Prodej projektu Duchod.cz - cena 665 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 27 z 27

Práce v kurýrní společnosti - vaše zkušenosti a postřehy

  1. Chtěl bych se zeptat na zkušenosti a názory ohledně práce řidiče (kurýra) ve společnostech jako PPL,DPD a podobně.
    Jestli tím někdo prošel, tak nějaké poznatky a diskuze - co se týká práce jako takové, úskalí, samozřejmě financí .... a podobně.
    Je lepší se nechat zaměstnat, nebo pro někoho jezdit na IČO s vlastním autem jako "podnikatel" ...
    Kolik se dá touhle prací vydělat ať už tak nebo tak ...

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Já jsem v minulosti jezdil u PPL, tak sem hodím nějaké postřehy

    Většina těhle společností jako PPL a DPD či jiné, mají své dopravce a ty zaměstnávají řidiče, tudíž nejste kmenovým zaměstnancem firmy jako takové
    Dopravce bývá placen od km a od balíku
    Zaměstnanec si v průměru na Severu čech vydělá 15tisíc, ale za každou blbost jsou pokuty. Když přivezete zpět určitý počet balíků u PPL je to tuším 5 Balíků jste pokutován a nikoho nezajímá že jste dotyčného nezachytily doma a následně se mu nedovolal, nebo neměl peníze. Dávají se tam pokuty i za to, že přijdeš pozdě a dispečér tě nevidí na pracovišti a co já vím co všechno. Realně se výplata zaměstnance pohybuje okolo 8-10tisíc
    Dopravce si vydělá v průměru +- 40tisíc na autě, ale když odečte náklady za zaměstnance a za auto + pokuty tak si může přijít na 8 tisíc. Když jezdí sám, tak si realně vydělá sám kolem 15tisíc, proto většina dopravců bejvá s několika auty. Na Teplické pobočkce jsem nezažil snad dopravce s jedním autem. Realně měl každý dopravce v terénu zhruba 3-5 aut
    Když se na to teď podívám, ani se nedivím že auta byla totálně v prdelce, měla sjeté gumy a nikdo to neřešil a i když byla pár let stará, bylo o hubu v nich jezdit
    Práce klasicky po-pá někdy od 6:00 - do kdy to rozvezeš. Většinou to bejvá někdy do 20:00
    Je na tebe vyvíjen strašně psychycký nátlak ze strany zákazníka a ze strany dopravce
    Co je velké plus jsou dýžka a ze své zkušenosti vím, že jsem byl schopen si denně i 500kč vydělat takto. Co je horší je to, že pracuješ s hotovostí, takže v Pátek když už si vyflusanej, se někde sekneš a už ti zase padá výplata. v případě že dluh který vznikl tím že ses sekl neuhradíš z vlastní kapsy tuším do 24 hodin, tak ti k tomu PPL připočítá další peníze a dluh stoupá. Což jako chápu, protože přece jen PPL přichází tímto o peníze, ale to jak stoupá dluh je prostě masakr.
    Máš dané km kterých se musíš držet, protože dopravce vzhledem k pokutám též šetří a Xkrát se mi osobně stalo že jsem zůstal někde vyset a tankovalo se z tržby, ale zase to potom dopravce musel doplatit a kdyby né, tak PPL ti naučtuje další prachy za nevyrovnanou sekeru
    Já osobně jsem zažil X kolegů kteří jezdily i několik měsíců zadarmo, protože pokuty a semtam nějaká sekera která se prostě stane ho totálně zrujnovala a byly nuceni žít z toho co posbíraly bokem.
    Co vidím jako velké + je práce jako taková. Mě osobně bavilo lítat s dodávkou po svěřeném městě, komunikovat s lidma apod, ale podmínky za kterých pracujete jsou šílené.
    Stres, stres a zase stres a k tomu téměř bez výplaty

    Některé věci se nedají eliminovat jako třeba to že se někde sekneš, protože přece jen kasíruješ několik desítek tisíc i za den a při 14 hodinovém zápřahu a věčného přepočítávání nebo pravidelného vožení balíků zpět aj.
    BTW: Pokud se nepletu dávají tam i pokuty za to, že si neopíšeš číslo OP do přepravního listu, takže realně by sis měl říkat o čísla OP apod, tedy u PPL

    Tohle vše řeší i dopravci a nemluvím o věcech jako jsou pravidelně vybodovaní řidiči, opotřebení auta aj.

    Měl jsem dopravde a ten jezdi 5 měst. Na každé město měl jedno auto, jednoho řidiče a sám jezdil a vím zcela jistě že se z těží dokázal uživit a několikrát se stalo že pokuty které posbíraly zaměstnanci byly tak vysoké, že výplata byla i o 14 dní později

    Já jsem dělal v PPL kde bylo sídlo v TEPLICÍCH a co se týče řidičů, tak každý druhý jezdí bez řidičáků a je feťák.

    Takže když to shrnu tak to vidím takto

    Práce je skvělá
    Pracovní podmínky a vše spojené s tou prací je totálně na hovno a to jak pro dopravce, tak pro řidiče

    ---------- Příspěvek doplněn 22.10.2016 v 11:12 ----------

    Abych ještě dodal, tak tohle jsou postřehy z roku 2015 kdy jsem tam dělal tuším od Června do Října a právě kvůli těmto podmínkám a věčného doprošování o výplatu jsem s tím sekl i když práce s lidma mě bavila, baví mě řídit a bylo to jako stvořené pro mě.

  4. Děkuju za příspěvek .... zní to tedy opravdu děsivě ... nic ve zlém, ale nějak se až nechce věřit, že by někdo dobrovolně dělal takto popsaný očistec za tak málo peněz ...

  5. No ono většina "běžných" zaměstnání, které může dělat kdokoliv jako třeba toto, je "očistec" za almužnu.
    Bohužel takový je život....buď jsi v něčem dobrý a máš kliku, potom máš dobrou práci nebo byznys.... anebo prostě živoříš.

  6. Ono to nejde moc generalizovat imo. Dost záleží v jak velkém městě by si pracoval a jak je to tam zařízené, a dost záleží na tom u jaký firmy by si pracoval. Prostě někde to je na pohodu, a někde bych pracovat nemohl. Stačí si představit, že když jsem si objednal balík např. od GEIS, tak mi myslím přímo řidič napsal smsku, a pak ještě 2-3x volal, a nakonec jsme se dohodli že mi to předá na benzince. Naproti tomu jiná společnost ti jen hodí do schránky výzvu a čau. U jedné společnosti můžeš mít 50 balíků za den, a u druhé (ve stejném městě) třeba 3x-4x tolik. U jedné společnosti (PPL) dojedeš pro svoz balíků na firmu, máš tam třeba 20 plných krabic balíků – všechny si je vyndat a nasnímat. U jiné společnosti vezmeš 20krabic, vyložíš je na depu, a oni ti je nasnímají a uklidí. Atd. Atd. U jedné společnosti musíš dělat všechno sám, u druhé (DPD) jste v autě dva..

    PPL bych asi nedoporučoval. ČP může být v pohodě.
    Na Vánoce je to hrozný asi v každé společnosti.

  7. no PPL je ještě dobrý, intime je 10x horší, viděli jste někdy ty auta v kterých to rozváží? To mluví samo za sebe

  8. Bývalý švagr před asi 10 lety jezdil u DPD, měl to štěstí, že nebyl jen řidič, ale celé to jelo na něho. Každopádně co zde popisuje Legenda, můžu jen potvrdit. Pokuty za všechno možné a nikoho nezajímá, že jsi zákazníka nedokázal nahnat za ten den, atd. atd. Je to dost otročina a kor teď o svátcích to nikomu nezávidím

  9. Detaily nevím, ale když ke mě min rok jezdil řidič od PPL tak si stěžoval na pokuty a na to že musí za každou cenu dostihnout příjemce. A též jezdil pro nějakého dopravce a ne přímo pro PPL. Nicméně asi se to dá, protože ho občas vídám na městě i dnes.

  10. Fakt je ten, že jak u PPL tak DPD se ty řidiči mění jak ponožky ... alespoň v naší oblasti to tak vypadá

  11. Strašný čtení. Proti tomu je Amazon skoro exkluzivní job.

  12. U nás se u DPD vystřídalo neskutečně moc řidičů. Teď dokonce jezdí sám člověk, co má tu dopravku. Bavil jsem se s ním a spíš vykládal, jak všichni ti řidiči jsou strašně nespolehliví. Ale moc si to nemyslím. Za mnou jezdil borec normálně každý den i se sádrou, říkal že o marodce si může tak nechat zdát. Ruku mu zlomil balík. Pak jsem ho viděl, jak dostává na městně pokutu od fízlů že tam nesmí stát. Jezdil ještě týden a už jezdí sám dopravce.

    Ten předchozí řidič to nedal a vysral se na to úplně. Zkusil to ještě v In-time a tam byl tři dny...takže fakt nevím, ale podle mě je to na houby job. Ten stres je snad horší než nutit lidem teplou vodu přes telefon.

    Na druhou stranu, od PPL už ke mně jezdí stejný řidič půl roku, ve 2 vždycky končí na našem městě a míří zpátky do OVY. Ten mi zas tak nějak pod tlakem nepřijde :)

  13. Citace Původně odeslal SyntaxError Zobrazit příspěvek
    no PPL je ještě dobrý, intime je 10x horší, viděli jste někdy ty auta v kterých to rozváží? To mluví samo za sebe
    Mě právě dovezl balík Geis. Stejnou dodávkou ve stejném stavu má soused zedník :-)

  14. Je to peklo, nicméně pokud člověk nemá na výběr, tak samozřejmě lepší než si chodit na socialku pro dávky, i když asi je možná lepší si chodit pro dávky.

    Jako práce je to pro každého mladého kluka. Každej klučina si přeje jezdit a dostat se do takové firmy jako řidič je prostě easy.
    Jak zde padlo, řidiči se mění a proč? Protože z té radosti z ježdění se probraly a zjistily že dělají téměř zadarmo a to každý den 14 hodin minimálně.
    Já i ty pokuty chápu ( některé ) přece jenom je to byznys a firma například PPL se musí nějak uživit, jenže tam jsou pokuty fakt za vše a je mnoho zbytečných pokut například to, že nezastihneš zákazníka.
    Jednou jsme s kolegou schovaly balík v autě, abychom nepřesáhly ten limit který byl tuším 5 balíků s tím že druhý den balík zavezeme. Provalilo se to a každej hned tágo dolů a i když to bylo špatné a oba jsme si byly toho vědom, tak vzhledem k psychyckému tlaku ze strany dopravce a PPL jsme byly k tomu téměř nuceni. Aby si stihl zavést, tak porušíš X dopravních přestupků jen aby jsi stihl. Pokuty a body za rychlost jsou na denním pořádku a jak říkám, na teplické pobočce je polovina řidičů bez ŘP a dopravci to neřeší.
    Jjá fakt byl rád za tu práci a v tu dobu mě to bavilo, ale když má šlověk slíbeno 15-18 a nakonec to je 8tis a ještě se o ně musí prosit. Nebo se bojí dovést zpět balíky apod, tak je to na hovno.
    Myslím že tohle je dobré tak pro nějaké mladé kluky, kteří nemusí živit rodinu a bydlí u mamky, protože tohle je z toho finančního hlediska strašně nejisté zaměstnání a více méně díky tomuto zaměstnání a mému předchozímu jsem se rozhodl podnikat v uplně odlišném odvětví a nelituji toho. I když to zatím není žádná sláva, je to více než u PPLKA..

    PS: Ještě dodám že pokuta za dovezené balíky není velká je to v řádu stovek, tuším že kolem 300kč, ale když je dovezete do měsíce 5x už je to 1500kč dolů z té almužny.

  15. Za podobné jednání bych podával klidně i dokola podměty na inspektorát práce. :))

  16. Legenda: Jak můžeš napsat, že je to skvělá práce, když je vlastně na hovno? :)

    pepe2: Raději jdi jezdit kamionem, více peněz a pohodička. Než dělat řidiče pro PPL, raději bych byl v klidu na pracáku a četl si doma knížky.

    ---------- Příspěvek doplněn 22.10.2016 v 19:18 ----------

    Citace Původně odeslal kontres Zobrazit příspěvek
    Za podobné jednání bych podával klidně i dokola podměty na inspektorát práce. :))
    To bys klidně mohl, oni ty řidiči jsou ještě zaměstnaní na švarc na ŽL, takže se na ně moc zákoník práce nevztahuje. :)

  17. Ty řidiči se nahoní neskutečně. Z jedné strany na ně křičí vedení, z druhé zákazníci a já dodnes nedokážu pochopit, jak můžou mít tak vysokou doručitelnost. Ty pokuty jsou obrovský bič. Jeden řidič, fakt dobrý, umí dělat neskutečné výkony a jezdí mi už léta. Měl vlastní dopravu, jezdil jako zaměstnanec a teď na sebe. Když srovnával, kolik vydělal jako zaměstnanec a teď na sebe je to skoro to samé. Jako zaměstnanec měl dvacítku měsíčně v čistém, ale jen proto, že je to fakt ďas a teď má co tvrdil asi sedmdesát, ale je to vlastně taky almužna. Auto musí kupovat za své a jak je točí, je to desítka měsíčně pryč, do toho běžné náklady nejméně další desítka, když to jde, polovinu odvede státu a je na pětadvaceti čistého. Nevím, jestli to za ten stres stojí. Asi ne.

  18. Citace Původně odeslal onsad Zobrazit příspěvek
    Legenda: Jak můžeš napsat, že je to skvělá práce, když je vlastně na hovno? :)

    pepe2: Raději jdi jezdit kamionem, více peněz a pohodička. Než dělat řidiče pro PPL, raději bych byl v klidu na pracáku a četl si doma knížky.

    ---------- Příspěvek doplněn 22.10.2016 v 19:18 ----------



    To bys klidně mohl, oni ty řidiči jsou ještě zaměstnaní na švarc na ŽL, takže se na ně moc zákoník práce nevztahuje. :)
    Řidiči nejsou zaměstnáváni všichni na ŽL, já měl třeba DPP

    Práce skvělá, jako samo o sobě tá práce. Přijde mi to lepší než bejt za pokladnou nebo u pasu.
    Jediné co tu práci kazí jsou podmínky které vytváří samotné PPL

    Takže nevím zda to vyznělo blbě, ale napíšu to takto. Práce mě maximálně bavila, ale hovno za to :)

  19. tak výše už tu bylo posáno toho dost, aby někoho náhodou nenapadlo do toho nalézt!!! Jen přidám, že u hodně podobných jako PPL děláš ještě skladníka, pobíháš v depu mezi
    haldami krabic a hledáš co ti patří na rozvoz. Je úžasné jak z takové zajímavé práce s lidma a auty a celkem náročné na pozornost dokázala udělat tato podivná doba totální schyzopsycho na hranici zákona..a že těch mrtvých co zavinili šílení dodávkaři s balíkama už bylo. Mám pár známých ( i já kdysi zkoušel PPL a pod) dělá to samé v DE a jsou na tom jak s penězma, tak na pohodu asi o tisíc procent lépe. Doufám, že těmto společnostem už brzy zatou tipec tachografy.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.11.2016 v 18:08 ----------

    [QUOTE=Legenda;1333679]Řidiči nejsou zaměstnáváni všichni na ŽL, já měl třeba DPP

    dělat profi řidiče na ŽL nelze!!

  20. Dneska Geis, ráno volá řidič, že přiveze zboží, upozorňuji ho, že mezi 12 - 13 na prodejně nikdo není, (pro jistotu jsem tu nechal člověka).
    Jak myslíte, že to dopadlo?
    V přepravím listu poznámka, 14.20 nedoručeno, adresát nezastižen. ROZERVALO BY MĚ!!!

  21. Kamarád dělal řidiče u ČP. Je to hodně špatně placené a docela buzerace.

    Pokud už opravdu chceš dělat tak podřadnou práci jako je řidič, tak doporučuji Velkou Británii, tam alespoň rychle vyděláš kapitál a můžeš podnikat.

  22. U ČP je to asi nejmenší zlo ráno přijdete na depo baliky máte nachystané jen je naložíte a jedete a ktomu když "chytnete" pohodvý rajón tak se tam dá vydržet bez problému.

  23. v balíkovce je velká konkurence, jak mezi dopravci (řidiči sk. B, bez profesáku, žádné tacho) není problém sehnat, tak mezi samotnými přepravci (ČP, DPD,PPL, GEIS, GLS...) je jich jak za moře srát, čili cena se tlačí na úkor pracovní síly, viz. můj příspěvek-za hodně práce málo muziky a tudíž dochází k znekvalitnění služby..od nedoručení až po kopání do balíků, skladníci z UK podbíjejí cenu práce, neboť pracují od rána do večera a neremcají. Kdo je běloch a má nějaké IQ měl by se tomu vyhnout. Je to dobré tak na brigádu, přivýdělek. Mé auto občas jede paletovku, pokud přistoupí na mou cenu, takže se ta bulhařina dá zkousnout. Jsou borci co to jezdí denně, léta..mají můj obdiv..ale to už je jiná písnička.

  24. Zdravím, jen bych chtěl dodat, že pokud se někdo rozhodne dělat šoféra na full time job, tak má splnit taky nějaký náležitosti. Vždycky se dá zkusit domluvit se zaměstnavatelem, ale mě se oplatilo udělat si profesák na sebe a jsem rozhodně víc v klidu. Kdyby to někoho zajímalo, co to obnáší, tady jsou dva linky, kde je to dobře shrnutý - profesák aj vyšetření - http://www.aprofes.cz/dopravne-psychologicke-vysetreni/ a Profesák tady - http://www.aprofes.cz/profesni-prukaz/

  25. Citace Původně odeslal KarelPav Zobrazit příspěvek
    Zdravím, jen bych chtěl dodat, že pokud se někdo rozhodne dělat šoféra na full time job, tak má splnit taky nějaký náležitosti. Vždycky se dá zkusit domluvit se zaměstnavatelem, ale mě se oplatilo udělat si profesák na sebe a jsem rozhodně víc v klidu. Kdyby to někoho zajímalo, co to obnáší, tady jsou dva linky, kde je to dobře shrnutý - profesák aj vyšetření - http://www.aprofes.cz/dopravne-psychologicke-vysetreni/ a Profesák tady - http://www.aprofes.cz/profesni-prukaz/
    To je skvele Karle, ze jste nezistne udelal reklamu firme, kde jste si jakoze delal profesak. I kdyz se snazime jak jen to jde, nemame takove zakazniky, kteri jsou ochotni stravit svuj cas tim, ze se nekde zaregistruji na internetu, aby tam udelali sami od sebe reklamu firme, se kterou jsou tuze spokojeni.

    Tim vubec nenaznacuji a ani v nejmensim nepripoustim, ze by si firma delala jen skrytou reklamu. Nemaji to zapotrebi.

  26. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    To je skvele Karle, ze jste nezistne udelal reklamu firme, kde jste si jakoze delal profesak. I kdyz se snazime jak jen to jde, nemame takove zakazniky, kteri jsou ochotni stravit svuj cas tim, ze se nekde zaregistruji na internetu, aby tam udelali sami od sebe reklamu firme, se kterou jsou tuze spokojeni.

    Tim vubec nenaznacuji a ani v nejmensim nepripoustim, ze by si firma delala jen skrytou reklamu. Nemaji to zapotrebi.
    ..a hlavně profesák z tebe žádného profesionála neudělá, je to jen jeden z mnoha způsobů jak finančně parazituje stát na lidech v tomto oboru. Za poslední týden na D5 a D1 dvě vážné dopravní nehody několika kamionu s jedním smrtelným a a dvěma těžkými zraněními. Většina zúčatněných měla profesák. Pes je zakopán někde jinde. To píšu jakože ten profesák mám taky, boužel musím, ale je to úplná zbytečnost.

  27. Citace Původně odeslal Frajerlada Zobrazit příspěvek
    Kamarád dělal řidiče u ČP. Je to hodně špatně placené a docela buzerace.

    Pokud už opravdu chceš dělat tak podřadnou práci jako je řidič, tak doporučuji Velkou Británii, tam alespoň rychle vyděláš kapitál a můžeš podnikat.
    Za tu podřadnou práci si nafackuj. Holt nemůžeme být všichni raketoví inženýři, někdo ty balíky rozvážet musí stejně jako čistit kanalizaci od hoven.

  28. Citace Původně odeslal Ondřej Veřtát Zobrazit příspěvek
    Za tu podřadnou práci si nafackuj. Holt nemůžeme být všichni raketoví inženýři, někdo ty balíky rozvážet musí stejně jako čistit kanalizaci od hoven.
    podřadná je to hlavně pro ty co pak nejvíc řvou, že jim došel balík až za dva dny. Co to je vůbec dnes podřadná práce? Já rozlišuji dobře placená a špatně placená. Ta práce na balíkovce je špatně placená, určitě ne podřadná.

Hostujeme u Server powered by TELE3