Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 31

Trend v prodeji elektromobilu - má budoucnost?

  1. Ahoj,
    chtel bych slyset vas nazor ohledne prodeje elektromobilu.

    Ma budoucnost elektromobil? Jsou lidi ochotni investovat do elektromobilu? Koupili byste sami sobe takove auto?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Jasnenka nabízí: Kvalitní SEO práce za rozumné peníze
    SoukromyInvestor poptává: Vložím až 5.000.000 Kč
    Honzaznas poptává: Úprava šablony wix.com
  3. Za rok 2016 stoupla registrace elektromobilů meziročně o cca 50%. Očekávat se dá další nárůst. Je zde patrný rostoucí trend. https://www.ekovozy.cz/elektro.html

  4. Určitě to budoucnost má a za 30 let to bude mít většina lidí. Ale zatím je to v plenkách.

  5. Měl jsem toyotu hybrid a dobré :-) mohu doporučit

  6. nemá, pro masivní rozšíření nebude nikdy vhodná infrastruktura... takové sídliště plné zásuvek a večer všichni přijedou a nabíjí... to by jistě přenosová soustava vydržela :-)

  7. Citace Původně odeslal badliner Zobrazit příspěvek
    nemá, pro masivní rozšíření nebude nikdy vhodná infrastruktura... takové sídliště plné zásuvek a večer všichni přijedou a nabíjí... to by jistě přenosová soustava vydržela :-)
    nato ako sa v dnesnej dobre vsetko rychlo meni by som nehovoril ze nikdy ... :)

  8. ta infrastruktura problem rozhodne je a bude... otazka je jestli resitelnej nebo ne :) osobne jsem porad pro vodikova auta... to ej porad elektromobil, ale nevozi ssebou baterku, nybrz si energii vyrabi z vodiku... ma to strasne moc vyhod a jen malo nevyhod... Lepsi enz planetu zatezovat megatunama sracek z vyroby baterek...

  9. Zajimalo by mne, zda byste se pustili do byznysu s el. auty. Jako prodej a podobne.

    ---------- Příspěvek doplněn 26.05.2017 v 20:33 ----------

    Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    ta infrastruktura problem rozhodne je a bude... otazka je jestli resitelnej nebo ne :) osobne jsem porad pro vodikova auta... to ej porad elektromobil, ale nevozi ssebou baterku, nybrz si energii vyrabi z vodiku... ma to strasne moc vyhod a jen malo nevyhod... Lepsi enz planetu zatezovat megatunama sracek z vyroby baterek...
    Vodik je urcite zajimavy a mene zatezujici pro prirodu. Nicmene je to tak ci jinak nevyhodne, moc energii na vyrobu, a enormni spotreba pitne vody :)

  10. vsechno ma svoje nevyhody... ale ja v tech baterkach zatim vidim jen obrovskou mistni zatez v miste tezby a vyroby... Spotreba vody neni problem, mame oceany... Benzin a nafta budou nahrazeny, to ej jistota... a ja zrovna doufam ze nejak lepe nez to ted vypada, bud se vyvine nejaka lepsi technologie akumulatoru nebos e radsi pouzije celkove cistci vodik... s tim co amme ted bychom tu planetu zdevastovali jeste vic nez tezkou ropy... to pro me neni moc hezkej vyhled


  11. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    vsechno ma svoje nevyhody... ale ja v tech baterkach zatim vidim jen obrovskou mistni zatez v miste tezby a vyroby... Spotreba vody neni problem, mame oceany... Benzin a nafta budou nahrazeny, to ej jistota... a ja zrovna doufam ze nejak lepe nez to ted vypada, bud se vyvine nejaka lepsi technologie akumulatoru nebos e radsi pouzije celkove cistci vodik... s tim co amme ted bychom tu planetu zdevastovali jeste vic nez tezkou ropy... to pro me neni moc hezkej vyhled
    Jako že z výroby palivových článků žádný odpad není? A to nemluvím o vysoké spotřebě drahých kovů.

    Nebo chceš drahý vodík s vysokou teplotou hoření spalovat v motoru s účinností 35%???

  12. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Ma budoucnost elektromobil?
    Určitě ano.


    Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Jsou lidi ochotni investovat do elektromobilu?
    Určitě ano.


    Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Koupili byste sami sobe takove auto?
    Zatím určitě ne. Je to moc nová technologie přeplněná elektronikou a vše jde velmi dopředu - takže za pár let může být problematické se zbavit ojetiny. Elektronika odejde, displeje budou nečitelné a baterie budou mít ve srovnání s "novější generací" mizernou životnost a dojezd.

  13. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Jako že z výroby palivových článků žádný odpad není? A to nemluvím o vysoké spotřebě drahých kovů.

    Nebo chceš drahý vodík s vysokou teplotou hoření spalovat v motoru s účinností 35%???
    nejdriv si o te technologii prosim neco precti, pak se o tom muzeme dale bavit... treba o tom, ze palivove clanky nejsou ani zdaeka tak ekologicky narocne na vyrobu... ja nestojim na zadne strane, neobhajuji zrejme ani jedno...Samozrejme cena vodiku je porad problem, ale to byla cena baterii taky... baterie jsou velka zatez, na tom si trvam... co mi vadi je, ze se opet uprednostnuje cenovka pred cimkoliv jinym...
    Naposledy upravil Aleš Jiříček : 26.05.2017 v 23:11

  14. Aleš: Připouštím, že poslední výkřiky módy v palivových článcích nesleduji, takže cenové srovnání nemám. Vím, že mají problémy s vysokou provozní teplotou a poklesem výkonu, kvůli nečistotám v plynu.


    Nicméně si myslím, že elektroauto bude ve výsledku provozně drahé. Když pominu vstupy, jako baterie a výkonné elektromotory, tak jakmile si elektro pořídí třeba 10% majitelů domů, tak stát bude chtít hned daň. A když klesne poptávka po benzínu, začne klesat jeho cena a všichni zase začnou kupovat benzinová auta.


    Dva zajímavé příspěvky z Idnesu:

    No, kde jsou nějáká tvrdá data? V článku jsou jen nějáké předpoklady, to nestačí. Elektro auta nemají nulové emise, to je nesmysl. Nehledě na to, že kWh elektrické energie stojí cca 3,70 Kč. Nejsilnější Tesla má baterie 100 kWh, na ty podle jich webu ujede 482 km. Tj. za kilometr dáte 0,77 Kč. A to pozor, na elektřinu není spotřební daň, co až na ní začne jezdit více aut? Zůstane nezatížená spotřební daní? Vemte v úvahu, že benzín je celkově zdaněn cca 50% (12,84 spotřební daň + 20% daň = cca 15Kč z ceny benzínu je daň). Kolik by vyšel kilometr benzínového auta bez spotřební daně? (15x7/100) = 1,05 Kč. Já vím, elektro je teď moderní, také se mi to do města moc líbí, ale nečekejte, že na tom ušetříme, to nám stát nedovolí ;-D

    druhý:



    Tak jsem si dal trochu práce a zkusil spočítat, kolik elektřiny by bylo potřeba vyrobnit navíc, kdybychom měli u nás přejít ze spalovacích motorů na elektromotory.

    Za rok se u nás na čerpačkách prodá 2 miliardy litrů benzínu, ten prakticky všechen poslouží k pohonu osobních automobilů (proto nevycházím z prodeje nafty, která slouží i pro náklaďáky). Řekněme, že nafty pro osobáky se prodá stejně - spíš to bude víc, nafťáků je víc a víc jezdí, ale držme se při zemi. Takže cca 4 miliardy litrů paliva za rok, na to se dá najet (při spotřebě cca 7 l/100 - průměr nafťáků a benzíňáků) 570 milionů km za rok.

    Elektromobily se "spotřebou" cca 0,25 kWh/km budou na těch 570 milionů km za rok potřebovat 142,5 TWh za rok. Zatím je to doufám srozumitelné.

    No a teď už jen stručný závěr. V ČR se celkem za rok vyrobí cca 78 TWh elektřiny. Z toho se asi 60 TWh spotřebuje (domácnosti, průmysl atd.).

    Takže vyrobíme 78TWh, elektromobily nahrazující všechny osobní automobily by spotřebovaly 142 TWh. A to je celé, názor ať si udělá každý sám. Veškeré použité údaje pocházejí z veřejně dostupných zdrojů.

  15. Elektromobily jsou auta ktera maji geograficky premistene emise mimo misto sveho provozu.
    Dle meho je to nejaky mezikrok k necemu co bude. Ono nejde jen o vyrobni kapacity rlektriny ale treba prenosova sit. Pri predstave ze na Jizni Mesto v 16 najede 10000 aut a zacne se najednou nabijet tak je asi jasne ze ty draty by to nepobraly a to neresim tu lokalni infrastrukturu aby mohl nabijet kazdy.
    Proste neco vznikne. Zatim je to pro fandy kteri musi zmenit zivotni styl aby nekam dojeli, sle hromadne pouzitelne to zatim neni. Ale ono se muze jrave objevit neco noveho v okamziku kdy to bude pro vyvoj dulezite.

    Bohuzek jako vsechno podobe se u majitelu a fandu rekrutuje velke mnozstvi fanatiku kteri to ze z ostravy do prahy jedou 12-16 hodin budou obhajovat jako neco paradniho a ono to spise dost odrazuje nez pritahuje.

  16. Musíte brát v potaz, že výběr auta je dost pocitová záležitost. Zvlášt pro muže. Opírat se o tvrdá fakta tak moc nejde.

    V USA jsem si Teslu vyzkoušel a musím říct, že chápu, proč si ji lidé kupují. Kdybych neřešil peníze, tak si ji i koupím. A těch lidí, co je neřeší, je poměrně dost.

    Takže masovka to nebude, ale budoucnost to myslím má.

  17. Budoucnost je v autech, které řídí bezpečně a hlavně automaticky bez nutnosti řízení.

  18. Velmi zajimave argumenty, dekuji za ne.

    Jiste, elektromobily jsou v plenkach, neni pro to jeste vybudovana infrastruktura. Podle mne cim vice se jich zacne prodavat, tim vice bude investice k tomu aby kazdy 2-3 mel dobijeci misto.

    Takze lze ocekavat rust prodeje :)

  19. Citace Původně odeslal Frajerlada Zobrazit příspěvek
    Budoucnost je v autech, které řídí bezpečně a hlavně automaticky bez nutnosti řízení.
    jen se u te automatizace rizeni musi jeste poresit par detailu.

    Prvnim bude spolecny zivot automatickych a lidskych vozu. Je nesmysl, ze by nejakym lusknutim prstu doslo k vymene.
    Kdo bude odpovedny za nehodu automaticky rizeneho vozu. Prodejce? Vyrobce? Ten co sedi uvnitr, kdyz neridil?
    Kdo bude programovat rozhodovaci algoritmy, kdyz dojde k tomu, ze bud prejedete babicku, nebo dite a jina volba neni.
    atd...
    Pokud dnes nekdo nechce ridit a chce jen vozit, ma spoustu moznosti. Verejnou dopravu, smluvni prepravy, taxiky... to vse umozni kazdemu jezdit z bodu A do bodu B a nemuset ridit.

  20. Obecně si myslím, že pro budoucnost civilizace je lepší sdílená přeprava. Vlastnictví auta je dnes spíše nutnost, ale zároveň naprosto vyhozené peníze, čas a energie. Extrémě výkonné zařízení vlastně většinu času nic nedělá, stojí a degraduje.
    Nejlepší by bylo automatické taxi.

  21. marat: ano sdilena auta, pak sdilene bydleni, protoze vetsina pokoju neni non stop obsazena a kdyz je clovek v praci, mohl by tam mezi tim spat ten druh, myslim, ze i manzelka by sla nasdilet apod :) Pokud veci vznikaji prirozene, protoze lidi chteji, tak to beru, pokud to vznika tim, ze se to naridi, tak je to spatne.

  22. Budoucnost to určitě má. Ne nyní, ale časem jo. Zatím tomu brání infrastruktura, ale to je jen otázka času. Pokud se podari dostatecne nadimenzovat prenosovou soustavu a vymyslet rychlodobijeni v radu desitek sekund, nic nebude branit této technologii v nástupu.

  23. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    ta infrastruktura problem rozhodne je a bude... otazka je jestli resitelnej nebo ne :) osobne jsem porad pro vodikova auta... to ej porad elektromobil, ale nevozi ssebou baterku, nybrz si energii vyrabi z vodiku... ma to strasne moc vyhod a jen malo nevyhod... Lepsi enz planetu zatezovat megatunama sracek z vyroby baterek...
    Proc ne maly reaktor? Po havarii, nebo zavade auta by sel vyndat a prendat do noveho, tak jako dneska jednoduse vyndas autobaterii.

  24. Ja premyslim, ze bych se pustil do prodeje elektromobilu.

  25. myslím, že na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď, příroda to zařídila tak, že za nás vytvořila fosilní zdroje, abychom je užívali, ale člověk je zlomyslný a tyto zdroje defrauduje, nejen fosilní zdroje ale i rudy a to samé se za sto let bude dít s minerály (lehké kovy), pak se bude špekulovat jak oživit auta na nafu a benzín a zemře mnoho lidí.
    Jinak Toyta je snad ve vývoji nejdál a takový Japonec vůbec nad tím nepřemýšlí a možná ani neví na co to auto jezdí, prostě šlápne dole na pedál.

  26. Citace Původně odeslal cargopro Zobrazit příspěvek
    Toyta je snad ve vývoji nejdál a takový Japonec vůbec nad tím nepřemýšlí a možná ani neví na co to auto jezdí, prostě šlápne dole na pedál.
    Jenom Japonec? Nikdo jiný? Kdybys napsal blondýna, tak to chápu, ale jak to souvisí s Japonci?

  27. Je to hrozně složitý odjetví, který jde navíc technicky strašně rychle dopředu.

    Podle mě je Elon genius a věřim, že zvolil nejlepší možnou cestu, jak přejít z benzínu na něco jinýho. :)

    A svět měněj lidi, co dokážou dotahovat věci do konce. Vodík může být 100x lepší, ale pokud to nebude tlačit někdo schopnej, nikdy se vodíkový auta nerozšířej.

    A cenou za kilometr vůbec neargumentujte, protože to stejně státy zdaněj, jak bude potřeba.

  28. Citace Původně odeslal Fipa Zobrazit příspěvek
    A cenou za kilometr vůbec neargumentujte, protože to stejně státy zdaněj, jak bude potřeba.
    Přesně, je naivní si myslet, že nám vláda dovolí jezdit autem za pár haléřů. To, že ještě nezdanili sex je IMHO jen proto, že se to nedá efektivně měřit.

  29. Do vývoje se cpe tolik peněz, že brzy budou několikanásobně lepší baterie. Do vývoje elektráren se cpe také dost peněz (tokamak). U baráku/paneláku budou stanice, které nabijí baterie za 10 sekund. Někdo pořád řeší, že síť tolik aut neutáhne, ale to vyřeší vysokokapacitní kondenzátory ve stanicích. Stanice se bude nabíjet pomalu v noci, kdy je elektřina z jádra levná nebo naopak přes den na místech s velkým množstvím slunečních elektráren, takže to bude vyrovnávat nárazy, s kterými mají teď distributoři velký problém.
    Možná se stávající pumpy předělají na nabíjecí stanice.

    Vodík má smysl jen kdyby někdo přišel s energeticky méně náročným procesem oddělení vodíku z vody. Pár lidí v čr má auto, kde využívají lepší elektrolýzu s vysokým střídavým napětím, ale ještě to má svoje mouchy.

  30. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Ja premyslim, ze bych se pustil do prodeje elektromobilu.
    To je asi jediné v čem se shodnem

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3