21.09.2018 10:03
1
Před sedmi měsíci mi zákazník předal k reklamaci zboží s asi deseti "vadami". Do protokolu napsal že chce odstoupit od kupní smlouvy.

Vady byly typu ztratil jsem odnímatelnou krytku
Ztratil jsem druhou odnímatelnou krytku
zboží vrže, nebrzdí ( neudělal základní údržbu popsanou v návodu)
A potom tam byly dvě závady, jedna pidi, upadený druk. Narazili jsme tam nový
A druhá zlomená pružina, kterou jsme také vyměnili.

Napsali jsme mu že reklamace je vyřízená a on mi jen zavolal, pohrozil právníkama a sedm měsíců se A teď si vzpomněl ( už jsem to chtěl prodat) že tím že jsme mu to opravili jsme znemožnili si udělat znalecký posudek.

On bere totiž reklamaci jako zamítnutou - reklamaci jako soubor těch osmi nesmyslů a ty dvě závady.

Já to beru jako reklamaci uznanou na ty dvě závady, ale jak to napsat do protokolu že ty ostatní "závady " jsou nesmysl. Způsobené neúdržbou a tím že to ztratil.

---------- Příspěvek doplněn 21.09.2018 v 10:45 ----------

no sepsal jsem to tedy tak že:

závada 1) Prodávající neodpovídá za ztrátu odnímatelného dílu.
2) Prodávající neodpovídá za ztrátu odnímatelného dílu.
3) Závada byla odstraněna drobnou opravou , závada neznemožňovala používání zboží.
4) Prodávající neodpovídá za vady, které si způsobíte sami poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu za podmínky, že vás s těmito pokyny seznámil v předaném písemném návodu.
.
.
8) Prodávající neodpovídá za vady, které si způsobíte sami poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu za podmínky, že vás s těmito pokyny seznámil v předaném písemném návodu.
Po promazání kola dle návodu chrčení ustalo, jedná se tak o zanedbání základní údržby
.
reklamace byla uznána a vyřešena opravou.


No a vzhledem k tomu že si stěžuje že jsme mu to opravili a tak znemožnili mu udělat znalecký posudek. vysvětluji např tímto "Po promazání kola dle návodu chrčení ustalo, jedná se tak o zanedbání základní údržby."


Prostě bez toho abych to promazal (a tím i opravil), nejsem schopný zjistit kde je závada

No snad to bude stačit, tady ty právně byrokratický kecy tak nesnáším, stačí někde použít špatný slovo a já budu muset tomu ha.... vrátit platbu za zboží který během půl roku zlikvidoval.
21.09.2018 12:12
2
Původně odeslal jakanas
Před sedmi měsíci mi zákazník předal k reklamaci zboží s asi deseti "vadami". Do protokolu napsal že chce odstoupit od kupní smlouvy.

Vady byly typu ztratil jsem odnímatelnou krytku
Ztratil jsem druhou odnímatelnou krytku
zboží vrže, nebrzdí ( neudělal základní údržbu popsanou v návodu)
A potom tam byly dvě závady, jedna pidi, upadený druk. Narazili jsme tam nový
A druhá zlomená pružina, kterou jsme také vyměnili.

Napsali jsme mu že reklamace je vyřízená a on mi jen zavolal, pohrozil právníkama a sedm měsíců se A teď si vzpomněl ( už jsem to chtěl prodat) že tím že jsme mu to opravili jsme znemožnili si udělat znalecký posudek.

On bere totiž reklamaci jako zamítnutou - reklamaci jako soubor těch osmi nesmyslů a ty dvě závady.

Já to beru jako reklamaci uznanou na ty dvě závady, ale jak to napsat do protokolu že ty ostatní "závady " jsou nesmysl. Způsobené neúdržbou a tím že to ztratil.

---------- Příspěvek doplněn 21.09.2018 v 10:45 ----------

no sepsal jsem to tedy tak že:

závada 1) Prodávající neodpovídá za ztrátu odnímatelného dílu.
2) Prodávající neodpovídá za ztrátu odnímatelného dílu.
3) Závada byla odstraněna drobnou opravou , závada neznemožňovala používání zboží.
4) Prodávající neodpovídá za vady, které si způsobíte sami poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu za podmínky, že vás s těmito pokyny seznámil v předaném písemném návodu.
.
.
8) Prodávající neodpovídá za vady, které si způsobíte sami poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu za podmínky, že vás s těmito pokyny seznámil v předaném písemném návodu.
Po promazání kola dle návodu chrčení ustalo, jedná se tak o zanedbání základní údržby
.
reklamace byla uznána a vyřešena opravou.


No a vzhledem k tomu že si stěžuje že jsme mu to opravili a tak znemožnili mu udělat znalecký posudek. vysvětluji např tímto "Po promazání kola dle návodu chrčení ustalo, jedná se tak o zanedbání základní údržby."


Prostě bez toho abych to promazal (a tím i opravil), nejsem schopný zjistit kde je závada

No snad to bude stačit, tady ty právně byrokratický kecy tak nesnáším, stačí někde použít špatný slovo a já budu muset tomu ha.... vrátit platbu za zboží který během půl roku zlikvidoval.
V principu nechápu na co se ptáš a nebo zda nám jenom něco sděluješ. Na jeho kecy a právníka se vykašli a pokud jsi reklamaci vyřídil do 30 dnů a jsi schopen to prokázat, tak nic z jeho připomínek nekomentuj a pouze mu oznam, že reklamace byla vyřízena v zákonné lhůtě a pokud si to nevyzvedne tak jsi oprávněn mu účtovat úložné, které po sedmi měsících může být cca i 6000 Kč, což možná už překračuje cenu kola.

Jinak tu formulaci bych koncipoval jinak. Místo prodávající neodpovídá bych raději použil není kryto zárukou.
21.09.2018 12:15
3
Navic tusim ze po sesti mesicich je vec mozno prodat nahradit naklady skladovani a zbytek vratit kupujicimu.
21.09.2018 12:42
4
Původně odeslal Radek O.
Navic tusim ze po sesti mesicich je vec mozno prodat nahradit naklady skladovani a zbytek vratit kupujicimu.
To jen v případě pokud to bylo uvedeno v obchodních podmínkách. A to tehdá nebylo, sice mi to nedokáže, Ale co kdyby náhodou před 25měsíci po koupi zboží si je stáhl... a navíc nějak se mi to tímto způsobem nechce řešit. je to takovej divnej rapl, ještě se bude soudit že jsem to prodal za málo.

Dokonce jsem mu nabídl že to od něho vykoupím za běžnou cenu... spíš i trochu víc než jakou to má hodnotu. Nechce.

---------- Příspěvek doplněn 21.09.2018 v 12:47 ----------

Původně odeslal láďa1979
V principu nechápu na co se ptáš a nebo zda nám jenom něco sděluješ. Na jeho kecy a právníka se vykašli a pokud jsi reklamaci vyřídil do 30 dnů a jsi schopen to prokázat, tak nic z jeho připomínek nekomentuj a pouze mu oznam, že reklamace byla vyřízena v zákonné lhůtě a pokud si to nevyzvedne tak jsi oprávněn mu účtovat úložné, které po sedmi měsících může být cca i 6000 Kč, což možná už překračuje cenu kola.

Jinak tu formulaci bych koncipoval jinak. Místo prodávající neodpovídá bych raději použil není kryto zárukou.
DoTAZ TEDY ZNÍ . Když máme deset věcí které zákazník reklamuje na jednom výrobku, osm z nich jsou způsobeny jeho neservisováním, nebo tím že je ztratil a dvě jsou oprávněné, jak to napsat aby to bylo správně.

On si stěžuje že jsme mu zboží opravili, přesto že to nechtěl, a podle nějakého jeho poradce zboží opravit nesmíme, pokud je reklamace zamítnutá.

Ale na protokolu je že reklamace není zamítnutá, je uznaní ve dvou bodech.
Prostě nevím co s tím. Za patnáct let co dělám v obchodě jsem nic takového řešit nemusel.

---------- Příspěvek doplněn 21.09.2018 v 12:49 ----------

A takhle to formuluje přímí čoi
1. Z jakých důvodů může prodávající reklamaci zamítnout?
Pouze ze zákonem stanovených důvodů. Pokud prodávající nebo servis určený k opravě vaši reklamaci zamítne, je povinen toto své rozhodnutí zdůvodnit.

Důvodem okamžitého zamítnutí bude zjištění, že reklamujete u jiného podnikatele, než který vám zboží prodal a za jeho bezvadnost odpovídá.

Patří sem především vady, o nichž jste při uzavírání smlouvy věděli, byli na ně upozorněni prodávajícím a byla vám z tohoto důvodu poskytnuta sleva z kupní ceny.

Prodávající neodpovídá za vady, které si způsobíte sami poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu za podmínky, že vás s těmito pokyny seznámil v předaném písemném návodu.
21.09.2018 15:54
5
naučtovat 6 mesicu parkovani
21.09.2018 18:57
6
Navrhuji toho hňupa ukecat.

Začít něčím jako, že to byla neobvyklá situace a za to jak díky své genialitě přispěl ke zlepšení vašeho systému nabídnout něco malého, co udělá radost.

Zbytečně ztrácíte čas.
21.09.2018 19:53
7
Původně odeslal HC
Navrhuji toho hňupa ukecat.

Začít něčím jako, že to byla neobvyklá situace a za to jak díky své genialitě přispěl ke zlepšení vašeho systému nabídnout něco malého, co udělá radost.

Zbytečně ztrácíte čas.
přesně tak i kdyz to je ... tak slusne a on vymekne pod dávkou argumentu pořad je to zakazník a ten ma vzdy pravdu. resim to tak ze si odplivnu az zarohem
21.09.2018 21:46
8
Ale tady už nejde o nějaké ukecávání, tady jde pouze o volení správných slov v protokolu aby to bylo nenapadnutelné.

Vzhledem k tomu že si reklamaci nepřevzal jsem mu napsal že se s ním už nemám o čem bavit dokud reklamaci nepřevezme.
Nejspíš to rovnou poveze ke znalci a víte jak to je, koho chleba jíš toho píseň zpíváš a tak si jistě nějaký zádrb najde...
Právě proto jsem mu nabídl i ten odkup asi za polovinu kupní ceny, přesto že cena běžná se pohybuje mezi 1800 - 3000kč
Stále mele dokola své právnické rady.

No uvidíme co bude.
23.09.2018 20:11
9
Původně odeslal jakanas
Ale tady už nejde o nějaké ukecávání, tady jde pouze o volení správných slov v protokolu aby to bylo nenapadnutelné.

Vzhledem k tomu že si reklamaci nepřevzal jsem mu napsal že se s ním už nemám o čem bavit dokud reklamaci nepřevezme.
Nejspíš to rovnou poveze ke znalci a víte jak to je, koho chleba jíš toho píseň zpíváš a tak si jistě nějaký zádrb najde...
Právě proto jsem mu nabídl i ten odkup asi za polovinu kupní ceny, přesto že cena běžná se pohybuje mezi 1800 - 3000kč
Stále mele dokola své právnické rady.

No uvidíme co bude.
Pořád ti nerozumím co řešíš? Jaké volení slov, reklamační protokol snad máš několik měsíců ne?

To co jsi neuznal popiš jako nekryto zárukou, způsobeno zákazníkem, používání v rozporu s návodem.
To co jsi uznal je opraveno či vyměněno.

Nevím proč pořád píšeš o znalci, ten co napíšeš do reklamačního listu posuzovat nebude a jak píšeš, tak vše je opraveno nebo neuznáno, no leda by posuzoval ty ztracené díly, ale nevím co na nich najde když nejsou. Navíc pochybuji, že s tím půjde za znalcem, kdy jenom informační dopis stojí minimálně 1000 Kč a pořád mi není jasné co by měl posuzovat. Ale pokud chceš mít opravdu klid nech si posudek udělat sám.
24.09.2018 09:18
10
Tak bohužel je vidět že jsi nikdy s žádným znalcem nepracoval.
Ten samozřejmě do protokolu o který se potom může opírat soud dává i protokol a svoje připomínky k němu.
Také většina znalců to dělá tak že pokud vada na zboží je tak platí zákazník plnou cenu posudku, kterou potom požaduje proplatit po prodávajícím.
Pokud tam není tak si bere 10-15% . Např posudek na boty nás stál 1300Kč i s poštovným tam a zpět.

Vždycky jsme to dělávali tak že když byla reklamace částečně uznaná tak jsme to rozepsali po bodech
1) uznáno opraveno
2) neuznáno , mechanické poškození....


jenže z toho nevyplývá zda byla reklamace uznána nebo neuznána a dle právníka tohoto zákazníka pokud není reklamace uznána tak do zboží nesmíme zasahovat aby se mohl udělat znalecký posudek.
Jenže když neopravíme ty uznané části tak zase tím pádem nevyřídíme reklamaci.

Snažil jsem se volat na linku čoi o radu, ale místo slibovaného operátora je tam pouze automat který mi předčítá rady z jejich stránek.
24.09.2018 14:36
11
jeden kverulant z kvanta spokojených zákazníků vás přece nemůže rozhodit, zvlášť pokud se jedná o pouhých 3 tis Kč. Prostě mu vraťte plnou částku a zahojte se na zisku ostatního prodeje svých kvalitních výrobků.
25.09.2018 07:40
12
Původně odeslal cargopro
jeden kverulant z kvanta spokojených zákazníků vás přece nemůže rozhodit, zvlášť pokud se jedná o pouhých 3 tis Kč. Prostě mu vraťte plnou částku a zahojte se na zisku ostatního prodeje svých kvalitních výrobků.
No to snad nemyslíš vážně.
Nejde jen o 3000kč, jde o 8500kč. To je už částka kterou nejsem ochotný jen tak zahodit. Hlavně nechápu proč bych měl ustupovat nějakému pomatenému vykukovi.
A ano takový jeden mě rozhodit dokáže, jedeme 100% prozákaznicky, proto jsme ochotni opravit i to co si zákazník rozbije sám, nahradit díl který ztratil. Pouze v tomto případě se to bohužel obrací proti nám. Protože dle právníka nesmíme opravovat to co jsme neuznali jako závadu.
25.09.2018 14:00
13
Už jenom to, že pokládá za vadu, že něco ztratil, se mu všichni vysmějou. Tohle nemá řešení, tak bych to ani neřešil.
25.09.2018 14:34
14
Původně odeslal kolousek
Už jenom to, že pokládá za vadu, že něco ztratil, se mu všichni vysmějou. Tohle nemá řešení, tak bych to ani neřešil.
No to je taky otázka. My si tu představujeme situaci že mu jako něco omylem vypadlo z kapsy ale dovedu si představit situaci kdy někde za jízdy vypadly součástky/ krytky které měli na daném místě pevně držet a něco takového by za vadu bylo možné považovat.
25.09.2018 15:10
15
Chybějící části by musel nahlásit hned. Ještě je otázka, jestli je zboží normálně použivatelné. Pokud ano, tak nechápu o co mu jde. Ale na straně prodávajícího nevidím problém.
25.09.2018 20:50
16
Původně odeslal jakanas
Tak bohužel je vidět že jsi nikdy s žádným znalcem nepracoval.
Ten samozřejmě do protokolu o který se potom může opírat soud dává i protokol a svoje připomínky k němu.
Také většina znalců to dělá tak že pokud vada na zboží je tak platí zákazník plnou cenu posudku, kterou potom požaduje proplatit po prodávajícím.
Pokud tam není tak si bere 10-15% . Např posudek na boty nás stál 1300Kč i s poštovným tam a zpět.

Vždycky jsme to dělávali tak že když byla reklamace částečně uznaná tak jsme to rozepsali po bodech
1) uznáno opraveno
2) neuznáno , mechanické poškození....


jenže z toho nevyplývá zda byla reklamace uznána nebo neuznána a dle právníka tohoto zákazníka pokud není reklamace uznána tak do zboží nesmíme zasahovat aby se mohl udělat znalecký posudek.
Jenže když neopravíme ty uznané části tak zase tím pádem nevyřídíme reklamaci.

Snažil jsem se volat na linku čoi o radu, ale místo slibovaného operátora je tam pouze automat který mi předčítá rady z jejich stránek.
No začínáš mě docela bavit, ale nevím proč se do mě navážíš, když ti chci pomoci. Pokud máš znalce za 1300 za znalecký posudek na boty, myslím tím skutečně znalecký posudek a ne dopis dej mi prosím kontakt. Asi hloupě používáme TZU Brno a tam je ceník za posouzení dopisem 1000 Kč na textil a 2400 Kč na boty, plus poštovné. Znalecký posudek v násobcích dle způsobu posouzení a provedených zkoušek.

Jinak reklamaci jsi vyřídil a nezáleží na tom zda jsi po odborném posouzení vady uznal či neuznal. Pokud není zákazník spokojen se způsobem vyřízení reklamace či uznaných neuznaných vad, má se proti tomu odvolat a nebo použít mimosoudní řešení sporů, případně udělat posudek a soudit se. Zatím jsi tu z výhrad zákazníka nic konkrétního kromě vyhrožování právníkem zákazníka neuvedl. Odůvodnění, že neuznané vady způsobil zákazník v případě ztracených věcí či nedodržování návodu je dostatečné. U ztracených částí může znalec tak nanejvýš zkoumat, zda vada není to, že to vůbec vypadlo. To, že jsi něco opravil není nic co by bránilo posouzení znalcem. Na druhou stranu pokud tu opravdu hrozí soud měl by sis udělat sám znalecký posudek na vady a způsobu jejich odstranění, jelikož se během soudu už k výrobku asi nedostaneš aby sis udělal svůj posudek.
27.09.2018 00:05
17
Původně odeslal jakanas
No to snad nemyslíš vážně.
Nejde jen o 3000kč, jde o 8500kč. To je už částka kterou nejsem ochotný jen tak zahodit. Hlavně nechápu proč bych měl ustupovat nějakému pomatenému vykukovi.
A ano takový jeden mě rozhodit dokáže, jedeme 100% prozákaznicky, proto jsme ochotni opravit i to co si zákazník rozbije sám, nahradit díl který ztratil. Pouze v tomto případě se to bohužel obrací proti nám. Protože dle právníka nesmíme opravovat to co jsme neuznali jako závadu.
možná byste měl uvést o jaký konkrétní výrobek šlo a byli bychom více v obraze. Jestli z výrobku upadávají krytky nesvědčí to o nějaké kvalitě a chápu, že se ze zákazníka stává uhlavní nepřítel.
17.10.2018 09:08
18
Tak se do toho nakonec zapojila žena tohoto zákazníka, požádala mě zda ještě platí nabídka na odkup za slíbenou cenu a druhý den zákazníka poslala reklamaci převzít a rovnou prodat. Jsem strašně rád že aspoň ona pochopila že pro ně dělám mnohem víc než bych musel. Ale je to stres.
Ale plyne mi z toho jedno ponaučení, pokud budeme chtít zákazníkovi něco zdarma opravit, tak na to musíme mít písemné svolení.

---------- Příspěvek doplněn 17.10.2018 v 09:11 ----------

Původně odeslal cargopro
možná byste měl uvést o jaký konkrétní výrobek šlo a byli bychom více v obraze. Jestli z výrobku upadávají krytky nesvědčí to o nějaké kvalitě a chápu, že se ze zákazníka stává uhlavní nepřítel.
S kvalitou nemáme problém a krytky upadávají pouze těm co se ke zboží chovají jako prasata, ale těch je naštěstí pod jedno procento.
Podáváme 300ks zboží měsíčně a máme letos 12 reklamaci, takže zatím spokojenost.