29.09.2018 07:10
1
můžu u Alzy vrátit vadný tablet (fungoval 1 den), tak že nebudu klasicky reklamovat závadu a čekat na opravu, ale vrátím bez udání důvodu? Nechce se mi jim dělat testera čínského šmejdu.
29.09.2018 07:38
2
klidně můžeš, ale tohle vrácení bez důvodu je zrušení kupní smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, tj. tablet zase patří Alze a zase ho můžeš prodávat a ty máš zase svoje peníze. Alza můžeš po tobě ale chtít dorovnání hodnoty zboží pokud ho vrátíš v horším stavu, než jsi ho dostal.

Tady je právě kámen úrazu, pokud nefunguje, nejspíš tě ani nenechají odstoupit od smlouvy a budou chtít nějaké peníze navíc. Nejlepší je si tam zajít, říct, že už ho vůbec nechceš, protože nefunguje, Alza ti nejspíš ty peníze rovnou vrátí a sama si to vyreklamuje, pokud může. Zajdi se tam zeptat, jsou dostatečně velcí na to, aby zaměstnanci tě nechtěli ztrhnout z kůže.
29.09.2018 07:47
3
Souhlasím s TomášX. Řekni, že jej nechceš, protože přestal fungovat. Mělo by to být v pohodě.
29.09.2018 08:35
4
Neni nahodou automaticky narok na vraceni penez, kdyz se vada objevi takhle brzo?
29.09.2018 09:38
5
dTest: Nejčastější problémy - Nezávislé testy, víc než jen recenze
Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd., uplatněné do 6 měsíců od převzetí zboží se spotřebitel nachází ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí.
Spotřebitel má právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může odstoupit od smlouvy.
29.09.2018 10:44
6
Řešil jsem to zhruba před měsícem. Kupoval jsem mobil pro prarodiče, po tom co přišel nefungoval. Zašel jsem do alzy, řekl jim ze nefunguje a ihned mi vrátili peníze na účet.

Takže bych se toho nebál, pokud to tedy není vada typu rozbitý displej.
29.09.2018 12:17
7
zkusím...předchozí tablet jsem reklamoval asi po týdnu (Lenovo za 8 tisíc) a čekal jsem cca 14 dní, vyměnili desku a pak umřel přesně po záruce za dva roky. Teď jsem koupil "noname" za trojku (měl dobré hodnocení), ale stejně mě vyšplouchnul (používám jako navigaci). Máte někdo zkušenost s tablety Huaweii, nebo která značka je "držák"?
29.09.2018 14:06
8
ad reklamace: ty mas narok na vraceni penez do dvou tydnu, jestli se v ty dobe vec rozbila neni tvuj problem, nijak to tvoje pravo neruší

ad tablet: to je jedina vec co mam od applu a dobry. kdybych mel koukal po androidu, asi beru lenovo
29.09.2018 14:31
9
Původně odeslal classic
ad reklamace: ty mas narok na vraceni penez do dvou tydnu, jestli se v ty dobe vec rozbila neni tvuj problem, nijak to tvoje pravo neruší

ad tablet: to je jedina vec co mam od applu a dobry. kdybych mel koukal po androidu, asi beru lenovo
tak to sebou musím mrsknout...hned jsem objednal nový LENOVO+3 roky záruka, počítám, že klekne tak do 1-2 let, takže to tak budu měnit furt dokola. Jinak Lenovo má super tvrdé sklo, za dva roky žádný škrábanec, divím se že to u něj nějak neavízují, třeba ten nonejm má display búhví z čeho, ale sklo to není.
29.09.2018 14:36
10
Původně odeslal classic
ad reklamace: ty mas narok na vraceni penez do dvou tydnu, jestli se v ty dobe vec rozbila neni tvuj problem, nijak to tvoje pravo neruší

ad tablet: to je jedina vec co mam od applu a dobry. kdybych mel koukal po androidu, asi beru lenovo
právo na odstoupení ale platí pouze při prodeji přes internet, tady to lze předpokládat, ale cargopro to nenapsal, mohl tablet koupit přímo na pobočce.

Pleteš se, do dvou týdnů při nákupu přes internet máš právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, ale Alza po tobě může nárokovat prokazatelné náklady, které vynaložila, aby věci dostala do prodeje schopného stavu, pokud jí vrátíš rozbitou věc, může chtít po tobě jí proplatit.

Zákon pak zná už pouze reklamaci, jak cituje Aleš, v tomhle případě můžeš i nárokovat odstoupení od smlouvy či výměnu a je to na dohodě z prodejce, v Alze to ale nebývá problém.

Nepleťte si tyhle dvě věci dohromady, odstoupení od smlouvy nenahrazuje reklamaci zboží. Řada prodejců k tomu je ale ze zákona benevolentnější a jde naproti zákazníkovi, nárok na to ale není.

---------- Příspěvek doplněn 29.09.2018 v 14:38 ----------

doplnění, jediní tablet, který se dá reálně dobře používat je ipad, vše ostatní mě také zklamalo. Poté jsou poměrně držáky průmyslové tablety jako ovládácí systémy, ale u těch netuším značku.
30.09.2018 10:33
11
v Alze vyřízeno k mé spokojenosti, vrácení započteno za jiný model (Lenovo). Otevřeno i v Neděli -jsou to profíci.
30.09.2018 11:53
12
Jinak tablet můžu doporučit Nexus 7, vyhrál jsem ho někdy v roce 2010 a daroval máti. Dodnes ji šlape jak má, bez jakéhokoliv zásahu.

Co se ale dívám, tak už se asi nevyrábí :/
30.09.2018 20:45
13
Původně odeslal TomášX
právo na odstoupení ale platí pouze při prodeji přes internet, tady to lze předpokládat, ale cargopro to nenapsal, mohl tablet koupit přímo na pobočce.
Nedělá náhodou Alza to, že i když jseš na pobočce, tak si zboží vždy objednáš (nebo oni ti ho objednají) na počítači "přes internet"?

Ohledně reklamace/vrácení:
  • Pokud je zboží při převzetí vadné, máš nárok na výměnu/vrácení peněz. Vada, která se projeví do 6 měsíců od převzetí se považuje, že tam byla už při převzetí. Takže teoreticky můžeš jít vrátit až po půl roce. Píšu ale "teoreticky", protože ty máš taky povinnost onu vadu oznámit prodejci neprodleně po tom, co ji zjistíš; a navíc ti na účtence píšou, že si máš zboží překontrolovat hned při výdeji. Z tohoto důvodu se ti už třeba po dvou týdnech vykašlou na vrácení z důvodu prasklého displeje na mobilu, protože toho sis musel všimnout dřív než za dva týdny.
  • Do 14 dnů máš pak taky nárok na vrácení bez udání důvodu. Tady ale, jak bylo zmíněno, pozor na poškození zboží z tvé strany. Za droboučký škrábanec na straně mobilu po mně chtěli 20% z ceny.
  • Už nějaký čas Alza vyřizuje reklamace do určité částky (tuším 1 000 Kč) okamžitě na místě.
30.09.2018 21:10
14
Původně odeslal Martin Heralecký
Nedělá náhodou Alza to, že i když jseš na pobočce, tak si zboží vždy objednáš (nebo oni ti ho objednají) na počítači "přes internet"?
Ano, tak to platí v Praze v Holešovicích, ale na menších pobočkách mají klasický prodejní pult, kde ti zboží dají přímo do ruky a ty rovnou zaplatíš, žádný email/telefon jim nesděluješ, pokud i tohle berou jako online, to nevím.
04.10.2018 07:26
15
[QUOTE=TomášX;1487482] Můžete prosím dát nějaký odkaz na zákon, který říká něco o tom, že existuje nějaké uvedení do původního stavu a nárok prodejce na jakoukoliv částku ???? Nic takového neexistuje. Bohužel zákazník má 14 dnů na vyzkoušení zboží a to vám vrátí a vy nemáte žádný nárok mu něco naúčtovat. Leda prokázat soudním znalcem, že to vyzkoušel nad rámec běžného vyzkoušení. Např. koupí si kávovar a vrátího a na interním počítadle je že za víkend uvařil 400 káv. To by se dalo brát jako nadměrné vyzkoušení :)
04.10.2018 08:34
16
"Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí. Je nepřípustné, aby obchodní podmínky právo od smlouvy odstoupit omezily. K takovému ustanovení se nebude přihlížet, tedy jako by nebylo." Zdroj: https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-...dnu-u-zbozi-2/
04.10.2018 08:37
17
Původně odeslal magic2
Můžete prosím dát nějaký odkaz na zákon, který říká něco o tom, že existuje nějaké uvedení do původního stavu a nárok prodejce na jakoukoliv částku ???? Nic takového neexistuje. Bohužel zákazník má 14 dnů na vyzkoušení zboží a to vám vrátí a vy nemáte žádný nárok mu něco naúčtovat. Leda prokázat soudním znalcem, že to vyzkoušel nad rámec běžného vyzkoušení. Např. koupí si kávovar a vrátího a na interním počítadle je že za víkend uvařil 400 káv. To by se dalo brát jako nadměrné vyzkoušení :)
Neexistuje? :) Zkus ten kávovar vrátit s prasklým displejem a uvidíš co ti na to řeknou :). 400 káv je diskutabilní, ale myslím, že by to již neprošlo argumentací, že jsi to jen vyzkoušel, káva každých 7 minut po dobu celého víkendu již nejspíš je opravdu nad rámec vyzkoušení a jedná se o provoz, který může způsobit jisté opotřebení např. mlýnku, usazení vodního kamene a nutné vyčištění před dalším prodejem.

zákona č. 89/2012 Sb § 1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f).

Dokonce i za poničený obal a chybějící český manuál je možné strhnout zákazníkovi nějaké poplatky. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů od koupě mimo provozovnu má nahrazovat možnost si zboží vyzkoušet při převzetí na provozovně a mělo by mít stejné parametry, těžko si na provozovně uděláš při zkoušení 400 káv nebo těžko na provozovně rozšlapeš krabici a vyhodíš českých manuál do koše.

iPekelnik: ano, ale pokud jsem poškození udělal já, prodávající mi může naúčtovat určité poplatky, přece není možné vrátit rozbitou věc a jít dál. Něco jiného je, když zboží bylo již poškozeno při převzetí, tam mám nárok na plnou cenu. Ale třeba prokazovat, že byl rozbitý display nemusí být jednoznačné.
04.10.2018 10:07
18
Původně odeslal TomášX
Neexistuje? :) Zkus ten kávovar vrátit s prasklým displejem a uvidíš co ti na to řeknou :). 400 káv je diskutabilní, ale myslím, že by to již neprošlo argumentací, že jsi to jen vyzkoušel, káva každých 7 minut po dobu celého víkendu již nejspíš je opravdu nad rámec vyzkoušení a jedná se o provoz, který může způsobit jisté opotřebení např. mlýnku, usazení vodního kamene a nutné vyčištění před dalším prodejem.

zákona č. 89/2012 Sb § 1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f).

Dokonce i za poničený obal a chybějící český manuál je možné strhnout zákazníkovi nějaké poplatky. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů od koupě mimo provozovnu má nahrazovat možnost si zboží vyzkoušet při převzetí na provozovně a mělo by mít stejné parametry, těžko si na provozovně uděláš při zkoušení 400 káv nebo těžko na provozovně rozšlapeš krabici a vyhodíš českých manuál do koše.

iPekelnik: ano, ale pokud jsem poškození udělal já, prodávající mi může naúčtovat určité poplatky, přece není možné vrátit rozbitou věc a jít dál. Něco jiného je, když zboží bylo již poškozeno při převzetí, tam mám nárok na plnou cenu. Ale třeba prokazovat, že byl rozbitý display nemusí být jednoznačné.
Vracet zboží v původním obalu nění nutné. Ano, pokud to bude prasklé atd., ale do 6 měsícu od koupě se má za to, že vada byla již při koupi, tedy důkazní břemeno je na prodávajícím. Taky to, že můžu vrátit věc bez udaní důvodů znamená, že když neřeknu, že je věc rozbitá, dokaž mi, že jsem to udělal já.
Je to nefér, ale je to tak.
04.10.2018 10:14
19
Původně odeslal iPekelnik
Vracet zboží v původním obalu nění nutné.
Neni to nutne, ale prodejce pak muze chtit uhradit naklady na prebaleni.
04.10.2018 10:31
20
Původně odeslal Pavel Cibulka
Neni to nutne, ale prodejce pak muze chtit uhradit naklady na prebaleni.
"Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených občanským zákoníkem; ten však žádné náklady, které by měl spotřebitel povinnost prodávajícímu v souvislosti s odstoupením od smlouvy uhradit, nestanovuje.

Spotřebitel ze zákona sice odpovídá za určitých podmínek za snížení hodnoty zboží, za takové snížení hodnoty však rozhodně nelze považovat pouhou skutečnost, že je třeba v souvislosti s vrácením zboží vynaložit další náklady na jeho opětovné uvedení zpět do prodeje."
05.10.2018 13:21
21
[QUOTE=TomášX;1488213] Prostě pořád tvrdím, že v zákoně nic takového není. Četl jsem někde vyjádření právníka a někoho z ČOI. Zákon říká: "pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". Takže je to jak jsem psal, pokud zakaznik odstoupi ve 14 dnech a vrátí použité zboží a podnikatel neprokáže, že to s tím nakladal jinak než je běžné vyzkoušení tak má smůlu a musí mu vrátit 100% peněz. Obal není součástí výrobku. V obchodních podmínkách můžete napsat co chcete, ale máte smůlu. Bohužel.
05.10.2018 14:03
22
Původně odeslal magic2
Prostě pořád tvrdím, že v zákoně nic takového není. Četl jsem někde vyjádření právníka a někoho z ČOI. Zákon říká: "pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". Takže je to jak jsem psal, pokud zakaznik odstoupi ve 14 dnech a vrátí použité zboží a podnikatel neprokáže, že to s tím nakladal jinak než je běžné vyzkoušení tak má smůlu a musí mu vrátit 100% peněz. Obal není součástí výrobku. V obchodních podmínkách můžete napsat co chcete, ale máte smůlu. Bohužel.
manuál ale součástí výrobku je dokonce ze zákona. Ano a v rámci zkoušení udělat 400 káv je přesně to co je nad rámec běžného vyzkoušení :).
05.10.2018 14:52
23
Původně odeslal TomášX
manuál ale součástí výrobku je dokonce ze zákona. Ano a v rámci zkoušení udělat 400 káv je přesně to co je nad rámec běžného vyzkoušení :).
ten manual ovsem neni soucasti automaticky, jen je-li to nutne z povahy veci :)

i sama COI na svych strankach rika, ze ta lhuta slouzi k tomu, aby si clovek vec vyzkousel tak, jak by si ji mohl vyzkouset v obchode.

4. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží – COI

"Zákon stanoví 14denní lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává vám tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Toto zkoušení by však mělo sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s vlastnostmi a funkcemi zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si jej zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. "

Nicmene neznam obchod, kde by si clovek mohl vyzkouset kavovar tim, ze si uvari kavu (neresim nyni to, ze nekde v nejakem obchode je jeden kavovar na test od vendora apod.). Nebo pracku tim, ze si vypere, nebo treba vrtacku tim, ze si tam vyvrta par dir apod. Takze si i sama COI kapku protireci.
05.10.2018 15:18
24
díky za opravení s manuálem, určitě máš pravdu. Většina mých klientů nejde do sporu se zákazníky a raději jim výjde vstříct, tím se výrazně posouvá chápání toho kdo má jaké povinnosti a práva i ze strany zákazníků. Nedokázal jsem ani dohledat, že bychom někdy něco podobného s někým řešili formou sporu u ČOI/soudu, abych svoje domněnky podpořil.

Také si myslím, že ta 14 denní lhůta je jen na ošahání výrobku a již jeho používání je diskutabilní, ani nemám ponětí jak by se případná náhrada doměřila, Alza očividně u části vrácených výrobků je prodává se slevou a možná rozdíl původní ceny a nové se slevou je právě ta škoda.
05.10.2018 16:24
25
Původně odeslal cargopro
můžu u Alzy vrátit vadný tablet (fungoval 1 den), tak že nebudu klasicky reklamovat závadu a čekat na opravu, ale vrátím bez udání důvodu? Nechce se mi jim dělat testera čínského šmejdu.
Když ti to nevyjde u nás, tak až budeš mít cestu truckem do madarska mužeš to zkusit tam :-)

Stejně je neuvěřitelný jaký hype ta firma dokáže udělat.
05.10.2018 21:36
26
To nemi o firme, proste davas neco zadarmo, tak to lidi pritahne i kdybys byl no name. Sice bys do toho par korun musel nasypat, ale i tak.
05.10.2018 21:46
27
[QUOTE=magic2;1488199]
Původně odeslal TomášX
Můžete prosím dát nějaký odkaz na zákon, který říká něco o tom, že existuje nějaké uvedení do původního stavu a nárok prodejce na jakoukoliv částku ???? Nic takového neexistuje. Bohužel zákazník má 14 dnů na vyzkoušení zboží a to vám vrátí a vy nemáte žádný nárok mu něco naúčtovat. Leda prokázat soudním znalcem, že to vyzkoušel nad rámec běžného vyzkoušení. Např. koupí si kávovar a vrátího a na interním počítadle je že za víkend uvařil 400 káv. To by se dalo brát jako nadměrné vyzkoušení :)
Bohužel o tom co je nad rámec běžného vyzkoušení bude rozhodovat soud.

A ten kávovar není zrovna vhodný případ zvláště u lidí co o tom nic neví. Známému se na akci HP Tronicu líbil kávovar co tam měli a u kterého viděl, že nepřetržitě dělal kávu. Po dodání nám ho donesl zpět úplně zdeptaný asi po týdnu a měl na něm asi 120 káv. Bohužel o kávovarech nevěděl nic, návod moc nečetl a tak první problém byl, že nechápal, že mléko z Kauflandu v akci mu asi pěnit nebude. Potom když koupil mléko v Tescu zase nevěděl, že ho musí vychladit. No a pak zase hledal vhodnější mléko. Nakonec jsme do kávovaru dali mléko co sami používáme a bylo jasno - vadná tryska. Jinak pokud bychom se nezeptali jak mu slouží, věřím, že těch 400 káv by udělal taky a přitom si žádné cappuccino nevychutnal.

---------- Příspěvek doplněn 05.10.2018 v 21:54 ----------

Původně odeslal Radek O.
ten manual ovsem neni soucasti automaticky, jen je-li to nutne z povahy veci :)

i sama COI na svych strankach rika, ze ta lhuta slouzi k tomu, aby si clovek vec vyzkousel tak, jak by si ji mohl vyzkouset v obchode.

4. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží – COI

"Zákon stanoví 14denní lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává vám tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Toto zkoušení by však mělo sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s vlastnostmi a funkcemi zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si jej zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. "

Nicmene neznam obchod, kde by si clovek mohl vyzkouset kavovar tim, ze si uvari kavu (neresim nyni to, ze nekde v nejakem obchode je jeden kavovar na test od vendora apod.). Nebo pracku tim, ze si vypere, nebo treba vrtacku tim, ze si tam vyvrta par dir apod. Takze si i sama COI kapku protireci.
Ono je to jedno co říká ČOI, o tom zda to zkoušel nadměrně nebo ne bude rozhodovat jedině soud. A třeba ruční nářadí kdysi v Hornbachu vyzkoušet šlo, akorát tam neměli ten beton do kterého jsem potřeboval vrtat:)