IT-TechCZ s.r.o. | Cloud, VoIP ústředny, vývoj webů a informačních systémů, elektronických systémů, IT poradenství
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 34

Proč (ne) prodávat na Amazonu

  1. Dobrý den,

    dlouho jsem se rozmýšlel zda svou zkušenost s Amazonem zde popsat a nakonec jsem se rozhodl, že ano. Možná to bude trochu poučné i pro ostatní.

    Podnikám již téměř 20 let a za tu dobu máme mnoho zákazníků ať už koncových z internetového obchodu tak i různých koncových prodejců a úspěšně prodáváme i do některých řetězců jak v Čechách tak i v řadě další zemí (např. Maďarsko, Rumunsko, Německo atd.). Prodáváme drobné bytové doplňky. Vždy jsme se snažili jít svou cestou mít odlišné produkty od konkurence tak abychom soutěžili originalitou a ne cenou.

    Několikráte jsem sondoval prodej na Amazonu prostřednictvím FBA nebo přímého prodeje zákazníkům, ale vždy jsem si nakonec spočítal, že vynaložené výnosy nejsou adekvátní vynaloženému úsilí při prodeji jinými kanály.

    Začátkem loňského roku nás oslovil Amazon sám s tím ,že by chtěl prodávat naše produkty na německém Amazonu. S jejich Vendor managerem (česky nákupčím) , který nás oslovil s tím, že by rádi kupovali naše produkty přímo na sklad a prodávali je svým jménem zákazníkům. Trochu jsem váhal, ale nakonec si řekl , že to zkusíme. Podnikám téměř 20 let a tak první co jsem si chtěl ujasnit byly podmínky při dodání protože to je to nejdůležitější. Byl celkem vstřícný a domluvili jsme se na době doručení 3 týdny od objednávky s tím, že mohou objednávku poslat do kteréhokoliv skladu v DE,PL nebo CZ (tím bychom mohli slučovat objednávka) , minimální hodnotě objednávky ve výši 40EUR (dopravu bychom platili my), možnost vratky zboží pokud ho mají na skladě více než je potřeba (s tím, že bude vzájemně odsouhlaseno) s tím, že dopravu vráceného zboží zaplatí Amazon, minimální množství od 1 položky ve výši 10ks atd. Nemáme s těmito podmínkami problém (dodáváme i do řady dalších řetězců a jsme na ně připraveni) a cena byla propočítána tak abychom se vešli s naší marží do těchto podmínek při nějakém očekávaném obratu. Jelikož dodáváme i do Německých řetězců jsem schopen aspoň přibližně odhadnout čeho a kolik prodáme a co jsme schopni splnit a co nikoliv. Podmínky jsme si vzájemně odsouhlasili po emailu, s tím, že jsem si nechal potvrdit emailem, že nebudou účtovány další poplatky s vyjímkou příspěvku na reklamu, na marketing a za včasnou platbu do 2 týdnů. Od začátku po nás Vendor chtěl abychom zalistovali co nejvíce produktů, já se snažím býti opatrný a tak jsem vybral cca. 150 produktů , abychom nejdříve vše odzkoušeli. Podepsali jsme elektronicky takovou neurčitou smlouvu, ale budiž říkal jsem si podmínky máme domluveny písemně přes email.
    Zalistovali první produkty a čekali na první objednávku. Když přišla nevěřil jsem vlastním očím. Nic z toho co jsme si domluvili s nákupčím tak nesedělo. Místo 3 týdnů na dodání bylo najednou na dodání 4-5pracovních dní. Minimální množství od jedné položky neexistovalo. Kontaktoval jsem zpět nákupčího s tím ,že jsme měli domluveny jiné podmínky. On mi odpověděl, že doba dodání se změnila a nic s tím nemůže dělat. Minimální počet kusů od produktu opraví na dohodnuté množství což udělal.

    Takže jsme najednou začali dostávat objednávky s tím, že mají být dodávány místo tak jak bylo domluveno s termínem do 3 týdnů s dodacím termínem 4-5 pracovních dní (do DE,PL, CZ). Což samozřejmě úplně změní ekonomiku celého prodeje. S Vendoor managerem z Amazonu jsme se snažil samozřejmě celou věc řešit bohužel on neustále psal dobu doručení jsme změnili a nic s tím nemůžu dělat. Toto všechno se odehrálo někdy v srpnu září loňského roku. Napsal jsem tedy , že zvyšujeme ceny , jinak pro nás prodej nemá význam. Nejdříve na to nechtěl přistoupit nicméně po asi 3 týdnech kdy jsem stopnul objednávky nám ceny v systému zvýšil. Říkal jsem si když jsme tomu věnovali čas a úsilí zkusíme vydržet do Vánoc. Našli jsme dopravce, který nám v rozumné ceně zboží do DE , PL a CZ skladů dopravoval.

    Začali nám chodit předvánoční objednávky s výše uvedenou dobou doručení 4-5 pracovních dní. 98% objednávek jsme byli schopni vykrýt tak aby byly ve skladu opravdu včas. Jenže nastal další problém. V Amazonu je nebyli zhruba od začátku října schopni naskladňovat včas. Navíc tím, že máme produkty, které je potřeba precizně načíst a při naskladňování je počítat i naskladňovat opravdu precizně začali se nám množit hlášení nedostatků. Ve skladech Amazonu nebyli schopni naskenovat zboží , nebyli schopni jej přijmout ten stejný den jako bylo doručeno atd. Měli jsme třeba absurdní situaci kdy v jedné objednávek chybělo 20 % zboží a v druhé byl přijmut dvojnásobek toho co jsme zasílali. Za pozdní doručení nám okamžitě vystavili penále v nějakých % z hodnoty objednávky, rozdíl nám samozřejmě hned strhli z faktury. Z 10 doručených objednávek mělo tak 8 nějaký problém na straně Amazonu. Bombardoval jsem svého Vendoor managera ten zaujal postup mrtvého brouka a buď neodpovídal nebo nám psal ať problém řešíme z podporou. To jsme se snažili. Ke každé pokutě je možné doložit doklady, že vše bylo v pořádku. Ono to hezky vypadá , ale skutečnost je jiná. Když jsme doložili, že zboží přišlo včas tak nám doklad zamítli, s tím, že trackovací číslo s číslem objednávky zásilky není ten správný kód a nemohou vědět zda tracking není k jiné zásilce. Když bylo zase doručeno přes DHL (které má zjednodušený příjem zásilek) tak nám bylo řečeno , že nemáme žádný doklad protože DHL doručuje tzv. zjednodušeným doručením a my potřebujeme doklad s podpisem. Když byl rozdíl v dodávce tak nám jej rovnou zamítli. Došlo to tak daleko, že jsme každou zásilku fotografovali. Bohužel ani to nepomohlo a Amazon fotografie neuznal.

    Abych to shrnul 2 krát týdně jsme pokaždé dostávali cca. 10 objednávek na 10 různých míst každá v průměrné hodnotě cca. 40-80EUR. Z těchto 10 objednávek byl u cca. 8 nějaký problém, kterého řešení bylo vždy tak na 2 člověko hodiny dokládání dokladů (zjistit co konkrétně se stalo, oskenovat doklady, doložit podpisy na příjmu, napsat tzv. dispute (rozpor) a čekat až se někdo vyjádří. 90% bylo zamítnuto takže se kolečko opět opakovalo.

    Snažil jsem se celý problém řešit s mým Vendor managerem , ten zaujal pozici mrtvého brouka a přestal odpovídat na emaily. Pokud už odpověděl třeba na 5 urgenci napsal něco ve smyslu , že nemá čas a ať to řešíme s podporou. Na podpoře docházelo občas ke komickým situacím. Například mi volal pracovník podpory s tím, že se mnou naprosto souhlasí, ví , že mám pravdu a vidí, že zboží bylo doručeno včas. Bohužel však , že mají podporu v Kostarice nebo nějakém jiném státě a on s nimi nemůže komunikovat napřímo. Tudíž ať sepíši dispute(rozpor) a oni se mi k tomu vyjádří. Samozřejmě bylo 2 krát zamítnuto. Odpověď přišla vždy stejná strojová s nějakým podpisem. Problém byl i s tím, že na tyto rozpory bylo na reakci 3 dny(pak bylo uzavřeno a bylo nutné udělat nový ticket a řešit zase od začátku), jenže oni reagovali třeba po 2 týdnech. Takže jste najednou řešili třeba 20 různých rozporů a bylo nutné to neustále sledovat. Při reakci do 3 dnů byl zase problém s tím ,že si vyžádali nějaký další doklad a my museli nahánět naše dopravce aby nám doklad do 3 dní dali. Nebo otevřít další ticket a řešit vše znova zase s někým jiným.

    Celý proces doručení byl naprosto absurdní. Stalo se, že našeho dopravci v CZ nedali doručovací okno a nám dali pokutu za pozdní doručení. Argument Amazonu byl, že náš dopravce si měl zažádat o vykládkové okno v daném termínu a Amazon by jej přehodil na později. Když jsem pátral co a jak se stalo tak jsem zjistil, že dopravci dali vykládkové okno na předchozí zásilky až za 2 týdny od data , kdy jsme zasílali zásilku od nás. A dopravce si v systému nemohl zadat vykládkové okno, před tímto předchozím doručením. Samozřejmě podporu to v Amazonu vůbec nezajímalo.

    Abych to shrnul. Někdy v polovině listopadu jsem to vzdal. Z koncové ceny za zboží, kterou nám dlužil , když jsem stopnul objednávky nám rovnou Amazon nezaplatil asi 30% s tím, že jsem z nich asi 4 týdny dostával proč se tak stalo. Prý z důvodů kdyby byly nějaké problémy s naším zbožím. Celá věc měla pokračování. Začátkem ledna nám Amazon začal některé věci vracet. Nemám s tím problém protože zboží prodáme jinde a tuto službu nabízíme i jiným zákazníkům a máme ji započítánu v ceně (pokud ji někomu nabízíme). Nicméně začali jej vracet tak, že nám například poslali 20 balíků s jedním kusem produktu v hodnotě 4 EUR. A následně nám dorazila faktura za dopravu od nich k nám na každou jednotlivou zásilku. Již na začátku jsme se domluvili a mám to i písemně od mého Vendor managera , že dopravu si bude hradit Amazon.Občas něco přišlo rozbité, když jsme reklamovali bylo nám řečeno, že máme ve smlouvě že nám mohou vracet rozbité produkty. Přitom opět od nákupčího mám písemně , že tomu tak není a přispívali jsme určitým procentem (skontem) práve na rozbité produkty. Můj nákupčí na emaily samozřejmě vůbec nereaguje a řeším teď vše z podporou. Podpora po nás chce písemný doklad a email jim nestačí.

    Amazon je určitě velká příležitost, nicméně připravte se na to, že pokud si něco domluvíte tak to druhý den nemusí platit, strhne Vám nějaké nové poplatky o kterých vůbec nevíte (i když jste si předem odsouhlasili podmínky), Amazon se rozhodne a nezaplatí Vám za doručené zboží a Vy s tím neuděláte vůbec ale vůbec nic.

    Jak jsem psal již výše jsem zvyklý dodávat do řetězců a s většinou z nich máme férové vztahy založené na oboustranné spokojenosti, ale s něčím podobným jako u Amazonu jsem se dosud nesetkal. Pokud to shrnu tak, nikdy více prodej na Amazonu.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Máš prodávat švihadla.

  4. Citace Původně odeslal honziceks Zobrazit příspěvek
    Dobrý den,

    dlouho jsem se rozmýšlel zda svou zkušenost s Amazonem zde popsat a nakonec jsem se rozhodl, že ano. Možná to bude trochu poučné i pro ostatní.

    Podnikám již téměř 20 let a za tu dobu máme mnoho zákazníků ať už koncových z internetového obchodu tak i různých koncových prodejců a úspěšně prodáváme i do některých řetězců jak v Čechách tak i v řadě další zemí (např. Maďarsko, Rumunsko, Německo atd.). Prodáváme drobné bytové doplňky. Vždy jsme se snažili jít svou cestou mít odlišné produkty od konkurence tak abychom soutěžili originalitou a ne cenou.

    Několikráte jsem sondoval prodej na Amazonu prostřednictvím FBA nebo přímého prodeje zákazníkům, ale vždy jsem si nakonec spočítal, že vynaložené výnosy nejsou adekvátní vynaloženému úsilí při prodeji jinými kanály.

    Začátkem loňského roku nás oslovil Amazon sám s tím ,že by chtěl prodávat naše produkty na německém Amazonu. S jejich Vendor managerem (česky nákupčím) , který nás oslovil s tím, že by rádi kupovali naše produkty přímo na sklad a prodávali je svým jménem zákazníkům. Trochu jsem váhal, ale nakonec si řekl , že to zkusíme. Podnikám téměř 20 let a tak první co jsem si chtěl ujasnit byly podmínky při dodání protože to je to nejdůležitější. Byl celkem vstřícný a domluvili jsme se na době doručení 3 týdny od objednávky s tím, že mohou objednávku poslat do kteréhokoliv skladu v DE,PL nebo CZ (tím bychom mohli slučovat objednávka) , minimální hodnotě objednávky ve výši 40EUR (dopravu bychom platili my), možnost vratky zboží pokud ho mají na skladě více než je potřeba (s tím, že bude vzájemně odsouhlaseno) s tím, že dopravu vráceného zboží zaplatí Amazon, minimální množství od 1 položky ve výši 10ks atd. Nemáme s těmito podmínkami problém (dodáváme i do řady dalších řetězců a jsme na ně připraveni) a cena byla propočítána tak abychom se vešli s naší marží do těchto podmínek při nějakém očekávaném obratu. Jelikož dodáváme i do Německých řetězců jsem schopen aspoň přibližně odhadnout čeho a kolik prodáme a co jsme schopni splnit a co nikoliv. Podmínky jsme si vzájemně odsouhlasili po emailu, s tím, že jsem si nechal potvrdit emailem, že nebudou účtovány další poplatky s vyjímkou příspěvku na reklamu, na marketing a za včasnou platbu do 2 týdnů. Od začátku po nás Vendor chtěl abychom zalistovali co nejvíce produktů, já se snažím býti opatrný a tak jsem vybral cca. 150 produktů , abychom nejdříve vše odzkoušeli. Podepsali jsme elektronicky takovou neurčitou smlouvu, ale budiž říkal jsem si podmínky máme domluveny písemně přes email.
    Zalistovali první produkty a čekali na první objednávku. Když přišla nevěřil jsem vlastním očím. Nic z toho co jsme si domluvili s nákupčím tak nesedělo. Místo 3 týdnů na dodání bylo najednou na dodání 4-5pracovních dní. Minimální množství od jedné položky neexistovalo. Kontaktoval jsem zpět nákupčího s tím ,že jsme měli domluveny jiné podmínky. On mi odpověděl, že doba dodání se změnila a nic s tím nemůže dělat. Minimální počet kusů od produktu opraví na dohodnuté množství což udělal.

    Takže jsme najednou začali dostávat objednávky s tím, že mají být dodávány místo tak jak bylo domluveno s termínem do 3 týdnů s dodacím termínem 4-5 pracovních dní (do DE,PL, CZ). Což samozřejmě úplně změní ekonomiku celého prodeje. S Vendoor managerem z Amazonu jsme se snažil samozřejmě celou věc řešit bohužel on neustále psal dobu doručení jsme změnili a nic s tím nemůžu dělat. Toto všechno se odehrálo někdy v srpnu září loňského roku. Napsal jsem tedy , že zvyšujeme ceny , jinak pro nás prodej nemá význam. Nejdříve na to nechtěl přistoupit nicméně po asi 3 týdnech kdy jsem stopnul objednávky nám ceny v systému zvýšil. Říkal jsem si když jsme tomu věnovali čas a úsilí zkusíme vydržet do Vánoc. Našli jsme dopravce, který nám v rozumné ceně zboží do DE , PL a CZ skladů dopravoval.

    Začali nám chodit předvánoční objednávky s výše uvedenou dobou doručení 4-5 pracovních dní. 98% objednávek jsme byli schopni vykrýt tak aby byly ve skladu opravdu včas. Jenže nastal další problém. V Amazonu je nebyli zhruba od začátku října schopni naskladňovat včas. Navíc tím, že máme produkty, které je potřeba precizně načíst a při naskladňování je počítat i naskladňovat opravdu precizně začali se nám množit hlášení nedostatků. Ve skladech Amazonu nebyli schopni naskenovat zboží , nebyli schopni jej přijmout ten stejný den jako bylo doručeno atd. Měli jsme třeba absurdní situaci kdy v jedné objednávek chybělo 20 % zboží a v druhé byl přijmut dvojnásobek toho co jsme zasílali. Za pozdní doručení nám okamžitě vystavili penále v nějakých % z hodnoty objednávky, rozdíl nám samozřejmě hned strhli z faktury. Z 10 doručených objednávek mělo tak 8 nějaký problém na straně Amazonu. Bombardoval jsem svého Vendoor managera ten zaujal postup mrtvého brouka a buď neodpovídal nebo nám psal ať problém řešíme z podporou. To jsme se snažili. Ke každé pokutě je možné doložit doklady, že vše bylo v pořádku. Ono to hezky vypadá , ale skutečnost je jiná. Když jsme doložili, že zboží přišlo včas tak nám doklad zamítli, s tím, že trackovací číslo s číslem objednávky zásilky není ten správný kód a nemohou vědět zda tracking není k jiné zásilce. Když bylo zase doručeno přes DHL (které má zjednodušený příjem zásilek) tak nám bylo řečeno , že nemáme žádný doklad protože DHL doručuje tzv. zjednodušeným doručením a my potřebujeme doklad s podpisem. Když byl rozdíl v dodávce tak nám jej rovnou zamítli. Došlo to tak daleko, že jsme každou zásilku fotografovali. Bohužel ani to nepomohlo a Amazon fotografie neuznal.

    Abych to shrnul 2 krát týdně jsme pokaždé dostávali cca. 10 objednávek na 10 různých míst každá v průměrné hodnotě cca. 40-80EUR. Z těchto 10 objednávek byl u cca. 8 nějaký problém, kterého řešení bylo vždy tak na 2 člověko hodiny dokládání dokladů (zjistit co konkrétně se stalo, oskenovat doklady, doložit podpisy na příjmu, napsat tzv. dispute (rozpor) a čekat až se někdo vyjádří. 90% bylo zamítnuto takže se kolečko opět opakovalo.

    Snažil jsem se celý problém řešit s mým Vendor managerem , ten zaujal pozici mrtvého brouka a přestal odpovídat na emaily. Pokud už odpověděl třeba na 5 urgenci napsal něco ve smyslu , že nemá čas a ať to řešíme s podporou. Na podpoře docházelo občas ke komickým situacím. Například mi volal pracovník podpory s tím, že se mnou naprosto souhlasí, ví , že mám pravdu a vidí, že zboží bylo doručeno včas. Bohužel však , že mají podporu v Kostarice nebo nějakém jiném státě a on s nimi nemůže komunikovat napřímo. Tudíž ať sepíši dispute(rozpor) a oni se mi k tomu vyjádří. Samozřejmě bylo 2 krát zamítnuto. Odpověď přišla vždy stejná strojová s nějakým podpisem. Problém byl i s tím, že na tyto rozpory bylo na reakci 3 dny(pak bylo uzavřeno a bylo nutné udělat nový ticket a řešit zase od začátku), jenže oni reagovali třeba po 2 týdnech. Takže jste najednou řešili třeba 20 různých rozporů a bylo nutné to neustále sledovat. Při reakci do 3 dnů byl zase problém s tím ,že si vyžádali nějaký další doklad a my museli nahánět naše dopravce aby nám doklad do 3 dní dali. Nebo otevřít další ticket a řešit vše znova zase s někým jiným.

    Celý proces doručení byl naprosto absurdní. Stalo se, že našeho dopravci v CZ nedali doručovací okno a nám dali pokutu za pozdní doručení. Argument Amazonu byl, že náš dopravce si měl zažádat o vykládkové okno v daném termínu a Amazon by jej přehodil na později. Když jsem pátral co a jak se stalo tak jsem zjistil, že dopravci dali vykládkové okno na předchozí zásilky až za 2 týdny od data , kdy jsme zasílali zásilku od nás. A dopravce si v systému nemohl zadat vykládkové okno, před tímto předchozím doručením. Samozřejmě podporu to v Amazonu vůbec nezajímalo.

    Abych to shrnul. Někdy v polovině listopadu jsem to vzdal. Z koncové ceny za zboží, kterou nám dlužil , když jsem stopnul objednávky nám rovnou Amazon nezaplatil asi 30% s tím, že jsem z nich asi 4 týdny dostával proč se tak stalo. Prý z důvodů kdyby byly nějaké problémy s naším zbožím. Celá věc měla pokračování. Začátkem ledna nám Amazon začal některé věci vracet. Nemám s tím problém protože zboží prodáme jinde a tuto službu nabízíme i jiným zákazníkům a máme ji započítánu v ceně (pokud ji někomu nabízíme). Nicméně začali jej vracet tak, že nám například poslali 20 balíků s jedním kusem produktu v hodnotě 4 EUR. A následně nám dorazila faktura za dopravu od nich k nám na každou jednotlivou zásilku. Již na začátku jsme se domluvili a mám to i písemně od mého Vendor managera , že dopravu si bude hradit Amazon.Občas něco přišlo rozbité, když jsme reklamovali bylo nám řečeno, že máme ve smlouvě že nám mohou vracet rozbité produkty. Přitom opět od nákupčího mám písemně , že tomu tak není a přispívali jsme určitým procentem (skontem) práve na rozbité produkty. Můj nákupčí na emaily samozřejmě vůbec nereaguje a řeším teď vše z podporou. Podpora po nás chce písemný doklad a email jim nestačí.

    Amazon je určitě velká příležitost, nicméně připravte se na to, že pokud si něco domluvíte tak to druhý den nemusí platit, strhne Vám nějaké nové poplatky o kterých vůbec nevíte (i když jste si předem odsouhlasili podmínky), Amazon se rozhodne a nezaplatí Vám za doručené zboží a Vy s tím neuděláte vůbec ale vůbec nic.

    Jak jsem psal již výše jsem zvyklý dodávat do řetězců a s většinou z nich máme férové vztahy založené na oboustranné spokojenosti, ale s něčím podobným jako u Amazonu jsem se dosud nesetkal. Pokud to shrnu tak, nikdy více prodej na Amazonu.
    super článek, díky za něj, takhle nějak jsem očekával, že to (ne)funguje

  5. Smutné je, že takovéto nekalé "podnikání" dostalo Jeffa Bezose do čela nejbohatších lidí světa...

  6. Krásně sepsáno, při čtení jsem měl pocit, že někdo sepsal mojí zkušenost, sedí to i časově.

    Ještě bych doplnil, že mi přestali platit, vytvořili si "rezervu na budoucí pohledávky" a oproti tomu započítávají platby, opakovaně ji už navýšili.

    Když jsem četl dnešní email, za co všechno a v jaké výši si chtějí strhavat poplatky, tak jsem rád, že jsem s nimi začátkem ledna skončil. A to co mi dluží jsem už v duchu odepsal, to z nich asi nikdy už nedostanu.

    Za mě, přes vendor central už nikdy.

  7. Připomíná mi to jednání společnosti Mall.cz s koncovými zákazníky. Je to samozřejmě nestoudné, a i v takovém kolosu, jako je Amazon. Možná si myslí, že jim o jednoho zákazníka nejde. Nejde nebudete sami, takových budou stovky. Až se na ně vybodnete všichni dohromady, pocíti to. Kdysi jsme prodávali přes eBay (DE, CH, a další), problémy byly taky, i když ne takové, ale vyplácelo se. Když se přestalo vyplácet, stopli jsme to. Stejně to probíhalo i u různých dalších přeprodejců. Prostě vždycky chvíli něco fungovalo, pak už ne. Podnikatelské riziko je obrovské, lze ho podstupovat jen do té doby, dokud to nějak vychází, jakmile je to jinak, je třeba to utnout zavčas, i za cenu nějakých ztrát, protože ty by časem jinak byly větší a větší.

  8. Whow ... mě by vytekly nervy hned druhý týden. Jste dobrej a díky za článek ... poučné

  9. Koukám jednání stejné jak se zaměstnanci, tak dodavateli... Co na to pravník?

  10. Perfektní článek, díky za něj,

  11. Jedna pani povedali, tusim tu na webtrhu, ze mavali bordel na sklade, obcas nadhodnotili sklad a neskor uhradili aj chybajuce kusy.

  12. Amazon ani fungovat dobře nemůže. To pochopí každý, kdo se do Dobrovíze podívá. Jediný požadavek na zaměstance mají, aby tam trefil a i tak s tím mají někteří problém. Obrovská fluktuace...stovky lidí se tam vymění během týdne, krádeže...policie tam má služebnu, fanatický pronásledování lidí za kraviny....nedržení se zábradlí.
    Amazon je dobrý na přeprodej čínského odpadu s velkou marží, pokud je člověk výrobce něčeho unikátního, tak ho Amazon zlikviduje.

  13. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Amazon ani fungovat dobře nemůže. To pochopí každý, kdo se do Dobrovíze podívá. Jediný požadavek na zaměstance mají, aby tam trefil a i tak s tím mají někteří problém. Obrovská fluktuace...stovky lidí se tam vymění během týdne, krádeže...policie tam má služebnu, fanatický pronásledování lidí za kraviny....nedržení se zábradlí.
    Amazon je dobrý na přeprodej čínského odpadu s velkou marží, pokud je člověk výrobce něčeho unikátního, tak ho Amazon zlikviduje.
    Tak Amazon není jen o cetkách, prodává tam spousta velkých prodejců solidního zboží. To co ale on dělá, je prostě tvrdý kapitalismus na který nejsme v polosocialistický EU zvyklý. A není sám, já třeba sleduji pro inspiraci xy prodejců na Flippe (tam se prodávají weby) a koukám jeden z největších prodejců(obrat statisíce dolarů za krátkou dobu) z těch které sleduji má ban. Dle neg. feedbacku protistrany, který nejspíše vedl k banu si tak trochu zasloužil. A vůbec mu nepomohlo x tisích předchozích pozitivních feedbacku. A o tom to prostě je, tyto společnosti či řekněme platformy, jsou prostě tvrdé a chyby neodpouští. A proto jsou tam kde jsou a "civilizovaná" evropa zahnívá. A o tom to prostě je. Můj post není namířem proti Honziceks, kde evidetně selhal Vendor, ale to nic nemění na tom, že tyhle globalní platformy jsou prostě tvrdé. To ovšem neznamená že je nutné je paušálně odsuzovat jako to dělá Marat. Jejich způsob fungování je prostě nahony vzdálen naší mentalitě a to je i jeden z důvodů proč je tam úspěšných málo čechů. Prostě nejsme naladený na jejich flow fungování a mnohdy to ani nechceme příjmout.

  14. Citace Původně odeslal hardyhard Zobrazit příspěvek
    Tak Amazon není jen o cetkách, prodává tam spousta velkých prodejců solidního zboží. To co ale on dělá, je prostě tvrdý kapitalismus na který nejsme v polosocialistický EU zvyklý. A není sám, já třeba sleduji pro inspiraci xy prodejců na Flippe (tam se prodávají weby) a koukám jeden z největších prodejců(obrat statisíce dolarů za krátkou dobu) z těch které sleduji má ban. Dle neg. feedbacku protistrany, který nejspíše vedl k banu si tak trochu zasloužil. A vůbec mu nepomohlo x tisích předchozích pozitivních feedbacku. A o tom to prostě je, tyto společnosti či řekněme platformy, jsou prostě tvrdé a chyby neodpouští. A proto jsou tam kde jsou a "civilizovaná" evropa zahnívá. A o tom to prostě je. Můj post není namířem proti Honziceks, kde evidetně selhal Vendor, ale to nic nemění na tom, že tyhle globalní platformy jsou prostě tvrdé. To ovšem neznamená že je nutné je paušálně odsuzovat jako to dělá Marat. Jejich způsob fungování je prostě nahony vzdálen naší mentalitě a to je i jeden z důvodů proč je tam úspěšných málo čechů. Prostě nejsme naladený na jejich flow fungování a mnohdy to ani nechceme příjmout.
    Tvrdos a raznost je jedna vec a lzive chovani je vec druha a pokud je to dle vas ten spravny tvrdy kapitalismus, tak jsem rad, ze jsme v te polosocialisticke EU.

  15. hardyhard: Dle toho co psal honziceks mi z toho vyšlo že amazon nedodržuje co bylo dohodnuto. Tvrdým kapitalizmem myslíš tedy ignorování dohod, nebo něco jiného?

  16. Nechci, aby to došlo až do toho stádia, že budeme jako prodejci na Amazonu závislý, protože to bude primární prodejní kanál. My tady remcáme a nadáváme na Heureku, ale ty jejich manýry jsou proti tomu co vyvádí Amazon prd. Já doufám, že bude pro všechny takové kolosy těžké tady něco vymyslet a že se jim to nebude vyplácet ...

  17. Amazon je prostě těžký

  18. Doufám, že se na TV obrazovce ukáže někdo kdo řekne, že je potřeba podporovat tyto firmy.

  19. hardyhard: S tvrdým kapitalismem nemáme problém, jak jsem psal výše dodáváme do řetězců, každý na ně nadává z hlediska podmínek, ale já si celkem nestěžuji. V České republice například děláme se třemi velkými mezinárodními řetězci a se všemi máme výbornou spolupráci , vzájemně si vycházíme vstříc a i díky tomu, že jsme ověřený dodavatel tak nás doporučili do dalších zemí EU. Prostě co si dohodneme podle toho fungujeme a podle toho mají i nákupní ceny. Pokud dodáme něco rozbitého , pozdě, špatně olepené apod. platíme penále. Já to chápu každý máme nějaké podmínky, nicméně víme o tom předem a podmínky máme na to nastaveny. Nicméně vše bylo dopředu domluveno a podle toho byla nastavena cena a dodací podmínky a dlouhodobě fungujeme.

    Nicméně případ naší spolupráce s Amazonem nemá s tvrdým kapitalismem nic společného. Pokud si na začátku něco domluvím a po první objednávce je vše jinak a protistrana Vám na to napíše, prostě jsme změnili podmínky tak to za férové jednání tedy nepovažuji. Je to stejné jako kdybyste nastoupil do práce , slíbili Vám plat , auto atd a po nástupu jste zjistil že plat je poloviční a auto je vlastně MHD.

    ---------- Příspěvek doplněn 21.03.2018 v 12:13 ----------

    Ještě bych dodal jednu věc.
    Nechtěl jsem si stěžovat nebo něco podobného, nemám to ve zvyku. Nejsem moc zvyklý psát někde po fórech a v podstatě na to ani nemám čas.

    Spíše jsem chtěl upozornit na problém který může potkat kohokoliv kdo bude chtít s Amazonem spolupracovat.

  20. Citace Původně odeslal honziceks Zobrazit příspěvek
    hardyhard: S tvrdým kapitalismem nemáme problém, jak jsem psal výše dodáváme do řetězců, každý na ně nadává z hlediska podmínek, ale já si celkem nestěžuji. V České republice například děláme se třemi velkými mezinárodními řetězci a se všemi máme výbornou spolupráci , vzájemně si vycházíme vstříc a i díky tomu, že jsme ověřený dodavatel tak nás doporučili do dalších zemí EU. Prostě co si dohodneme podle toho fungujeme a podle toho mají i nákupní ceny. Pokud dodáme něco rozbitého , pozdě, špatně olepené apod. platíme penále. Já to chápu každý máme nějaké podmínky, nicméně víme o tom předem a podmínky máme na to nastaveny. Nicméně vše bylo dopředu domluveno a podle toho byla nastavena cena a dodací podmínky a dlouhodobě fungujeme.

    Nicméně případ naší spolupráce s Amazonem nemá s tvrdým kapitalismem nic společného. Pokud si na začátku něco domluvím a po první objednávce je vše jinak a protistrana Vám na to napíše, prostě jsme změnili podmínky tak to za férové jednání tedy nepovažuji. Je to stejné jako kdybyste nastoupil do práce , slíbili Vám plat , auto atd a po nástupu jste zjistil že plat je poloviční a auto je vlastně MHD.

    ---------- Příspěvek doplněn 21.03.2018 v 12:13 ----------

    Ještě bych dodal jednu věc.
    Nechtěl jsem si stěžovat nebo něco podobného, nemám to ve zvyku. Nejsem moc zvyklý psát někde po fórech a v podstatě na to ani nemám čas.

    Spíše jsem chtěl upozornit na problém který může potkat kohokoliv kdo bude chtít s Amazonem spolupracovat.
    To co přesně popisuješ, je prostě systém co máme tu, potažmo v evropě. Jsme zvyklí že tu máme víceméně rovné vztahy a co si dohodnem podle toho jedem. Ale to na těhle marketplace prostě neplatí. Dělá to amazon, dělá to eBay a dělají to ostatní globální hráči. Oni jednají z pozice síly. Amazon to nastaví tak, že on vždy pravdu, zákazníci mají vždy pravdu a podmínky se kdykoliv mohou měnit. A tak to prostě je a člověk pokud tam chce prodávat musí to akceptovat. Kupříkladu já jsem měl na ebay draze naprogramovaný na zakázku systém na generování dynamického obsahu v inzerátu pro zvýšení prodejnosti. A též když jsem se ptal na supportu před mou investicí do upgrade, zda budou nadcházející rok něco měnit bylo mi řečeno že ne, mám být v klidu a prodávat jako vždy. A týden po tom, přišlo oznámení že budou dynamický obsah zakazovat. A support? Jen lakonicky že se rozhodli pro změnu a tak to prostě bude.

    Ale i tak přesto si myslím, že tyto platformy jsou obrovskou příležitostí. Člověk se musí jen oprostit od toho jak funguje tu.

  21. Citace Původně odeslal hardyhard Zobrazit příspěvek
    Tak Amazon není jen o cetkách, prodává tam spousta velkých prodejců solidního zboží. To co ale on dělá, je prostě tvrdý kapitalismus na který nejsme v polosocialistický EU zvyklý. A není sám, já třeba sleduji pro inspiraci xy prodejců na Flippe (tam se prodávají weby) a koukám jeden z největších prodejců(obrat statisíce dolarů za krátkou dobu) z těch které sleduji má ban. Dle neg. feedbacku protistrany, který nejspíše vedl k banu si tak trochu zasloužil. A vůbec mu nepomohlo x tisích předchozích pozitivních feedbacku. A o tom to prostě je, tyto společnosti či řekněme platformy, jsou prostě tvrdé a chyby neodpouští. A proto jsou tam kde jsou a "civilizovaná" evropa zahnívá. A o tom to prostě je. Můj post není namířem proti Honziceks, kde evidetně selhal Vendor, ale to nic nemění na tom, že tyhle globalní platformy jsou prostě tvrdé. To ovšem neznamená že je nutné je paušálně odsuzovat jako to dělá Marat. Jejich způsob fungování je prostě nahony vzdálen naší mentalitě a to je i jeden z důvodů proč je tam úspěšných málo čechů. Prostě nejsme naladený na jejich flow fungování a mnohdy to ani nechceme příjmout.
    Zajímavé, že ten "tvrdý kapitalismus" provozuje Amazon pouze mimo území USA. Protože tam mu za takové chování hrozí žaloby na miliony dolarů o tvrdém dohledu státní správy nemluvě. To jenom ve východní Evropě může lidi kopat do prdele a nic mu za to nehrozí a politici mu do té prdele sami lezou.
    A jedinný obchodní model Amazonu spatřuji v cenové válce, proto byl takovou dobu prodělečný. Kterýkoliv eshop má lepší dodací podmínky než Amazon.

    Navíc podnikání na Amazonu není podnikání, ale loterie. V každém okamžiku můžete dostat ban na základě jakéhokoliv důvodu, který vám ani nejsou povinni sdělit. Jako prodejce jste tam onuce, nula, nic. Zákazník jdoucí po ceně, což je ta nejhorší sorta lidí, je tam king a bůh.

  22. Hardyhard: Nevím jestli to někde zapadlo, ale já neprodával na Marketplace. To jsem právě už na začátku zavrhnul, protože jsem se právě kvůli zkušenostem okolo nechtěl zabývat doručením k jednotlivým zákazníkům. Já dodával Amazonu jako firmě ať si pak dělá se zbožím co chce. Přesně jasně předem domluveno co , jak, za kolik a kdy. Stejně jako jakémukoliv jinému zákazníkovi.

  23. Tohle mě připomnělo Piráty ze Sillicon Valley - https://www.youtube.com/watch?v=QrPU5_lBWX4

    Bill Gates: Víš jak přežiješ?
    BG: Lidi tě musí potřebovat!

  24. Ještě malé doplnění k tomu, jak fanguje vrácení zboží dle Amazonu. Z každé faktury vidíte 90% (to si většinou člověk spočítá a kalkuluje s tím, těch 10% dělá skonto, příspěvek na marketing a na reklamace). Málokdo si však uvědomí, že pokud vám vrátí zboží (teď je jedno z jakého důvodu), tak vedle toho, že vám naúčtují dopravné, tak hodnota vraceneho zboží je 100%, zpětně už nic nevrací. Takže pro obchodníka to dělá ztrátu 10% hodnoty zboží + dopravné, plus další - zboží od nich není prakticky zabalené, vrací se poškozené, jednou mi přišel i prázdný obal...

  25. Děkuji, že jste si dal čas a sepsal svou zkušenost. Dobré rady na co si dávat pozot

  26. někdo v Brně byl prozřetelný a takového zaměstnavatele který si na Černovických terasách uzurpoval nezákoně pozemek ihned vyfakoval. Tak šli do Prahy a vyloženě se jim tam daří jak slyším.

  27. Je potřeba rozlyšovat, jaký program pro prodej na Amazonu využíváte. Existují totiž dva, Vendor Central a Selling on Amazon. Zkušenost uvedená výše popisuje to, jak to bohužel často funguje pokud firma využívá Vendor Central. Tam je Amazon pánem a je velmi obtížné se s ním na něčem domluvit. Firmy do toho často jdou s vidinou toho, že si zajistí dobrý příjem bez práce a starostí. Opak je však pravdou.

    V drtivé většině případů je mnohem lepší prodávat si na Amazonu sám a to prostřednictvím programu Selling on Amazon. Dnes už existují firmy, jako například Globalio, které se vám prakticky o vše postarají a nakonec prodáváte s vyšší marží a dle svého.

    Můj komentář však není univerzální pravdou, ale je potřeba to vždy zhodnotit individuálně. Než se do prodeje na Amazonu pustíte, tak se nám můžete ozvat a rádi vám poradíme. Více o našich službách najdete na webu:https://globalio.cz/

  28. Tomaš Ch.
    Pokud si přečtete můj úvodní příspěvek tak to tam máte napsané, že přímý prodej i FBA jsme zavrhli.

    Co se týká těch firem co píšete, trochu mi přijde , že jsou to obchodníci s teplou vodou. Měl jsem tu na návštěvě u nás v minulosti dva (z poměrně známých firem) a oba mne překvapili tím , že v podstatě nic moc o Amazonu nevěděli. Měli hezkou prezentaci , spoustu grafů co šly nahoru, ale v podstatě když jsem se ptal konkrétně tak jsem nedostal odpověď. Větsinou si každý na web dá kolik se může vydělat, jaká je Amazon příležitost, ale ve finále téměř nic o obchodování neví. Respektive pokud jsem jim položil dotazy tak nevěděli odpověď a šlo jim hlavně o to mi dát rady na věcí, na které jsem už znal odpověď. Ale například jak zajistit synchronizaci s naším skladem, jak zajistit označování objednávek podle příznaků, jakým způsobem zajistit automatické přenesení objednávek do našeho systému při tisíci položek apod. to nikdo z nich neví. Pokud je člověk aspoň trochu znalý anglického jazyka tak si většinu věcí je schopen udělat bez problémů sám. A ty těžší na které by potřeboval odpověď ty většinou s podobnou firmou nevyřeší. Při pár produktech si každý může naskladnit zboží sám, dostat produkt dopředu taktéž není zas až takový problém pokud si s tím dá člověk práce. Ale synchronizace tisíců položek, to je opravdu problém a je potřeba jej řešit. A to povětšinou tyto firmy neumí, resp. jejich rady jsou většinou k ničemu.

    Toť má zkušenost.

  29. Já bych globalio úplně nezavrhoval, jen jsou prostě zaměřený na jiný druh prodejců než jsi ty. Je to krásně vidět i na tom jejich obchodním případu co mají na webu. Evidetně začínají a tak prostě jejich hlavní doménou budou živnostníci s pár produkty (to není hejt). Samozřejmě smyslem jejich postu (který je vůdči threadu v podstatě úplně mimo) byl link, ale holt každý nějak začíná a tak to chce trochu shovívavosti :-). Tak či onak, ty potřebuješ trochu jiné know how a obávám se že tu možná ani nikdo není kdo má zkušenosti s prodejem až tisíce druhů produktů a zas chápu že na to nemůžeš živit dedikovaného člověka.

  30. Poučný článek díky

  31. Mirek Novotný: Určitě souhlasím pro malého živnostníka neznalého věci mohou být přínosem. Nicméně tak jako ke spoustě dalších nabídek je potřeba mít trochu odstup a vše pečlivě zvážit hlavně s ohledem na efektivitu. Zkrátka a dobře tak aby konečný zisk nešel firmě která Vám radí.

    Ještě takové pokračování k mé story k Amazonu. Dodávky přímo jako Vendor jsem stopnul(jak píši i výše), nicméně podařilo se nám navázat spolupráci úplně jiným způsobem. Oslovil nás jeden jejich zaměstnanec (znal jsem ho již v minulosti kdy jsme spolu spolupracovali) s tím, že by rád dodával naše zboží (on jako Vendor) s tím, že by se o vše postaral (fakturace, dodávky, plnění objednávek) za určité procento. Začali jsme tímto způsobem opět dodávat v průběhu srpna s tím, že fakturujeme české firmě a ne Amazonu. Jak jsem psal výše Amazon napřímo nikdy více. Zatím jsme na začátku, než se nasčítají prodeje a než se vše rozeběhne jak má tak to bude půl roku rok trvat. Nicméně už po 2 měsících máme velice zajímavé výsledky a obraty. Ale hlavně nám odpadla starost s řešením jakýchkoliv nedostatků. Každý den pošlou objednávky a my je jen vyskladníme jednou či dvakrát týdně, pošleme do skladu v CZ a vše je vyřízeno. Nemusíme řešit vratky, pozdní dodání zkrátka nic z toho o čem píši výše. Sice dostaneme méně peněz, ale na druhou stranu nemusí pořád někdo něco řešit. On si to pohláídá a vyřeší. Taková win win situace.
    Naposledy upravil honziceks : 03.10.2018 v 16:13

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3