Kvalitní e-mailing již od 0,01 Kč | Vyzkoušejte náš cool e-mailing | coolemailing.cz
Stránka 2 z 3 PrvníPrvní 123 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 31 až 60 z 63

GDPR - Heureka nám zastavila zasílání hodnocení

  1. Metaxa: Heuréka Ti hodnocení vypověděla nebo tím pohrozila? Jsem výrobcem internetových obchodů, provozovatelem a zároveň děláme i GDPR.

    V postupu heureky je hned několik problémů.

    Prvním je ten, že opatření opt-out dopadá hlavně na zákazníky, kteří si volby nevšimnou. A u těchto se nedá předpokládat, že jsou srozuměni s tím, že jejich údaje budou předány dále. Jde to proti principu transparentnosti.

    Druhý je ten, že pokud je Heuréka opravdu zpracovatel pak musí naprosto striktně poslouchat pokyny správce (tedy Vás) a konat pouze podle těchto pokynů. Jste si jisti, že tomu takto je? Není to náhodou heuréka, kdo si klade podmínky a určuje jakým způsobem budou data zpracovávána a jakým způsobem máte zajistit informovanost zákazníka? Pokud podmínky klade heuréka pak není zpracovatel, ale správce a to je potom zcela jiná pohádka. Přečtěte si blog heureky a řekněte, kdo určuje jak se má s OU zacházet? Jste to Vy jako provozovatel?


    Minulý týden sestavili naši právníci a právníci eGDPR partners žádost o posouzení na UOOU a čekáme na výsledek. Do doby rozhodnutí princip opt-out zcela jistě nenasadím.

    ---------- Příspěvek doplněn 16.05.2018 v 09:28 ----------

    Citace Původně odeslal HonzaD Zobrazit příspěvek
    My jsme problém zvaný Ověřeno zákazníky vyřešili jejím zrušením. Stejně to už nikdo nevyplňuje. Jediný korektní princip v tomto případě je opt-in. Toto se řešilo už před několika lety v Polsku a je tam na to soudní rozhodnutí.
    Nemáš odkaz na to rozhodnutí?

    ---------- Příspěvek doplněn 16.05.2018 v 09:30 ----------

    Citace Původně odeslal Michal Mojzis Zobrazit příspěvek
    To je mi jasné. Uvítal bych tedy větší tlak ze strany eshopů. A co na to APEK?
    Ono by stačilo, aby třeba Shoptet a další provozovatelé řekli, ne bude to opt-in.
    Když alespoň 80% eshopů půjde touto cestou, mělo by to Heureku přimět ke změně.
    Jenže to bude zase tak, že si to Heureka uhájí a eshopy sklopí hlavy..
    Některé z největších již Rockaway patří, takže tam si nastaví co chtějí oni.
    Docela by mě zajímalo co na to říká Shoptet. Za nás jako za WebCzech říkáme opt-in a tato funkce je již integrována. A Heuréka nám samozřejmě pohrozila :))

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. toto heureka odpověděla, když jsme jim napsali, že máme ten opt-in a měnit ho zatím nebudeme:

    děkuji za informaci, danému obchodu XYZ.cz jsem tedy tímto zakázala odesílání dotazníků spokojenosti, aby již nedocházelo ke kontrole průchodnosti dané služby. Služba Ověřeno zákazníky tedy byla tímto vypovězena, pokud si budete v budoucnu přát danou službu opět využívat, neváhejte nás kontaktovat.

    [QUOTE=skranc;1462928]Metaxa: Heuréka Ti hodnocení vypověděla nebo tím pohrozila? Jsem výrobcem internetových obchodů, provozovatelem a zároveň děláme i GDPR.

  4. [QUOTE=Metaxa;1463163]toto heureka odpověděla, když jsme jim napsali, že máme ten opt-in a měnit ho zatím nebudeme:

    děkuji za informaci, danému obchodu XYZ.cz jsem tedy tímto zakázala odesílání dotazníků spokojenosti, aby již nedocházelo ke kontrole průchodnosti dané služby. Služba Ověřeno zákazníky tedy byla tímto vypovězena, pokud si budete v budoucnu přát danou službu opět využívat, neváhejte nás kontaktovat.

    Citace Původně odeslal skranc Zobrazit příspěvek
    Metaxa: Heuréka Ti hodnocení vypověděla nebo tím pohrozila? Jsem výrobcem internetových obchodů, provozovatelem a zároveň děláme i GDPR.
    A byl Ti odebrán certifikát nebo k čemu konkrétně došlo.....sorry za blbou otázku, ale ono to z toho vyjádření není úplně patrné co všechno udělali.

    ---------- Příspěvek doplněn 18.05.2018 v 22:23 ----------

    Zpracovatel podle definice neurčuje způsob získání osobních údajů ani způsoby jejich nakládání. Toto určuje Správce. Zpracovatel zpracovává osobní údaje pouze dle pokynů správce. Články 28 a 29 GDPR.
    Takže pokud tedy já jako e-shop dostávám pokyny k tomu, jakým způsobem mám zajistit sběr dat, jakým způsobem a v jakém rozsahu je předat je heuréka.cz stále zpracovatelem? Podle této definice je zcela jistě Správcem.
    Neříkám tak ani tak. Vadí mě spíše direktiva ze strany heureky. Stanovisko UOOU k tomuto není a dokud nebude na světě pak si myslím, že vyžadovat striktně jedno řešení je minimálně na pováženou. Zejména proto, když si vlastně uvědomíme, o kterou skupinu se hraje:
    1) skupina, která se chce účastnit se zúčastní
    2) skupina, která se nechce účastnit se nezúčastní
    3) a pak je zde jediná skupina a to ta, která přehlédne nebo nepochopí to, že se musí aktivně odhlásit a bude žít v tom, že se k ničemu nepřihlásila. Vysvětlí mi někdo z heureky proč o tuto skupinu tak zarputile bojujeme? V čem rozhodne kvalitu nebo nekvalitu e-shopu? Proč zbytečně budeme zodpovídat dotazy na to….“já se nepřihlásil a přesto mi dotazník přišel“. Já vím, vyhrajeme to, vysvětlíme to, ale proč dělat u zákazníků negativní emoce, proč zbytečně čelit stížnostem na UOOU a muset je řešit?

    ---------- Příspěvek doplněn 18.05.2018 v 22:27 ----------

    Ještě jedna taková perlička. Audit, o kterém mluví heuréka jako o tom, který posvětil GDPR versus ověřeno zákazníky byl proveden v roce 2016 ještě před platností GDPR (minimálně tedy podle tiskové zprávy, na kterou odkazují).

  5. GDPR je platné od dubna 2016, finální text byl už myslím i o rok dříve, komise začala první verze připravovat v roce 2010. Právní analýza již mohla vzniknout v roce 2016.

    Pleteš si to s účinností, která je od 25.5.2018. Proto se i občas divím, že to všichni řeší až teď, ten text tady je 2 roky beze změny a schválený, řadu projektů už druhým rokem dodáváme pouze jako GDPR vyhovujících.

  6. Citace Původně odeslal TomášX Zobrazit příspěvek
    GDPR je platné od dubna 2016, finální text byl už myslím i o rok dříve, komise začala první verze připravovat v roce 2010. Právní analýza již mohla vzniknout v roce 2016.

    Pleteš si to s účinností, která je od 25.5.2018. Proto se i občas divím, že to všichni řeší až teď, ten text tady je 2 roky beze změny a schválený, řadu projektů už druhým rokem dodáváme pouze jako GDPR vyhovujících.
    No čekal jsem tak nějak, že daný audit chvíli probíhá. Máš však pravdu, že tvrdí, že se stihl celý za červen 2016. Nespletl jsem si platnost a účinnost spíš mě šlo o to, že daný audit nijak neprověřoval soulad s GDPR, ale soulad v průběhu prodeje heureky a podezření na zneužití v rámci dalších aktivit obchodní skupiny.
    https://www.heurekashopping.cz/resou...g-report-2.pdf

  7. díky, nekoukám na ty odkazy, jestli se celou dobu odvolávají na tohle, jsou to kašpaři, to nemá nic společného s GDPR a tím o co se vede diskuze a co píšou na svých stránkách.

    Doplnění pro ostatní, hashování emailových adres není dostatečné (ověřená informace z bankovního prostředí po diskuzích s ÚOOÚ a dalšími úřady). Vzhledem k obecné dostupnosti uniklých emailových adres je snadné si z nich udělat hashe a posléze zjistit nebo identifikovat konkrétní osoby. Řada hashovacích funkcí je vysoce nekonfliktních a tím dělají z hashe emailu unikátní a vystopovatelnou věc, musel by se použít hash s vysokou mírou konfliktu, crc16 může být možností, ale to zase neplní účel pro který to potřebují :). Solení hashe není také řešení vždy.

  8. Neříkám tak ani tak. Vadí mě spíše direktiva ze strany heureky. Stanovisko UOOU k tomuto není a dokud nebude na světě pak si myslím, že vyžadovat striktně jedno řešení je minimálně na pováženou. Zejména proto, když si vlastně uvědomíme, o kterou skupinu se hraje:
    1) skupina, která se chce účastnit se zúčastní
    2) skupina, která se nechce účastnit se nezúčastní
    3) a pak je zde jediná skupina a to ta, která přehlédne nebo nepochopí to, že se musí aktivně odhlásit a bude žít v tom, že se k ničemu nepřihlásila. Vysvětlí mi někdo z heureky proč o tuto skupinu tak zarputile bojujeme? V čem rozhodne kvalitu nebo nekvalitu e-shopu? Proč zbytečně budeme zodpovídat dotazy na to….“já se nepřihlásil a přesto mi dotazník přišel“. Já vím, vyhrajeme to, vysvětlíme to, ale proč dělat u zákazníků negativní emoce, proč zbytečně čelit stížnostem na UOOU a muset je řešit?
    Podle mého, je popsaná skupina 3, většina nakupujících. A většina myslím 90%. A troufám si říct, že nikdo z nich nevyplní aktivní souhlas. A to z důvodu, že ho to nezajímá nebo tomu nerozumí. Oni chtějí pouze nakoupit a jít si po svém.

  9. Citace Původně odeslal Kaptah Zobrazit příspěvek
    Podle mého, je popsaná skupina 3, většina nakupujících. A většina myslím 90%. A troufám si říct, že nikdo z nich nevyplní aktivní souhlas. A to z důvodu, že ho to nezajímá nebo tomu nerozumí. Oni chtějí pouze nakoupit a jít si po svém.
    To si nemyslím. Těch 90% bude součet skupiny 2 a 3. Já se bavím o těch, kteří prostě nevyjádří svoji vůli dobrovolným automatickým přihlášením nebo aktivním odhlášením. Ale prostě volbu nepochopí nebo přehlédnou. Já bych to osobně odhadl na 30% a otázka je, proč nám má o tyto zákazníky jít. Dotazník nám stejně pravděpodobně nevyplní a jen budou naštvaní.

  10. Myslím, že Heureka hraje o svoji budoucnost. Buď prosadí svůj názor o aktivním nesouhlasu a vyvázne, nebo....to % zákazníků, kteří nebudou aktivně suhlasit, bude velké. Možná to je odpověď na otázku, proč o to tolik bojuje.

  11. ano, jde jim o kejhák, dělají přesně to proti čemu jde GDPR. Buď se budou cukat a kličkovat nebo vymyslí jiný byznys model, zvolili tu první možnost. Část úspěchů Heuréky jsou právě komentáře a hodnocení, bez nich to je obyčejný katalog, kde by nešlo rozlišit spolehlivé a nespolehlivé prodejce. Pak je otázka co dělají s daty, které sbírají, mnohokrát sháněli zkušené analytiky a statistiky, mohou poměrně slušně předvídat zájem o nějaké zboží či hledat trendy, nevíte někdo jestli to nemají nějak zpeněžené a jestli nedělají nějakou aktivitu, kde toho využívají? Moc je sleduji a eshopy neprovozuji, jen občas konzultuji.

  12. Tak si eshopaři a výrobci pronájmu eshopů (Shoptet a spol.) prostě dejme na stránky opt-in souhlas a hotovo.
    My jej mít budeme a je mi úplně fuk co na to heureka.. jestli nám seberou OZ nebo ne. Jdeme v souladu s GDPR. Za náš byznys zodpovídáme mi, ne Heureka.
    Pokud si někde nakoupím a pošlou mi dotazník z jiné firmy (Heureky či jiné) bez mého aktivního svolení, budu naštvanej jako nikdy.... :-))
    A vsadil bych se, že na tohle bude čekat hodně lidí. To se určitě týká i newsletterů a pod. Bez aktivního souhlasu nás v tom může vykoupat kdokoliv.

  13. Máme jeden menší e-shop u e-shop rychle a tam maj udělaný taky opět-in. Tak snad i budou následovat další. Ale heureka o business nepřijde, produkty o e-shopů tam mít budou pořad z čehož maj prachy


    Citace Původně odeslal Michal Mojzis Zobrazit příspěvek
    Tak si eshopaři a výrobci pronájmu eshopů (Shoptet a spol.) prostě dejme na stránky opt-in souhlas a hotovo.
    My jej mít budeme a je mi úplně fuk co na to heureka.. jestli nám seberou OZ nebo ne. Jdeme v souladu s GDPR. Za náš byznys zodpovídáme mi, ne Heureka.
    Pokud si někde nakoupím a pošlou mi dotazník z jiné firmy (Heureky či jiné) bez mého aktivního svolení, budu naštvanej jako nikdy.... :-))
    A vsadil bych se, že na tohle bude čekat hodně lidí. To se určitě týká i newsletterů a pod. Bez aktivního souhlasu nás v tom může vykoupat kdokoliv.

  14. Já neříkám, že mají přijít o business... To určitě ne..:-) Já jen říkám, že dle mého opt-in je jediné správné řešení.

    P.S.: Mě stejně přijde to mudrování o heurece a že zná data eshopů takové o ničem.
    Používáte jako eshop třeba Zásilkovnu? Pak zde se vlastníci, podílníci a já nevím kdo ještě, také slušně zásobují vašimi daty a přitom mají své vlastní projekty. Znají váš eshop (co posíláte) a adresu kam to jde. Co víc si přát ... :-))




    Citace Původně odeslal Metaxa Zobrazit příspěvek
    Máme jeden menší e-shop u e-shop rychle a tam maj udělaný taky opět-in. Tak snad i budou následovat další. Ale heureka o business nepřijde, produkty o e-shopů tam mít budou pořad z čehož maj prachy

  15. S tím naprosto souhlasím. Přece nebudeme případně porušovat nařízení kvůli nějaké blokaci na Heurece. Je to fér k zákazníkovi, my jako eshopaři přece chceme, aby zákazníci u nás nakupovali rádi a ne aby na nás byli naštvaní, že se jim zasílají nějaké hodnocení, které ani nechtějí vyplňovat. Kdykoli jsme požadovali zrušení nějakého nelogického negativního hodnocení, vždy měli 150 připomínek. I bez GDPR jsme uvažovali, že z Heureky odejdeme.

    Citace Původně odeslal Michal Mojzis Zobrazit příspěvek
    Tak si eshopaři a výrobci pronájmu eshopů (Shoptet a spol.) prostě dejme na stránky opt-in souhlas a hotovo.
    My jej mít budeme a je mi úplně fuk co na to heureka.. jestli nám seberou OZ nebo ne. Jdeme v souladu s GDPR. Za náš byznys zodpovídáme mi, ne Heureka.

  16. ta Heureka a hodnocení je teda fakt v celém eshopu veledůležité , skoro to nejdůležitější. Já ty výzvy k hodnocení vždy přeposílám na UOOU, aby se pokochali nevyžádaným majlem.

  17. Citace Původně odeslal BBCUK Zobrazit příspěvek
    ta Heureka a hodnocení je teda fakt v celém eshopu veledůležité , skoro to nejdůležitější. Já ty výzvy k hodnocení vždy přeposílám na UOOU, aby se pokochali nevyžádaným majlem.
    Jenze uoou s tim problem nema...

  18. ale má, když mi nějaká heuréka pošle majl, abych cosi a kohosi hodnotil, je to pro mne nevyžádaná pošta a tu já přeposílám UOOU. Tam na UOOU jsou lační peněz a tak pošlou heuréce pokutu.

  19. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Jenze uoou s tim problem nema...
    Radku nereaguji na odpověď, kterou jsi posílal, ale zajímalo by mě, jak se k heuréce stavíte v notino. Zda ověřeno zákazníky používáte a případně zda volíte opt-in nebo opt-out

  20. Citace Původně odeslal BBCUK Zobrazit příspěvek
    ale má, když mi nějaká heuréka pošle majl, abych cosi a kohosi hodnotil, je to pro mne nevyžádaná pošta a tu já přeposílám UOOU. Tam na UOOU jsou lační peněz a tak pošlou heuréce pokutu.
    Mozna to na uoou poslete nicmene ten to odlozi jelikoz o spam nejde.

    ---------- Příspěvek doplněn 20.05.2018 v 20:54 ----------

    Citace Původně odeslal skranc Zobrazit příspěvek
    Radku nereaguji na odpověď, kterou jsi posílal, ale zajímalo by mě, jak se k heuréce stavíte v notino. Zda ověřeno zákazníky používáte a případně zda volíte opt-in nebo opt-out
    Oni vzdy tvrdi jak jim jejich postup zkonzuktoval uoou a ze je cisty. Ja tomu moc neverim. Nicmene kdyz nebude po jejich ma shop smulu. Otazkou je zda by heureka svou podminku zmenila kdyby uoou rekl ze je to spatne protoze data jsou to co ma hodnotu.

    Nicmene my na systemu co mame nyni nebudmee nic menit.

  21. Update: ÚOOÚ se prý nyní postupem Heureky zabývá a oficiální stanovisko k tomu vydá až příští týden. Viz článek: https://www.podnikatel.cz/clanky/heu...la-nuz-na-krk/

  22. Citace Původně odeslal ramix Zobrazit příspěvek
    Update: ÚOOÚ se prý nyní postupem Heureky zabývá a oficiální stanovisko k tomu vydá až příští týden. Viz článek: https://www.podnikatel.cz/clanky/heu...la-nuz-na-krk/
    jj taky jsme tam včera volali, jak že to vypadá s naším dotazem :))

    odpovědí nám bylo, že jsme se netázali jediní.

  23. Zamestnanci UOOU zatim jeste cekaji na predani penez. Officialni stanovisko se dozvime pristi tyden.

  24. Citace Původně odeslal Pavel Cibulka Zobrazit příspěvek
    Zamestnanci UOOU zatim jeste cekaji na predani penez. Officialni stanovisko se dozvime pristi tyden.
    To bych ani neřekl.....zákulisní informace hovoří jinak :))


  25. To má být to slibované vyjádření ÚOOÚ? https://www.uoou.cz/gdpr-a-nbsp-prim...keting/d-30715
    Nikde nevidím ani zmínku o Heuréce nebo že by řešila konkrétně ověřeno zákazníky... Že e-shop může sám rozesílat své reklamní maily svým zákazníkům, to už snad všichni vědí.

  26. Také mi přijde, že si Heureka vyložila vyjádření po svém. Tak trochu mi přijde, že se ani konkrétně vyjadřovat nechtějí.
    Pokud by došlo k nějakému právnímu sporu, aby byli v pohodě..:-) Prostě klasika.


    Citace Původně odeslal ramix Zobrazit příspěvek
    To má být to slibované vyjádření ÚOOÚ? https://www.uoou.cz/gdpr-a-nbsp-prim...keting/d-30715
    Nikde nevidím ani zmínku o Heuréce nebo že by řešila konkrétně ověřeno zákazníky... Že e-shop může sám rozesílat své reklamní maily svým zákazníkům, to už snad všichni vědí.

  27. Takze kdyz UOOU nemohl pro Heureku vydat kladne rozhodnuti, tak se domluvili, ze aspon nevyda zadne?

  28. dle meho urad nebude delat vyjadreni vuci jedne konkretni sluzbe, kdyz obdobnych je na trhu vicero. Nicmene je pravda, ze UOOU vubec neresil ten pripad, kdy dochazi k predani osobnich udaju treti strane, ktera je zpracovava a sama posila emaily byt s nafejkovanou hlavickou daneho eshopu. Uz koname, aby dali vyjadreni i pro tento obecny princip, jelikoz takovych sluzeb tretich stran je vicero.

  29. Takže Heuréka je stále na vodě. Naštěstí jsem jí vypnul abych měl klid, než bude první problém.

  30. mám na eshopu od 1.2.2017 opt-in verzi a za tu dobu 28,5% zákazníků zaškrtlo, že chtějí hodnotit na heurece...

    za tu dobu jsem měl několik kontrolních nákupů z heureky, naposledy 27.5.2018 a heureka se zatím neozvala.... tak nevím

Hostujeme u Server powered by TELE3