopádně i Váš klient určitě nebude nic dělat zadarmo.. :)

  9. Citace Původně odeslal matyas.rec Zobrazit příspěvek
    Samozřejmně, ale v příspěvku je řečeno, že na dané věci pracovali a ne že by ji předali klientovi. V případě, že ji klientovi předali tak se zase bavíme o úplně něčem jiném. Ono dost záleží na dané situaci. Ona mohla být uzavřená smlouva, ale nemusela. Nevím jak vy, ale já jsem smlouvu neviděl jestli byla uzavřená takže nemůžu soudit, co je tam napsané.
    Asi tezko vby zacal pracovat bez smlouvy jen tak. Muze byt klidne ustni.

  10. Záloha je právě od toho aby autora chránila před takovými situaceni(zákazník si to rozmyslí, většinou protože najde levnější řešení). Takže zálohu bych nevracen, přece práce co jste už odvedl, něco stojí.

  11. Smlouva uzavřena nebyla - přidáno upřesnění do prvního příspěvku.

  12. Dnes stačí smlouvu uzavřít i po mailu :)
    Pokud probíhala komunikace, zákazník zaplatil zálohu uzavřel smlouvu

    určitě bych si ponechal část ze zálohy, ale prvně bych upozornil zákazníka

  13. Urcite nevracej celou, nebud blazen.

  14. Bud blazen a vrat mu celou zalohu. Treba se k tobe zase vrati. Pokud jsi toho neudelal moc, nic te to nestoji.

  15. Písemný souhlas (email) a platba zálohy se stává závaznou objednávkou. Nicméně v tomto případě být to můj zákazník, tak mu vrátím peníze a dál se tím nezaobírám. Sice to zamrzí, protože jste tím ztratil svůj čas, ale stává se to. Nesčetněkrát se mi stalo na eBay, že jsem zákazníkovi poslal produkt a on pak požádal o chargeback. Nic moc s tím nešlo dělat, byla to součást rizika podnikání.
    Pokud je to jeden klient z mnoha, tak bych to fakt neřešil. A jak už to zaznělo - třeba se vrátí. V takovém případě bych už s ním však sepsal závaznou smlouvu, kde bych stanovil také storno poplatek v případě opakování této skutečnosti z jeho strany. Například u tvorby softwaru je tento storno poplatek běžný a pohybuje se ve výši 10 - 25%.

  16. Citace Původně odeslal skyppy2000 Zobrazit příspěvek
    Písemný souhlas (email) a platba zálohy se stává závaznou objednávkou. Nicméně v tomto případě být to můj zákazník, tak mu vrátím peníze a dál se tím nezaobírám. Sice to zamrzí, protože jste tím ztratil svůj čas, ale stává se to. Nesčetněkrát se mi stalo na eBay, že jsem zákazníkovi poslal produkt a on pak požádal o chargeback. Nic moc s tím nešlo dělat, byla to součást rizika podnikání.
    Pokud je to jeden klient z mnoha, tak bych to fakt neřešil. A jak už to zaznělo - třeba se vrátí. V takovém případě bych už s ním však sepsal závaznou smlouvu, kde bych stanovil také storno poplatek v případě opakování této skutečnosti z jeho strany. Například u tvorby softwaru je tento storno poplatek běžný a pohybuje se ve výši 10 - 25%.
    Tohle neni eshop.

  17. Bogdan
    Já nemluvím o eshopu. Já ještě před 4 lety pracoval jako vývojář v SW firmě a pár smluv jsem viděl. Storno poplatek u větších aplikací byl běžný a právě v té výši, kterou jsem napsal - 10 - 25% podle velikosti. Viděl jsem těch smluv několik, když jsem tam pracoval.

  18. Citace Původně odeslal skyppy2000 Zobrazit příspěvek
    Bogdan
    Já nemluvím o eshopu. Já ještě před 4 lety pracoval jako vývojář v SW firmě a pár smluv jsem viděl. Storno poplatek u větších aplikací byl běžný a právě v té výši, kterou jsem napsal - 10 - 25% podle velikosti. Viděl jsem těch smluv několik, když jsem tam pracoval.
    tohle je ok, spis jsem reagoval na to, ze mu ma vratit penize, ze by se pak vratil :D

  19. Citace Původně odeslal Drahomir Zobrazit příspěvek
    Smlouva uzavřena nebyla - přidáno upřesnění do prvního příspěvku.
    Pokud jste predlozil nabidku a ta byla odsouhlasena tak doslo k uzavreni smlouvy. To je v poradku. Zadne pisemne vyhodtoveni, nebo nejaky specialni email s textem "objednavam.." neni treba.

  20. Citace Původně odeslal Drahomir Zobrazit příspěvek
    Zdravím,

    poprvé řeším odstoupení klienta od zakázky a nevím jak se zachovat ohledně zaplacené zálohy? Klient si objednal vytvoření webu, ale v průběhu kreslení návrhu grafického vzhledu se rozhodl spolupráci ukončit a požaduje vrácení zálohy. Na projektu se již část práce odvedla (nakreslení části webu + spousta času stráveného při domlouvání podrobností). Jak se v takovém případě zachovat? Vrátit vše, nebo si za práci část zálohy odpočítat?

    Budu Rád za jakékoli rady, připomínky či vaše zkušenosti v podobných případech.

    Dle komentářů přidávám doplnění situace:

    Smlouva sepsána nebyla, jen předložena a odsouhlasena nabídka s rozpisem cen za jednotlivé části (grafika, tvorba kódu, ...). Fakturována polovina předem. K odstoupení došlo před dokončením finálního návrhu grafiky. Kromě práci na grafice (ta se vyčíslí snadno), bylo stráveno hodně času na přípravě - komunikaci a konzultacích s klientem, u které je cena normálně rozmělněna do všech položek nabídky.
    Myslím, že zde chybí i to docela podstatné a to časové termíny jednotlivých prací. Pokud jsi nestihl grafiku do termínu asi bys měl vrátit vše, pokud by jsi ji stihl i když píšeš, že je před dokončením a důvod odstoupení není tebou zaviněný, měl bys právo na uhrazení dosud udělaných prací , ale to neznamená, že to musíš uplatnit v rámci prozákaznického přístupu.

Hostujeme u Server powered by TELE3