Automotive magazín Vehiklo Ventil + Facebook Vehiklo Ventil (8700 likes)
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Jaky typ reklamy zvolit pro prodej knih?

  1. Dobrý den,

    nedávno jsem zde na Webtrhu řešil, jak optimalizovat svůj e-shop s knihami. Zaznamenal totiž náhlý větší propad v objednávkách, přesto, že se nabídka rozšířila. Reklama mám jen na FB, nabízí se tedy, že je již okoukaná. Trochu jsem ji upravil, přidal novou, ale stále to není ono.

    Rád bych se zeptal, jakou formu reklamy, byste mi doporučili. Vím, že mi nikdo neřekne přesnou reklamu, ale jde mi spíš o typ.

    Uvažoval jsem o reklamě v metru (MHD), ale minimální částka tam pro objednání tam jdou do desítek tisíc, což je poměrně dost a nevím, zda by se to vyplatilo.

    Kdyby měl někdo nějaký obecný typ, budu rád.

    Díky

    Hezký den

    Petr


    P. S.: Jde o knihy, které odpovídají na zajímavé otázky z fyziky a biologie člověka poutavou formou. I když se mi nedaří lidi přesvědčit, tak nejsou určeny jen pro děti. Ale myslím, že je to zajímavé čtení i pro dospělé. Kdyby se někdo chtěl podívat, tak je najde na www.neucebnice.cz
    Naposledy upravil Peta8 : 15.05.2018 v 10:47

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Máš eshop, ne kamennou prodejnu, takže reklamy typu MHD nedávají smysl, když si lidí nenakoupí hned. Prostě dojedou domů a zapomenou. Takže takové reklamy jen na rozšíření povědomí o značce maximálně.

    Přemýšlej, kde všude online můžeš zastihnout svojí cílovku. Kromě Facebooku. Mě třeba napadají tematicky podobné weby ke konkrétním autorům nebo žánru. Třeba pro knížky o Game of Thrones bych propagoval přes banner na webu, který se o tu tematiku zajímá a má nějaký pěkný traffic. Takových případů, kdy má kniha seriálovou nebo filmovou adaptaci je přehršel. znám spoustu milovníků seriálů, kteří by si rádi koupili i knížku. Takže další cesta a nemusí být drahá.

    Podle mě ti nevydělá širší portfolio, ale to, jak se držíš s dobou, jestli nabízíš aktuální bestsellery, ale i staré a osvědčené klasiky. Problém je pak konkurovat velkým hráčům jako je třeba Martinus a dalším.

  4. Děkuji.

    Co se týká reklamy v metru, měl jsem ji před dvěma lety, ještě když šel libovolný počet tabulek. A i těch pár reklam (tuším, že to byly 3 tabulky)
    generovalo poměrně hodně zákazníků. Byla tam viditelná adresa www.neucebnice.cz, a ta je dobře zapamatovatelná, si myslím. A lidi se rádi podívali,
    protože chtěli vědět odpověď na otázky, které tam byly zobrazeny. Proto mě tato reklama pořád láká.

    Co se konkurence týká, tak moje knihy jsou poměrně unikátní.

    Spíš mě zaráží ten náhlý propad. I u osvědčených praktik, jako akce a slevy (které jinak vždy fungovaly).

    Každopádně díky za postřehy.

  5. Citace Původně odeslal Peta8 Zobrazit příspěvek
    Děkuji.

    Co se týká reklamy v metru, měl jsem ji před dvěma lety, ještě když šel libovolný počet tabulek. A i těch pár reklam (tuším, že to byly 3 tabulky)
    generovalo poměrně hodně zákazníků. Byla tam viditelná adresa www.neucebnice.cz, a ta je dobře zapamatovatelná, si myslím. A lidi se rádi podívali,
    protože chtěli vědět odpověď na otázky, které tam byly zobrazeny. Proto mě tato reklama pořád láká.

    Co se konkurence týká, tak moje knihy jsou poměrně unikátní.

    Spíš mě zaráží ten náhlý propad. I u osvědčených praktik, jako akce a slevy (které jinak vždy fungovaly).

    Každopádně díky za postřehy.
    Ta tematika eshopu mi trochu unikla. To lehce mění i situaci :-) Co zkusit propagaci na školách? Besedy s rodiči v rámci městských kulturních středisk? Výukové knihy a učebnice chce spíš tlačit přes děti a jejich rodiče, potažmo místa, kam pravidelně chodí. Což jsou právě školy, družiny a další.

  6. Díky. I to je možnost. Nicméně je zajímavé, že i na Tebe knihy působí jako knihy pro děti. Přitom bych řekl, že zajímavější by měly přijít spíše dospělým.

    Neumím si úplně sám sobě vysvětlit, čím to je, ale i moji zákazníci je kupují v drtivé většině pro své děti. A až pak mi občas přijde e-mail, že si je přečetli i oni.

    Zrovna včera mi psala paní, že knihu koupila svému vnukovi, ale že mu ji dá, až si ji přečte sama :-)

    Nicméně, ještě jednou díky...

    Petr

  7. Jestli chceš cílit na dospělé, tak asi zákazníci budou z řad lidí, který se neumí moc pohybovat na internetu nebo aspoň neumí dobře anglicky a nebo preferují informace z tištěných materiálů. Z toho se dalo vyvodit, že to mohou být čtenáři novin, časopisů. Takže co mířit tam? Zkoušel jsi už nějaký časopis? Možná Epocha, 100 + 1, ...

    EDIT: Je to jedno na koho cílíš, stejně nákup budou dělat dospělí. A jak píšeš, koupí to dětem, ale sami si to taky přečtou. Takže cílovka jsou dospělí-rodiče. Jak máš definované cílení na FB reklamy?

  8. Citace Původně odeslal Peta8 Zobrazit příspěvek
    Díky. I to je možnost. Nicméně je zajímavé, že i na Tebe knihy působí jako knihy pro děti. Přitom bych řekl, že zajímavější by měly přijít spíše dospělým.

    Neumím si úplně sám sobě vysvětlit, čím to je, ale i moji zákazníci je kupují v drtivé většině pro své děti. A až pak mi občas přijde e-mail, že si je přečetli i oni.

    Zrovna včera mi psala paní, že knihu koupila svému vnukovi, ale že mu ji dá, až si ji přečte sama :-)

    Nicméně, ještě jednou díky...

    Petr
    To je možná dané i tím, že mě takové otázky zajímaly jako malého, měl jsem desítky encyklopedií a byl jsem zvídavý a nejvíc jsem miloval právě ty knihy typu "1000 otázek 1000 odpovědí" :-)

  9. Nezkoušel, ale určitě si poznamenám a zkusím se poptat po inzerci.
    Na druhou stranu si ale uvědomuji, že dospělí si jen pro sebe knihu asi nekoupí, nebo jich bude velmi málo. Ať už z ješitnosti,
    nebo pohodlnosti od určitého věku. Na internetu lze mnoho odpovědí dohledat (teda spíše jen na tom anglickém), ale je to dost namáhavé.

    Díky

  10. Citace Původně odeslal Peta8 Zobrazit příspěvek
    Nezkoušel, ale určitě si poznamenám a zkusím se poptat po inzerci.
    Na druhou stranu si ale uvědomuji, že dospělí si jen pro sebe knihu asi nekoupí, nebo jich bude velmi málo. Ať už z ješitnosti,
    nebo pohodlnosti od určitého věku. Na internetu lze mnoho odpovědí dohledat (teda spíše jen na tom anglickém), ale je to dost namáhavé.

    Díky
    jak to myslite, ze si dospeli nekupuji knihy jen pro sebe?

  11. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    jak to myslite, ze si dospeli nekupuji knihy jen pro sebe?
    Že ty moje koupí spíše pro děti, a sami si je přečtou až sekundárně, tedy leckdy i primárně, když se jim dostane do ruky :-)

  12. Prarodič se mi čím dál tím víc zdá jako dobrá cílovka. Zkusil bych je oslovit přímo na FB. Darujte vnukovy poznání, probuďte jeho zvídavost, atd... Ale třeba už to děláš. Klidně bych zkusil takhle cílit specificky i na tety/neteře. Nechal bych si udělat pěkné grafické reklamy s dorým copy a nasadil je i do google adwords. Dá ti to spoustu prostoru pro experimentování a nebudeš střílet na slepo desítky tisíc.

  13. Citace Původně odeslal Fipa Zobrazit příspěvek
    Prarodič se mi čím dál tím víc zdá jako dobrá cílovka. Zkusil bych je oslovit přímo na FB. Darujte vnukovy poznání, probuďte jeho zvídavost, atd... Ale třeba už to děláš. Klidně bych zkusil takhle cílit specificky i na tety/neteře. Nechal bych si udělat pěkné grafické reklamy s dorým copy a nasadil je i do google adwords. Dá ti to spoustu prostoru pro experimentování a nebudeš střílet na slepo desítky tisíc.
    Já mám teď reklamu na FB docela obecnou, co se znění týká. V podstatě jen ukázky otázek spolu s obrázkem. Věkově cílím 40+.
    Taky jsem přidal nějaké zájmy této cílovky (příroda, přírodní vědy, ...), ale nevím, zda to není spíše na škodu.
    Otázka je, zda ten věk nezvýšit (kvůli vnoučatům), ale co bych asi zase přišel o rodiče puberťáků. To však zjistím zkoušením.

    Jdu ještě nějakou reklamu vymyslet.

    Google Adwords zkusím, i když mi to přidělá byrokracii, co se přehledu týká.

    Děkuji

  14. Já určitě nejsem odborník na FB reklamu, ale zkusil bych si ty okruhy definovat užší. Takže třeba rodiče 30-45, Prarodiče 50+, strýce 35+. Možná bych to i rozdělil podle pohlaví a cílil různé reklamy na muže a ženy. Prioritizoval bych větší města, kde bych očekával spíš důraz na vzdělání. Ale to budeš vědět ty líp, jaká je tvoje cílovka z předešlých objednávek.

    Díky tomu budeš moct lépe vyhodnocovat, jaké kampaně jsou úspěšnější a zvětšovat jim rozpočty.

  15. Citace Původně odeslal Fipa Zobrazit příspěvek
    Já určitě nejsem odborník na FB reklamu, ale zkusil bych si ty okruhy definovat užší. Takže třeba rodiče 30-45, Prarodiče 50+, strýce 35+. Možná bych to i rozdělil podle pohlaví a cílil různé reklamy na muže a ženy. Prioritizoval bych větší města, kde bych očekával spíš důraz na vzdělání. Ale to budeš vědět ty líp, jaká je tvoje cílovka z předešlých objednávek.

    Díky tomu budeš moct lépe vyhodnocovat, jaké kampaně jsou úspěšnější a zvětšovat jim rozpočty.
    Děkuji za užitečný příspěvek.

  16. Já být vámi zaměřím se právě na Facebook a klidně i lehce Instagram. Aktuálně dělám už několikátou knihu a knihám se na sociálních sítích velmi daří, pokud samozřejmě oslovujete správnou cílovou skupinu, správným způsobem. Navíc vy sám víte, kdo od vás kupuje, takže by neměl být problém si identifikovat cílovou skupinu. Je potřeba si s ní vyhrát a trochu ji rozčlenit. Minimálně podle pohlaví a věku. Samozřejmě bude dobré využít také data z FB pixelu a případně ještě pár dní např. emaily zákazníků.

  17. Zaměřím se ještě na ten Facebook. Vytvořil jsem zatím dvě "užší" reklamy a zkusím, jak zaberou.

    Všem děkuji za připomínky, náměty a rady.

    Hezký den :-)

    Petr

Hostujeme u Server powered by TELE3